ikärajaa käärmeille?!

anagondaaa

minkähän ikäisille nyt yleensäkkin annetetaan käärmeitä esim. viljakäärmettä.. olen kuullut moniakin tapauksia,joissa käärmeen omistaja on noin.. 12-13v?

6

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiihiiii

      Itse sain ekan käärmeeni 14 vuotiaana. Ja hyvin on elossa pysynyt:)
      täytyy sanoa jälkeen päin, etten itse antaisi omalle lapselle käärmettä alle 12-vuotiaana, missään nimessä. Mutta mielestäni yli 12-vuotias on jo kyllin kypsä huolehtimaan käärmeestä. KUITENKIN vastuuhan on aina vanhemmalla :)

    • moi moi

      mä olen 12w ja mulla on kaks viljakäärmettä.

      • jfhdfåog

        Eihän se ikä sitä määrää, vaan ihmisen kypsyys lemmikin huolehtimiseen. Jotkut eivät ole ikinä siihen tarpeeksi valmiita...

        Itse olen 16-vuotias, ja minulla on viljakäärme ja kuningaspython, viljakäärmeen sain pari vuotta sitten, pythonin kesällä.

        Kovin vaativaahan käärmettä 12-13-vuotias ei ainakaan minusta voi hankkia. Viljäkäärme on ihan hyvä.


    • gfgggggffg

      Muistaakseni MITÄÄN eläintä ei sa myydä alaikäiselle (vai oliko se raja 16..) ilman vanhemman läsnäoloa.
      Alle 18 vuotiaat ovat lapsia ja lapsi ei yksin voi olla vastuussa eläimestä, jolloin hoitovastuu on vanhemmilla. Se on sitten eri asia kuka näin toimii tai ei toimi...

      Mielestäni jo moni alaikäinen on valmis hoitamaan helppohoitoista käärmettä kuten viljakäärmettä.

      • Natina92

        Kyllä Mitään eläintä ei saa myydä alaikäiselle ilman vanhemmat lupaa! Itse sain 13 vuotiaana ensinmäisen käärmeeni, ja vanhemmilta oli lupa hankittu kun käärme haettiin. Mutta alaikäiset ottakaa selvää ensin hoidosta yms. ettei tule ongelmia myöhemmin vain sen tähden ettette tienneet mitä pitää tehdä !


      • "Äiti"21 :D
        Natina92 kirjoitti:

        Kyllä Mitään eläintä ei saa myydä alaikäiselle ilman vanhemmat lupaa! Itse sain 13 vuotiaana ensinmäisen käärmeeni, ja vanhemmilta oli lupa hankittu kun käärme haettiin. Mutta alaikäiset ottakaa selvää ensin hoidosta yms. ettei tule ongelmia myöhemmin vain sen tähden ettette tienneet mitä pitää tehdä !

        Nimen omaan, ihmisen kypsyys on ratkaiseva tekijä, pystyykö pitämään huolta loppuen lopuksi yhtään mistään. Mutta jos alle 15v lapselle ostaa minkä tahansa lemmikin, on aikuisellakin vastuu eläimen hyvinvoinnista.
        Itse sain akvaarion jo 9 vuotiaana, ja kantanut siitä lähtien eläimistäni huolta niin hyvin kuin olen pystynyt, ottanut asioista selvää etukäteen ja ollut aktiivinen. Ja ihan hyvin on mennyt :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe