Nyt ollaan siinä pisteessä, että velat ylittää tulot ja ei auta muu kuin konkurssi.
Lamanpaska tuli ja teki asiakkaat varovaisesksi, olen sinnitellyt tehnyt maksusopimuksia ja noudattanutkin niitä aika orjallisesti, itselle ei ole juuri jäänyt mitään.
Tiedän, että loppu on lähellä, OY:llä verovelkaa on kymppitonni, vakuutusvelkaa muutama tuhat mutta kun ei ole niihin tuloja.
Asiakkaita muutama hassu ja niillä eläisi jotenkuten parempia aikoja odotellessa mutta kun nuo velat painaa.
Tuhlannut en ole turhaan, huolehtinut olen palkoista.
Mietin laittaisinko uuden yrityksen ilman velkoja , tekisin tälläkertaa toisin monet asiat...? saanko yritykseni ennakkoperintärekisteriin?
miten toimin.
No neuvoa saa mutta asiallisia sitten ei tässä muutenkaan helppoa ole.
Yritän ainakin...
Konkurssi edessä
22
2922
Vastaukset
- ölkköö
Jos et ola laittanut talosi nurkkaa OYn mahdolisten lainojen takaukseen, niin sen kun pistät sen konkkaan, ennen kun tulee enempi velkaa. Ihan turha sitä on tuulimyllyjä vastaan taistella.
- nimimerkkinimun2
Jos näyttää siltä että ei ole tulossa tarpeeksi töitä(hiljaista ollut jo useamman kuukauden ja sama näyttää jatkuvan) niin lopeta äkkiä vaan yritys ennen kuin se velkaantuu enemmän.
Et kertonut minkäkokoisesta yrityksestä on kyse, mutta oletan ettei niin suuresta että voisi duunareita ensin irtisanoa, sillä muutoinhan se olisi se ensimmäinen vaihtoehto, eli supistaminen. Myös liiketiloissa voi säästää, tai siis siinä että niitä ei ole, koska niitä ei välttämättä tarvita(kotitoimisto riittää esim. pienelle rakennusalan yritykselle).- vcxvxvx
uuden yrityksen pystyyn, niin et voi olla johtavassa asemassa (sinulla verovelkaa) eli et voi oikeastaan olla koko yrityksessä. Vaimon nimiin?
- eotoot
vcxvxvx kirjoitti:
uuden yrityksen pystyyn, niin et voi olla johtavassa asemassa (sinulla verovelkaa) eli et voi oikeastaan olla koko yrityksessä. Vaimon nimiin?
mihin?
- Älä loisi
Et sovi yrittäjäksi ollenkaan.
- parempi olo?
sulle nyt
- 18+10
Pari neuvoa. Onko kirjanpito 100% kunnossa? Ota yhteyttä kunnon juristiin heti! jos konkurssin meinaat tehtdä! Ja et todellakaan saa uutta yritystä ennakonperintärekisteriin, etkä samalle alalle edes vaimon nimiin kovin helposti. Rehellinenkin yrittäjä voi tietämättömyyttään tehdä virheitä ja syyllistyä laittomuuksiin, konkurssin yhteydessä. Itse miltei suosittelen lopettamaan yrityksen muulla tavalla, vaikka ottamalla lainan itselle ja maksamalla sillä velat pois.
- Allinoora
Tunnen yrittäjiä, jotka ovat tehneet konkurssin ja perustivat uuden yrityksen konkan jälkeen ja toimivat siinä toimitusjohtajana.
- Vanhat asiakkaat
Allinoora kirjoitti:
Tunnen yrittäjiä, jotka ovat tehneet konkurssin ja perustivat uuden yrityksen konkan jälkeen ja toimivat siinä toimitusjohtajana.
Niin,
siksipä näitä kyselenkin.
En loisi kotisohvalla, teen töitä ja sinnittelen, vapaapäiviä ei juuri ole.
Laskut olen maksanut aina kun rahaa on ja sopinut kaikkien velkojien kanssa.Asiakkaat eivät maksa ajallaan koskaan.
Varsinaista velkaa minulla ei ole kuin autosta ( vanha paku) ja muut velat ovatkin sitten näitä pakollisia vakuutuksia, veroja sun muita.
Lähipiirissäni on eräs mies joka pyörittää pikkufirmaa, muutama duunari ja tuloja varmasti jokunen tuhat enemmän kuin minulla.
Hyvään aikaan hän teki rahaa rakennusfirmalla ja lasiliikkeellä mutta kaatui siihen , että ei edes yrittänyt hoitaa velvoitteitaan niinkuin nyt veroja esimerkiksi.
Hänellä on tiettävästi markka-aikaan syntynyt liki miljardin velat.
Nyt ei lyö kassaan kuin murto-osan tuotoista ja jakelee rahaa duunareille pimeästi suoraan housuntaskusta, hänellä on vain yksi virallisesti työssä.Miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista?
En itse uskaltaisi tai osaisi olla noin velmu.
Mutta silti aloittaisin uuden yrityksen mielelläni, nyt osaisin jo olla kompastumatta kaikkiin koukeroihin ja sudenkuoppiin.
Ja joku sanoi, että laita vaimo toimariksi, olen nainen ja yksinhuoltaja eli ei ole ketään läheistä tai hyvää tuttua jotka tulisi kimppaan.Tai tulijoita olisi mutta pelkkiä luusereita ja helppoheikkejä jotka eivät sitten osallistuisi itse työhön.
Yritykseni perustamisen alussa oli liuta "luusereita" koko ajan hännillä kyttäämässä, että josko pari almua tipahtaisi kun olin nyt yrittäjä siis RIKAS.
Tosiasiassa minä olin ennen yrittäjyyttä ekan kerran elämässäni vuoden työttömänä ja hyvin meni.Olin rikas!
Yhteiskunta maksoi lääkkeet ja sairaskulut, vuokrat, päivähoitomaksut kahdelle lapselleni. ym eipä siinä hurraamista kuitenkaan ole, mutta en yhtään ihmettele miksi jotkut haluavat olla aina työttömiä, silloin ei tarvitse kantaa huolta vuokrasta ja ruokaankin saa sossusta rahaa ja ne rahat saa hyvin riittämään kun ostaa oikein.
Minulla on työnteko verissä, luuseriksi minusta ei ole, en halua olla vaan kotona ja syljeskellä kattoon vaikka ihanaahan se nytki olisi vaan laittaa sauna päälle ja senjälkeen lueskella vaikka hyvää kirjaa.
Tosiasiassa haaveilen yhdestä tai useammastakin vapaapäivästä joskus.
Jokatapauksessa en usko selviäväni ilman konkurssia, tietääkö kukaan onko sillä mitään merkitystä haetko sinä itse vai haetaanko sinut esim verottajan toimesta konkurssiin.
Nyt täytyy taas mennä kattomaan nettipankkiin, että onko kukaan asiakkaista maksanut vai ovatko ne kaikki jo selvitystilassa. - se oli siinä
Vanhat asiakkaat kirjoitti:
Niin,
Laskut olen maksanut aina kun rahaa on ja sopinut kaikkien velkojien kanssa.Asiakkaat eivät maksa ajallaan koskaan.
Varsinaista velkaa minulla ei ole kuin autosta ( vanha paku) ja muut velat ovatkin sitten näitä pakollisia vakuutuksia, veroja sun muita.
Lähipiirissäni on eräs mies joka pyörittää pikkufirmaa, muutama duunari ja tuloja varmasti jokunen tuhat enemmän kuin minulla.
Hyvään aikaan hän teki rahaa rakennusfirmalla ja lasiliikkeellä mutta kaatui siihen , että ei edes yrittänyt hoitaa velvoitteitaan niinkuin nyt veroja esimerkiksi.
Nyt ei lyö kassaan kuin murto-osan tuotoista ja jakelee rahaa duunareille pimeästi suoraan housuntaskusta, hänellä on vain yksi virallisesti työssä.Miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista?
Mutta silti aloittaisin uuden yrityksen mielelläni, nyt osaisin jo olla kompastumatta kaikkiin koukeroihin ja sudenkuoppiin.
Ja joku sanoi, että laita vaimo toimariksi, olen nainen ja yksinhuoltaja eli ei ole ketään läheistä tai hyvää tuttua jotka tulisi kimppaan.Tai tulijoita olisi mutta pelkkiä luusereita ja helppoheikkejä jotka eivät sitten osallistuisi itse työhön.
Yritykseni perustamisen alussa oli liuta "luusereita" koko ajan hännillä kyttäämässä, että josko pari almua tipahtaisi kun olin nyt yrittäjä siis RIKAS.
Tosiasiassa minä olin ennen yrittäjyyttä ekan kerran elämässäni vuoden työttömänä ja hyvin meni.Olin rikas!
Yhteiskunta maksoi lääkkeet ja sairaskulut, vuokrat, päivähoitomaksut kahdelle lapselleni. ym eipä siinä hurraamista kuitenkaan ole, mutta en yhtään ihmettele miksi jotkut haluavat olla aina työttömiä, silloin ei tarvitse kantaa huolta vuokrasta ja ruokaankin saa sossusta rahaa ja ne rahat saa hyvin riittämään kun ostaa oikein.
Minulla on työnteko verissä, luuseriksi minusta ei ole, en halua olla vaan kotona ja syljeskellä kattoon vaikka ihanaahan se nytki olisi vaan laittaa sauna päälle ja senjälkeen lueskella vaikka hyvää kirjaa.
Jokatapauksessa en usko selviäväni ilman konkurssia, tietääkö kukaan onko sillä mitään merkitystä haetko sinä itse vai haetaanko sinut esim verottajan toimesta konkurssiin.
Nyt täytyy taas mennä kattomaan nettipankkiin, että onko kukaan asiakkaista maksanut vai ovatko ne kaikki jo selvitystilassa.Jos siirrät liiketoiminnan uuteen yhtiöön, kun on selkeästi konkurssiuhka päällä, niin se on rikos. Konkurssi on useinmiten (jos kirjanpidossa ei ole epäselvyyksiä) hyvin nopea ja jos firman varallisuus alittaa sen velat niin konkurssi raukeaa varojen puutteessa. Koko prosessi vie yleensä vain muutaman päivän. Uuden epr:n saa kuulemma melko nopeasti, jos ei ole syytä epäillä rikosta. Ei kannata lähteä kikkailemaan missään vaiheessa.
- Osaamista tarvitaan
Niin,
Nyt täytyy taas mennä kattomaan nettipankkiin, että onko kukaan asiakkaista maksanut vai ovatko ne kaikki jo selvitystilassa.Et osaa työtäsi. Pitää olla parempi kuin muut ja selvästi. Nousukautena teki jokainen rahaa "vahingossa" osaajat tekevät edelleen.
Lähipiirissäsi oleva mies on pummi ja rikollinen. - 11+8=79
Niin,
Nyt täytyy taas mennä kattomaan nettipankkiin, että onko kukaan asiakkaista maksanut vai ovatko ne kaikki jo selvitystilassa.Verovelka voi olla iso ongelma jos haluat yrittää uudelleen. Lienee aika mahdotonta päästä ennakkoperintärekisteriin jos on verovelkaa.
http://www.vero.fi/default.asp?path=5,40&article=8241&domain=VERO_MAIN
Kannattaisi toimia siten että maksuvaikeuksissa maksetaa ensiksi verot pois ja neuvotellaan muitten velkojien kanssa.
Oletko yrittänyt neuvotella maksujärjestelyistä verottajan kanssa? Usein lopputulos on parempi jos itse on aloitteellinen ja toimii ajoissa.
- T
Yrityssaneeraukseen hakeutuminen on aina vaihtoehto konkurssille, varsinkin jos liiketoiminnalla on terve pohja. Paradoksaalista toki saattaa olla, että velkasi ovat ehkä liian pienet jotta saneeraus kannattaisi. Kannattaa kuitenkin selvitellä asiaa ja kysyä esim. tilitoimistonpitäjältä tai tilintarkastajaltasi.
- olikoi
Tuli sellainen mieleen että jos sinulla on tulot pienentyneet, niin eikö verot myös? Alv:n maksat vain todellisista tuloista ja ennakkovero arvioidaan tuloksen mukaan. Onko sinulla ennakkovero liian suurena nyt?
Kannattaa tarkistaa se ja tarvittaessa pienentää. Pystyt myös "lainaamaan" verottajalta maksuaikaa, eli ilmoitat arvioidun tuloksen pienemmäksi ja maksat ensi vuonna ennen jäännösveron laskua veroa pois - tai vasta jäännösveroina. Yrittäisin sinuna pelastaa yrityksen kun velkaa on noin vähän! Voimia!- Myynnistä alvi
"Alv:n maksat vain todellisista tuloista"
Tiedoksi: Alv maksetaan MYYNNISTÄ ja maksettavasta alvista vähennetään ostojen alv. - olikoi
Myynnistä alvi kirjoitti:
"Alv:n maksat vain todellisista tuloista"
Tiedoksi: Alv maksetaan MYYNNISTÄ ja maksettavasta alvista vähennetään ostojen alv.Niin pointtisi oli? Myynti on tuloa, myynti - menot on tulosta.
- asasaas...........
konkurssiasioihin erikoistunut juristi ja käy hänen kanssa asiat läpi. Hän osaa etsiä mahdollisia raskauttavia juttuja kirjanpidosta sekä neuvoo miten hoidat asian hallitusti. Verovelat kannattaa maksaa vaikka lainarahalla jos olet tehnyt temppuja kirjanpidossa, muut velalliset eivät sinua vie käräjille muutamien tonnien takia.
Jos meinaat jatkaa uudelle yrityksellä niin perusta se ennen nykyisen konkurssia sekä vie se EPR:iin, jos olet noudattanut maksusuunnitelmia niin ei pitäisi olla ongelmia. Sitten otat uudelle firmallesi kaikki tarvittavat sopimukset, avaat tilit tukkuun, vakuutukset yms. Kun sopparit on kerran auki niin ei niitä käytännössä seurailla sen tarkemmin saatikka katkota jos toinen firmasi menee konkurssiin. EPR-merkintäkin on voimassa ainakin 6kk ja yhteistyökumppanisi ovat sen hakeneet sopimusvaiheessa.
Ja mikä tärkeintä, konkurssi ei tee sinusta yhtään sen huonompaa yrittäjää.- Jahhvetti
Onhan se nii nettä nimenomaan konkurssi tekee huonomman yrittäjän. Jos ei pysty selviämään nytkään velvoitteistaan, ei sitä myöskään pysty tulevaisuudessa tekemään. Palkkatyö voisi olla paras vaihtoehto.
- ......
Jahhvetti kirjoitti:
Onhan se nii nettä nimenomaan konkurssi tekee huonomman yrittäjän. Jos ei pysty selviämään nytkään velvoitteistaan, ei sitä myöskään pysty tulevaisuudessa tekemään. Palkkatyö voisi olla paras vaihtoehto.
tainnut yrittää elämässäsi muuta kuin nousta aamulla palkkatöihin joten mene vaikka sinne liittosivuille ruikuttamaan kahvitauon pituudesta.
- Talonmiäs
...... kirjoitti:
tainnut yrittää elämässäsi muuta kuin nousta aamulla palkkatöihin joten mene vaikka sinne liittosivuille ruikuttamaan kahvitauon pituudesta.
kuten tuossa yksi jo ehti asiattomuuksia huutelemaan.
Konkka ei tee sinusta huonompaa..olet vain saanut oppia kantapäänkautta.kipiää tekee sen tiedän.
Itse olen toiminut yrittäjänä 13v ja yhä riittää ns.yllättäviä takaiskuja ja uusien haasteiden kuten työnantajana olemisen mukana tulevia uusia asioita ja niiden kanssa taistelua.
Muistan kun aloitin tmi.n 21 vuotiaana niin en tiennyt tuontaivaallista yrittämisestä kuten tuon ikäisenä ei paljon muutakaan oikeasta arjesta ja elämästä.Tuli silloin jo toisena toimintavuonna kerättyä pelkästään huonolla veronmaksulla 100 tmk.n velat kiitos huonon kirjanpitäjän ja oman tietämättöyyteni ja ei sovi unohtaa ettei silloin(-98) ollut nettiä josta tietoa olisi voinut etsiä..niistäkin päästiin aikanaan voitolle.
Yksi ikävä klisee mitä kuulee on : yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa.... face the fakt - olikoi
Talonmiäs kirjoitti:
kuten tuossa yksi jo ehti asiattomuuksia huutelemaan.
Konkka ei tee sinusta huonompaa..olet vain saanut oppia kantapäänkautta.kipiää tekee sen tiedän.
Itse olen toiminut yrittäjänä 13v ja yhä riittää ns.yllättäviä takaiskuja ja uusien haasteiden kuten työnantajana olemisen mukana tulevia uusia asioita ja niiden kanssa taistelua.
Muistan kun aloitin tmi.n 21 vuotiaana niin en tiennyt tuontaivaallista yrittämisestä kuten tuon ikäisenä ei paljon muutakaan oikeasta arjesta ja elämästä.Tuli silloin jo toisena toimintavuonna kerättyä pelkästään huonolla veronmaksulla 100 tmk.n velat kiitos huonon kirjanpitäjän ja oman tietämättöyyteni ja ei sovi unohtaa ettei silloin(-98) ollut nettiä josta tietoa olisi voinut etsiä..niistäkin päästiin aikanaan voitolle.
Yksi ikävä klisee mitä kuulee on : yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa.... face the faktEiköhän tavalliset ihmiset perusta yrityksen että saisivat leivän pöytään.
- Anonyymi
Ennen meni konkurssissa vasaran alle kaikki omaisuus. Nykyään voi tehdä firman nimissä konkan, ajetaan audeilla ja komiat lukaalit ja on rahaa ja omaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1506801MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny635913Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.884549NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1004466Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1614290Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.941670- 4021566
- 821379
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a301355Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?411141