Olen hankkimassa premium autoa, Audi A6 3.0TDI ja BMW 530D ovat vaihtoehtoina, vuosimalli 2006. Arveluttaa BMW:n laatu koska kuulin että juuri 5-sarjassa on ollut paljon vikoja ja niitä on jopa vedetty pois markkinoilta yli 200000 kappaletta?
http://www.taloussanomat.fi/kulutustavarat/2008/08/14/bmw-vetaa-autoja-myynnista/200821047/12?ref=lk_ts_uu_1
Viallisia turvatyynyjen laukaisumekanismeja on joissain ajoneuvoissa vuoden 2006 3-sarjassa, vuosien 2004–2006 5-sarjoissa ja vuosien 2004–2006 X3-ajoneuvoissa.
Onko Audeissa vastaavia vikoja, vai voinko luottaa Audin laatuun. Ainakaan vastaavia markkinoilta vetoja kuin BMW:llä en ole kuullut olevan?
BMW on myös tehnyt paljon tappiota, joten mahtavatko panostaa enää ollenkaan tuotekehitykseen ja kuinka laadun käy tappiollisessa firmassa?
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2009/03/12/bmwn-tulos-painui-tappiolle/20096812/12
Näiden tietojen valossa Audi näyttäisi turvallisemmalla tulevaisuuden suhteen, kun firmakin on tod.näk. vielä 2010 pystyssä.
Audin ja BMW:n laatu?
113
4425
Vastaukset
- 3.0TDIA6
Audiin. Vaihtoehtona oli myös 5- sarjan Bemari. Kyllä Audi on paljon parempi vaihtoehto jos meinaat autolla ajaa. Jos taas tykkäät vierailla huollossa usein, niin valitse BMW.
- ...................
Tästä alkaa taas sota, mutta tottahan se on että bemareissa on paljon pikkuvikoja. Paljon enemmän kun audeissa. Lue vaikka tuolta bmw palstalta rehellinen vastaus siihen että kannattaako ostaa E34...siinä sitä todellisuutta. Ammattiautoilijat ovat sanoneet, että jos on paksu lompakko korjauksia varten, ja ei oikeastaan välitä siitä paljonko rahaa menee auton ylläpitoon, niin sitten bmw on ihan hyvä vaihtoehto. Onhan se v*ttumaista maksaa ensin "laadukkaasta" autosta laadukas hinta ja sitten maksaa sen päälle aina vaan lisää kun se alkaa rapistua käsiin.
- 6+20
Joo ja jos rehellisiä ollaan niin Audi on samanlainen vikapesä.
- ?????????????
6+20 kirjoitti:
Joo ja jos rehellisiä ollaan niin Audi on samanlainen vikapesä.
Onks sulla joku lista, mistä näkee mitä vikoja noissa on? Siis A6 3.0TDI?
- ....................
????????????? kirjoitti:
Onks sulla joku lista, mistä näkee mitä vikoja noissa on? Siis A6 3.0TDI?
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADAC -tiepalveluraportti/1135245433763
Tuostahan sen näkee, bmw:n 5-sarjan autojen vikamäärä kasvaa todella rajusti kun ikää tulee lisää, audi A6:ssa se taas kestää aika hyvin kontrollissa. Opel Vectra ja Peugeot 307 ja muut ranskikset hajoaa käsiin ihan yhtä paljon kun 5-sarjalainen... :-) Se on sitä bmw laatua se... - AUDI=AUtoDIlleille
????????????? kirjoitti:
Onks sulla joku lista, mistä näkee mitä vikoja noissa on? Siis A6 3.0TDI?
keskustelu aiemmin niin tiedät mitä miten paljon uudehko A6 makaa pajalla. Voi tsissus käy sääliksi sen auton omistajaa. Itse en koske Audiin pitkällä tikullakaan.
- Multivita+
AUDI=AUtoDIlleille kirjoitti:
keskustelu aiemmin niin tiedät mitä miten paljon uudehko A6 makaa pajalla. Voi tsissus käy sääliksi sen auton omistajaa. Itse en koske Audiin pitkällä tikullakaan.
Ai S24 palstan kertomukset ovat aina 100% totta? HAHAHAH!! Se että täällä joku kertoo jotain ilman kunnon todisteita, niin se on silkkaa paskaa. Jos pystyt osoittaa nuo lukuisat viat todeksi, niin sitten uskotaan.
- Rikas mies
Ei ole varaa uuteen sulla reppanalla?
- huhuhhuh
Bemarin laatu on laskenut huikeasti ja niissä käytetään nykyään Ranskalaisia koneita?
- 11+2
No onko Volkkarin koneet jotenkin parempia?
- ....................
11+2 kirjoitti:
No onko Volkkarin koneet jotenkin parempia?
On, jos et ole huomannut niin engine of the year kilpailussa VW on alkanut kerätä enemmän ja enemmän palkintoja viimevuosina. Ole erimieltä jos tahdot mutta väärin menee. Siellä taitaa olla tällähetkellä aika terävää porukkaa hommissa.
- kigu948
Missään bemarissa ei ole Ranskalaisia koneita! Bmw kehitteli moottorin peugeotin kanssa, jota käytetään peugeotissa ja MINISSÄ! Ei siis yhdessäkään bmw:ssä.
- huomattua
.................... kirjoitti:
On, jos et ole huomannut niin engine of the year kilpailussa VW on alkanut kerätä enemmän ja enemmän palkintoja viimevuosina. Ole erimieltä jos tahdot mutta väärin menee. Siellä taitaa olla tällähetkellä aika terävää porukkaa hommissa.
Eipä oo paljon VW:n tekeleitä tuolla näkyny. Suurin osa voittajista näyttää olevan BMW:n koneita.
- ....................
kigu948 kirjoitti:
Missään bemarissa ei ole Ranskalaisia koneita! Bmw kehitteli moottorin peugeotin kanssa, jota käytetään peugeotissa ja MINISSÄ! Ei siis yhdessäkään bmw:ssä.
se sitä...
- kjg4oigj
.................... kirjoitti:
se sitä...
Jos et asioista mitään tiedä, niin turha niitä on faktana esittää. Tässä faktaa tosta PSA:n kanssa yhteistyössä suunnitellusta koneesta. Jota siis ei todellakaan käytetä missään BMW:ssä!
http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
ja tässä faktaa tosta nelisylinterisestä N45 bensakoneesta jota 1-sarjan pienissä koneissa käytetään. Niin ja kone on bmw:n oma ja sitä ei löydy muista autoista, niinkuin ei muitakaan bmw moottoreita käytetä missään muussa autossa, tosin kuin nämä audi/skoda/seat/vw -moottorit.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N45 - kghjr540u
kjg4oigj kirjoitti:
Jos et asioista mitään tiedä, niin turha niitä on faktana esittää. Tässä faktaa tosta PSA:n kanssa yhteistyössä suunnitellusta koneesta. Jota siis ei todellakaan käytetä missään BMW:ssä!
http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
ja tässä faktaa tosta nelisylinterisestä N45 bensakoneesta jota 1-sarjan pienissä koneissa käytetään. Niin ja kone on bmw:n oma ja sitä ei löydy muista autoista, niinkuin ei muitakaan bmw moottoreita käytetä missään muussa autossa, tosin kuin nämä audi/skoda/seat/vw -moottorit.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N45Tulikin virhe Rolls Royce Phantomissa on vuodesta 2003 alkaen BMW:n N73B60 moottori.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N73 - löytyy myös...
kghjr540u kirjoitti:
Tulikin virhe Rolls Royce Phantomissa on vuodesta 2003 alkaen BMW:n N73B60 moottori.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N73Kyllä noita bemarin koneita muissakin autoissa, ku rolssissa käytetään. Esim uudesta Range Roverista löytyy bemrin diesel. Myös sellainen pieni urheiluautovalmistaja, kuin Wiesmann käyttää BMW:n koneita käsintehdyissä autoissaan. Tuossa linkki http://www.wiesmann.com/.
- ............
löytyy myös... kirjoitti:
Kyllä noita bemarin koneita muissakin autoissa, ku rolssissa käytetään. Esim uudesta Range Roverista löytyy bemrin diesel. Myös sellainen pieni urheiluautovalmistaja, kuin Wiesmann käyttää BMW:n koneita käsintehdyissä autoissaan. Tuossa linkki http://www.wiesmann.com/.
Opel Omegasta löytyy BMW:n 2.5 litranen diesel.
- jumissa historiassa?
............ kirjoitti:
Opel Omegasta löytyy BMW:n 2.5 litranen diesel.
Eikös nuo Omegat kuulu jonnekkin 80 luvulle? Nykyään ei saa enää omegaa kaupasta. Jos jossain autossa on ollu bemarin kone joskus 15 vuotta sitten, niin se tuskin kuuluu nykyaikaan.
- -------------------
löytyy myös... kirjoitti:
Kyllä noita bemarin koneita muissakin autoissa, ku rolssissa käytetään. Esim uudesta Range Roverista löytyy bemrin diesel. Myös sellainen pieni urheiluautovalmistaja, kuin Wiesmann käyttää BMW:n koneita käsintehdyissä autoissaan. Tuossa linkki http://www.wiesmann.com/.
Kerrohan nyt tyhmälle, missä uudessa Range Roverissa on bemarin diesel ja mikä moottori on kyseessä?
- Range Rovereissa
------------------- kirjoitti:
Kerrohan nyt tyhmälle, missä uudessa Range Roverissa on bemarin diesel ja mikä moottori on kyseessä?
Vilkaiseppas vaikka moottoritehoja ja kuutiotilavuutta BMW:n 3.0 litraisesta turbodieselistä. Vilkaise sitten Rangen vastaavia. Tässä nämä tiedot molempiin autoihin: kuutiotilavuus 2993, Moottoriteho 180kw. Sattumaako? Tuskin! Huomaat hyvin nopeasti, että kyse on täsmälleen samasta moottorista. Tiedoksesi, että BMW omistaa Land Roverin nykyisin. Muistaakseni kaikki Rangen dieselit on BMW:n koneita vuoden 2004 jälkeen.
- --------
Range Rovereissa kirjoitti:
Vilkaiseppas vaikka moottoritehoja ja kuutiotilavuutta BMW:n 3.0 litraisesta turbodieselistä. Vilkaise sitten Rangen vastaavia. Tässä nämä tiedot molempiin autoihin: kuutiotilavuus 2993, Moottoriteho 180kw. Sattumaako? Tuskin! Huomaat hyvin nopeasti, että kyse on täsmälleen samasta moottorista. Tiedoksesi, että BMW omistaa Land Roverin nykyisin. Muistaakseni kaikki Rangen dieselit on BMW:n koneita vuoden 2004 jälkeen.
Range Roveriin ei nykyisin saa kuin V8 dieseleitä, jotka ei todellakaan ole bemarin tekemiä. Range Sporttiin saa myös PSA:n/Fordin/Jaguarin tekemän V6 koneen, joka ei myöskään ole bemarin moottori.
Totta kyllä on se, että bemarin dieseliä on käytetty aikaisemmin Land Rovereissa.
Tiedoksesi, että BMW myi Land Roverin Fordille vuonna 2000 luopuessaan Roverista. Tämän jälkeen Ford myi viime vuonna Jaguarin ja Land Roverin intialaiselle TATA:lle. - 9999999
-------- kirjoitti:
Range Roveriin ei nykyisin saa kuin V8 dieseleitä, jotka ei todellakaan ole bemarin tekemiä. Range Sporttiin saa myös PSA:n/Fordin/Jaguarin tekemän V6 koneen, joka ei myöskään ole bemarin moottori.
Totta kyllä on se, että bemarin dieseliä on käytetty aikaisemmin Land Rovereissa.
Tiedoksesi, että BMW myi Land Roverin Fordille vuonna 2000 luopuessaan Roverista. Tämän jälkeen Ford myi viime vuonna Jaguarin ja Land Roverin intialaiselle TATA:lle.BMW moottoreita ei saa mistään halpisversio autoista, niinkuin Audin moottoreita ja muitakin samoja osia saa noista halpismerkeistä.
- .........
9999999 kirjoitti:
BMW moottoreita ei saa mistään halpisversio autoista, niinkuin Audin moottoreita ja muitakin samoja osia saa noista halpismerkeistä.
paitsi että Opeleissa on BMW:n dieseleitä.
- Hjkkgc
......... kirjoitti:
paitsi että Opeleissa on BMW:n dieseleitä.
Niin missä uusissa opeleissa niitä BMW moottoreita on? Linkkiä kiitos, tosin et varmaan sellaista pysty laittamaan, koska väitteesi ei pidä paikkaansa
- 123456765432356
Hjkkgc kirjoitti:
Niin missä uusissa opeleissa niitä BMW moottoreita on? Linkkiä kiitos, tosin et varmaan sellaista pysty laittamaan, koska väitteesi ei pidä paikkaansa
kyse uusista, vaan Omegasta. Niitä on kuule vielä liikenteessä paljon joten voi sanoa että Opeleista löytyy Bemarin moottoreita.
- ejf04
123456765432356 kirjoitti:
kyse uusista, vaan Omegasta. Niitä on kuule vielä liikenteessä paljon joten voi sanoa että Opeleista löytyy Bemarin moottoreita.
Milloin tuollaista omegaa on viimeiksi tehty, jossa oli bmw kone ja sekin oli YHDESSÄ opelissa, joskus 10-15 vuotta sitten. Oliko kyseessä kenties joku bmw:n vanha kone jota bmw ei itse enää käyttänyt?
- uuumega
ejf04 kirjoitti:
Milloin tuollaista omegaa on viimeiksi tehty, jossa oli bmw kone ja sekin oli YHDESSÄ opelissa, joskus 10-15 vuotta sitten. Oliko kyseessä kenties joku bmw:n vanha kone jota bmw ei itse enää käyttänyt?
"Toisen sukupolven Omegassa on kaksi kaksilitraista bensiinimottoria sekä kaksi V6:ta eri iskutilavuuksin. 2.5-litrainen BMW:n valmistama turbodiesel eri tehovaihtoehdoin täydensi myös mallistoa.
Vuonna 1997 Omega sai ensimmäisen suorasuihkutteisen dieselmoottorin, 2.0 DTi:n. Vuonna 1998 ajovalot muuttuivat projektorityyppisiksi. Vuonna 1999 malli sai perusteellisen faceliftin. Sisätilat uudistuivat. Konepelti tuli V-muotoiseksi. Etu- ja takavalot uudistuivat ja antoivat laadukkaamman vaikutelman kuin aikaisemmin. Tavaratilan kannessa myös muutoksia. Myöhempinä vuosina tuli myös viimeisiä moottoriuudistuksia (2.0 → 2.2, 2.5 V6 → 2.6 V6, 3.0 V6 → 3.2 V6) ja 2001 valkoiset sivuvilkut. Opel Omega B:n valmistus päättyi vuonna 2003."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega
Sama moottori se oli kuin saman ikäisissä Bemareissa oli.
- TJ2+20
Jos vaikka Nyrren aikoja vertaa niin bemari on niin hias että on varmaan joku osa hajonnut siellä kesken Nyrreä .
- ilman muuta
Skoda.Parempi kuin audi ja sillä sentään kehtaa ajaa! Jos rahat riittää niin ilman muuta maailman arvostetuimman autonvalmistajan tuote:BMW.
- huhhuhhuhhuuu
ilman muuta kirjoitti:
Skoda.Parempi kuin audi ja sillä sentään kehtaa ajaa! Jos rahat riittää niin ilman muuta maailman arvostetuimman autonvalmistajan tuote:BMW.
Jos rahat riittää korjauksiin, totta. BMW dieseleissä on kuuluista 5000 euron pikkuremontti 100 000 km välein.
taksarit välttää BMW:tä kuin ruttoa.
Audin 3.0 V6 TDI on ikiliikkuja . - tietoa
huhhuhhuhhuuu kirjoitti:
Jos rahat riittää korjauksiin, totta. BMW dieseleissä on kuuluista 5000 euron pikkuremontti 100 000 km välein.
taksarit välttää BMW:tä kuin ruttoa.
Audin 3.0 V6 TDI on ikiliikkuja .A6 (1997-2006)
Moottoriviat
Moottorinohjausyksikön vikoja.
Moottorin ylikuumenemisia on esiintynyt. Tällöin syynä on usein ollut viallinen jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin.
Sylinterikannen tiivistevuotoja erityisesti 2,4 ja 2,8 l moottoreissa.
Ajonestolaitteen vikoja.
Öljypumppuvikoja.
Jakohihnan kiristinpyörävikoja.
Turbovikoja erityisesti vuosimalleissa 1997-2000.
Moottorin öljyvuotoa.
Sytytyslaitevikoja vuosimallissa 2001.
Ilmamäärämittarin toimintahäiriöitä. Tämä ilmenee 1.9 TDI-malleissa kuin tehot olisivat hukassa.
Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 1999-2001.
Vesipumppuvikoja.
Laturivikoja.
Polttoainepumppuvika. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
Virheellisiä vikaimoituksia näytössä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Automaattivaihteistovikoja.
Vaihteiston öljyvuotoja.
Vetopyörästön öljyvuotoa vetoakselien tiivisteestä.
Etupyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
Jarruletkuvikoja.
Jarruvikoja. Jarrut juuttuvat. Jarrulevyt ovat kierot. Takajarrulevyt ruostuvat.
Jarrut vinkuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Vikaa tukivarsien laakeroinnissa kuten A4-mallissa. Tukivarret vaihdettava, jos kuuluu narinaa. Vuosimalleja 1994-2000 koskeva takaisinkutsu 6.5.2004.
Takapään tuennassa on väljää.
Raidetangon päät ovat väljät.
Sähköviat ja valoviat
Quattro-malleissa polttoainemittari saattaa näyttää tyhjää, vaikka puoli tankillista polttoainetta on vielä jäljellä.
Tuulilasinpyyhkimien vikoja.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Ovien keskuslukituksen vikoja. Takaluukun lukkovikoja.
Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmistovika vuosimalleissa 2005-06. Takaisinkutsu 14.9.2005.
Pakoputkistoviat
Pakoputkistovikoja. Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnike ruostuu.
Sekalaiset viat
Polttoaineputkistovuotoja.
Takaluukun aukaisumekanismi reistailee.
Eipä noissa neljän pylpyrän skodissa paljoo vikoja oo...Buaa..buaaa...hah...haa... - johjoh
tietoa kirjoitti:
A6 (1997-2006)
Moottoriviat
Moottorinohjausyksikön vikoja.
Moottorin ylikuumenemisia on esiintynyt. Tällöin syynä on usein ollut viallinen jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin.
Sylinterikannen tiivistevuotoja erityisesti 2,4 ja 2,8 l moottoreissa.
Ajonestolaitteen vikoja.
Öljypumppuvikoja.
Jakohihnan kiristinpyörävikoja.
Turbovikoja erityisesti vuosimalleissa 1997-2000.
Moottorin öljyvuotoa.
Sytytyslaitevikoja vuosimallissa 2001.
Ilmamäärämittarin toimintahäiriöitä. Tämä ilmenee 1.9 TDI-malleissa kuin tehot olisivat hukassa.
Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 1999-2001.
Vesipumppuvikoja.
Laturivikoja.
Polttoainepumppuvika. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
Virheellisiä vikaimoituksia näytössä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Automaattivaihteistovikoja.
Vaihteiston öljyvuotoja.
Vetopyörästön öljyvuotoa vetoakselien tiivisteestä.
Etupyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
Jarruletkuvikoja.
Jarruvikoja. Jarrut juuttuvat. Jarrulevyt ovat kierot. Takajarrulevyt ruostuvat.
Jarrut vinkuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Vikaa tukivarsien laakeroinnissa kuten A4-mallissa. Tukivarret vaihdettava, jos kuuluu narinaa. Vuosimalleja 1994-2000 koskeva takaisinkutsu 6.5.2004.
Takapään tuennassa on väljää.
Raidetangon päät ovat väljät.
Sähköviat ja valoviat
Quattro-malleissa polttoainemittari saattaa näyttää tyhjää, vaikka puoli tankillista polttoainetta on vielä jäljellä.
Tuulilasinpyyhkimien vikoja.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Ovien keskuslukituksen vikoja. Takaluukun lukkovikoja.
Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmistovika vuosimalleissa 2005-06. Takaisinkutsu 14.9.2005.
Pakoputkistoviat
Pakoputkistovikoja. Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnike ruostuu.
Sekalaiset viat
Polttoaineputkistovuotoja.
Takaluukun aukaisumekanismi reistailee.
Eipä noissa neljän pylpyrän skodissa paljoo vikoja oo...Buaa..buaaa...hah...haa...tunnistaa kyllä aika monta automerkkiä.
- ,.,.,
huhhuhhuhhuuu kirjoitti:
Jos rahat riittää korjauksiin, totta. BMW dieseleissä on kuuluista 5000 euron pikkuremontti 100 000 km välein.
taksarit välttää BMW:tä kuin ruttoa.
Audin 3.0 V6 TDI on ikiliikkuja .Ei voi olla kuuluisa, jos minä en sitä tiedä. Kerro mikä remontti on 100 000 km välein.
- ..............
tietoa kirjoitti:
A6 (1997-2006)
Moottoriviat
Moottorinohjausyksikön vikoja.
Moottorin ylikuumenemisia on esiintynyt. Tällöin syynä on usein ollut viallinen jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin.
Sylinterikannen tiivistevuotoja erityisesti 2,4 ja 2,8 l moottoreissa.
Ajonestolaitteen vikoja.
Öljypumppuvikoja.
Jakohihnan kiristinpyörävikoja.
Turbovikoja erityisesti vuosimalleissa 1997-2000.
Moottorin öljyvuotoa.
Sytytyslaitevikoja vuosimallissa 2001.
Ilmamäärämittarin toimintahäiriöitä. Tämä ilmenee 1.9 TDI-malleissa kuin tehot olisivat hukassa.
Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 1999-2001.
Vesipumppuvikoja.
Laturivikoja.
Polttoainepumppuvika. Tarkastus/kunnostus. Takaisinkutsu 10.12.2004.
Virheellisiä vikaimoituksia näytössä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Automaattivaihteistovikoja.
Vaihteiston öljyvuotoja.
Vetopyörästön öljyvuotoa vetoakselien tiivisteestä.
Etupyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
Jarruletkuvikoja.
Jarruvikoja. Jarrut juuttuvat. Jarrulevyt ovat kierot. Takajarrulevyt ruostuvat.
Jarrut vinkuvat.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Vikaa tukivarsien laakeroinnissa kuten A4-mallissa. Tukivarret vaihdettava, jos kuuluu narinaa. Vuosimalleja 1994-2000 koskeva takaisinkutsu 6.5.2004.
Takapään tuennassa on väljää.
Raidetangon päät ovat väljät.
Sähköviat ja valoviat
Quattro-malleissa polttoainemittari saattaa näyttää tyhjää, vaikka puoli tankillista polttoainetta on vielä jäljellä.
Tuulilasinpyyhkimien vikoja.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Ovien keskuslukituksen vikoja. Takaluukun lukkovikoja.
Turvatyynyn ohjainlaitteen ohjelmistovika vuosimalleissa 2005-06. Takaisinkutsu 14.9.2005.
Pakoputkistoviat
Pakoputkistovikoja. Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnike ruostuu.
Sekalaiset viat
Polttoaineputkistovuotoja.
Takaluukun aukaisumekanismi reistailee.
Eipä noissa neljän pylpyrän skodissa paljoo vikoja oo...Buaa..buaaa...hah...haa...Moottoriviat
Ajonestolaitteen vikoja.
Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa vuosimalleissa 1998-99, dieseleissä 1999-2002.
Sytytyspuolavikoja.
Dieseleissä polttoaineen ruiskutusjärjestelmän vikoja vuosimalleissa 1999-2002.
Turbovikoja dieseleissä vuosimalleissa 1999-2001.
Vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia.
Polttoainepumppuvikoja vuosimalleissa 1998-99 ja dieseleissä 1999-2002.
Termostaattivikoja.
Kampikammion huohotinventtiili saattaa jäätyä, jolloin moottorista tulee öljyt pihalle.
Laturivikoja.
Jäähdyttimen puhaltimen vikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Automaattivaihteistovikoja.
Kytkinvikoja vuosimalleissa 1995-96.
Jarruviat
ABS-anturivikoja.
Käsijarruvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Ratti ravistaa. Etuakseliston tuennassa on väljää. Etualatukivarsien puslat ovat väljät.
Ohjaustehostinvikoja. Ohjaustehostimen lauhdutinputkivuotoja.
Iskunvaimenninvikoja.
Raidetangon päät ovat väljät.
Taka-akseliston tuennassa on väljää.
Sekalaiset viat
Ilmastointilaitteen vuotoja ilmenee.
Ajotietokoneen näytössä on vikaa.
Ruosteviat
Touring-mallien takaluukun alareuna ruostuu.
Ruostumista polttoaineentäyttöaukon ympäriltä. - Ex-taksi
huhhuhhuhhuuu kirjoitti:
Jos rahat riittää korjauksiin, totta. BMW dieseleissä on kuuluista 5000 euron pikkuremontti 100 000 km välein.
taksarit välttää BMW:tä kuin ruttoa.
Audin 3.0 V6 TDI on ikiliikkuja .A6:sta kyllä vieläkin enemmän kuin BMW:tä. Kaksi taksikuskia tunnen henk.koht. joilla on 520dA taksina kun yrittäjä haluaa ajaa hyvällä autolla. Moottori on taksikäyttöön ja kaupunkiin ihan ok, oman ottaisin mieluummin 530d:nä ja löytyyhän stadistakin 535d:tä taksina.
A6 kun extra-harvinainen taksi.
Ajoin joskus taksia useamman vuoden opiskelujen aikaan. - p e r s .. k ä
ilman muuta kirjoitti:
Skoda.Parempi kuin audi ja sillä sentään kehtaa ajaa! Jos rahat riittää niin ilman muuta maailman arvostetuimman autonvalmistajan tuote:BMW.
Voi voi tätä katkeruutta - ok on se skoota sitten parempi ja maksaakin 10 000 € vähemmän ja sehän on laadun mittari aina ollut !
- meikäläinen tässä
koska ko autot edustavat hiukan erilaista näkemystä.
Muotoilu ja ulkonäkökin on makuasia, mistä pitää.
Audi on neliveto, BMW ei.
Audi ehkä hieman neutraalimpi kuin BMW "öky"
Laatu, molemmat erinomaisia mutta toki aina jotain voi tulla.
-06 ei pitäisi hirveästi mitään erikoista olla.
Oma valinta olisi A6 Avant Quatro ja automaattina- ................
Siinä meillä taas varsinainen tietäjä :D Ei se bemari osaa edelleenkään tehdä nelivetoa, sen tietää kaikki. Audi toi nelivedon henkilöautoihin, ja siinä firmassa on tietoa asiasta pikkaisen eriverran kun firmalla, joka on tehnyt melkein koko historiansa ainoastaan takavetoja, ja alkaa vasta nyt ymmärtää että päin persettähän ne autot on ennen tehty kun ei ole ollut nelikkoja.
- 20+19
................ kirjoitti:
Siinä meillä taas varsinainen tietäjä :D Ei se bemari osaa edelleenkään tehdä nelivetoa, sen tietää kaikki. Audi toi nelivedon henkilöautoihin, ja siinä firmassa on tietoa asiasta pikkaisen eriverran kun firmalla, joka on tehnyt melkein koko historiansa ainoastaan takavetoja, ja alkaa vasta nyt ymmärtää että päin persettähän ne autot on ennen tehty kun ei ole ollut nelikkoja.
Voi mikä asiantuntija!
- nelivetoa voinut
................ kirjoitti:
Siinä meillä taas varsinainen tietäjä :D Ei se bemari osaa edelleenkään tehdä nelivetoa, sen tietää kaikki. Audi toi nelivedon henkilöautoihin, ja siinä firmassa on tietoa asiasta pikkaisen eriverran kun firmalla, joka on tehnyt melkein koko historiansa ainoastaan takavetoja, ja alkaa vasta nyt ymmärtää että päin persettähän ne autot on ennen tehty kun ei ole ollut nelikkoja.
markkinoille tuoda,sehän on VW:n alamerkki.Elikkä VW toi tuon nelivedon sinun mukaan,joka ei tietenkään pidä paikkaansa.
- -----------
................ kirjoitti:
Siinä meillä taas varsinainen tietäjä :D Ei se bemari osaa edelleenkään tehdä nelivetoa, sen tietää kaikki. Audi toi nelivedon henkilöautoihin, ja siinä firmassa on tietoa asiasta pikkaisen eriverran kun firmalla, joka on tehnyt melkein koko historiansa ainoastaan takavetoja, ja alkaa vasta nyt ymmärtää että päin persettähän ne autot on ennen tehty kun ei ole ollut nelikkoja.
Eiköhän se ollut subaru,joka "toi" nelivedon henkilöautoihin joskus 70-luvulla. Bemarin neliveto on kehittyneempi kuin audin, se osaa jakaa voimaa yksittäisten pyörien välillä, kun audin vain akseleiden välillä. Audihan myy pääasiassa etuvetoisia autoja (n. 2/3 myydyistä autoista), mersulla on enemmän nelivotoisia malleja kuin audilla ja bemari myy määrällisesti ja prosentuaalisesti enemmän nelivetoja kuin audi. Kaikki tehokkaammat audithan ovat nelivetoja siitä syystä, ettei niitä kannata etuvetoisina valmistaa.
- QuattroAudi
----------- kirjoitti:
Eiköhän se ollut subaru,joka "toi" nelivedon henkilöautoihin joskus 70-luvulla. Bemarin neliveto on kehittyneempi kuin audin, se osaa jakaa voimaa yksittäisten pyörien välillä, kun audin vain akseleiden välillä. Audihan myy pääasiassa etuvetoisia autoja (n. 2/3 myydyistä autoista), mersulla on enemmän nelivotoisia malleja kuin audilla ja bemari myy määrällisesti ja prosentuaalisesti enemmän nelivetoja kuin audi. Kaikki tehokkaammat audithan ovat nelivetoja siitä syystä, ettei niitä kannata etuvetoisina valmistaa.
on enemmän nelivetoja kuin Bemarilla ja Mersulla. Jokaiseen Audi malliin saa nelivedon ja lähes jokaisen moottori yhteyteen paitsi 1.4 TFSI ja 1.6 TDI.
Tässä faktaa Quattron paremmuudesta:
http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag - uuno!
QuattroAudi kirjoitti:
on enemmän nelivetoja kuin Bemarilla ja Mersulla. Jokaiseen Audi malliin saa nelivedon ja lähes jokaisen moottori yhteyteen paitsi 1.4 TFSI ja 1.6 TDI.
Tässä faktaa Quattron paremmuudesta:
http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5agSiis voihan sillä audilla olla vaikka A2 malli nelivetona, mutta totuus on, ettei juuri kukaan osta audia nelivedolla. Eniten nelivetoja taitaa nykyään myydä muistaakseni BMW. X5 sarja on sen verran suosittu, että se nostaa bmw:n osuuden nelivedoissa korkealle. Audin quattro tekniikka on myöskin täys vitsi. Audihan kutsuu kaikkia nelivetojaan nimikkeellä quattro.
Eli quattro ei tarkoita muuta, kuin sitä, että jossain tilanteessa kyseinen auto voi olla neliveto. Esim A3 quattro on etuvetoinen auto, joka ottaa takarenkaat käyttöön vain ja ainoastaan jos eturenkaat kuopaisevat puoli kierrosta tyhjää. BMW:n x-drive sensijaan on jokaisessa mallissa täysin samanlainen. Kyllä audi on jääny auttamattomasti jälkeen tuossa nelivetotekniikassa. Subaru, Mitsubishi, bmw ja Mersu nyt ainakin tulee mieleen audia parempien nelivetojen valmistajina. - ...........
uuno! kirjoitti:
Siis voihan sillä audilla olla vaikka A2 malli nelivetona, mutta totuus on, ettei juuri kukaan osta audia nelivedolla. Eniten nelivetoja taitaa nykyään myydä muistaakseni BMW. X5 sarja on sen verran suosittu, että se nostaa bmw:n osuuden nelivedoissa korkealle. Audin quattro tekniikka on myöskin täys vitsi. Audihan kutsuu kaikkia nelivetojaan nimikkeellä quattro.
Eli quattro ei tarkoita muuta, kuin sitä, että jossain tilanteessa kyseinen auto voi olla neliveto. Esim A3 quattro on etuvetoinen auto, joka ottaa takarenkaat käyttöön vain ja ainoastaan jos eturenkaat kuopaisevat puoli kierrosta tyhjää. BMW:n x-drive sensijaan on jokaisessa mallissa täysin samanlainen. Kyllä audi on jääny auttamattomasti jälkeen tuossa nelivetotekniikassa. Subaru, Mitsubishi, bmw ja Mersu nyt ainakin tulee mieleen audia parempien nelivetojen valmistajina.selvää. Uusissa Audeissa on jatkuva neliveto suhteessa 40:60.
- AWD****
uuno! kirjoitti:
Siis voihan sillä audilla olla vaikka A2 malli nelivetona, mutta totuus on, ettei juuri kukaan osta audia nelivedolla. Eniten nelivetoja taitaa nykyään myydä muistaakseni BMW. X5 sarja on sen verran suosittu, että se nostaa bmw:n osuuden nelivedoissa korkealle. Audin quattro tekniikka on myöskin täys vitsi. Audihan kutsuu kaikkia nelivetojaan nimikkeellä quattro.
Eli quattro ei tarkoita muuta, kuin sitä, että jossain tilanteessa kyseinen auto voi olla neliveto. Esim A3 quattro on etuvetoinen auto, joka ottaa takarenkaat käyttöön vain ja ainoastaan jos eturenkaat kuopaisevat puoli kierrosta tyhjää. BMW:n x-drive sensijaan on jokaisessa mallissa täysin samanlainen. Kyllä audi on jääny auttamattomasti jälkeen tuossa nelivetotekniikassa. Subaru, Mitsubishi, bmw ja Mersu nyt ainakin tulee mieleen audia parempien nelivetojen valmistajina.http://www.edmunds.com/reviews/list/top10/104466/article.html
http://editorial.autos.msn.com/listarticle.aspx?cp-documentid=910418&page=2 - MB, Audi, BMW...
........... kirjoitti:
selvää. Uusissa Audeissa on jatkuva neliveto suhteessa 40:60.
on tosiaankin otettu mallia BMW:n nelivedosta (?), mutta aivan samalla tasolle ei ole päästy.
Kahden Audin (A4 1.8Tq-02 ja A4 2.0Tq-05) jälkeen vaihdoin vuosi sitten BMW:n nelivetoon (330xdA-08) ja mistä olen pitänyt, niin ylivoimainen dieselkone ja (minun mielestäni) parempi neliveto. Audin dieselin koeajoin, mutta ei ole ollut dieseliä silti aiemmin.
Ei ollut Audikaan huono kaiken kaikkiaan. Huomattavasti parempi kuin c-mersu, joka oli niitä ennen. BMW:ssä on halvemmat huollot kuin Audissa eikä vikoja ole ollut mitään, ainakaan vielä. Mersu oli huoleton ja eka Audikin melkein (vei öljyä, ei muuta). Jälkimmäisessäkään ei ollut mitään isoa (vei taas öljyä tosin), kiitos ehkä manuaalivaihteiston. Kahdelta kaverilta kilahti saman ikäisistä Audeista tämä murheellisen tunnettu multitronic...Bemarin automaatti on toiminut kuin ajatus. Suosittelen koeajamaan ja päättämään sitten. Merkkilasit kannattaa jättää kotiin. Audi on edelleenkin vaihtoehto uutta hankittaessa. - faktaa pöytään
----------- kirjoitti:
Eiköhän se ollut subaru,joka "toi" nelivedon henkilöautoihin joskus 70-luvulla. Bemarin neliveto on kehittyneempi kuin audin, se osaa jakaa voimaa yksittäisten pyörien välillä, kun audin vain akseleiden välillä. Audihan myy pääasiassa etuvetoisia autoja (n. 2/3 myydyistä autoista), mersulla on enemmän nelivotoisia malleja kuin audilla ja bemari myy määrällisesti ja prosentuaalisesti enemmän nelivetoja kuin audi. Kaikki tehokkaammat audithan ovat nelivetoja siitä syystä, ettei niitä kannata etuvetoisina valmistaa.
Audin 4-vetomyynti on moninkertainen verrattuna Bemariin ja Mersuun. Turha jauhaa paskaa tietämättä faktoista:
http://www.autospies.com/news/Audi-Moves-To-Number-One-Premium-4WD-Carmaker-48542/
Audi Moves To Number One Premium 4WD Carmaker - mitä roskaa
----------- kirjoitti:
Eiköhän se ollut subaru,joka "toi" nelivedon henkilöautoihin joskus 70-luvulla. Bemarin neliveto on kehittyneempi kuin audin, se osaa jakaa voimaa yksittäisten pyörien välillä, kun audin vain akseleiden välillä. Audihan myy pääasiassa etuvetoisia autoja (n. 2/3 myydyistä autoista), mersulla on enemmän nelivotoisia malleja kuin audilla ja bemari myy määrällisesti ja prosentuaalisesti enemmän nelivetoja kuin audi. Kaikki tehokkaammat audithan ovat nelivetoja siitä syystä, ettei niitä kannata etuvetoisina valmistaa.
Tässä taas oikeen esson baarin mies.
Mihin perustuu että Audi myy pääsääntöisesti etuvetoisia? Faktaa!
A4 on liikenteessä tosi paljon mm. 2.0T Q, isommat A6 TDI:t ovat kaikki Quatroja,
kaikki S-mallit ovat Q, kaikki maasturit ovat Q.
Taitaa kuule olla niin että Bemarin X-malleja on vähemmistö,
lähes kaikki bemarit myydään takavetoisina - -----------
faktaa pöytään kirjoitti:
Audin 4-vetomyynti on moninkertainen verrattuna Bemariin ja Mersuun. Turha jauhaa paskaa tietämättä faktoista:
http://www.autospies.com/news/Audi-Moves-To-Number-One-Premium-4WD-Carmaker-48542/
Audi Moves To Number One Premium 4WD CarmakerOnpa kova hehekutus Audin alkuvuoden myynneistä, kun totuus viime koko vuodelta on tämä:
http://www.theautochannel.com/news/2009/02/03/403521.html
Jos Audi oikeasti myisi monikertaisesti (2-3 kertaisesti) enemmän nelivetoja kuin bemari, niin sehän tarkoittaisi sitä että kaikki audit olisivat nelivetoja. Jos bemari myi viime vuonna 323 000 nelivetoa, ja audin koko myynti 2008 oli miljoona autoa niin joku tässä yhtälössä mättää.
Jostain kumman syystä audi mielletään nelivedoksi ja bemari takavedoksi , vaikka todellisuudessa suurin osa audeista on etuvetoisia. - --------------------
mitä roskaa kirjoitti:
Tässä taas oikeen esson baarin mies.
Mihin perustuu että Audi myy pääsääntöisesti etuvetoisia? Faktaa!
A4 on liikenteessä tosi paljon mm. 2.0T Q, isommat A6 TDI:t ovat kaikki Quatroja,
kaikki S-mallit ovat Q, kaikki maasturit ovat Q.
Taitaa kuule olla niin että Bemarin X-malleja on vähemmistö,
lähes kaikki bemarit myydään takavetoisinaFaktaa on se, että suurin osa audeista eli reilusti yli 2/3 myydään jollain pikkukoneella ja etuvedolla, vaikka quattroa mainonnassa kovasti hehkutetaankin.
Viime vuonna myydyistä bemareista 27% oli nelivetoisia, ja bemari myi eniten nelivetoja ns. premium segmentissä koska myy enemmän autoja kuin audi. http://www.theautochannel.com/news/2009/02/03/403521.html
Tänä vuonna audeja myytin kolmen ensimmäisen vuosineljänneksen aikana 705 00 kpl.
http://germancarscene.com/2009/10/09/audi-set-to-achieve-target-of-about-900000-vehicles-for-2009/
Näistä autoista 190 000 oli nelivetoisia: http://www.autoevolution.com/news/audi-no1-premium-4wd-carmaker-11639.html
Siitä vaan laskemaan mikä on nelivetojen osuus audin myynnistä tänä vuonna, ainakin itse sain tuollaiset 27%.
Voisin vielä väittää, että Suomessa jossa mutenkin myydyimmät mallit on aina pienimmällä mahdollisella koneella ja ilman lisävarusteita, niin etuvetojen osuus audeista on vieläkin suurempi. - faktaa pöytään
----------- kirjoitti:
Onpa kova hehekutus Audin alkuvuoden myynneistä, kun totuus viime koko vuodelta on tämä:
http://www.theautochannel.com/news/2009/02/03/403521.html
Jos Audi oikeasti myisi monikertaisesti (2-3 kertaisesti) enemmän nelivetoja kuin bemari, niin sehän tarkoittaisi sitä että kaikki audit olisivat nelivetoja. Jos bemari myi viime vuonna 323 000 nelivetoa, ja audin koko myynti 2008 oli miljoona autoa niin joku tässä yhtälössä mättää.
Jostain kumman syystä audi mielletään nelivedoksi ja bemari takavedoksi , vaikka todellisuudessa suurin osa audeista on etuvetoisia.Nyt puhutaan tämän vuoden myynnistä, ei 2008 myynnistä. Tämän vuoden myynnissä Audi on ylivoimainen, koska esim. Bemarin kokonaismyynti on romahtanut yli 20%. Esimerkiksi 4wd mallien myynti jenkeissä on melkein 40% alhaisempi kuin vuonna 2008.
http://www.bimmerfest.com/news/395016/bmw-group-u.s.-reports-august-2009-sales-down-21
Their global sales were at 615,454 vehicles for the first half of this year. While this is a 19.5 percent decrease from last year, it is not such a horrible slump in sales compared to other manufacturers. - faktaa pöytään
-------------------- kirjoitti:
Faktaa on se, että suurin osa audeista eli reilusti yli 2/3 myydään jollain pikkukoneella ja etuvedolla, vaikka quattroa mainonnassa kovasti hehkutetaankin.
Viime vuonna myydyistä bemareista 27% oli nelivetoisia, ja bemari myi eniten nelivetoja ns. premium segmentissä koska myy enemmän autoja kuin audi. http://www.theautochannel.com/news/2009/02/03/403521.html
Tänä vuonna audeja myytin kolmen ensimmäisen vuosineljänneksen aikana 705 00 kpl.
http://germancarscene.com/2009/10/09/audi-set-to-achieve-target-of-about-900000-vehicles-for-2009/
Näistä autoista 190 000 oli nelivetoisia: http://www.autoevolution.com/news/audi-no1-premium-4wd-carmaker-11639.html
Siitä vaan laskemaan mikä on nelivetojen osuus audin myynnistä tänä vuonna, ainakin itse sain tuollaiset 27%.
Voisin vielä väittää, että Suomessa jossa mutenkin myydyimmät mallit on aina pienimmällä mahdollisella koneella ja ilman lisävarusteita, niin etuvetojen osuus audeista on vieläkin suurempi.Vaikka 4wd malleja olisi 30% Audin kokonaismyynnistä, on se enemmän kuin millään muulla merkillä.
- Ex-BMW
MB, Audi, BMW... kirjoitti:
on tosiaankin otettu mallia BMW:n nelivedosta (?), mutta aivan samalla tasolle ei ole päästy.
Kahden Audin (A4 1.8Tq-02 ja A4 2.0Tq-05) jälkeen vaihdoin vuosi sitten BMW:n nelivetoon (330xdA-08) ja mistä olen pitänyt, niin ylivoimainen dieselkone ja (minun mielestäni) parempi neliveto. Audin dieselin koeajoin, mutta ei ole ollut dieseliä silti aiemmin.
Ei ollut Audikaan huono kaiken kaikkiaan. Huomattavasti parempi kuin c-mersu, joka oli niitä ennen. BMW:ssä on halvemmat huollot kuin Audissa eikä vikoja ole ollut mitään, ainakaan vielä. Mersu oli huoleton ja eka Audikin melkein (vei öljyä, ei muuta). Jälkimmäisessäkään ei ollut mitään isoa (vei taas öljyä tosin), kiitos ehkä manuaalivaihteiston. Kahdelta kaverilta kilahti saman ikäisistä Audeista tämä murheellisen tunnettu multitronic...Bemarin automaatti on toiminut kuin ajatus. Suosittelen koeajamaan ja päättämään sitten. Merkkilasit kannattaa jättää kotiin. Audi on edelleenkin vaihtoehto uutta hankittaessa.Koeajoin viime vuonna A4 3.0TDI:n. MB 320CDI 4maticin sekä BMW 330 xd:n, kaikki automaattina.
Minkä valitsin?
No Mercedeksen, vaikka tulikin ylivoimaisesti kaikkein kalleimmaksi varusteineen (mm. AMG-Sport). Eli makuja on monia. Mersun ulkonäkö ja tyylikkyys ohitti tällä kertaa BMW:n hieman paremman ajettavuuden ja urheilullisuuden. Bemariin ei myöskään olisi saanut kaikkia niitä varusteita, mitä kaipailin.
Audi oli suuri pettymys ja ihan volkkari, jos suoraan sanotaan. Ainoastaan ulkopuolelta ulkonäkö on hieman volskia parempi. Neliveto on huonoin noista kolmesta - ylivoimaisesti.
Mersu tuli varusteineen yli 20 000 euroa kalliimmaksi kuin vastaava Audi olisi tullut ja noin 5 000 euroa kalliimmaksi kuin vastaava BMW. Eli hintansa puolesta edullista etsivälle Audi voi olla se oikea, tai silloin kun yritysautossa on selkeät raamit hinnan puolesta. Muutoin Audin valintaa ei voi oikein ymmärtää! - jenkeissä?
AWD**** kirjoitti:
http://www.edmunds.com/reviews/list/top10/104466/article.html
http://editorial.autos.msn.com/listarticle.aspx?cp-documentid=910418&page=2No ompas kumma, että jenkkilän vertailussa SUV segmentillä jenkkien omat SUV:t rulettaa! :-D Todellisuudessa nuo kaikki jenkkiautot on hirveätä paskaa! Jos tuokin testi ois tehty ilman jenkkilaseja, niin X5 ois varmasti voittanu tuossa segmentissä. Totuus kuitenkin on, että noissa katumaastureissa BMW:n X5 on se de facto standardi mihin muut valmistajat vaan yrittävät pyrkiä.
Ihmetytti myöskin jonkin säälittävän jennkiroskan, kuten Ford Fusionin pärjääminen keskikokoisessa sarjassa? Ootko ihan oikeasti koskaan ajanu tai istunu noissa jenkkien tekeleissä? Edes kukaan jenkki ei halua ostaa noita. Suunnittelu ja tekniikka on jostain 80 luvulta. Jos jenkkilasit ois tässälkin kohtaa jätetty kotiin, niin voittaja tulis jostain ihan muualta.
Ainoa asia mikä ei yllättäny oli subarun suosio. Subaru kai tekee maailman parhaat nelivedot vielä nykyäänkin. - ............
jenkeissä? kirjoitti:
No ompas kumma, että jenkkilän vertailussa SUV segmentillä jenkkien omat SUV:t rulettaa! :-D Todellisuudessa nuo kaikki jenkkiautot on hirveätä paskaa! Jos tuokin testi ois tehty ilman jenkkilaseja, niin X5 ois varmasti voittanu tuossa segmentissä. Totuus kuitenkin on, että noissa katumaastureissa BMW:n X5 on se de facto standardi mihin muut valmistajat vaan yrittävät pyrkiä.
Ihmetytti myöskin jonkin säälittävän jennkiroskan, kuten Ford Fusionin pärjääminen keskikokoisessa sarjassa? Ootko ihan oikeasti koskaan ajanu tai istunu noissa jenkkien tekeleissä? Edes kukaan jenkki ei halua ostaa noita. Suunnittelu ja tekniikka on jostain 80 luvulta. Jos jenkkilasit ois tässälkin kohtaa jätetty kotiin, niin voittaja tulis jostain ihan muualta.
Ainoa asia mikä ei yllättäny oli subarun suosio. Subaru kai tekee maailman parhaat nelivedot vielä nykyäänkin.selityksiä selityksiä. Audi kelpaa myös jenkeille, mutta BMW ei.
- ---------------
faktaa pöytään kirjoitti:
Nyt puhutaan tämän vuoden myynnistä, ei 2008 myynnistä. Tämän vuoden myynnissä Audi on ylivoimainen, koska esim. Bemarin kokonaismyynti on romahtanut yli 20%. Esimerkiksi 4wd mallien myynti jenkeissä on melkein 40% alhaisempi kuin vuonna 2008.
http://www.bimmerfest.com/news/395016/bmw-group-u.s.-reports-august-2009-sales-down-21
Their global sales were at 615,454 vehicles for the first half of this year. While this is a 19.5 percent decrease from last year, it is not such a horrible slump in sales compared to other manufacturers.Jos bemari myy vuoden ensimmäisen kolmen neljänneksen aikana 85 000 autoa enemmän kuin audi, niin onko audi jotenkin ylivoimainen? Ei mahdu jakeluun. Audi on todennäköisesti myynyt 5000 nelivetoa enemmän kuin bemu, ja on näin "ylivoimainen".
Bemarilta tuli kuitenkin loppuvuodeksi myyntiin kaksi uutta mallia, joiden odotetaan kasvattavan myyntiä vielä parempiin lukuihin. - jenkkiautojen kanssa
............ kirjoitti:
selityksiä selityksiä. Audi kelpaa myös jenkeille, mutta BMW ei.
Tai sitten Audi on laadullisesti samalla tasolla jenkkiautojen kanssa! :-D
- ...........
jenkkiautojen kanssa kirjoitti:
Tai sitten Audi on laadullisesti samalla tasolla jenkkiautojen kanssa! :-D
BMW on sitten vielä surkeampi kun se ei edes kelpaa jenkeille.
- MB, Audi, BMW...
Ex-BMW kirjoitti:
Koeajoin viime vuonna A4 3.0TDI:n. MB 320CDI 4maticin sekä BMW 330 xd:n, kaikki automaattina.
Minkä valitsin?
No Mercedeksen, vaikka tulikin ylivoimaisesti kaikkein kalleimmaksi varusteineen (mm. AMG-Sport). Eli makuja on monia. Mersun ulkonäkö ja tyylikkyys ohitti tällä kertaa BMW:n hieman paremman ajettavuuden ja urheilullisuuden. Bemariin ei myöskään olisi saanut kaikkia niitä varusteita, mitä kaipailin.
Audi oli suuri pettymys ja ihan volkkari, jos suoraan sanotaan. Ainoastaan ulkopuolelta ulkonäkö on hieman volskia parempi. Neliveto on huonoin noista kolmesta - ylivoimaisesti.
Mersu tuli varusteineen yli 20 000 euroa kalliimmaksi kuin vastaava Audi olisi tullut ja noin 5 000 euroa kalliimmaksi kuin vastaava BMW. Eli hintansa puolesta edullista etsivälle Audi voi olla se oikea, tai silloin kun yritysautossa on selkeät raamit hinnan puolesta. Muutoin Audin valintaa ei voi oikein ymmärtää!mutta päädyin Bemariin, koska en pidä Mersun ohjauksesta.
Totta on, että design tekee nykyään eron Audin ja VW:n välillä. Aiemmin viimeistelyn taso oli Audissa parempi, mutta ei enää. Mersun automaatti on hyvä kuten Bemarissa, eikä ole rikkimenevän maineessa. - niinkään
........... kirjoitti:
BMW on sitten vielä surkeampi kun se ei edes kelpaa jenkeille.
Luuletko, että esim Rols Royce tai bentley ois sitten huonoja, ku ne ei olleet tuolla listalla? Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä, ettei BMW:tä edes verrata tuollaiseen saastaan.
- ............
niinkään kirjoitti:
Luuletko, että esim Rols Royce tai bentley ois sitten huonoja, ku ne ei olleet tuolla listalla? Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä, ettei BMW:tä edes verrata tuollaiseen saastaan.
noinhat sinä voit tappiota puolustella itsellesi, jos se oloasi helpottaa.
- logiikka onnu
............ kirjoitti:
noinhat sinä voit tappiota puolustella itsellesi, jos se oloasi helpottaa.
Ei vaan kerroin sinulle, ettei logiikassa ole mitään vikaa. Sinun logiikkasi näemmä ontuu, kun et käsittänyt tuota edellistä. Sinun logiikkasi mukaan Audi on siis parempi, kuin Bugatti, Lamborgini, Bentley, Rols Royce, etc. autot, koska ne eivät pääseet listalle? Voit ihan vapaasti vakuutella niin itsellesi. Mikä minä olen mitään siihen sanomaan.
- ...........
logiikka onnu kirjoitti:
Ei vaan kerroin sinulle, ettei logiikassa ole mitään vikaa. Sinun logiikkasi näemmä ontuu, kun et käsittänyt tuota edellistä. Sinun logiikkasi mukaan Audi on siis parempi, kuin Bugatti, Lamborgini, Bentley, Rols Royce, etc. autot, koska ne eivät pääseet listalle? Voit ihan vapaasti vakuutella niin itsellesi. Mikä minä olen mitään siihen sanomaan.
Kyse on neliveto systeemeistä. Bugatissa, Lambossa ja Bentleyssä on samalla tavalla tehty neliveto kuin R8:ssa, joka löytyy listalta. Rolssia ei edes saa nelivetona, joten ei se voi päästä edes listoille. BMW:n neliveto sen sijaan on paska, koska sitä ei näy listoilla. Ymmärsitkö?
- ------------------
faktaa pöytään kirjoitti:
Vaikka 4wd malleja olisi 30% Audin kokonaismyynnistä, on se enemmän kuin millään muulla merkillä.
Jos vaihtoehto on yli 50 000€ maksava etuveto, niin eipä ihme että moni taipuu nelivetoon --> saa edes vähän vastinetta rahalle. Mersun tai bemarin voi sentään ostaa takavetoisena.
- ekir
------------------ kirjoitti:
Jos vaihtoehto on yli 50 000€ maksava etuveto, niin eipä ihme että moni taipuu nelivetoon --> saa edes vähän vastinetta rahalle. Mersun tai bemarin voi sentään ostaa takavetoisena.
En kyllä löydä Audin kuvastosta yhtään etuvetoista Q5:sta tai Q7 -mallia? Näitähän on puolet Audin myydyistä nelivedoista.
Lisäksi Audin hieman alle sadasta mallivariaatiosta näkyy olevan yli 50k euroa maksavia etuvetoja vain muutama, joten mistähän oikein mahdat puhua? - Directors cut
MB, Audi, BMW... kirjoitti:
mutta päädyin Bemariin, koska en pidä Mersun ohjauksesta.
Totta on, että design tekee nykyään eron Audin ja VW:n välillä. Aiemmin viimeistelyn taso oli Audissa parempi, mutta ei enää. Mersun automaatti on hyvä kuten Bemarissa, eikä ole rikkimenevän maineessa.matalilla nopeuksilla monen mielestä jopa yliherkkä. Uusissa mersuissa ohjausta on mielestäni parannettu.
Paras ohjaustuntumahan on aina takavetoisessa, siitä ei päästä mihinkään, vaikka päällään seisoisi ja mitä selittäisi!
Nelivedoissa MB ja BMW ovat tuntumaltaan hyvin lähellä takavetoista, BMW ehkä todellakin jonkin verran parempi. Hyvä ohjaustuntuma löytyy myös Mitsusta (evo ainakin), Subarusta ei ole kokemuksia.
Kumpikaan, MB tai BMW, ei ole kuitenkaan sellainen kuin VAG-ohjaus. Olipa kyseessä sitten Passat tai A6, niin puskeva traktori on oikea sana kuvaamaan kyseistä ohjausta. Ehkä vain neliveto-volvo on yhtä huono? Liekö tuo ohjauskin sitten unkarilaista perää, se selittäisi huonouden? - ------------
ekir kirjoitti:
En kyllä löydä Audin kuvastosta yhtään etuvetoista Q5:sta tai Q7 -mallia? Näitähän on puolet Audin myydyistä nelivedoista.
Lisäksi Audin hieman alle sadasta mallivariaatiosta näkyy olevan yli 50k euroa maksavia etuvetoja vain muutama, joten mistähän oikein mahdat puhua?Maaturit yleensä ovat nelivetoisia. Q5 maksaa halvimmillaankin 51700€ , Q7 taas 81 500€.
Audin mallistossa on myynnissä suomessa 28 kpl yli 50000€ maksavaa etuvetoa, mm. Aduin "edustusmalli" A8 on perusmalliltaan etuveto ja on joukossa muitakin kuutoskoneella varustettuja autoja. Yli 100 000€ etuvetoisesta autosta! No kait noitakin joku ostaa:
Audi A3 2,0 TFSI Cabr. Amb. Stron 50387,41 €
Audi A4 2,7 TDI multitronic 50658,17 €
Audi A4 2,7 TDI Avant multitronic 52587,99 €
Audi A5 2,0 TFSI 155 multitronic 52070,58 €
Audi A5 3,2 FSI multitronic 62331,19 €
Audi A5 2,7 TDI 51584,23 €
Audi A5 2,7 TDI multitronic 54948,62 €
Audi A5 2,0 TFSI 132 Cabr. multit 55582,53 €
Audi A5 2,0 TFSI 155 Cabriolet 54894,96 €
Audi A5 2,0 TFSI 155 Cabr. multit 58892,74 €
Audi A5 2,7 TDI Cabriolet 57584,77 €
Audi A5 2,7 TDI Sportback 50424,27 €
Audi A5 2,7 TDI S.back multitron 53911,44 €
Audi A6 2,8 FSI 140 multitronic 52588,42 €
Audi A6 2,8 FSI 162 multitronic 56100,76 €
Audi A6 2,7 TDI 54078,25 €
Audi A6 2,7 TDI multitr. 57193,41 €
Audi A6 2,8 FSI 140 Avant 52943,42 €
Audi A6 2,8 FSI 140 Avant multitr 56278,61 €
Audi A6 2,8 FSI 162 Avant multitr 59484,38 €
Audi A6 2,0 TDI 100 Avant multitr 50174,02 €
Audi A6 2,0 TDI 125 Avant multitr 51560,02 €
Audi A6 2,7 TDI Avant 57217,24 €
Audi A6 2,7 TDI Avant multitron. 60667,53 €
Audi A8 2,8 FSI e multitronic 101626,28 €
Audi TT 2,0 TFSI S tronic 52392,24 €
Audi TT 2,0 TFSI Roadster 51430,68 €
Audi TT 2,0 TFSI Roadster Stronic 55293,86 € - MB, Audi, BMW...
Directors cut kirjoitti:
matalilla nopeuksilla monen mielestä jopa yliherkkä. Uusissa mersuissa ohjausta on mielestäni parannettu.
Paras ohjaustuntumahan on aina takavetoisessa, siitä ei päästä mihinkään, vaikka päällään seisoisi ja mitä selittäisi!
Nelivedoissa MB ja BMW ovat tuntumaltaan hyvin lähellä takavetoista, BMW ehkä todellakin jonkin verran parempi. Hyvä ohjaustuntuma löytyy myös Mitsusta (evo ainakin), Subarusta ei ole kokemuksia.
Kumpikaan, MB tai BMW, ei ole kuitenkaan sellainen kuin VAG-ohjaus. Olipa kyseessä sitten Passat tai A6, niin puskeva traktori on oikea sana kuvaamaan kyseistä ohjausta. Ehkä vain neliveto-volvo on yhtä huono? Liekö tuo ohjauskin sitten unkarilaista perää, se selittäisi huonouden?Mersun ohjaus on tosi herkkä kyllä vieläkin.
Audin ja Volvon ohjauksessa ei kyllä ole juurikaan eroa, mutta Audin perusalusta on parempi, ellei ajele pääasiallisesti huonoilla teillä, jolloin tilanne muuttuu Volvon eduksi.
Takaveto-BMW:n ohjaustuntumaa ei valitettavasti nelivetoiseen autoon, ei edes BMW:hen.
Etuvetoista traktoria en halua ajaa enää koskaan, vaikka pari sellaista joskus olikin (Golf ja Vento). Ei nekään olleet sentään mitään Toyotia tai Renaulteja, joiden ohjaustuntumaa voi kutsua vitsin ja totaalisen epäonnistumisen välimuodoiksi... - ................
Directors cut kirjoitti:
matalilla nopeuksilla monen mielestä jopa yliherkkä. Uusissa mersuissa ohjausta on mielestäni parannettu.
Paras ohjaustuntumahan on aina takavetoisessa, siitä ei päästä mihinkään, vaikka päällään seisoisi ja mitä selittäisi!
Nelivedoissa MB ja BMW ovat tuntumaltaan hyvin lähellä takavetoista, BMW ehkä todellakin jonkin verran parempi. Hyvä ohjaustuntuma löytyy myös Mitsusta (evo ainakin), Subarusta ei ole kokemuksia.
Kumpikaan, MB tai BMW, ei ole kuitenkaan sellainen kuin VAG-ohjaus. Olipa kyseessä sitten Passat tai A6, niin puskeva traktori on oikea sana kuvaamaan kyseistä ohjausta. Ehkä vain neliveto-volvo on yhtä huono? Liekö tuo ohjauskin sitten unkarilaista perää, se selittäisi huonouden?niin huono ohjaus, niin miksi jopa etuveto TT päihittää tehokkaamman takavedon?
http://www.sportauto-online.de/vergleichstest/audi-tt-gegen-bmw-z4-bavarian-open-1037055.html
Nelivetoiset Audit taas jättää Bemarit kuin tikun paskaan:
http://www.sportauto-online.de/vergleichstest/bmw-335i-gegen-audi-s4-mittelklassen-sechszylinder-im-duell-1037101.html
http://www.sportauto-online.de/vergleichstest/kompaktautos-bmw-130i-mazda-3-mps-audi-s3-1041859.html
130i ei pärjää edes etuveto Mazdalle. Taitaa siinä Bemarissa olla ajo-ominaisuudet perseestä. - MB, Audi, BMW...
................ kirjoitti:
niin huono ohjaus, niin miksi jopa etuveto TT päihittää tehokkaamman takavedon?
http://www.sportauto-online.de/vergleichstest/audi-tt-gegen-bmw-z4-bavarian-open-1037055.html
Nelivetoiset Audit taas jättää Bemarit kuin tikun paskaan:
http://www.sportauto-online.de/vergleichstest/bmw-335i-gegen-audi-s4-mittelklassen-sechszylinder-im-duell-1037101.html
http://www.sportauto-online.de/vergleichstest/kompaktautos-bmw-130i-mazda-3-mps-audi-s3-1041859.html
130i ei pärjää edes etuveto Mazdalle. Taitaa siinä Bemarissa olla ajo-ominaisuudet perseestä.nyt ole mitään merkitystä joidenkin pentujen lähettämillä kierrosaikavertailuilla tai mitä lieneekään ovat. Kierrosajoilla tai kiihtyvyyksillä kun ei ole mitään merkitystä kun aikuiset valitsee autoja.
Eli menepäs nyt takasin sinne hiekkalaatikollesi. - :::::::
MB, Audi, BMW... kirjoitti:
nyt ole mitään merkitystä joidenkin pentujen lähettämillä kierrosaikavertailuilla tai mitä lieneekään ovat. Kierrosajoilla tai kiihtyvyyksillä kun ei ole mitään merkitystä kun aikuiset valitsee autoja.
Eli menepäs nyt takasin sinne hiekkalaatikollesi.sen että mikä on hyvä ajaa mutkissa. Jos et ole huomannut, niin autotiellä saattaa tulla välillä mutkia vastaan
Taisi osua sinuun aika pahasti kun huomasit sönköttävän silkkaa paskaa? - (((())))
MB, Audi, BMW... kirjoitti:
nyt ole mitään merkitystä joidenkin pentujen lähettämillä kierrosaikavertailuilla tai mitä lieneekään ovat. Kierrosajoilla tai kiihtyvyyksillä kun ei ole mitään merkitystä kun aikuiset valitsee autoja.
Eli menepäs nyt takasin sinne hiekkalaatikollesi.ajo-ominaisuuksia enemmän kuin Bemarissa, tämä on fakta. BMW ei pärjää edes kiihdytyksissä vaikka tehoa olisikin enemmän. Radalla selviää hyvin se että mistä autosta löytyy ne ajo-ominaisuudet, turha siihen sinun on mitään itkua vääntää.
- 13+14
(((()))) kirjoitti:
ajo-ominaisuuksia enemmän kuin Bemarissa, tämä on fakta. BMW ei pärjää edes kiihdytyksissä vaikka tehoa olisikin enemmän. Radalla selviää hyvin se että mistä autosta löytyy ne ajo-ominaisuudet, turha siihen sinun on mitään itkua vääntää.
hiekkalaatikolle.
Aikuiset eivät osta autoja kilvanajoa varten eivät vertaile autokorteista suoritusarvoja.
Hus, hus. Mene jo. - ekir
------------ kirjoitti:
Maaturit yleensä ovat nelivetoisia. Q5 maksaa halvimmillaankin 51700€ , Q7 taas 81 500€.
Audin mallistossa on myynnissä suomessa 28 kpl yli 50000€ maksavaa etuvetoa, mm. Aduin "edustusmalli" A8 on perusmalliltaan etuveto ja on joukossa muitakin kuutoskoneella varustettuja autoja. Yli 100 000€ etuvetoisesta autosta! No kait noitakin joku ostaa:
Audi A3 2,0 TFSI Cabr. Amb. Stron 50387,41 €
Audi A4 2,7 TDI multitronic 50658,17 €
Audi A4 2,7 TDI Avant multitronic 52587,99 €
Audi A5 2,0 TFSI 155 multitronic 52070,58 €
Audi A5 3,2 FSI multitronic 62331,19 €
Audi A5 2,7 TDI 51584,23 €
Audi A5 2,7 TDI multitronic 54948,62 €
Audi A5 2,0 TFSI 132 Cabr. multit 55582,53 €
Audi A5 2,0 TFSI 155 Cabriolet 54894,96 €
Audi A5 2,0 TFSI 155 Cabr. multit 58892,74 €
Audi A5 2,7 TDI Cabriolet 57584,77 €
Audi A5 2,7 TDI Sportback 50424,27 €
Audi A5 2,7 TDI S.back multitron 53911,44 €
Audi A6 2,8 FSI 140 multitronic 52588,42 €
Audi A6 2,8 FSI 162 multitronic 56100,76 €
Audi A6 2,7 TDI 54078,25 €
Audi A6 2,7 TDI multitr. 57193,41 €
Audi A6 2,8 FSI 140 Avant 52943,42 €
Audi A6 2,8 FSI 140 Avant multitr 56278,61 €
Audi A6 2,8 FSI 162 Avant multitr 59484,38 €
Audi A6 2,0 TDI 100 Avant multitr 50174,02 €
Audi A6 2,0 TDI 125 Avant multitr 51560,02 €
Audi A6 2,7 TDI Avant 57217,24 €
Audi A6 2,7 TDI Avant multitron. 60667,53 €
Audi A8 2,8 FSI e multitronic 101626,28 €
Audi TT 2,0 TFSI S tronic 52392,24 €
Audi TT 2,0 TFSI Roadster 51430,68 €
Audi TT 2,0 TFSI Roadster Stronic 55293,86 €Siis tuosta listasta en kyllä laske erilaiseksi automalliksi manuaalilla tai automaatilla varustettua autoa. Automaatti on vain lisävaruste, näin autot on yleensä hinnoiteltu (MB, BMW, Lexus). Varmasti autosta saa vaikka 100k maksavan jos siihen laskee 60k lisävarusteita.
Jos katsotaan listaa malleista manuaalilla, joka on siis A3, A4, A5 tai A6 malli ilman automaattia (joka on siis lisävaruste):
Audi A5 2,7 TDI 51584,23 €
Audi A5 2,0 TFSI 155 Cabriolet 54894,96 €
Audi A5 2,7 TDI Cabriolet 57584,77 €
Audi A5 2,7 TDI Sportback 50424,27 €
Audi A6 2,7 TDI 54078,25 €
Audi A6 2,8 FSI 140 Avant 52943,42 €
Audi A6 2,7 TDI Avant 57217,24 €
Audi TT 2,0 TFSI Roadster 51430,68 €
että se siitä
- ____________________
Kyllähän 500-sarja on AUTO verrattuna vanhentuneeseen Audiin. Halvempaa hankintahintaa lukuun ottamatta en keksi yhtään siitä valita A6:sta ennen 500-Klassea. Testeissäkin BMW on ollut aina edellä, ja jostain syystä A6:n taksikanta on aika olematonta.
Siihenkin lienee syynsä...
Eli jos rahat riittää, niin BMW.- ,,,,,,,,,,,,,,
jäljessä Tässä pari:
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-a6-avant-und-bmw-530i-touring-sechszylinder-im-kombi-duell-939589.html
http://www.autozeitung.de/vergleichstest/sternstunde
Eipä Bemarin taksikannassakaan ole mitään kehumista. Otappas ne pemurillit nyt suosiolla pois. - ,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
jäljessä Tässä pari:
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-a6-avant-und-bmw-530i-touring-sechszylinder-im-kombi-duell-939589.html
http://www.autozeitung.de/vergleichstest/sternstunde
Eipä Bemarin taksikannassakaan ole mitään kehumista. Otappas ne pemurillit nyt suosiolla pois.http://www.teknikensvarld.se/files/0715_test_volvov-70-audi-a6_bmw-5_vw-passat.pdf
- Kalle P.
Itse olen paljon halvemmalla merkillä ajava, mutta viime talvena pisti silmiin ykis asia tuolla tien päällä: heti kun pakkaset alkoivat alkoi 5-sarjan bemareita löytyä hinausautojen lavoilta ja tienposkista. Huvittavinta oli hesarin artikkeli, kun oli ensimmäiset pakkaset...oliko jotain -20oC, valokuvassa joku tyyppi valitteli ettei auto lähde käyntiin....taustalla 3-sarja.
Mutta on se 5-sarja helevetin hyvä ajaa, a6 on traktori sen rinnalla ajettavuudessa....ihan oikeesti....volvot maansiirtokoneita.- @@@@
että et ole ajanut 5 sarjalla, A6:lla tai Volvolla.
- Toe2toe
@@@@ kirjoitti:
että et ole ajanut 5 sarjalla, A6:lla tai Volvolla.
On olemassa tissimiehiä ja peppumiehiä, mutta eivät he tuolla ole toistensa kurkussa kiinni. Meidän työpaikailla on pari joilla on työsuhdebemu ja pari jolla audi, eivätkä hekään toisiaan tai autojaan hauku noin lapsellisilla hommilla kuin te. Ne ovat autoja. Siis AUTOJA. Miksi joku valitsee Volvon mieluummin kuin Saabin on varmasti aivan samantekevää. Audi, BMW, Mersu.. Siis samassa luokassa ovat. Tehkää niinkuin Selänne ja ostakaa parikytä autoa, niin ei tartte omaa merkkiä hehkuttaa loputtomiin. Itse en tule hommamaan kyllä kumpakaan, koska omistajan ovat tällaisia lapsellisia hiekkalaatikkopoikia. Menen mieluummin vaikka dösällä sitten. Ja mitä hemmetiä täällä haukutaan jatkuvasti köyhäksi jos ajaa alle 50000€:n autolla? Eihän suomessa ole kellään edes varaa olla rikas! Tai keskiluokkaa.
Itse asiassa on alkanut tuntumaan siltä, että iso osa BMW/Audi- palstalaisista on niitä samoja 18- vuotiaita poikia jotka kiihdyttelevät valoissa toisiaan vastaan itseään vanhemmilla rakkineillä ja luulevat tietävänsä kaikesta kaiken pelien, GTi-lehtien ja oman vuoden ajamisen perusteella.
Herrat. Menkää omien automerkkienne klubisivuille ja KEHUKAA omianne, verratkaa ominaisuuksia. Mutta älkää, oikeasti, aina vaan jankatko täällä tästä samasta paskasta. Ei kukaan täällä vaihda omaa autoaan toiseen, jos joku anonyymi-antero pilkkaa sitä.
Syksyn jatkoja. - kolmoneno
Toe2toe kirjoitti:
On olemassa tissimiehiä ja peppumiehiä, mutta eivät he tuolla ole toistensa kurkussa kiinni. Meidän työpaikailla on pari joilla on työsuhdebemu ja pari jolla audi, eivätkä hekään toisiaan tai autojaan hauku noin lapsellisilla hommilla kuin te. Ne ovat autoja. Siis AUTOJA. Miksi joku valitsee Volvon mieluummin kuin Saabin on varmasti aivan samantekevää. Audi, BMW, Mersu.. Siis samassa luokassa ovat. Tehkää niinkuin Selänne ja ostakaa parikytä autoa, niin ei tartte omaa merkkiä hehkuttaa loputtomiin. Itse en tule hommamaan kyllä kumpakaan, koska omistajan ovat tällaisia lapsellisia hiekkalaatikkopoikia. Menen mieluummin vaikka dösällä sitten. Ja mitä hemmetiä täällä haukutaan jatkuvasti köyhäksi jos ajaa alle 50000€:n autolla? Eihän suomessa ole kellään edes varaa olla rikas! Tai keskiluokkaa.
Itse asiassa on alkanut tuntumaan siltä, että iso osa BMW/Audi- palstalaisista on niitä samoja 18- vuotiaita poikia jotka kiihdyttelevät valoissa toisiaan vastaan itseään vanhemmilla rakkineillä ja luulevat tietävänsä kaikesta kaiken pelien, GTi-lehtien ja oman vuoden ajamisen perusteella.
Herrat. Menkää omien automerkkienne klubisivuille ja KEHUKAA omianne, verratkaa ominaisuuksia. Mutta älkää, oikeasti, aina vaan jankatko täällä tästä samasta paskasta. Ei kukaan täällä vaihda omaa autoaan toiseen, jos joku anonyymi-antero pilkkaa sitä.
Syksyn jatkoja.Olen samaa mieltä. Tätäkin viestiketjua katsellessa ei voi kun nauraa, ja miettiä että onkohan nää kaikki aikuisia??.
- taksi-mese moro
AutoBild 18/07
-jarrupalat edessä ja takana vaihdettiin 32 467 km;n jälkeen
-kaikki jarrulevyt ja palat vaihdettu 67 188 km jälkeen
ja 100 000 km jälkeen:
"Sekä levyt, että jarrupalat ovat testin lopussa jälleen vaihdon tarpeessa"
-jarrut 837,14 €/kierros
Lisäksi:
-navigaattori vaihdettiin kahdesti
-takaiskunvaimentimet vuotavat 100 000 km:n jälkeen
-VAIHTEISTO vaihdettiin, mutta " vain yhden kerran " ja todettiin lisäksi että "toiminta ei silti ollut moitteetonta. Sitä emme voi sanoa premium laaduksi"
Eli jos vaihteiston vaihdot ja muut pikkuviat hyväksyy, niin Audi voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto yksityiselle. Taksiyrittäjillä Audista ei ole vaihtoehdoksi, sillä auton tulee olla pääosin liikenteessä.- faktaa2009
Audissa oli lyhyt vikalista ja esim. Mersun SLK:ssa 100tkm laaturaportissa 20 vikaa. Audissa on siis 4 kertaa vähemmän vikoja kuin Mersussa. Tämänhän jo tiesimme.
- laatu...
faktaa2009 kirjoitti:
Audissa oli lyhyt vikalista ja esim. Mersun SLK:ssa 100tkm laaturaportissa 20 vikaa. Audissa on siis 4 kertaa vähemmän vikoja kuin Mersussa. Tämänhän jo tiesimme.
Niin ja minkähänlaisia vikoja mesessä? Tuskin kuitenkaan on tarttenu kokonaisia vaihdelaatikoita vaihtaa?
- tällaisia..
laatu... kirjoitti:
Niin ja minkähänlaisia vikoja mesessä? Tuskin kuitenkaan on tarttenu kokonaisia vaihdelaatikoita vaihtaa?
No esim. E-sarjassa vetopyörästön öljyvuotoja, laatikon rele ongelmia, ruiskutuspumppuvikoja dieseleissä, pallonivelet väljät, raidetangon päät ja jousilautasten ruostuminen, mikä aiheuttaa pahimmillaan sen että jousi tippuu alapäästään lautasen läpi kun se on tarpeeksi ruosteessa. Tätä listaahan voi jatkaa ihan loputtomasti...tuossa oli vaan alkua tai niitä kohtia jotka pisti pahiten silmään.
- hc jokerit
laatu... kirjoitti:
Niin ja minkähänlaisia vikoja mesessä? Tuskin kuitenkaan on tarttenu kokonaisia vaihdelaatikoita vaihtaa?
Kuulemani mukaan mersuissa on paljon sähkövikoja, itseäni ainakin vituttaisi sellaiset...
En ole kuitenkaan varma että pitääkö se paikkansa. - No niin no
faktaa2009 kirjoitti:
Audissa oli lyhyt vikalista ja esim. Mersun SLK:ssa 100tkm laaturaportissa 20 vikaa. Audissa on siis 4 kertaa vähemmän vikoja kuin Mersussa. Tämänhän jo tiesimme.
hankkia, koska sekä Audi että Mersu tuntuvat olevan kovin vikaisia autoja. AutoBildin kestotestissä esim. 320d farmari oli melkein uuden veroinen 100 000 km jälkeen. Mm. rikki ei mennyt mitään. Sitä on laatu.
- audikuski
Itselläni on ollut audi A6 kolme vuotta eikä siinä ole vikoja ollut. BMW:stä en tiedä ollenkaan.
- Automyyjä, hki
Sinulle on sattunut harvinainen yksilö.
Eikö muka vie öljyä sitä tavanomaista 2-3 litraa/vaihtoväli minimissään?
Iso OHO, jos näin on.
- Di Pekka
Aluksi iso korjaus. BMW ei tee tappiota. BMW on erittäin kannattava yritys.
Audilla on volkkarin viat ja siksi en suosittele sitä.
Valitse autoksi siten BMW.
Ps. Audi on tietysti parempi kuin Skoda.- veeti 5v
Meidän isin auto kulkee kovempaa ku teidän isin
- Jan Erik
veeti 5v kirjoitti:
Meidän isin auto kulkee kovempaa ku teidän isin
kun meidän isillä on Bugatti Veyron!
- Lada on auto
Hanki jopo tai mopo premiumelvis. Audi ei kelpaa ees meijen hiekkakuopalle.
- ei bmw:tä
Hankihan Audi, ilmanmuuta.
- Mesem
Unohda bemarit. Hanki kunnon auto eli Mersu.
- Hyvi mikä vertailu
vikojen laatua, kaikissa jotain on mutta kuullostaako hyvälle akseliviat? kansiviat? suutinvia ja jos automaatti on laatikon vaihtoväli 200000tkm viimestää... noin 5000e! Nämä menevät siis audille... Lisäksi hitaita rotiskoja.
- Provonkauhu
meille kertoi katkera Jussi, jolla ei ole varaa uuteen, eikä edes vanhaan Audiin. Jussi yritti kirjoittaa provon, mutta epäonnistui toden teolla.
- Täysi-ikäinen
Olipa hupaisa viestiketju.Vartti meni kuin siivillä näitä viestejä lukiessa.Tuon ajan olisin voinut tosin käyttää fiksumminkin.
- Taksiyrittäjä
että jos audiin päätyy, niin sen on oltava quattro. Etuvetorimpulana on ihan sama ajaa vaikka passatilla. Quattrossa on hieman järkeä.
Valitettavasti vaan ne audin koneet ja laatikot on markkinoiden huonoimpia.
Eli BMW tai Mercedes vielä mieluummin, jos hyvän naftapelin haluaa.- heh heh
Olipas siinä varsinainen "asiantuntija", olet kyllä niin pihalla.
- vai olet?
jos kerran etuvetorimpula on niin huono niin miksi joka toinen taksi on V70?
Asiahan on niin että taksimarkkinoiden nro 1 mersu, 2 Volvo ja sitten tulevat muut.
BMW on yhtä vähäinen kuin Audi.
Ainakin PK seudulla yksi selvittävä syy on huolto;
Veholla ja Bilialla on tarjota takseille 24/7 huoltopalvelu (en tiedä miksi se kerran niin hyviä on??)
kun muilla ei ole.
etpä taida olla taksiyrittäjä kuin unissasi - Taksiyrittäjä
vai olet? kirjoitti:
jos kerran etuvetorimpula on niin huono niin miksi joka toinen taksi on V70?
Asiahan on niin että taksimarkkinoiden nro 1 mersu, 2 Volvo ja sitten tulevat muut.
BMW on yhtä vähäinen kuin Audi.
Ainakin PK seudulla yksi selvittävä syy on huolto;
Veholla ja Bilialla on tarjota takseille 24/7 huoltopalvelu (en tiedä miksi se kerran niin hyviä on??)
kun muilla ei ole.
etpä taida olla taksiyrittäjä kuin unissasiauton pitää toimia, siksi Mercedes. Ei ole varaa pelleillä kun ei ole sitä 24/7 huoltoa kivenheiton päässä korjailemassa volvon kolinoita tai audin moottoreita. Takavetoinen auto nyt vaan on ajajan auto, pulisitpa mitä tahansa. Siksi vuoksi BMW:n hankinnan voi ymmärtää. Arvo siinä vaan putoaa huikeasti nopeammin kuin Mercedeksessä.
- The Man
Taksiyrittäjä kirjoitti:
auton pitää toimia, siksi Mercedes. Ei ole varaa pelleillä kun ei ole sitä 24/7 huoltoa kivenheiton päässä korjailemassa volvon kolinoita tai audin moottoreita. Takavetoinen auto nyt vaan on ajajan auto, pulisitpa mitä tahansa. Siksi vuoksi BMW:n hankinnan voi ymmärtää. Arvo siinä vaan putoaa huikeasti nopeammin kuin Mercedeksessä.
että sinä et ole yhdelläkään noista autoista ajanut.
- Taksiyrittäjä
The Man kirjoitti:
että sinä et ole yhdelläkään noista autoista ajanut.
ihan sama mitä sinä uskot tai olet uskomatta toisten ajamisesta. Osta volsu jos se riittää sulle. Minulla on ollut jo toistakymmentä johtotähteä ja tulee olemaan jatkossakin.
- no jaa-a
Taksiyrittäjä kirjoitti:
auton pitää toimia, siksi Mercedes. Ei ole varaa pelleillä kun ei ole sitä 24/7 huoltoa kivenheiton päässä korjailemassa volvon kolinoita tai audin moottoreita. Takavetoinen auto nyt vaan on ajajan auto, pulisitpa mitä tahansa. Siksi vuoksi BMW:n hankinnan voi ymmärtää. Arvo siinä vaan putoaa huikeasti nopeammin kuin Mercedeksessä.
ihmeessä Veholla on taksi Mersulle 24/7 palvelu Helsingissä jos ne kerran eivät koskaan hajoa?
Kukaan ei maininnut mistään Audin huollosta vaan nimeenomaan MB joka jyrää taksimarkkinoilla
Volvon kanssa.
"takavetoinen ajajan auto" no just joo.
Jos sulla oikeesti on uusi ihan vaikkapa C tai E-mese alla, siinä on niin paljon
luistoestoa ja rajoitinta sähköisesti ettet taatusi huomaa onko se etu vai takavetoinen.
Kyllä pitää alkaa leikkimään jotta mitään käytännön eroja näkyisi.
- Anonyymi
Ei ole oikeasti edes olemassa mitään premium autoja. Vain ylihinnoiteltuja ns. premium kulkupelejä. Nämä autot näyttävät hinta / laatu suhteen noin 100 000 km:n paikkeilla. Mahdollisesti aikaisemmin. Pitää olla tarvittaessa paljon rahaa korjauksiin.
- Anonyymi
Saksalaisten autojen takuu on lyhyt ja suhtautuminen takuun jälkeen tulevaan isompaan vikaan on surkeaa. Jos on rahaa tai itsellä on monimerkkikorjaamo sitten ei haittaa. Jos esimerkiksi VW:n takuu on kaksi vuotta ja sitten menee vaihteisto, maksa itse. Asiakas ei toista VW:tä osta. Tämän näkee hyvin uuden Golf 8:n myynnin kohdalla. Rajua pudotusta.
- Anonyymi
Molemmat tekniseltä kestävyydeltään paskoja, mutta jos haluaa nopeimman ja helposti ohjattavan auton niin Audi.
Mersulla ja Bemarilla lähinnä van näytetään muille mutta todellisuudessa eivät lähde mihinkään. - Anonyymi
- Anonyymi
Ensinnäki tekninen kestävyys ja laatu ovat kaksi eri asiaa.
Premium autot ova vikaherkkiä koska niissä huomattavasti enemmän tekniikkaa kuin perus Toyotassa.
Premiumeilla ajetaa noin 300tkm - 600 tkm enemmän kun perus Toyotalla joka tietysti lisää tätä katsastus ja vikatilastoa.
Audi yksinkertaisesti kehittyneempi kun BMW, neliveto ja voimansiirto toimii kuin unelma, Audi muutenkin tyylikkäämmän näköinen.
Audi on minun valintani ehdottomasti.- Anonyymi
audi a6 uudella korilla on todella hyvännäköinen auto
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818