Onko muilla oottajilla alkuraskaudessa unettomuutta?
Itse herään 2-4 aikoihin ja en saa unta moneen tuntiin.
tai sitten herään aamu 5 ja siihen jää yöunet :(
joskus närästää tosi paljon öisin, toisinaan vaan mietin asioita.
unettomuus
6
4204
Vastaukset
- todellakin
itsellä alkoi myös tuollainen unettomuus, olen nyt rv 22 ja se alkoi joskus rv 19, eli riippuu miten väsynyt on miten saa unenpäästä illalla kiinni, mutta vakiosti joko 2 tai 4, 5 herään vessaan enkä saa sen jälkeen ainakaan tuntiin nukuttua. Tosi inhottavaa ja väsyttävää pisemmän päälle, sitkun nukahtaa uudestaan niin tuleekin nukuttua, vapaapäivänä ihan jees mutta varje jos kello soi töihin 6.lta ja on vaikka 4 heränny ni kyllä on mukavaa. Arvasin että tämä johtui raskaudesta, koska tälläistä ei ole ennen ollut, ihan alussa nukuin tosi pitkiä ja sikeitä unia, vaikka wc.ssä ravasin 3-4kertaa, mutta heti nukahdin uudelleen. voi voi ei auta mikään, koitetaan jaksaa :)
- Mari-q
Eli olen vasta raskausviikolla 8 ja olen jo muutaman viikon "kärsinyt" aivan oudosta unettomuudesta. Saan illalla tosi hyvin unen päästä kiinni (olen todella väsynyt jo 10 aikaan), nukahdan siis melkein heti kun pää iskee tyynyyn. Vaivun johonkin tunneliin ja kuitenkin herään yleensä jo kahden aikaan ensimmäisen kerran ihan ilman syytä. En mielestäni edes mieti mitään asioita enkä aina käy edes pissalla vielä siihen aikaan, jostain syystä uni on vain todella katkonaista ja jo 6-7 aikaan aamulla (viikonloppuisinkin) on jo semmoinen olo että voisi nousta ylös kun ei jaksa pyöriä sängyssä.
Ajattelin ehkä ottaa ensi kerralla neuvolassa puheeksi että voiko tähän jotenkin itse vaikuttaa; tosin luulenpa että ei..... Sitä vaan mietiskelen että onkohan tämä vain alkuraskauden oiretta, vai jatkuuko tämä mahdollisesti koko raskauden läpi? Se ajatus tuntuu jo aika mahdottomalta...
Mutta kait se vähän mieltä piristää ensiyönä ajatella että eiköhän siellä joku toinenkin raskaanaoleva pyöri sängyssään niin kuin minä omassani :D- v3r
Mulla ainakin on ihan samanlaista heräilyä (nyt rv13). Nukahdan nopeasti n.klo 22, sitten herään yleensä noin klo 2 ja klo 5, kummallakin kerralla pyörin sitten hereillä pidemmän aikaa ja olo on tosi virkeä. "Hoitokeinoksi" kokeilin mm. sellaista, että piilotin kellot lähiympäristöstä, etten voisi niitä sitten herättyäni tuijottaa ja hermoilla unettomuudesta, vaan että olisin rauhassa hereillä sen ajan kun siltä tuntuu. Ehkä tämä kellostrategia on vähän auttanutkin vaikka itse ongelma ei tietenkään poistu.
Miksihän nuo heräämiset eivät voi osua siihen hetkeen kun pitäisi töihin herätä; aamulla kun väsyttää aina kuitenkin :S
- tiitiitii
viikkoja 5.5 ja nyt tosiaan alkanut heräilyä aamuyöstä. Illalla saan hyvin unta, kun väsyttää, mutta aamuyöstä sitten on vaikempaa tuo nukkuminen.
- Kartanonkoskelta
Moi, mulla on nyt ollut raskaana ollessa unettomuus vaivana. Nyt vasta rv 8 1. Nukahdan illalla hyvin, mutta herään aamusta aikaisin, enkä saa enää nukutuksi. Huoh. Jos vaiva yltyy, käyn lääkärissä.
Ed kerran raskaana ollessa vaiva tuli vastaan toisella kolmanneksella. Silloin olin saikullakin parisen viikkoa. Ei valveena ollessa pystynyt millään hoitamaan töitä, kun yöt tuli valvottua. Ja sitten kun nukuin, näin kamalia painajaisia. Tuolloin lääkäri sanoi, että kuuluu kuulemma asiaan, että joillain tämä vaiva tulee vastaan.
Nyt en ole asiasta huolissani, mutta levätä pitää sitten vaikka päivällä, ja vaikka saikulla.- uninen=)
joo alussa oli kans tosi väsy ihan töissä piti välillä nukkua salaa=).joskus ekan neuvolan/ultran jälkeen mulla rauhottu toi ja nyt sitten alko varmasti viikoilla 30 yö heräämiset,just yöllä herää ja ei tuu uni yhtään sen jälkeen ja sit vaan pyörii ja hyörii ja sama jatkuu nyt vkl 32 4.loppuukohan olleksaan vai jatkuuko ihan loppuun asti..no onneks ollaan jo äitiyslomalla=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6052759Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671446- 1061444
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381246
- 1111218
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351023- 941006
- 48930
- 47871