Siis mitä vittua mä sain Ketipinor 25 mq tarvittaessa kovaan ahdistukseen ja nyt ku mä olen lukenut näitä juttuja niin täähän on nukuttava siis käytetään nukahduslääkkeenä.En mä nyt voi nukahtaa ja menin tälläsen ottamaan.Mitä hyötyä tälläsestä lääkkeestä on jos siihen nukahtaa.
Ketipinor
33
13695
Vastaukset
- minä vaan
Mullakin oli käytössä ketipinori......ei nukkuttanna ainakaan minua yhtään. Vaihdettiin kun nosti räjähdysmäisesti veren rasva-arvoja....ois pitännä olla kuulemma arvon 2 ketipinor nosti sen 11 ...muute suhteelisen hyvä lääke oli. Ei ainakaa huonopi ku muutkaan.
- öhöm.....
kuullut että yhdellä lääkkeellä voi olla vaikka kuinka monta indikaatiota?!
- Malice
Suuremmilla annoksilla tällä lääkkeekkä hoidetaan skitsofreniaa ja kaksisuuntaista. Itse söin muistaakseni enimmillään 400mg ahdistukseen, mutta sain siitä paljon kaikennäköistä oiretta. Nykyään syön sitä juuri nukahtamislääkkeenä 50mg iltaisin. En ymmärrä miten noin pienellä annoksella hoidetaan ahdistusta. Sain lääkäriltä sen käsityksen että vasta 100mg tai yli alkaisi tehota ahdistukseen. Tosin ketipinor kannattaa aloittaa pienillä annoksilla ja nostaa hitaasti. Oma lääkärini nosti annosta 100mg per päivä ja olin aivan tajuttomassa tuubassa sen takia.
- Snup
Moikka! Mä käytän Ketipinoria juuri ennen nukkumaanmenoa. Se rentouttaa ja rauhoittaa. Kysyin lekurilta, voinko ottaa sitä paniikkikohtauksiin, mutta tätä hän ei suositellut eli ei päiväsaikaan, koska voi vaikuttaa sitten tarkkaavuuteen jne.
Ei se mikään unilääke ole, mutta esim. mä, joka ahdistun ajatuksesta mennä nukkumaan, se vie terän pois ahdistukselta. - asasassa
Snup kirjoitti:
Moikka! Mä käytän Ketipinoria juuri ennen nukkumaanmenoa. Se rentouttaa ja rauhoittaa. Kysyin lekurilta, voinko ottaa sitä paniikkikohtauksiin, mutta tätä hän ei suositellut eli ei päiväsaikaan, koska voi vaikuttaa sitten tarkkaavuuteen jne.
Ei se mikään unilääke ole, mutta esim. mä, joka ahdistun ajatuksesta mennä nukkumaan, se vie terän pois ahdistukselta.käytetään mm. kaksisuuntaisessa ihan päivälääkkeenäkin. Paniikkikohtauksiin se ei auta.
- RS
Snup kirjoitti:
Ei se mikään unilääke ole, mutta esim. mä, joka ahdistun ajatuksesta mennä nukkumaan, se vie terän pois ahdistukselta.Olen syönyt 3 kk Mirtazapinia ja paino meinaa väkisin nousta. Otan tätä unen laatua parantamaan.
Olen 55 v ja nukkunut huonosti 5 vuoden ajan. Luulin sen olevan stressiä, vaan taitaakin liittyä ikään.
Nyt kysynkin, lihottaako Ketipinor? Viimeksi tähän haluaisin vielä paino-ongelmia. - Lihava:)
RS kirjoitti:
Olen syönyt 3 kk Mirtazapinia ja paino meinaa väkisin nousta. Otan tätä unen laatua parantamaan.
Olen 55 v ja nukkunut huonosti 5 vuoden ajan. Luulin sen olevan stressiä, vaan taitaakin liittyä ikään.
Nyt kysynkin, lihottaako Ketipinor? Viimeksi tähän haluaisin vielä paino-ongelmia.Ketipinor nukuttaa ja LIHOTTAA myöskin...Minulla OLI sitä unen saantiin iltaisin. Se pari tuntia minkä aikaa pitää odottaa lääkkeen vaikutusta....ensin tuli NÄLKÄ ja sitten vasta UNI. Että kyllä se syötättää tuo lääke!! Mulla vaihdettiin se toiseen unta antavaan.
RS kirjoitti:
Olen syönyt 3 kk Mirtazapinia ja paino meinaa väkisin nousta. Otan tätä unen laatua parantamaan.
Nyt kysynkin, lihottaako Ketipinor? Viimeksi tähän haluaisin vielä paino-ongelmia.Kyllä lihottaa ja paljon. Itse lihoin Ketipinorin/Seroquelin aikana ainakin 20 kiloa. Mutta kun lääke lopettettiin puoli vuotta sitten, putosi painokin samat 20 kiloa siinä puolessa vuodessa.
- S....i -61
Mä käytän Ketipinoria unilääkkeenä. Ja hyvin nukuttaa!
50 mg illalla, ja yöunet on taattu. Jos ottaisin
aamulla, nukahtaisin varmasti. Ei muakaan koskaan nukuttanut Ketipinoria/seroquelia syödessä ja parhaimmillaan meni 400mg, valvoin samalla tavalla kuin nykyäänkin, en syö enää kyseistä lääkettä, se lopettettiin kun paino nousi ja veriarvot meni niin huonoiksi. Varmaan sain diabeteksenikin kyseisen lääkkeen takia.
- Anonyymi
Mitä tekee veriarvoille?
Paino noussut monilla?
Itsellä lopettaminen ehkä edessä kun verenpaineet ja rasvat ja sokerit sekä paino ihan pielessä tämän ja deprakinen kanssa.
- tk678
on skitsofrenian hoitoon tarkoitettu lääke. Ei sitä pitäisi syödä jollei ole skitsofreniaa.
- No no
"Ketipinor
on skitsofrenian hoitoon tarkoitettu lääke. Ei sitä pitäisi syödä jollei ole skitsofreniaa"
Kyllä tätä lääkettä käytetään ihan yleisesti sekä pienemmillä annoksilla unilääkkeenä että isommilla ahdistusta poistamaan. Ei sen käyttö rajoitu ollenkaan skitsofrenian hoitoon!! - Ketipinor-kokemus
Neurolepti se on, mutta käytetään paljon muuhunkin kuin psykooseihin (skitsofreniaan, kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön).
Suosittelen ottamaan lääkkeen illalla, ja sitten sänkyyn. (Ensimmäinen 25 mg, jonka otin, oli kyllä sellainen täräys, että olisi pitänyt sängyssä ollakin. Seiniä pitkin hoipuin sänkyyn).
Väsyttävä vaikutus voi ajan kanssa vaimeta, jolloin annosta voi nostaa. Yli 100 mg ei kannata unilääkkeenä ottaa, koska väsytys ei siitä enää annosta suurentamalla muutu.
Huomasin Ketipinoria käyttäessäni (unettomuuteen), että kaikki sosiaaliset pelkoni hävisivät kuin kuppa töölöstä! Pelkoa ja asioiden välttelyä ei yksinkertaisesti ollut. (Käytin 25 - 100 mg iltaisin ehkä pari kuukautta).
Niin että alun järkytyksen jälkeen kokemukseni Ketipinorista oli mitä mainioin. En myöskään muuttunut omasta mielestäni tyhmemmäksi lääkkeen käytöstä tuolla annoksella. Esimerkiksi vieraskielisten kirjojen lukeminen sujui aivan yhtä hyvin kuin aiemminkin - ellei paremmin, koska mielestäni osasin keskittyä lukemiseen paremmin, kai sen takia, että (yleinen lievä) ahdistuneisuus ei häirinnyt. - Aina uneton
Ketipinor-kokemus kirjoitti:
Neurolepti se on, mutta käytetään paljon muuhunkin kuin psykooseihin (skitsofreniaan, kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön).
Suosittelen ottamaan lääkkeen illalla, ja sitten sänkyyn. (Ensimmäinen 25 mg, jonka otin, oli kyllä sellainen täräys, että olisi pitänyt sängyssä ollakin. Seiniä pitkin hoipuin sänkyyn).
Väsyttävä vaikutus voi ajan kanssa vaimeta, jolloin annosta voi nostaa. Yli 100 mg ei kannata unilääkkeenä ottaa, koska väsytys ei siitä enää annosta suurentamalla muutu.
Huomasin Ketipinoria käyttäessäni (unettomuuteen), että kaikki sosiaaliset pelkoni hävisivät kuin kuppa töölöstä! Pelkoa ja asioiden välttelyä ei yksinkertaisesti ollut. (Käytin 25 - 100 mg iltaisin ehkä pari kuukautta).
Niin että alun järkytyksen jälkeen kokemukseni Ketipinorista oli mitä mainioin. En myöskään muuttunut omasta mielestäni tyhmemmäksi lääkkeen käytöstä tuolla annoksella. Esimerkiksi vieraskielisten kirjojen lukeminen sujui aivan yhtä hyvin kuin aiemminkin - ellei paremmin, koska mielestäni osasin keskittyä lukemiseen paremmin, kai sen takia, että (yleinen lievä) ahdistuneisuus ei häirinnyt.Minulla aloitettiin tuo lääkitys juuri ahdistukseen ja uniongelmiin. Aiemmin olen tilapäisesti käyttänyt vain Oxaminia. Sairastan myös masennusta ja paniikkihäiriötä.
Nähtäväksi jää miten tuo lääke minulla auttaa varsinkin uneen.
Tuo lääke siis aloitetaan tuolla 25mg annostuksella ja parin viikon päästä voi nostaa annostusta jos tarpeen.
Kovin hyvä uutinen ei ollut tuo että se lisää ruokahalua,tarkoitus kun olisi muutenkin pudottaa painoa muutama kilo :/ - Aina uneton
Aina uneton kirjoitti:
Minulla aloitettiin tuo lääkitys juuri ahdistukseen ja uniongelmiin. Aiemmin olen tilapäisesti käyttänyt vain Oxaminia. Sairastan myös masennusta ja paniikkihäiriötä.
Nähtäväksi jää miten tuo lääke minulla auttaa varsinkin uneen.
Tuo lääke siis aloitetaan tuolla 25mg annostuksella ja parin viikon päästä voi nostaa annostusta jos tarpeen.
Kovin hyvä uutinen ei ollut tuo että se lisää ruokahalua,tarkoitus kun olisi muutenkin pudottaa painoa muutama kilo :/Pari Ketipinoria otettu,siis yksi 25mg illassa. Kyllä uni tulee mutta suu on kuin hiekkapaperia,nenä menee tukkoon ja sydän hakkaa. Saan silti nukuttua lähes 8 tuntiakin,toisin kuin Oxaminilla tuli uni mutta se oli hyvin katkonaista.
Herätessä on pari tuntia aika tokkurassa mutta muuten on auttanut vuosia kestäneeseen ahdistukseen sekä uniongelmiin. Pysyvästi en kuitenkaan tällaisia halua käyttää.
- 123558
Minulla on ketipinoria päivässä yht. 350mg. Ei väsytä mua. Sen on tarkoitus poistaa ahdistusta ja tasoittaa mielialaa. Tuo sun 25mg on naurettavan pieni määrä, se ei väsytä saatikka poista ahdistusta. En itse ole huomannut sen auttavan ahdistukseen edes sillä määrällä mitä itse syön.
- 7787765
Minulle Ketipinor sopii hyvin. Se on vienyt ahdistuksen pois, ja pystyn nukkumaan 7-8 tuntia/yö. En ole lihonut grammaakaan, päinvastoin. Alussa oli sivuvaikutuksia, mm. ummetusta ja sydämen sykkeen nopeutumista sekä tokkuraisuutta, mutta ne ovat menneet ohi. Otan tällä hetkellä 100 mg iltaisin. Mutta se, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Itse en luovu Ketipinorista niin kauan kun saan siitä avun.
- seroquelll
ketipinor auttaa mullakin uneen mutta nyt joutuu ottamaan 2-3 lääkettä enemmän kuin alussa että saa unenpäästä kiinni. enkä ole näitä popsinut kuin vasta 2 viikkoa. Ahdistukseen en koe saavani näistä apua.. aamulla/päivällä ei kannata ottaa kun tulee paska tokkurainen olo.
- ollos hyvä
Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?
Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unirereptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.
Eroon ahdistuksesta!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#Eroon_ahdistuksesta_
- Onsekummaa
Jepjep mulla unirereptorit peeaskana. Uni ei tuu ei sitte enää millään, ei vaan jää vaihtoehtoja kun ottaa sitte loppujenlopuks, mulla tällä hetkellä 200mg. Öitä
- phettpk
mulla menee lääkettä 50mg depottia aamulla psykoosi-ahdistuslääke 50mg iltapäivällä 900mg depottiaillalla yhteensä 1g.silti olen tajuissani enkä tokkurassa,sopiva annos mulle.
- AKSEROSKEKROEN
Miltä tuntuu kuulua yhteiskunnan pohjasakkaan senkin narkomaani! Olet riippuvainen, lopeta nuo lääkkeet. Mitä hyödyt niistä? Olet aika surullinen tapaus, haluatko aseen jolla voit ampua itseäsi?
T: AKSERO - phettpk
AKSEROSKEKROEN kirjoitti:
Miltä tuntuu kuulua yhteiskunnan pohjasakkaan senkin narkomaani! Olet riippuvainen, lopeta nuo lääkkeet. Mitä hyödyt niistä? Olet aika surullinen tapaus, haluatko aseen jolla voit ampua itseäsi?
T: AKSEROkannattais kattoo omii tekemisiä eikä haukkua muita,taidat olla tosikko.
- phettpk
phettpk kirjoitti:
kannattais kattoo omii tekemisiä eikä haukkua muita,taidat olla tosikko.
onneksi on tälläinen lääke olemassa ,moni vois olla pöpiläs,en tarkoita kaikkia.
- tyhmä.ihminen.olet
AKSEROSKEKROEN kirjoitti:
T: AKSEROOletko jo ASKEROSKENROE hommat kovat piippuun kun niin uhosit.
- Elina-85
Käytän Zypadheraa ja Ketipinorii.
- BoinBoing
Mullekin määrättiin nukkumiseen. Kyllähän se tän kropan turruttaa ja jähmettää, mutta ei lopeta kaikkea muuta ympäriltä. Pään sisällä on edelleen myllerrys käynnissä, kroppa on vain poissa.
- 11222
Mulla määrättiin ahdistukseen. 25 mg taitaa olla vain niin vahvaa, että nukahtaa. Aikaisemmin oli unilääkkeeksi 200 mg ketipinor ja oli hyvä ja myös halpa lääke.
Täytyisi joskus kokeilla ottaa 25 mg ja yrittää pysyä hereillä, luulen että ei onnistu. Pitäisi saada vähän toleranssia, niin pystyisi paremmin käyttää ahdistuslääkkeenä. Psykiatri kirjoitti että 1-3 kpl päiväahdistukseen ja yöksi lisäksi 1-4 kpl. Aiemmin otin tosiaan 8 kpl illalla nukkumiseen. - 11222
Nyt testaan että nukuttaako. Otin 25 mg klo 12.00. Yleensä kestää tunti tai yli tunti kun alkaa väsyttämään, mutta yritän pysyä nyt parhaani mukaan hereillä :)
- 11222
1h 45min tabletin ottamisesta ja vieläkin ihan normaalisti hereillä. Hyvin siis toimii vaikka ahdistukseen 25mg ketipinor?
- Anonyymi
Paino noussut?
Veriarvot?
Sokeriarvot?
Verenpaine?
Tämän lopettaminen ehkä edessä.
Mitä tilalle vai ilman?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711460Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.751127Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771114Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1041047En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898