1.8T öljynkulutus

Pekka

Mikä on normaali öljynkulutus Audi A4 -98 1.8T koneelle?

27

8299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakke

      menee noin 3 litraa kympillä

      • Sinivalkopropelli

        aivan helvetin paljon mulla kuluu 1litra kymppitonnilla 530i bmweessä.


    • Elemo

      Oman kokemuksen mukaan kunnossa oleva 1.8T kone ei syö pahemmin öljyä. Mitään tarkkaa määrää en osaa sanoa, mittatikusta katsoen huomaa ehkä parin millin vajeen (tikussa) öljynvaihtovälin aikana, voi olla silmissäkin vikaa ;-)

    • Kulutus

      on n. 1 % bensankulutuksesta. Mikäli syö vähemmän, on vaarana sylinterien ennenaikainen kuluminen.

      Tästä syystä esim juuri BMW:n moottorit ovat "normaalisti loppu" 150 tkm:n jälkeen ja esim mersujen pitkä käyttöikä johtuu juuri 1 - 2%n öljynkulutuksesta.

      • ...

        mietis nyt pikkasen.. Sanoit et "normaalia" on 1% bensan kulutuksesta.. et sitte oo sattunu laskeen paljonko se tekee 10 000km:llä!!??
        Jos laskis et veis 10l/100km niin sehän on 1000l/10 000km. Tästä kun laskee 1% niin sun oppien mukaan on normaalia jos auto vie öljyä 10l/10 000km!!???
        Kannattas varmaan pikkasen miettiä..
        No eipä ainakaan tarvi öljyjä vaihdella lainkaan tolla kulutuksella.. se kun vaihtuu säännöllisesti kun pitää öljyä lisätä joka kerta kun tankkaa :D


      • Miettiä
        ... kirjoitti:

        mietis nyt pikkasen.. Sanoit et "normaalia" on 1% bensan kulutuksesta.. et sitte oo sattunu laskeen paljonko se tekee 10 000km:llä!!??
        Jos laskis et veis 10l/100km niin sehän on 1000l/10 000km. Tästä kun laskee 1% niin sun oppien mukaan on normaalia jos auto vie öljyä 10l/10 000km!!???
        Kannattas varmaan pikkasen miettiä..
        No eipä ainakaan tarvi öljyjä vaihdella lainkaan tolla kulutuksella.. se kun vaihtuu säännöllisesti kun pitää öljyä lisätä joka kerta kun tankkaa :D

        Menes valittaa maahantuojalle, ja kerro, että kuluttaa 1% polttoaineen kulutuksesta.
        Vastaus: Ei aiheuta toimenpiteitä.

        Muuten paljonko sun 1,8 T kuluttaa normaalissa ajossa?
        No täydellä kaasulla voit saada kympin menemään, mutta silloin menee öljyäkin!


      • pemarimies

        Itseasiassa bemarit syö öljyä just sen verran että koneet pelaa vuodesta toiseen. Ittellä on takana pari bemaria, 316 kasarimalli oli ajettu 330 tkm, ei oltu tehty muuta ku vaihdettu öljypohjan tiiviste, kulutti 2 litraa 10 - 12 tkm, paloarvot normaalit, ei vaeltavaa tyhjäkäyntiä, kulutus 8 - 11 l/100 km riippuen vuoden ajasta. Että silleen.

        Myös mersut kestää. Volkkaritkin, mutta savuttaen.


      • Paljonnähnyt

        on vasta reilu sisään ajo, vagin 1.8 ahdettuna ei voi mitenkään olla erityisen pitkäikäinen jos sitä vertaa isompaan matalaviritteisempään koneeseen ostin aikoinaan 86 bmw 535iin jossa oli 380000km ostohetkellä,öljynkulutus oli normaali 1l 10000tkm eikä konetta oltu ikinä vielä avattu, myin auton eteenpäin tuttavalle kun mittarissa oli 490000tkm ja kaikki oli edelleen kunnossa ja auto oli ollut erittäin luotettava niin paljon nähneeksi,kyllä bemarin koneet kestää ja sen tietää ne jotka tuntee laatumerkin.


      • ...
        Miettiä kirjoitti:

        Menes valittaa maahantuojalle, ja kerro, että kuluttaa 1% polttoaineen kulutuksesta.
        Vastaus: Ei aiheuta toimenpiteitä.

        Muuten paljonko sun 1,8 T kuluttaa normaalissa ajossa?
        No täydellä kaasulla voit saada kympin menemään, mutta silloin menee öljyäkin!

        Pointti ei nyt täs ollukkaa se et viekö bensaa 10l/100km vai ei... kuhan vaan heitin laskuesimerkin...tossa 8l/100km se kulutus on mut silti se ei oo normaalia jos se sun laskujen mukaan veis öljyä 8l/10 000km. Se ei tosiaankaa oo normaalia jos tollasilla kilometrimäärillä kuluu kaks kannullista öljyä.. Luota sä vaan maahantuojiin ettei aiheuta toimenpiteitä ja jos tosiaan luulet et sun autos on tollasella öljynkulutuksella kunnos niin siinähän sitten luulet.. Turvallista ja öljynkäryistä matkaa vaan sulle!


      • Sanonutkaan
        ... kirjoitti:

        Pointti ei nyt täs ollukkaa se et viekö bensaa 10l/100km vai ei... kuhan vaan heitin laskuesimerkin...tossa 8l/100km se kulutus on mut silti se ei oo normaalia jos se sun laskujen mukaan veis öljyä 8l/10 000km. Se ei tosiaankaa oo normaalia jos tollasilla kilometrimäärillä kuluu kaks kannullista öljyä.. Luota sä vaan maahantuojiin ettei aiheuta toimenpiteitä ja jos tosiaan luulet et sun autos on tollasella öljynkulutuksella kunnos niin siinähän sitten luulet.. Turvallista ja öljynkäryistä matkaa vaan sulle!

        että minun autoni vie tuon öljymäärän.
        Maahantuojan edustaja vain sanoi niin. Totta helvetissä siihen täytyy luottaa. Hallin ottalaudassakin oli oikein Audin logo.

        Nuo tuolla alempana ovat kyllä täyttä bluffia noista bemun koneiden kestävyyksistä.

        Itse niitä työkseni joudun auki repelemään, ja mikä pahinta, kaikkia ei saa edes kuntoon!


      • kaksitahtinen

        Tuolla öljynkulutuksella voit ajaa suoraan kesoilin 2T mittarille.


      • asnetanaja

        1-2% on tosiaan normaali kaksitahtikoneelle. Mutta eikös tuo 1.8T DKW-Wartburg johdannainen olekin suoraan ?


      • Anonyymi

        Mites mun 2.5l Volvo, kun ei syö öljyä, On vasta 280 000 ajettu, onko se väljä?


    • spekial

      Mulla vie desin tai kaksi / 10.000 km. Mobil 1 5W-50 on aine. Ja nelkulla ajeltu 145 tkm.

      • A4TQ

        Omien kokemuksieni mukaan kunnossa oleva 1.8T ei kuluta öljyä. Kaksi lastutetua auto ollut ko. motilla eikä kumpikaan ole syönyt "tippaakaan" öljyä. Ei ainakaan tikusta ole huomannut 15tkm vaihtojen välillä ja longlife öljyllä.


      • 18T
        A4TQ kirjoitti:

        Omien kokemuksieni mukaan kunnossa oleva 1.8T ei kuluta öljyä. Kaksi lastutetua auto ollut ko. motilla eikä kumpikaan ole syönyt "tippaakaan" öljyä. Ei ainakaan tikusta ole huomannut 15tkm vaihtojen välillä ja longlife öljyllä.

        Ei ole vaihtojen välillä ollut tarvetta lisätä, öljynvaihtovälinä 12000km 148000km ajettu (TTK04-240hv).


      • Kokemusta vähän
        18T kirjoitti:

        Ei ole vaihtojen välillä ollut tarvetta lisätä, öljynvaihtovälinä 12000km 148000km ajettu (TTK04-240hv).

        Sen verran on kokemusta jotta itse ostin uuten a4:sen 1.8t:n. Ensimmäisllä tuhansilla kilometreillä söi aika reilusti n.0.5l. Nyt mittarissa 21tkm ja öljyä mennyt n.0.8l.


    • TDI-Audi

      Olen kuullut ongelmasta myös Audin kahden litran bensakoneissa ja vika on kuulemma korjattavissa. Onkohan vain valmistajan selitys, että öljynkulutus takaa paljon kilometrejä. Itselläni on A6 3.0 TDI, eikä kuluta ja kilometrejä on kyllä takana.

    • audiukko

      4 litraa/1000km on normaalia maahantuojan mukaan.

    • Audifani

      Minun vm. 2013 Audi vie noin 7-8 litraa tuhannella kilsalla. Mittarissa on nyt 32000km. Vaihteisto on nyt loppu ja se vaihdetaan ensiviikolla. On kuulema normaali vaihteiston kestoikä audin lootalle.

    • 18T

      Minulla meni 1 litra öljyä 5000 km:llä. Audicentterin mukaan normaali kulutus.

    • Öljynsuurkuluttaja

      Riippuu kelistä. Näillä pakkasilla Audi puhaltaa öljyt tielle vähän väliä. Itsellä eilen aamulla viimeksi öljyt tielle. Nyrkkisääntö kesällä 4-5litraa/1000 km ja talvella 10- ääretön /1000km.

    • Anonyymi

      Hei, Audi A4 1.8 T 1999, nyt menee n.2 ltr 10000 km. Öljynvaihdon yhteydessä sanoivat että koneremppa edessä. Onko näin?

    • Anonyymi

      Montako sataa tuhatta ajettu? Onko alkuperäinen ahdin jne...

      • Anonyymi

        1,8T ei yleensä vie öljyä juuri lainkaan -jos vie niin kulahtanut turbo ylensä syyllinen, kone kestää paljon pitempään kuin turbo.


    • Anonyymi

      On olemassa ja ollut 200-250tkm ajettuja 1.8T B5 aja B6 audeja joissa tikussa huomaa että öljyä palaa ja joissain joutuu lisäämään 0,5-1L väliin vuoden ajoilla ( 7-10tkm )

      Joissakin ehkä liian pitkä öljynvaihto jos noudatettu mitä mittari kertoo. On muuten järkyttävän näköisiä joissakin uusissa autoissa öljyt joilla on tahkottu esim 20 000km ja reilu kolme maitopurkillista öljyä kerännyt kaikki ison bensalitran palamisjätteet ja poltetun pakokaasun egr tuhkat jotka kiertää voitelussa moottorissa, laakereissa, männässä, turbossa, jakopäässä.

      Kaikki kuluu nopeaan.


      Kannattaa vaihtaa öljyt ajoissa puhtaana niin ei kulu turbo, männänrenkaat, karstoitu.
      Öljyt maksaa nytkin 20-30eur kanisteri 5litraa ja suodatin audiin 3-6eur.

    • Anonyymi

      minun audi vie merkkiliikkeen mittauksessa 1000km 1.2 litraa öljyä ja se oli maahantuojan mielestä normaalia

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe