Ihastumisen fyysiset "oireet"

ja lisäksi

miltä tuntuu, kun näet ihastuksesi tai hän on lähelläsi? Onko mahdollista että ihastus aiheuttaa lievää pahoinvointia (vatsassa liikaa perhosia :) ) ja ruoka ei tunnu menevän alas?

63

22472

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TäOnNIINtätä

Ei mitenkään. ;) Paitsi että kaikki maailma sumenee ympäriltä, ja vaikka kuinka keskittyisin muihin niin näen ja koen vain sen yhden ihanuuden lähelläni. Sen jälkeen tunnen, että sydän sykkii liian lujaa, olen liian hermostunut, en tunne nälkää enkä saa mitään alas, ja tunnen lähinnä varsinaista pahoinvointia. Vedän aivan punaiseksi, en pysty puhumaan jos huomaan, että hän on kuulolla.. Hah. Olen niin teini ;) Hirveä mokaamisen pelko.

Vielä kun tietäisin, mitä se vastapuoli ajattelee..

• hyvinkin

syötyä kyllä saa, mutta ruoka ei kiinnosta ja sitä on melkeinpä nieltävä vaan väkisin. Jos hän on lähellä tai puhumme jostain, on vaikeaa olla katsomatta hänen komeita raamejaan. ;) Katse harhailee kyllä muuallekin ja käsiäkään ei saa pidettyä paikoillaan (lähinnä omien hiusten hiplaamista tms). Sydän hyppii kurkkuun kun hän ilmestyy näköpiiriin.

• abbbbba

Pysyykö kädet kurissa, kun olet yksin?

• tt

olla erossa ees muutama päivä kunnon pakko ja jotenkin niin lähellä että pakko mennä kauas ei saa katsoa ei saa koskea hui hui ja voisi tunkeutua toisen sisimpää jos voisi pelottavaa ihanaa ei voi olla katsomatta niin ei pysty olemaan viestittämättä jotain liianko lähellä onneksi etääntymisen merkkejä alkaa pikkuhiljaa olla ei jaksaisi enää tätä uudestaan ja vain yksi miten kauan tälläistä pakkomiellettä voi kestää ja entäs jos sattuu taas

• monesta asiasta?

voi olla ihastumisesta jos ruoka ei mene alas, mutta voi olla myös monesta muustakin, ei ole nälkä, ruoka on pahaa, jos ollut syömishäiriöitä niin syöminen muutenkin vaikeaa, jännitystä muuten vain jne.

• kahvikuppi käteen

oletko kuullut kahvikuppi neuroosista?

• ...........

ihan älyttömän hyvä fiilis.. Oon yhtä hymyä koko ajan. Ja jos tää ihastuksen kohde huomioi mut jotenki erityisesti niin oon ihan taivaassa. Kyllä mää syötyä saan, mutta ruoka ei enää maistu niin ihmeelliseltä. Nyt on jo ihan älytön ikävä häntä ku siitä on jo melkeen viikko ku viimeksi nähtiin.

• tunteiden tulkki

Hmmm. Mihin vuorokauden aikaan pahoinvointia erityisesti? Rinnat suurentuneet yllättäen? Toiset ruoka-aineet ei maistu ja toisiin suunnaton himo? Kuukautiset jääneet pois...
      Ihastumiseltahan tuo selvästi vaikuttaa, ihan selvästi.

• ohne dich

Jatkuva ikävä, kun kohtaamme siinä on sitä jotain näemme monta kertaa päivässä,ajattelemme
        toisiamme koko ajan tää on mahtavaa,ja ne silmät ja vaatteet ja olemus ja sielu ja muistot yhdessä
        vietetyistä hetkistä,ja fantasiat tulevaisuudesta , hallittu sisäinen kaaos, aina sama tunne niinkun
        ei olisi nähty sataan vuoteen, vähän niinkun olisi aivot nurkassa että joku liikuttaa sun jalkoja ja
        mustasukkaisuus.

• ddsds

oireet, jos se on aivan vieressä tuntuu siltä ku jalat menis hyytelöksi sit myös rupee ahistaa aivan kauheesti, sydän lyö nopeammin. tekis mieli lähteä karkuun ja toivoa että ei ois koskaan ihastunut siihen.

• Hämillään

Ihan kun minä! Mitä iloa on ihastumiseta, kun se alkaa kuitenkin ahdistaa?

• ja diagnoosi oli?

koko kroppaa kuumottaa, kädet melkein tärisee, "hallittu sisäinen kaaos" kuten joku tuolla mainitsi, olo tulee levottomaksi, sydän hakkaa, tekee mieli juosta karkuun tai jähmettyä patsaaksi, pää tyhjenee, eikä suusta tule ensimmäistäkään järkevää sanaa. Yritä nyt sitten vakuuttaa olevasi täysissä päissäsi ... miten joku ihminen saakin mut tuntemaan itseni näin idiootiksi?

• poing..

muna nousee pystyyn.

• mutta ei kestä
        poing.. kirjoitti:

muna nousee pystyyn.

onhan se ihastuminen ja rakastuminen ihania tunteita mutta ei kannata pettyä kun ne alkaa jossain vaiheessa hiipua ne tunteet...se kuuluu nimittäin asiaan.

• outoa.
        mutta ei kestä kirjoitti:

onhan se ihastuminen ja rakastuminen ihania tunteita mutta ei kannata pettyä kun ne alkaa jossain vaiheessa hiipua ne tunteet...se kuuluu nimittäin asiaan.

Jos joku saa ihastumisesta fyysisiä oireita? Itselläni ei ainakaan ilmene minkäänlaisia oireita.

• toinent
        poing.. kirjoitti:

muna nousee pystyyn.

Ja tämä oli varmaan T-mieheltä:D

• Anonyymi
        poing.. kirjoitti:

muna nousee pystyyn.

Kyllä se siitä laskee kun krvestä vilauttaa😂

• Ihan Pimee

Ja ajattelen häntä siis jatkuvasti:) Navan alta kuumottaa, syke koholla, laihtunut olen n. 5 kiloa kun ei ruoka maistu. Toivoton tapaus, mutta ainakin voin käyttää häntä laihdutuskuurina :D

• jamppa k

Ihana ihastuminen. Mietit miltä tuntuu olla hänen lähellään,tuntea tuoksu,kosketuksen,katseen.
        Miltä tuntuu pitää häntä sylissä....,silittää hänen hiuksiaan. Suudella pehmeitä huulia hellästi.
        Kun hän juttelee sinulle samalla kun pitää sua kädestä kiinni ja puhuttelee sinua nimellä jota rakkaat lähimmäisesi sinua kutsuvat. Ja ne väreet kun vartalonne ovat yhtä. Ei siihen sanoja tarvitse. Katse...hymy sen kertoo..

t: Ihastunut poikanen

• herkkätaijotai

Itse saan tosi voimakkaita fyysisiä oireita, varsinkin jos jotain tapahtuu tämän ihastuksen kanssa. On käynyt niin, että joudun pakottamaan itseni syömään, se tuntuu kauhealta ja en saa ruokaa alas. Yleistä pahoinvointia, vatsa sekaisin, kovaa tärinää. Tiedän että tää menee jo vähän oudoks :D

• miekkonen..

Vääntää vatsassa, vähän kuin siellä olisi suolahappoa, saan sätkyliikkeitä ja katseeni jähmettyy lattiaan anteeksi kun olen olemassa ilmeellä.

• punastella..

ja jotenkin aristelen.. Ja teekin voi mennä väärään kurkkuun jos hän ilmestyy näköpiiriin. Yritä siinä sit hymyillä tai jotain.. Ei oikein onnistu. :)

• Piti olla et

No minä taidan punastella.. Se t oli liikaa minän eessä..

• oireilija

Itselläni ihastuessa fyysiset (vai psykosomaattiset?) oireet ovat aika vahvat, tässä jotain:

- Pahoinvointi: huonovointinen olo, syöminen voi olla erittäin vaikeaa ja pakotettua
      - Kiihtynyt sydämensyke ja hengitys: sydän tuntuu hyppivän kurkussa asti, hengittäminen "epäsäännöllistä"
      - Kiihtynyt aineenvaihdunta: ravattava vessassa normaalia selvästi enemmän
      - Sairas/kuumeinen olo: tuntuu kuin olisi vähän kuumetta, iho lämmin, kasvoille nousee pieni puna, silmät "kuumeiset"/väsyneet kun katsoo peiliin
      - Lihasheikkous: lihakset velttoina, vaikea välillä nostella pieniäkin esineitä tai lähteä kävelemään kun jalat ovat vetelät

Psyykkisiä oireita tietysti lisäksi:

- Ajatuksenkulku katkeilevaa
      - Keskittyminen vaikeaa, ei paljon muu pyöri mielessä
      - Puhuminen (varsinkin ihastuksen kanssa) kärsii, sanat unohtuvat ja niitä pitää hakea monesti useita sekunteja
      - Mikään muu ei kiinnosta

• oireilija

Fyysisiin oireisiin:

- Tärinä ja vapina: vaikea esim. kirjoittaa, siihen on keskityttävä enemmän
        - Katseen kääntäminen pois nopeasti ("paniikkitilanteissa" joissa ihastus vaikka lähestyy) tai vaihtoehtoisesti tuijottaminen liikaa silmiin ja helposti hymyileminen/nauraminen (kun ihastuksen kanssa on päässyt jo juttusille)

• Unhappy woman

luulin sairastaneeni kesällä sikataudin, mutta tätä lukiessani tein uuden diagnoossin: olenkin ollut rakastunut.. pysyttelin erossa ettei tarttuisi häneen, ja nyt en näe häntä enää missään...

• pöhpah

mulla kans samanlaisia oireita tulee ja ne on just voimakkaita..se on niin inhottavaa..

• sairas rakkaudesta

sitten kipeä,saako saikkua rakastumisesta?

• olenrakastunuttäysil

Kun ihastuin, ajattelin häntä aivan taukoamatta kokoajan, ajatukset harhaili aina siihen ihastukseen eikä oikein voinut kunnolla keskittyä mihinkään. Kun tiesi näkevänsä hänet pian, maha meni aivan veteläksi ja tuntui että pala juuttuu kurkkuun. Kun olin hänen kanssaan kahden, ruoka ei maistunut, täytyi väkisin niellä hyvin vähän toisen mieliksi vaikkei tuntunut että olisi ollut nälkä. Kädet vapisi ja menin sanoissani sekaisin. Muutuin hiljaiseksi koska olen ujonpuoleinen :) kun oltiin erossa teki vähän väliä mieli kuulla hänen äänensä ja tekstailla...monesti päivässä. Nykyään kun on umpirakastunut ja suhde edennyt, en enää ujostele tai muutenkaan ei tule "stressi"oireita kun tietää näkevänsä pian... ainoa vain että vieläkään ei aina pysty keskittymään täysillä asioihin, kokoajan pyörii päässä että mitähän se toinen tekee, mitenköhän rankka päivä toisella on, voisikohan piristää jotenkin, mitähän kivaa sitä keksisi kun seuraavan kerran tavataan ja mitä jouluksi keksisi... aivan mahtava hyvänolon tunne valtaa mielen kun miettii sitä ihastustaan tai rakastaan :) antaa paljon voimaa jaksaa täällä ahdistavan synkässä kylmässä hiljaisessa suomen maassa. Ei osaa ajatella miten kestäisi elää ilman häntä...

• pilkunviilaaja vaan

iiihanaaaaaaaaaaaaaaa!

• jorm....

vasen lahe housussa menee ihmeen tiukaxi johtunee kalikan paisumisesta ja kohteesta johon olen luonut ihastuvan katseeni loppu onkin sitten jo monimutkikkaampi!

• pom

sitö suurempia oireita , mitä harvemmin ihastut?

• lurppa58

kun ei osaa antaa itsensä ihastua

• kuusvarvas

Hmm,luulemus tiedostaa tavat ja tottumuksetkin.Hmm,rakkaudeksi.

• koettu

Kyllä se ihastuminen siitä laimenee kun oppii toisen tuntemaan paremmin.

• MammaMiaBellaDonna

Eikä ruoka suinkaan kiinnosta, vaan joku ihan muu...

• ....................

On se kumma, että jollain ihmisellä voi olla niin suuri vaikutus toiseen. Omista "oireistani" olen huomannut, että olen sitten ilmeisesti ihastunut erääseen ihmiseen. Jo pelkästään sen miehen ajatteleminen saa aikaan kihelmöivän tunteen. Tosielämässä menen ihan lukkoon, kun se tyyppi on lähettyvillä. Sydän alkaa pomppailemaan, en meinaa uskaltaa puhua hänelle mitään. En oikein uskalla katsoa mieheen päinkään.Tämä tyyppi itsekin tuntuu vaivautuneen oloiselta, jos katson suoraan häneen. Joten pitää varmaan mua ihan tyhmänä. Täytyis vaan jotenkin yrittää unohtaa.

• Källin mälli

karata mällit housuun.

• t

Tavoittelen silmiä siristellen joka aamu tätä, kosketan, otan huulilleni, kuppikoko on mitä mahtavin. Huulillani on tuttu maku, tuttu tuoksu nousee sieraimiin, upea fiilis. Töissäkään se ei ole mielestä pois, siellä tosin minulla on toinen samaa kuppikokoa oleva. Yhtä ihana ja muodokas sekin. Myös huoltoasemalla juon kahvia, siellä en näistä tutuista kahvikupeista.

• Tapanitovenni

No peenis männöö tovenni parraatiasenttoon tovenni. tovenni

• TYNKÄKULLI.

ALKAA MUNA SEISOMAAN

• muumipapparainen

tai sitten on älytön romantikko. ei se ihastuminen ole vielä mitään, vaan sitten sitten kun on kunnolla tutustunut, eikä voi enää olla pitempiä aikoja erossa toisesta. eli sitten kun on kunnolla rakastunut, saattaa näitä oireita jo ilmetäkin.

• Hapettunut lyyra

Kolme vuotta olin häneen ihastunut. Sitten kun kuulin että hän oli varattu, niin masennushan siinä tuli. Sanon teille, menkää ja kertokaa tunteistanne, saatatte muuten katua sitä myöhemmin.

Nimim. Yksin jäänyt

• lukiolaistyttö91

Kyllä, ainakin itselläni on suoranaista pahoinvointia eikä ruoka maistu. Hän pyörii illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäiseksi mielessäni ja kun katseemme kohtaavat, en saata hengittää ja punastun. Kuulostaa uskomattomalta romanttiselta löpinältä, mutta näin on... Huomenna näemme jälleen ja vaikka nyt keksin kaikkea fiksua sanottavaa ja keskustelunaloituksia, itse tositilanteessa pää tyhjenee. :) On tääki hirveetä. Menisipä pian ohi ja jatkuisipa ikuisuuden.

• nainen25

kuinka pahasta ihastuksesta on kyse...
      ehkä hormoonit rupee hyrräämään ja menen lastenosastolle katsomaan vauvan vaatteita..noh ei vainenskaan... Aattelen koko ajan ja hymyilen kulkiessain. :)

• ...

naama lehahtaa punaiseksi eikä mitään järkevää meinaa tulla ulos suusta. Tekis vaan mieli riisua toiselta kaikki vaatteet ja piehtaroida sängyssä....... ;D Mutta kun kaikki ujostuttaa. Voi taivas, voiko tosiaan joskus tykätä toisesta liikaa?

• ihastunut__

Tuntuu että kohta pyörryn, ihan sekaisin menen, mahdollisesti sekoan sanoissani tai tekemisissäni.. :)

• näin minulla

Hölmöilyä ja lievää kohellusta, parempi että pidän suuni kiinni ihastukseni lähellä ettei hän saisi minusta ihan idioottimaista kuvaa. Käveleminenkin tuntuu hankalalta kun tuntuu että kompastuu ehkä. Vaikka yritän olla katsomatta häntä niin ilmeisesti pääni pyörii kokoajan hänen suuntaan, vilkuilen salaa.

• näinon

Itselläni on aika tuore ihastus ja voi hitto tätä tunnetta! Samalla ihanaa,että on löytänyt jonkun,joka oikeasti kiinnostaa (ja tuntuu,että hänkin olisi kiinnostunut?) ja palan halusta tutustua häneen paremmin! Tosin syöminen on omalla kohdallanikin vähän haasteellista :' D samalla työpaikalla kun ollaan.

Ajatukset harhailevat aivan muualla! Oli esimerkiksi hyvin vaikeata keskittyä parhaan kaverin juttuihin kun omat ajatukseni vilistivät ihan muualla. Ja aina kun vain ajattelen ihastustani niin vatsaa kihelmöi ja kourii! Toivon,että olisin vähän kokeneempi miesten suhteen niin ehkä tämä jännityskin olisi vähäisempää :'>

• Niinpäniin

Täytyy kyllä itekkin pistää likoon omat oireet, ja ne vasta ihanan tuskallisia ovatkin.

Asiahan on niin, että ihastukseni asuu ulkomailla mikä tekee asiasta vieläkin oudomman, olemme jutustelleet netissä jo pari vuotta, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta nyt viime aikoina valtava ihastuminen/rakastuminen on astunut kuvaan ja päivät kuluu vain tässä koneen ääressä. Eli eli, viime yönät tuli nukuttua vain 5h30min, 05:30 -> 11:00.

Maha on aivan sekaisin eikä mikään tunnu menevän alas, aika ajoin suorastaan tärisen ja toisinaan hikoilen, lähinnä silloin kun ihastukseni ei ole paikalla. Toisinaan en saa yöllä nukuttua ja aamuisin ihastukseni on suoraan päällimmäisenä mielessä ja ruoasta on turha uneksiakkaan. Aluksi ajattelin, että jotain on vialla tuommoisten oireiden ilmaannuttua mutta sitten tajusinkin, että olen ihastunut/rakastumassa.

• 12+2

No tällaista omalla kohdalla:

Keskittymiskyky ja ruokahalu kadonneet täysin, kun ajatukset pyörii vaan siinä yhdessä tietyssä naisihmisessä. Jatkuvasti sellainen ahdistava tyhjyyden ja yksinäisyyden tunne, eikä huvita edes tehdä mitään muuta kuin mennä sinne missä voisin edes teoriassa häneen törmätä. Viikonloput on pelkkää loputtoman tuntuista tyhjää harmautta ja odotan maanantaita ja sen mukanaan tuomaa mahdollista näkemistä kuin kuuta nousevaa. Jatkuvasti tekis mieli soittaa tai muuten viestitellä ja vuodattaa tunteitaan, vaikka järjellä ajatellen tajuankin että tässä vaiheessa sillä korkeintaan pelottaisi vain naisen pois ja tärvelisi ne vähätkin mahdollisuudet, kun ei kuitenkaan oikeastaan vielä olla kuin puolituttuja.

Että tällaista tämän miehen päässä on ollut keväästä lähtien.

• Missing<3

Oltiin samalla leirillä yhen pojan kanssa ja silloin ihastuin siihen. Koko viikko oli tosi ihana, mutta myös täyttä tuskaa; kun juteltiin porukassa tai hän soitti kitaralla kappaletta, jäin tuijottelee häntä silmiin ja sit hän kysy, mitä? Ja oli vaa sillai ei mitää. Katoin hetken muualle ja pian taas vilkuilin kasvoja. Ei mikään maailman komein, mutta mun mielestä todella söpö plus fiksu ja musikaalinen

• ihastunut3kertaskunnolla

Öööääööäää.... ite harvemmin ihastun ns 'voimakkaasti' mut oon huomannu niiden ihastusten kohdalla et ku tiiät et pian näät sen nii tuntuu ku sydän pomppis rinnasta ulos ja tulee selllane hirvee ahdistunu olo et happi loppuu ja jalat tuntuu et menee velliks et tulee sellane heikkous suoraan sanoe. Mut sit ku juttelen näitte mitä o ollu kohteina nii se menee ohi :p

• Sekaisinsinusta

Punastun, takeltelen sanoissa, en uskalla katsoa silmiin ja katson lattiaa. Kädet tärisee, kylmiä väreitä menee, tulee lämmin. Tuntuu tosi hyvältä ja menen ihan märäksi. Kotona on pakko koskea itseä.

• Sekaisinsinusta

Ja sydän hakkaa hirveästi.

• Mieskeskiiässä

Muuten olen puhelias ja juttua tulee,mutta ihastuksen ollessa paikalla menen lukkoon,kädet tärisee ja sydän hakkaa.
      Joten yritän pysyä poissa tilanteesta välttelyllä ja jos kohtaam hänet,uskottelen itselleni että en ole hänen tyyppiä,silloin helpottaa.
      Mutta hermoilee se vastapuolikin.

• Anonyymi

Tiedän että todella vanha, mutta itseä rupeaa aina oksettamaan kun ajattelee jotain, kuten sitä, että menisi puhumaan ihastukselle :)))))))

• Anonyymi

Joo, heikkoo tekee myös kesämieli yhdessä sen asian kanssa.

• Anonyymi

Tästä on aikaa, mutta itsellä kun olen niin pakkomielteinen ihastuksesta niin jos ei koulun ulkopuolella näe tulee ikävä :(

• Anonyymi

Ope? 🥹

• Anonyymi

Alun jännitys voi hyvinkin saada vatsan jopa kipeäksi ja myös pahoinvointia. Itsellä on ainakin käynyt joskus niin.

• Anonyymi

Tulee joskus monenlaisiakin fyysisiä oireita eikä niin mukavia. Vaikka ihanasta tunteesta kyse. Voimakas tunne.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      108
      2294
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2010
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      54
      1590
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      51
      1517
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      154
      1498
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1396
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      144
      1314
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1166
    9. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      111
      1135
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1094
    Aihe