vaaraksi kissoille?

H_Y_L

hei! olen haaveillut käärmeestä jo pitkään. ei ole siis vielä suunnitelmissa hankkia muuta kuin tietoa käärmeistä. olen tykästynyt erilaisiin pytoneihin ja boa käärmeisiin. esim. sateenkaari tai kuningasboa. paljon ei minulla ole vielä käärmeistä tietoa, eikä nyt rahaakaan hankkia sellaista mutta joskus sitten :)!

mutta kysymyksiä tuli mieleen:
onko totta että käärmeet eivät kiinny omistajaansa ollenkaan? minkälainen on yleensä normaali käärmeen suhtautuminen omistajaan? entä muihin ihmisiin?
ovatko käärmeet. esim nuo boat ja pytonit vaaraksi kissoille? (kokevatko kissat saaliina?) (vai meniskö enemmin toisinpäin..?)
sitten olen kuullut että jotkut pitävät käärmeitä vapaana asunnossaan, onko kannattavaa? kuinka suuri todennäköisyys on että käärme yrittää kuristaa (esim. boa) ihmistä? joku kuulemma nukkuu käärmeensä kainalossa, eikö siinä tarvitse pelätä "hyökkäyksiä"?



anteeksi tyhmät kysymykset mutta harkitsen pitkään ennen kuin rupean edes miettimään käärmettä muutenkuin haaveillen..

3

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snake KING

      Meillä kissat kävivät viljiksen kimppuun surkein lopputuloksin ;( itse en kerennyt siitä soppaa sitten tekemäänkään ;(

      VASTAUKSET

      on totta, hajuun tottuvat korkeintaan eikä silloinkaan hyvässä mielessä :/

      erittäin varautunut, pakoileva

      täysikasvuinen kissa voi syödä karanneen tai käsissä pideltävän käärmeen, nimim. kokemuksella, valitettavasti

      käärme hakeutuu vapaana ollessaan lämpimille paikoille tai viileään värjöttelemään jonne se jähmettyy ja menehtyy ellei sitä löydetä piilostaan ajoissa, käärmeen paikka on luonnossa tai pakon sanelemana ihmisen armoilla terraariossaan 8(

      Ei käärme pysty ihmistä tappamaan, niin suurta käärmettä joka nuoren lapsen voisi syödä ei suomessa taida harrastajilla ollakaan, tropikaariossa voit käydä seuraamassa suurten boien ja pythoneiden toimintaa hyvissä oloissa oikein hoidettuna sopivan kokoisissa terraarioissaan!!

      Kainalossa nukkuva käärme on urbaania legendaa 8)

      • ~KäÄrMe~

        Kyllä, käärmeet, sekä muut matelijat eivät kiinny omistajiinsa. Ne ovat aika itsenäisiä otuksia, eivätkä kaipaa kovinkaan paljon omistajan seuraa.

        Kissat ovat usein enemmän kiinnostuneita käärmeestä, kun käärme kissoista. Suosittelen, että pidät kissat ja käärmeen erillään.

        Käärmettä ei kannata pitää asunnossa vapaana. Hanki iso terraario, niin käärmettä ei tarvitse erikseen pitää vapaana.

        Kuristajakäärme alkaa automaattisesti kiertymään esim. olkapäille, mutta ei se ei tarkoita kuristamista! Käärmeet pitävät lämmöstä, ja siksi hakeutuvat lämpimää ihoa vasten. Kainalossa nukkuvaa käärmettä tuskin on olemassa ;)


      • Minä :>
        ~KäÄrMe~ kirjoitti:

        Kyllä, käärmeet, sekä muut matelijat eivät kiinny omistajiinsa. Ne ovat aika itsenäisiä otuksia, eivätkä kaipaa kovinkaan paljon omistajan seuraa.

        Kissat ovat usein enemmän kiinnostuneita käärmeestä, kun käärme kissoista. Suosittelen, että pidät kissat ja käärmeen erillään.

        Käärmettä ei kannata pitää asunnossa vapaana. Hanki iso terraario, niin käärmettä ei tarvitse erikseen pitää vapaana.

        Kuristajakäärme alkaa automaattisesti kiertymään esim. olkapäille, mutta ei se ei tarkoita kuristamista! Käärmeet pitävät lämmöstä, ja siksi hakeutuvat lämpimää ihoa vasten. Kainalossa nukkuvaa käärmettä tuskin on olemassa ;)

        Minun viljis kai on karannut muutamia kertoja ja ollut kateissa noin 1kk, mutta kyllä se aina takaisin on tullut kun nälkä yllätti. Ja muutenkin se on hirveän utelias kun sen terraa puhdistetaan ja tulee katselemaan mitä siellä puuhataan. Ja yleensä tietää milloin se pois omasta terrastaan haluaa, koska se tulee pois omasta nukkumapaikastaan ja jää möllöttelemään ja katselemaan yleensä lämpökiven viereen. Mutta jos sillä taas on nälkä, se menee oman ruokalautasen viereen katselemaan lautasta. Jos se ei halua tulla pois terrastaan, sen huomaa jo käyttäytymisestä. Minun tuttuni käärme, kissa ja koirat tuli ihan hyvin toimeen keskenäänkin jos käärme oli ruokittu eikä sillä ollut nälkä, ja monesti käärme oli myös vapaana asunnossa eikä se mitään muuta tehnyt kuin luikerteli ympäriinsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe