MUUTAMA KYSYMYS!

boa-nora

1. onko boakäärmeet liian vaikeahoitoisia aloittelialle? 2. jos ovat,niin mikä laji sitten sopisi aloittelialle parhaiten? 3.kuinka suuri terraario sitten kyseiselle lajille tulisi olla? 4. mitä kaikkea terraarioon kuuluuu laittaa? 5.onko koiraan ja naaraan luonteen erolla jotain,(kumpi kannattaa ottaa?) ja 6. kuinka usein käärmettä voisi päästää jaloittelemaan/pitelemään käsissä? KIITÄN VASTAUKSISTA!

4

2141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boa-nora

      7. Mitä käärmeet syö iiihan vauvoina jolloin niitä ei ole vielä päästetty edes terraarioon?

    • snake KING

      1. ja 2. ja 3. ja 4. sateenkaariboa on hyvä käärme sellaiselle harrastajalle joka ottaa selville käärmeen elinolosuhde vaatimukset
      - terraarion tilavuus minimissään; leveyttä 150cm, syvyyttä /etulasista takaseinään\ 60vm, korkeutta ainakin puolitoista metriä
      - terraarion kosteus tulee olla korkea, 70-85%, välillä korkeampikin
      - käärmeelle tulee olla sellainen paikka mihin se voi mennä veteen loikoileman niin että se mahtuu sinne kokonaan
      - kiipeilypaikkoja runsaasti, tukevia oksia, hyviä piiloja jonne kaivautua
      - lämpötila tropiikin tasoa, lämpimin paikka 45C paikkeilla ja viileä paikka huoneen lämpöinen 22C
      - hyviä kohtia/koristeina kiviä joihin saa hinkattua nahan luonnin aikaan nahkansa pois, ongelmallista sattareilla jostain syystä

      tässä yksi vaihtoehto josta lähteä ideoimaan .. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img815845.jpg

      5. sukupuolella käärmettä valittaessa ei ole merkitystä, naaraat yleensä ovat kalliimpia, kasvavat suuremmiksi, tuottavat poikasia ;)

      6. käärme EI ole sellainen lemmikki jota voisi päästää "jaloittelemaan" .. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img815873.jpg .. meillä Roki otetaan terraariosta pois ainoastaan ruokinnan ajaksi, terraarion puhdistuksen ajaksi sekä kesä kuumalla ulkoilemaan kerran pari viikossa, ei muutoin.
      Käärmettä ei mielellään tule ruokkia omassa terraariossaan sillä se saattaa ja tottuu siihen että aina kun ihminen alkaa haista ruoan kanssa on käytävä kiinni, itseänikin muutaman kerran purrut iso boa ei ole mikään mieltä ylentävä kokemus :/

      • viljelet?

        6. käärme EI ole sellainen lemmikki jota voisi päästää "jaloittelemaan" .. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img815873.jpg .. meillä Roki otetaan terraariosta pois ainoastaan ruokinnan ajaksi, terraarion puhdistuksen ajaksi sekä kesä kuumalla ulkoilemaan kerran pari viikossa, ei muutoin.

        Käärme ei mielestäsi ole "jaloittelu"lemmikki, mutta siltikin kiskot sen terrasta kesäisin pihalle parikin kertaa viikossa ja annat vielä pienten lasten käsiin?

        Ovatko nuo yllämainitsemasi kohdat sateenkaariboan elinehtojen suhteen ehdottomia? Kosteuden on pakko olla noinkin korkea, että nahanluonnit onnistuu? Ja mihin perustat väitteesi, että sateenkaaribooilla olisi nahanluontiongelmia liian alhaisesta kosteudesta johtuen?
        Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, tunnut olevan niin kaikkitietävä...


      • Juuuu-u
        viljelet? kirjoitti:

        6. käärme EI ole sellainen lemmikki jota voisi päästää "jaloittelemaan" .. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img815873.jpg .. meillä Roki otetaan terraariosta pois ainoastaan ruokinnan ajaksi, terraarion puhdistuksen ajaksi sekä kesä kuumalla ulkoilemaan kerran pari viikossa, ei muutoin.

        Käärme ei mielestäsi ole "jaloittelu"lemmikki, mutta siltikin kiskot sen terrasta kesäisin pihalle parikin kertaa viikossa ja annat vielä pienten lasten käsiin?

        Ovatko nuo yllämainitsemasi kohdat sateenkaariboan elinehtojen suhteen ehdottomia? Kosteuden on pakko olla noinkin korkea, että nahanluonnit onnistuu? Ja mihin perustat väitteesi, että sateenkaaribooilla olisi nahanluontiongelmia liian alhaisesta kosteudesta johtuen?
        Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, tunnut olevan niin kaikkitietävä...

        Anteeksi mutta minun on pakko sanoa. Itse sinä pyysit neuvoja ja nyt, kun sait niitä, alat heti haastamaan riitaa. Tältä se minun silmiini näyttää. Voisit siis riitelemisen sijaan KIITTÄÄ ihmistä, joka on sinulle tietoja laittanut. Ja jos et hänen sanojaan usko, katsoisit vaikkapa googlen kautta sateenkaariboasta. Tuon lajin lisäksi itse suosittelen viljakäärmettä. Se on toinen laji, joka sopii aloittelijalle. Suosittelen myös katselemaan ja etsimään tietoa sukkanauhakäärmeestä. Se kun eroaa viljakäärmeestä mm. ruokintansa perusteella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe