¨¨*RAKASTA MINUA AAMUSSA*¨¨

¨¨*RAKASTA MINUA AAMUSSA*¨¨

♥ -☼☼-::¤::*``♥♥´´*::¤::-☼☼- ♥

Minä lepään onnellisena kuin
peukalon kokoinen keiju
huumaavan unikon sylissä

Paahteisen päivän
ensi säteissä
pieni ja onnellinen hetki

Tuuliko keinuttaa -
Sekö hyräilee hiljaa

Raukeana annan aamun tulla

Rakasta

~ Minun Rakkaani ~

Ja hehkuu kukka

♥ -☼☼-::¤::*``♥♥´´*::¤::-☼☼- ♥

http://www.luontokuva.org/media/kuvaajat/profiilit/2186/Lehdet.jpg

25

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka pitäisi runoja kommentoida sanoilla kuin
      myös tunnelmilla mutta Sinun tapauksessa hyvin
      useinkin kiinnitän huomioni
      - Upeisiin kuviisi - kuten nytkin.

Hyviä pyhäpäivien tunnelmia Sinulle.

• *MURUKULTA*

Niin runoja on tarkoitus kommentoida
        ja kuvia löydät netistä jos niitä haluaa ihailla.
        Hyvää pyhäpäivien tunnelmia sinnekin.

• *MURUKULTA* kirjoitti:

Niin runoja on tarkoitus kommentoida
        ja kuvia löydät netistä jos niitä haluaa ihailla.
        Hyvää pyhäpäivien tunnelmia sinnekin.

Niin -

ja huumorin pilkkeet kuin
        tulkkausarvauskeskukset avoinna
        aamusta
        aamuun... aikaan pyhänkirkon
        jos aikoo vakavoitua sanailun äärille.

Kommentti kommenttiisi...nettiä
        pullollaan päivien ratoksi vaikka
        rautalangasta vääntäen - hymyä
        yötuimaasi.

• *MURUKULTA*
        dolan kirjoitti:

Niin -

ja huumorin pilkkeet kuin
        tulkkausarvauskeskukset avoinna
        aamusta
        aamuun... aikaan pyhänkirkon
        jos aikoo vakavoitua sanailun äärille.

Kommentti kommenttiisi...nettiä
        pullollaan päivien ratoksi vaikka
        rautalangasta vääntäen - hymyä
        yötuimaasi.

minä mitään ymmärsin, tämä häirikkö vaatii kaiken muun
        sanomisen/keskustelun poistoon, mikäli se ei koske lyyrikoiden tuotanta:
        (muut säännöt hänhän kiersi)

kopio vastauksestaan: Vesiselvä Hoh hoh hoijakkaa31.10.2009 22:30
        ... josta
        ote : Jaa kauneimmat säkeesi tällä palstalla tai k e s k u s t e l e l y y r i k o i d e n t u o t a n n o s t a.
        ... on ohje lyyrikoiden tuotannosta keskustelulle.

Siis täysin vesiselvää!!!
        -----------------

Eli dolan; kun seuraa sinunkin kirjoittelua palautteissa/ jatko-kommenteissa
        ne ei täytä tuota kriteeri ollenkaan, eikä monella muullakaan, eli onko nyt niin,
        että myös sinun palautteesi menee poistoon?

Mitä olet siitä mieltä? Oletko sitä mieltä että on olemassa 'säännöt' ja 'säännöt'?

Kiitos rohkeudeestasi dolan - antaa jatko-palaute... :))

• *MURUKULTA* kirjoitti:

minä mitään ymmärsin, tämä häirikkö vaatii kaiken muun
        sanomisen/keskustelun poistoon, mikäli se ei koske lyyrikoiden tuotanta:
        (muut säännöt hänhän kiersi)

kopio vastauksestaan: Vesiselvä Hoh hoh hoijakkaa31.10.2009 22:30
        ... josta
        ote : Jaa kauneimmat säkeesi tällä palstalla tai k e s k u s t e l e l y y r i k o i d e n t u o t a n n o s t a.
        ... on ohje lyyrikoiden tuotannosta keskustelulle.

Siis täysin vesiselvää!!!
        -----------------

Eli dolan; kun seuraa sinunkin kirjoittelua palautteissa/ jatko-kommenteissa
        ne ei täytä tuota kriteeri ollenkaan, eikä monella muullakaan, eli onko nyt niin,
        että myös sinun palautteesi menee poistoon?

Mitä olet siitä mieltä? Oletko sitä mieltä että on olemassa 'säännöt' ja 'säännöt'?

Kiitos rohkeudeestasi dolan - antaa jatko-palaute... :))

Tämä jos todella menee niin vaikeaksi että
        tarpeettomasti poistoja tehdään,niin kyllä
        siitä tulee varmaan monetkin kärsimään.

Ja pitääkö jokainen virke sanoineen vaan
        ja ainoastaan koskea - lyriikan - tiimoilta,
        uskaltamatta laittaa muuta mukavaa tmv.
        höystettä mukaan,mikä toisaaltaan
        kirvoittaa lämpimällä tavalla myös yhteyden
        pitoamme - joka on hyvä mauste...näin minä
        tämän koen...enkä muutoinkaan pidä sitten
        yhtään jos aletaan karsimaan kommunikointa.

Jos esim.muuttuisi - ahdasmieliseksi - niin vielä
        enemmän tätä palstaa silloin tärvellään,eikä
        sellaiseksi tämä saisi muuttua.

Mikä sitten täällä on "sääntö"jota prikulleen
        pitäisi noudattaa nurkumatta ja minä kyllä en
        omia tapojani tule olennaisesti muuttamaan
        siitä miten täällä olen esiintynyt,jos jokaista
        pilkun fiilausta pitää etukäteen miettiä.

Antakaa nyt hyvät ihmiset - ketä sitten ovatkaan -
        säilyttää edes tämä yhteinen kuin keskinäinen
        kommunikointi muoto juuri edm.tavalla :

Että sana on Todella vapaa ja ainostaan karsia
        pahaa mieltä tarkoittavat tekstit pois,joilla vain
        halutaan toista tahallisesti loukata !

Runon,sanan, ja kommunikoinnin vapaus
        ennenkaikkea - Kirjoittamisenvapaus - meille
        kaikille,jotka yrittävät luoda tänne hyvää
        mieltä : Yhteishengellä ja älkööt siitä ketään
        tuomittako - millään poistoilla !

Kiittäen : Dolan....kaikkien kirjoittajien puolesta.

• *MURUKULTA*
        dolan kirjoitti:

Tämä jos todella menee niin vaikeaksi että
        tarpeettomasti poistoja tehdään,niin kyllä
        siitä tulee varmaan monetkin kärsimään.

Ja pitääkö jokainen virke sanoineen vaan
        yhtään jos aletaan karsimaan kommunikointa.

Jos esim.muuttuisi - ahdasmieliseksi - niin vielä
        enemmän tätä palstaa silloin tärvellään,eikä
        sellaiseksi tämä saisi muuttua.

Mikä sitten täällä on "sääntö"jota prikulleen
        pitäisi noudattaa nurkumatta ja minä kyllä en
        omia tapojani tule olennaisesti muuttamaan
        siitä miten täällä olen esiintynyt,jos jokaista
        pilkun fiilausta pitää etukäteen miettiä.

Antakaa nyt hyvät ihmiset - ketä sitten ovatkaan -

halutaan toista tahallisesti loukata !

Runon,sanan, ja kommunikoinnin vapaus
        ennenkaikkea - Kirjoittamisenvapaus - meille
        kaikille,jotka yrittävät luoda tänne hyvää
        mieltä : Yhteishengellä ja älkööt siitä ketään
        tuomittako - millään poistoilla !

Kiittäen : Dolan....kaikkien kirjoittajien puolesta.

Kukaan ei ole niin sokea, etteikö ole huomannut täällä runoihini kohdistuvaa järjestelmällistä sabotointia.
        Ei ole siis mistään yksittäisistä tapauksista kyse, vaan systemaattisesta toiminnasta!
        Senhän todisti jälleen tuo edellinen poisto, josta aloituksen tein alkuun.

Se mikä minua on tässä kuukausien aikana huolestuttanut, on tämä passiivinen hyväksyntä mitä sivulla harrastetaan. 'Asia ei minulle kuulu-tyyliin, en halua sekaantua' vai onko kyse pelosta tulla puolustamaan ja miksi. Ja se, passivisuus, omaltaan on mahdollistanut tämän ilkeilyn aina vain enenevässä määrin.

Jokainen, uskoisin, kärsii varmaan näistä asiattomista hyökkäyksistä, mitä tämä tai nämä jotkut tekee,
        varsinkin nyt kun ne on noin yleisiä ja jatkuvia ja nyt kun niistä on noustu puhumaan, eli tuotu esille - näkösälle.
        Ongelmaa ei enää koiteta poistaa pääsääntöisesti kulisseissa ja sievästi, se ei ole tuottanut mitään tulosta!
        Opladii käytöksellään on tyrmännyt täysin sen tien - miksi, siihenkään ei olla saatu vastausta!

Eli miksi tästä nostetaan sivulle tätä, ei ole minun valinta, eikä muittenkaan jotka hämmästelle tätä käytöstä.

Vain muutama on kyseenalaistanut tämän vandalismin. Nämä henkilöt on yhden käden sormilla laskettavissa.
        Osan toki tiedän ja tunnen, mutta muutama anonyymikin on puolustanut ja tsempannut, ketä/kuka sitten onkaan, kiitos hänelle/heillekin!

Se että vastavuoroiset keskustelut/hupailut/ym. koitetaan nuijia natsi-meiningillä on täysin tekopeliä ja kuuluu tähän ajojahtiin, missä koitetaan hallita sivua, ihmisten oikeuksia ja sinne kirjoittavia ihmisiä.

Ihmisten vuorovaikutteiset keskustelut palaute-osiossa on kelvannut niin kauan kuin minä olen ollut palstalla n. 4v. eikä KENELLÄKÄÄN MUULLA ole mitään pahaa sanottavaa ollut, ennen tämän häirikön vaateita.

Tässä on varmaan syytä vedota tämän/näitten häiriköitten lähipiiriin, tai näistä tietävien, että ottavat ja
        keskustelevat ko.henkilön/henkilöitten kassa ennen kuin menee hänelle/heille mielelle liian raskaaksi.

"Ja pitääkö jokainen virke sanoineen vaan
        yhtään jos aletaan karsimaan kommunikointa."

Luulen että jos tuolla häirikön kritreillä jokaiselta lähdetäään poistamaan kommentteja,
        vastustus olisi jotain toista luokkaa kuin nyt on. Otsikossani sinulle siihen viittaankin.
        Eikö ole kaikkien etu, että tämä häirikkö saadaan poistettua ja sefu,
        joka on tähän ilkeilijään myötämielinen, vahdettua?

"Antakaa nyt hyvät ihmiset - ketä sitten ovatkaan -

halutaan toista tahallisesti loukata !"

Puhut asiaa Dolan,
        Sanan vapaus, ilo kirjoittaa ja ilo kirjoittajien välillä, inspiraatiot hienoista runoista ja
        muu hauska kommunikoiti, joka tekee hetkistä täällä runosivulla laadukkaista,
        koitetaan nyt itsekäästi rajoittaa! Kuka....?....

• *MURUKULTA* kirjoitti:

Kukaan ei ole niin sokea, etteikö ole huomannut täällä runoihini kohdistuvaa järjestelmällistä sabotointia.
        Ei ole siis mistään yksittäisistä tapauksista kyse, vaan systemaattisesta toiminnasta!
        Senhän todisti jälleen tuo edellinen poisto, josta aloituksen tein alkuun.

Se mikä minua on tässä kuukausien aikana huolestuttanut, on tämä passiivinen hyväksyntä mitä sivulla harrastetaan. 'Asia ei minulle kuulu-tyyliin, en halua sekaantua' vai onko kyse pelosta tulla puolustamaan ja miksi. Ja se, passivisuus, omaltaan on mahdollistanut tämän ilkeilyn aina vain enenevässä määrin.

Jokainen, uskoisin, kärsii varmaan näistä asiattomista hyökkäyksistä, mitä tämä tai nämä jotkut tekee,
        varsinkin nyt kun ne on noin yleisiä ja jatkuvia ja nyt kun niistä on noustu puhumaan, eli tuotu esille - näkösälle.
        Ongelmaa ei enää koiteta poistaa pääsääntöisesti kulisseissa ja sievästi, se ei ole tuottanut mitään tulosta!
        Opladii käytöksellään on tyrmännyt täysin sen tien - miksi, siihenkään ei olla saatu vastausta!

Eli miksi tästä nostetaan sivulle tätä, ei ole minun valinta, eikä muittenkaan jotka hämmästelle tätä käytöstä.

Vain muutama on kyseenalaistanut tämän vandalismin. Nämä henkilöt on yhden käden sormilla laskettavissa.
        Osan toki tiedän ja tunnen, mutta muutama anonyymikin on puolustanut ja tsempannut, ketä/kuka sitten onkaan, kiitos hänelle/heillekin!

Se että vastavuoroiset keskustelut/hupailut/ym. koitetaan nuijia natsi-meiningillä on täysin tekopeliä ja kuuluu tähän ajojahtiin, missä koitetaan hallita sivua, ihmisten oikeuksia ja sinne kirjoittavia ihmisiä.

Ihmisten vuorovaikutteiset keskustelut palaute-osiossa on kelvannut niin kauan kuin minä olen ollut palstalla n. 4v. eikä KENELLÄKÄÄN MUULLA ole mitään pahaa sanottavaa ollut, ennen tämän häirikön vaateita.

Tässä on varmaan syytä vedota tämän/näitten häiriköitten lähipiiriin, tai näistä tietävien, että ottavat ja
        keskustelevat ko.henkilön/henkilöitten kassa ennen kuin menee hänelle/heille mielelle liian raskaaksi.

"Ja pitääkö jokainen virke sanoineen vaan
        yhtään jos aletaan karsimaan kommunikointa."

Luulen että jos tuolla häirikön kritreillä jokaiselta lähdetäään poistamaan kommentteja,
        vastustus olisi jotain toista luokkaa kuin nyt on. Otsikossani sinulle siihen viittaankin.
        Eikö ole kaikkien etu, että tämä häirikkö saadaan poistettua ja sefu,
        joka on tähän ilkeilijään myötämielinen, vahdettua?

"Antakaa nyt hyvät ihmiset - ketä sitten ovatkaan -

halutaan toista tahallisesti loukata !"

Puhut asiaa Dolan,
        Sanan vapaus, ilo kirjoittaa ja ilo kirjoittajien välillä, inspiraatiot hienoista runoista ja
        muu hauska kommunikoiti, joka tekee hetkistä täällä runosivulla laadukkaista,
        koitetaan nyt itsekäästi rajoittaa! Kuka....?....

Luin tämän vasta yöllä ja nyt yritän tähän vastata parhaan kykyni mukaan omalta kohdaltani.

Minulla on mennyt jo pitemmän aikaan etten ole niin tiiviisti seurannut että mitä mahdollisesti
        taustalla tapahtuu,sillä lähinnä olen lukenut runoja ja omia kommentointiani ja niitäkin ns.tavallista vähemmän aiempiini verrattuna mutta ehkä nyt vasta ikäänkuin hivenen tiiviimmin ehkä olen alkanut seuraamaan uudelleen.
        Mutta kuitenkin olen huomannut täällä ollessani ja kuin eräissä postissani olen saanut tuosta lukea että poistoja on tapahtunut ties mistä syistä kuin myöskin että toiset ovat joutuneet häirityiksi.
        Ja tuollainen on todella tuomittavaa eikä pidä hyväksyä kuin myöskin että jos poistoja kerran tehdään ja kirjoittajan pyytäessä syytä niihin,niin kyllä siitä pitää saada tieto : - että mistä syystä !

Kyllä ehdottomasti saa ja pitääkin kuin myös osaltaan on toivottavaa että niin runojen kuin kommentoimisen lisäksi voi jotain muutakin kevyttä tekstiä laittaa,joka mukavalla tavalla piristää yhteistä kanssakäymistä niin kirjoittajien että kommentoijienkin välillä,sillä en todellakaan voisi ajatella - että kaiken pitäisi olla niin virallista kuin jäykkää toimintaa.
        Lisänä myös että hivenen syvällisempääkin kirjoittaa jos runo ja tai kommentoiminen sitä tarvittaessa vaatii että itse sitä haluaa mutta tietenkin molemminpuolin vapaaehtoisesti - Toista Todella Kunnioittaen - sillä koskaan ei tiedä kuinka vaikeaa toisella voi olla - Hyviin tapoihin ja Sivistykseen kuuluu Ehdottomasti : Tukeminen henkisellä tasolla...näin minä tämän koen !

Poistot hyväksyn vain jos tuottaa toiselle tarpeetonta mielipahaa kuin loukkaavaa käytöstä mikä ei kuulu hyvään sivistystoimintaan mutta kritiikit asiallisesti perusteltuina pitää kuitenkin kestää niin kirjoittajan kuin kommentoijankin,jotka perustuvat asialliseen keskusteluihin eikä ainoastaan loukkaavin tarkoitusperiin.
        Omalta kohdaltani en ole poistoja huomannut ja varmaankin olisin ne huomannut jos jotain tarpeellista/-tärkeää olisi poistettu asiallisella tekstilläni mutta sanansäilääkin osaan tarvittaessa käyttää jos näen siihen todellista tarvetta.
        Ja tuohon viittaankin kun sanoin parkkiintumisesta,sillä tarkoitin ainoastaan omaa nahkaani en muiden mutta tottakai olen ja ajattelen kaikkia kirjoittajia kuin heidän puoltaankin jos kokevat että ovat joutuneet kaltoin kohdelluksi - sitä en minäkään hyväksy millään tavoin !

Todella ikävää jos tuollaista vielä tapahtuu ja sitä varmaankin tapahtuu täällä edelleenkin - tuota häiriköintiä kuin tarpeettomiakin poistoja - mitkä ovat hyväntahdon vastaisia.
        Mielessäni miettinytkin että miten kuin millä tavoin kuin miksi sitten määrätyt henkilöt niitä saavat osakseen - mihin pohjautuvat - että määrätyt ärsyyntyvät niin pahoin että niitä saavat mutta ennenkaikkea kiusaajat saavat mennä itseensä aiheutetuista mielipahasta toisia kohtaan ja heidän olemisensa ei ole tämä - vaan aivan joku muu kaltaisiensa joukossa.

Jokaisen täällä olijan pitäjää tuntea oma vastuunsa toisista kuin itsestään, missä paljon on ihmisiä ikäänkuin koolla niin vaarassa on että ikävääkin aika-ajoin tapahtuu mutta jatkuvana on mitä raskaampaa seurata ellei kierrettä saada loppumaan heidän tahollaan ja mikä on niin vaikeaa omassa elämässä kuin harrastuksessaan - että pahaa oloa pitää jakaa kuin ketjuna ?

Kuin muutoinkin tämä palstakin on ollut eräin kohdin aneeminen ja jos tätä vielä edm.tavoin vaikeutetaan niin hyvän hengen luominen on mahdoton tehtävä,vai onko niin että tuo onkin syy,että yritetään sitä luoda väleissämme joka sitten lyökin takaisin kasvoillemme...eräällä tavoin sanottuna - kuppikuntia/sisäsiittoa - sillä sitäkin täällä on puhuttu...totta vai ei ...minultakin kysytty joskus että missä raja kulkee.
        Eikä siinä mitään pahaa ole kun ei vain ketään ehdoin tahdon silmätikuksi oteta eikä häiriköidä toisia kohtaan,sillä jokainen pitää siitä mitä itse kokee kuin pitääkin ja vielä sekin ettei monia edes huomioida hyvistä kirjoituksista huolimatta mutta se ei välttämättä tarkoita että teksti ei ns.kelpaa - Kun kuitenkin aika on niin rajallista - minäkin mielelläni vastaisin monille mitä ei juuri kommentoida mutta siitäkin voidaan ottaa herneitä nenään että yrittää vain ns.kosia...nyt vähän tarkoituksella kärjistin mutta totta ehkä toinen puoli - Aika asettaa rajat !

Asiattomuudet pois mutta hyvää tarkoittavat tekstit - huom: Ilman tarpeetonta poistoa -ja lopuksi - Tukeminen on hyvinkin tärkeää meille jokaiselle - Kiitos !

Kaikille oikein Hyvää jo alkanutta Aurinkoista viikkoa !

Dolan

• Kukapa ei sinua rakastaisi MURUKULTAA
      Minä olenkin sit toinen tarina.
      Kaik mennyt on......Rakkauskin paennut
      Mut viikonloppua,,,hyytävää tuulta täällä puhuri kuljettaa.
      Oleppa varovainen ja väistele.
      Vilkuttaa vantuukit hyppösissä

• *MURUKULTA*

Höpsistä Gitta, Murukullalle ainakin olet arvokas ystävä! Sellaisena kuin olet - Juuri sellaisena!
        Lämminhenkinen, aito ihminen, eikä siinä ole kahta puhetta!
        Minä juon kanssasi ne teet ja minä herkuttelen kanssasi äffällä ja no joo...
        pitelen sitä vilttiä siellä laiturilla kun pullikoit hhhyyyyisessä vedessä..hyrrrr... ;]

Rakastetaan aamussa ja illassa ja aina ja kaikkialla, tuitukka, se me osataan!
        Kiitokset näin sinne vilkuttaa Murukulta! :)
        http://www.tulitarina.fi/images/kukka3.jpg

• Kapinoiva-Kuukkeli

Peukalon kokoinen keiju uinuu
      ihanuuden keskellä..

Väsynyt kuukkeli siivillänsä
      räpistelee, ei jaksa nousta lentoon,
      odottaa
      tuulen nostetta.....

• *MURUKULTA*

Väliin on väsynyt,, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö rakastaisi!.. :]

****************o****************

Lepuuta siipiäsi
        uinu unessa
        kerää voimiasi

Aamussa uudessa
        kuin kehdossa

Viimein siivet kannattaa
        rakkaudesta voimaa saa

****************o****************

Murukulta kiittää ja pyydä Noidalta sitä voimalitkua, jos ei muuten..;)))

http://cartinafinland.fi/kuvapankki/imagebank/image/22/22770/Tuikkukynttil%E4t.jpg

• peres

että
      on ihmisiä kuin Sinä
      joka siitä puhuu
      ja antaa onnen tulla

olen kanssasi onnellinen

• *MURUKULTA*

o^^o^^o^^o^^o^^o^^o^^o^^o

Tuoksu kuin ruusujen
        sanas kauniit - niitä mukailen
        Onni kädessäs ja ajatuksissa
        kukkimaan saa maailmain :)

o^^o^^o^^o^^o^^o^^o^^o^^o

Kiitos peres kauniista palautteestasi ja oikein hyvää viik.lop. vilkuttaa Murukulta! :)

• kaaru

oivallinen ja söpö runo
      hallitset erilaisuudella
      nälkäistä runonlukijaa
      saat runollasi hyvän mielen

hymyä sinne puhallan
      täältä Kaakonkulmalta:)

• 'MURUKULTA*

*nauraa* Otsikko tuli niiku kertaa kaksi,, vähä kai mua nauratti,
        mutta vahinkoja saattuu,, vai tapahtuu, kui vaan.

Niih, pientä eteeriisyttä hain kynääni, kevyttä, hentoa hiljaisutta tavoittelin riveilleni.
        Hetken siinä silmiä siristäen mietin, odotin - - ja hento ote otti kynäni haltuun
        Itselle jää hyvä hyrinä sisälle näistä tämän tunnelman täyttämien runojen jälkeen.
        ....teriössä on niin mugvaa... ;)

Halloweeniä kaaru ja tanjuu mukavasta palautteestasi!
        http://www.thedailygreen.com/cm/thedailygreen/images/great-pumpkin-lg.jpg

• Elli 91vee

Miulta meinas jäähä väliin tämä
      Siun runos....kun tämä netti pätkii mutta
      pellittää nyt kun Kalle käänsi antennia....

Ei tuosta runostas voi olla pitämättä...
      Kauniisti oot osannu asian esittöö..
      Tykkäsin tosi paljon...

Vaan miten lie asijat siellä kotomökissä?
      Huhutaan kaikenlaista...

• *MURUKULTA*

'Perhonen' se varmaa Elli oll sanomassa,,,
        Teksnissii ongelmia aina kyllä piisoo, miulla tuo tulostin tek tännään tuaas tenään! :\

No, kylän asseet on nyt mitä on...pientä vipinää ainai, kyllä Elli sen tietee.
        Nyttehä siell ollaan kohistu siit aatoasentaja Koposen uuvesta pisneksestä
        joka näyttee laittavan koko kylän sekasi.
        Ossuuskaupan terva-samppoot oh kaik menny ja Menneniä on pitännä kuulemma tilata lissee.
        Pekka ja Kalle vipeltää raittia ku viimest päivee ja ku se höntti-Reino oll kysynynnä yks päivä,
        jotta mitä työ juoksetta päntiönnään, niin ol'vat muka sanoneet, jotta reenaa vinlantia-maratoonille..
        mitä lie tarkottaneet sitte..
        Vaa elä piäästä ny sitä Eeroo irti, vuaan paa sen hoosut pankolle piiloon ja visust!
        Kyll mie ilimotan sitten ku reitti oh tuaas turvallinen.. ;)

Ja runostakii jottain,,, joopajoopa,
        Sen keveyden sanoinkin jollekii haluavani runooni ja sitä mei lähin kulettaan,,
        tunne ja hyvä olo siin pieness uaamusess helläss hetkess... ;)

Kiitos Elli kaanist sanolist ja oikee hyvee marraskuun iltoo sinne, :)
        näin toivottelleepi Murukulta ja sukeltoo saanaa hyryy ottoon, ku tuo kurkku vihottelloo vieläkii.

• Minanoita

Minulla kun on nyt nää kaks persoonaa niin
      noitaki halus poiketa ja mie aattelin että miksipäs ei
      saisi tulla, vai onk siihen olemassa joku ohjesääntö, noidat
      o vähän tyhmii eikä ne ossaa lukkee=)))Ja runo on juur nii uppee
      ku sie oot sen tarkottantki! Pahus miulla on sormenpäät ihan veresnahalla
      miekö oon tehtaillu noit sulkii sitä kuukkelin hattua varten, siit tulloo hiano, voi
      poijjat sentäs=)))))

• *MURUKULTA*

"Ensin kannattaa selvittää itselleen tosiasiat mahdollisimman tarkoin. On selvitettävä. mistä riidellään ja ertyisesti, millainen taloudellinen tai muu merkitys asialla ja sen ratkaisulla on. Kannattaa myös selvittää, onko mahdollista sopia asia osapuolten kesken. Usein kannattaa mieluummin yrittää sopia asia ja jopa tinkiä omista vaaatimuksisaan kuin riidellä asiasta oikeudessa. Jos osapuolet eivät pääse sopimukseen asiasta, kannattaa käyttää ulkopuolista asiantuntijan, kuten yleisen oikeuavustanan tai jonkin muun lakimiehen, apua.
        Hän voi selvittää asiaa, siihen liittyviä lakeja ja määräyksiä sekä oikeuksien ratkaisuja vastaavissa asioissa.
        Hän voi esittää asiantuntijana käsityksensä siitä, kannattaako asiaa viedä käräjäoikeuden ratkaistavaksi, millainen voi olla sen päätös asiassa ja miten suuret ovat arvioidut oikeudenkäynnin kustannukset. Hän voi myös esittää vaihtoehtoja ja helpottaa asian sopimista."

Oliko tuosta nyt apua?,,, Mutta sinun mielipiteestäsi runoon on minulle apua!
        Siitä kiiiitos kaanis vaimkäseoli Noita vaimikäseoli...*pyrskis* ;)

• hehkuva kukka

...niin kaunista
      juuri sellaista runoutta
      josta pidän...niin romanttista

tämä tuo mieleeni kesäillan
      kun istun pihakeinussa
      hyräilen hiljaa ja annan hiljaisuuden puhua
      vain minulle rakkauden sanoja

sanoja joilla sait minut rakastumaan
      ja siitä kesästä on aikaa
      mutta kaiken runosi tuo eteeni

ja tunnen hehkuvani kuin kukka
      rakkaudesta sinuun

• *MURUKULTA*

Kirjoitat kauniisti ja hämilläni kiittelen sinua :)

Runoissa(kin) kirjotetaan tietysti omia tuntoja, mutta
        samalla sitä haluaa, että lukija eläytyy tekstiin, tarinaan ja tunnelmiin,
        Näin sinä teit ja runoni ei näinkään mennyt 'hukkaan'. :)

Kiitos siis ja oikein mukvaa alkavaa marraskuun ensimmäistä viikkoa! :)

• "RAKASTA MINUA AAMUSSA"

Unen ovista uuteen aamuun,
      käpertyneenä lämpimän peiton alla,
      tuo sama onnen tunne.

Rakkaus luo suo
      "Minä lepään onnelisena kuin
      peukalon kokoinen keiju
      huumaavan unikon sylissä"

MURUKULTA

Herkän pehmoisen olotilan, rakkaus suonu.
      Siivetki voi kasvaa, kokeilen itseeni.
      Hymyn kera runostas kiittelen, aurinkoki täälä paistaa.

• *MURUKULTA*

Hyvä olo sisällä - Onnellisuus peittona
        Aikainen aamu hiipii hiljaa avonaisesta ikkunasta
        Herättelee - tuntemaan - sitä hehkuvaa hetkeä.. :)

Marraskuu aloittelee plus astein, aivan kuin olisi syyskuu
        Ne maailmankirjat ovat jälleen sekaisin,,, toista oli ennen
        tähän aikaan hiihdettiin ja laskettiin mäkeä puhumattakaan
        lumienkeleistä ja narskuvista askeltenäänistä..huoh...
        hehe..haravointiaika taitaa jatkua vaan,, ;))))
        Vaan jatkukoot sitten, hymyssä suin ja näin kohti uutta viikkoa
        kauniitten kiitosten kera sinne vilkuttelen! :)

• - - -

Kaunis runo.
      Niin surullista, että tämäkin on pilattu sitten "runosta käydyllä" keskustelulla.
      Hyvin surullista.
      Ketjun tässä vaiheessa tuli jo hyvin ahdistava olo.

• *MURUKULTA*

Kiitos kommentistasi runooni!

Surullista on jos kääntää selkänsä epäkohdille ja kuvittelee, uskottelee itselleen ja toisille
        ettei niitä sitten olekkaan. - - SE on surullista!

SE että niistä keskustellaan on erittäin hyvä asia ja siksi en ymmärrä näkökantaasi.

Toki esim. kiusaajan/jen kannalta on ikävää, että ilkeily tuodaan 'päivänvaloon' täällä,
        mutta niitten, tässä tapauksessa pitkälti minun, jotka on kiusauksen kohteena (useamman vuoden),
        asiaan puuttuminen on ensiarvoisen tärkeää henkilökohtaisesti sekä, näin itse ajattelen, yhteisöllisestikin.
        sillä onhan täällä muitakin kirjoittajia ja olen sata varma että he haluavat yhtäkaikki hyvän ja rauhallisen 'kirjoitusalustan'.
        Miten se on mahdollista jos häiriköinti ja epäasiallinen poistoterrori saa jatkua?

Siis mitäään ei ole pilattu, niin kuin sanot, vapaalla mielipidekeskusteluilla on tälläkin sivulla jokaisen oikeus!
        Ihmisten kommunikointi sivulla, sananvapaus, vuorovaikutus, on olennaista ja hyväksyttävä ja jopa toivottavaa
        Muu käyttäytymishäiriköinti ja ilkeily ja kateus kasva niitten mielissä missä kasvaa,
        mutta sen olemassaolo täälläkin tulee tunnustaa/nähdä ja siihen puuttua.

Rakkaudellista mieltä toivon sinne - se on ainoa tie mitä kannattaa kulkea. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      140
      7905
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2051
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1990
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe