Ebay ostosten toimitusajat

Perliitti

Olen tässä aloitellut Ebay ostosten tekemistä ja tällä hetkellä odottelen toista ostostani saapuvaksi.
Ensimmäinen ostoni oli Jenkeistä (vyö solki) ja viikon päästä ostosta tavarat olivat postilaatikossani. Toista ostostani (kolmea hihamerkkiä) olen odottanut jo kaksi viikkoa saapuvaksi Kiinasta. Jo ostohetkellä epäilin Kiinan postilaitoksen toimintavarmuutta ja pahalle näyttää tällä hetkellä. Myyjä on palautteiden perusteella luotettava ja pakettini arvo on alle 10€, joten luulisi ettei tulliakaan hirveästi kiinnosta.

Oletteko tilanneet Kiinasta tavaraa ja missä kunnossa ja miten nopeasti olette saaneet tavarat?

31

12814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nou hätä

      Olen tilannut Kiinasta/Hong Kongista monet kerrat koruja, iltalaukkuja ja myös silitettäviä hihamerkkejä, ovat niin halpoja suomalaisten kangaskauppojen valikoimiin nähden. Kaikki tilaukset ovat tähän mennessä tulleet perille, yleisin toimitusaika on noin 2,5-3 viikkoa. Eli ei mitään hätää vielä! Mikään ei ole jäänyt vielä tulliin, ei myöskään jenkeistä tilattaessa, mistä ostokset usein tulevatkin viikossa. Tosin minäkin teen aika pieniä ostoksia, joten syy tullittomuuteen taitaa olla siinä.

    • ostaja091093109

      Juu odota vaan rauhassa, kiinasta pitkät toimitusajat, kyllä ne tulevat..... itsellä kesti kerran yli 3 viikkoa. Kun taas jenkeistä ja saksasta tulee muutamassa päivässä.

      • Herra O

        Tilasin soittimen jenkeistä noin kolme viikkoa sitten ja samoin levyjä . Ei ole kuulunut.
        Lähettäjä on toki vastannut ja kertonut laittaneensa paketit postiin.


      • tietäväinen*
        Herra O kirjoitti:

        Tilasin soittimen jenkeistä noin kolme viikkoa sitten ja samoin levyjä . Ei ole kuulunut.
        Lähettäjä on toki vastannut ja kertonut laittaneensa paketit postiin.

        Normaalisti keskimäärin 4-5 arkipäivää Jenkeistä. (USPS First Class Mail) ja 5-6 arkipäivää (USPS Priority Mail) Tapauksesi on poikkeuksellinen.


      • tietäväinen* kirjoitti:

        Normaalisti keskimäärin 4-5 arkipäivää Jenkeistä. (USPS First Class Mail) ja 5-6 arkipäivää (USPS Priority Mail) Tapauksesi on poikkeuksellinen.

        Kumpa itsellekin olisi Jenkeistä tavara tullut noin nopeasti. Tosin omat kokemukset ovat lähinnä vain yhden firman (Ebaystä olen ostanut vain Eurooppalaisilta) toimituksista (kuukausittain viime joulukuusta lähtien), jotka kestävät jopa n. 20 arkipäivää.


      • ebayisti
        Jontte82 kirjoitti:

        Kumpa itsellekin olisi Jenkeistä tavara tullut noin nopeasti. Tosin omat kokemukset ovat lähinnä vain yhden firman (Ebaystä olen ostanut vain Eurooppalaisilta) toimituksista (kuukausittain viime joulukuusta lähtien), jotka kestävät jopa n. 20 arkipäivää.

        Mä taas olen ostanut kymmeniltä jenkkiläisiltä myyjiltä nimenomaan eBaysta, ja voin vakuuttaa että olen saanut tuotteet yleensä lähes aina n. viikon sisään.

        Jenkkimyyjät on keskimäärin myös luotettavampia kuin britit. Myös sakemannit ovat yleensä ebay kaupankäynnissä luotettavia ja nopeita.


    • loikkari

      Kestää noissa usein aikaa. Kannattaa yrittää unohtaa koko asia kunnes postilaatikossa kolahtaa.

      Mitä tullien määrään tulee, jos joku sitä miettii, niin pienin ALV tai tulli minkä suomeen saapuvasta tavarasta joutuu maksamaan on 10 euroa. Siis, tuota pienempää summaa ei peritä.

      ALV:n osuus on yleensä 22% tuotteen hinnasta, mikä tarkoittaa käytännössä sitä että tuote saa postikuluineen maksaa maksimissaan 45 euroa. Yli 45 euron tuotteilla ALV:n osuus ylittää 10 euroa ja se peritään. Toki jos tuotteen ALV on pienempi kuin 22%, tuo alkuperäinen raja kasvaa.

      Tullausprosentti riippuu siitä mitä tilaa, mutta yleisesti ottaen se on huomattavasti pienempi mitä ALV-prosentti. Näitä listoja löytynee jostakin, jos haluaa erityisesti tietää montako prosenttia ja prosentin sadasosaa mistäkin menee.

      Tullin ja ALV:n loppusummat katsotaan erikseen, niitä ei siis lasketa yhteen ja sitten tutkita onko summa yli vai ali 10 euroa.

      Kirjoitinpahan sen minkä tiedän, hyvää talven jatkoa :)

      • roinarouva

        Ap:lle Kiinasta postikorttikin kulkee kolmessa-neljässä viikossa,joten itse en kantaisi kauheasti huolta vielä.

        Jenkeistä on vain yksi tilauskokemus;kyse oli aika isosta paketista ja siinä meni aikaa liki kaksi viikkoa ennen kuin oli perillä tullissa.Kaikin puolin oli kuitenkin ihan ok kokemus.Saksasta,Itävallasta ja Hollannista olen ebaystä ostanut kaikenlaista tavaraa,pääasiassa isompaa.Lähetyksen kesto on aika paljon riippuvainen siitä lähetysfirmasta;joskus menee kolmisenkin viikkoa,joskus tulee muutamassa päivässä.Pääasiassa olen ostanut manner Euroopasta ja kokemukset hyvin myönteiset.Yksi ainut pettymys viiden vuoden ja yli kahdensadan kaupan jälkeen on kertynyt: 23kg painava,kuution kokoinen paketti oli murjottu,niin että osa sisällöstä oli rikkoontunut.Eli ei voi moittia :-).


    • odotan :s

      sama homma , aiak kärsimättömästi omaakin pakettia odotan hong kongista tulevan (ebay) ,, ja tasan viikko sitten vasta tilasin :f ärsyttää vaan odotella niin kauan kun toivois että tulis jo :D:D mutta pakko myöntää että ebay on tosi luotettava !

      sitä vaan mietin että kun siinä paketissa toimitus oli 'shipped' niin eikö se takoita jotain meren kautta tai jotain o: ? koska lentopostihan on nopeempi:/ laivat hongkongista tulee kuulem jossain 2kk :oo ?

    • vaaditaan malttia

      Shipped tarkoittaa yksinkertaisesti "lähetetty". Ei kerro enempää siitä, tuleeko lähetys lentokoneella, laivalla tai vaikka Kiinan ja Venäjän kautta junalla.

      Ebayn ja muidenkin myyjien ilmotuksissa on kerrottu se, millä lähetysmuodolla lähetys tulee. Yleensä se on Air Mail ja tarkoittaa siis lentokoneella. Kaukoidän posteissa on välillä vain ruuhkaa niin paljon, että kestää aikansa ennenkuin lähetys on päässyt postinkäsittelystä läpi. Sitten vielä koneissakin on rajoitetusti tilaa. Itselläni haarukka HongKongista ja muualta Kiinasta on ollut 1-6 viikkoa.

      Kirjattuja lähetyksiä pystyy seuraamaan. Kirjaamattomissa ei pysty kuin odottamaan vain. Kuriirifirmojen toimittamia lähetyksiä pystyy hyvin tarkkaan seuraamaan, missä paketti milloinkin on.

    • Tavaran kunto?

      Olen tässä tilaamassa jenkeistä ebayn kautta Oakleyn aurinko laseja joten kysympä että onko jenkeistä asti saapunut tavara tullu yleensä moitteettomana vai onko kokemuksia että matkalla olisi ostettu tuote hajonnut/mennyt huonoon kuntoon? Kiitos etukäteen vastauksista.

      • ebayostaja053042

        En olisi huolissani siitä että hajoaisivat matkalla. Itsellä ei ole koskaan hajonnut. Enemmän huolettaisi se, ovatko ne aidot. Mutta jos myyjän palautteet ok tämän osalta, ja maine hyvä, niin kai ne sitten voivat olla aidot. Mutta aika paljon jenkkien ebayssa myydään piraattituotteita. Yleensä sen kyllä pystyy jo hinnasta päättelemään (jos hinta on esim. alle kolmasosa tuotteen "normaalihinnasta")


    • .

      Kyllä luulisin että ovat aidot kun vertailee hintoja. Suomessa maksavat noin 140e ja Ebayn lasit oli noin 100e toimitus. säästöä siinäkin tulee noin 20e

      • 1114

        Jos on tilattu EU:n ulkopuolelta, voi joutua maksamaan alvin 23 % tullille tuotteen hinnasta postimaksusta. Ei ole sen jälkeen enää edullinen. Täytyy tietysti toivoa, että tuote on aito.


    • Tabel

      Päivää vaille viisi viikkoa tilauksen lähettämisestä. Sais alkaa jo tulemaan. Juu kiinasta tilasin.

      • Kiinaa

        Mitä tilasit sieltä? Kiinan postilla oli tässä jokin aika sitten hässäkkää ja silloin lähetetyt tavarat saattaa olla jossain varaston perukoilla hukassa, akkuja sisältäviä tuotteita eivät suostuneet lähettämään lainkaan tuona aikana.

        SIlti tilanne on parempi kuin jos olisit ostanut Ostanetistä tai Vapaakauppa -firmoilta koska voit olla yhteydessä PayPaliin, noita kahta ei kiinnosta yhtään tuliko tuotteesi ja kuolitko sitä käyttäessäsi.


    • Odottelija

      No joo tässä itekkin tilasin yhden pipon ja teksti oli venäjäksi että pitäisi tulla aika nopeasti varmaankin. Pipo on kyllä siis uusi veroilla että se ei ollut itse huutokaupassa.

      • penkkariasu

        Mistähän tulis nopeiten tilaukset? Pitäs penkkareihin 13.2. tilaa joku cosplayasu ja löysinki semmosen lilo & stitch asun, hello kittyn, pandan... paljon kivempia ku suomen liikkeissä olevat. Kiinasta pystyis tilaa. Toivottavasti muualtakin..


      • tilailija.
        penkkariasu kirjoitti:

        Mistähän tulis nopeiten tilaukset? Pitäs penkkareihin 13.2. tilaa joku cosplayasu ja löysinki semmosen lilo & stitch asun, hello kittyn, pandan... paljon kivempia ku suomen liikkeissä olevat. Kiinasta pystyis tilaa. Toivottavasti muualtakin..

        Menee helposti parikin kuukautta kiinasta, eli ei ehdi. Euroopasta ehtii helposti, mutta hinnat ei ole kovimpaan paljon suomen hintoja edullisemmat, mutta valikoima on kyllä parempi. Katseo esim. saksan tai englannin ebaystä ja varmista että tuote EI tule kiinasta.


      • penkkariasu
        tilailija. kirjoitti:

        Menee helposti parikin kuukautta kiinasta, eli ei ehdi. Euroopasta ehtii helposti, mutta hinnat ei ole kovimpaan paljon suomen hintoja edullisemmat, mutta valikoima on kyllä parempi. Katseo esim. saksan tai englannin ebaystä ja varmista että tuote EI tule kiinasta.

        Kiitos nopeasta vastauksestasi!


    • hong thang thui

      Itsellä mennyt nyt 3 päivää yli myyjän ilmoittaman takarajan (21.1.2014 lähetetty Kiinasta).. Sais tulla kyllä paketti jo pikkuhiljaa. Ebay tarjosi jo rahat takaisin vaihtoehtoa kun ei oo näkynyt.. :)

    • hui lai lee

      Varmaan mao tarkastaa kaiken itse.

    • Ezkuuu12

      Hei Mä tilasin tossa kiinasta paketin ja G-mailiin tuli viesti jossa luki "Shipping" mitä tuo tarkoittaa jotain laivarahtiako? kun eikös lähetetty oo pelkkä "Shipped" :DD

      • monia käytäntöjä

        Jos myyjä käyttää ebayn viestintää, niin silloin tulee sähköpostiin viesti, jonka otsikko on "Updates for your purchase from XX", jossa XX on myyjän nimi.

        Osa myyjistä voi lähettää suoraan sähköpostiisi viestin, kun on lähettänyt paketin. Tämä viesti on vapaamuotoinen. Englannin kielen tasokin vaihtelee myyjän mukaan.Lisäksi voi ebayn kautta tulla viesti, jos myyjä on katsonut asialliseksi sitäkin kautta viestitä lähettämisestä.

        Jotkut eivät laita mitään viestejä siitä, että ovat lähettäneet. Parhaassa tapauksessa tällöin myyjä on voinut merkata lähetetyksi niin, että näkyy Ostoshistoriassa tieto.


    • otskulipotskuli

      No mä oon tilannu kiinasta viiet puhelinkuoret viis päivää sitten.Tä on miun eka kerta ku tilaan sieltä!.Mutta voiko venähtää 1-2kk.koska tarvitsisin nyö 3 viikon päästä.

      • varaudu.odottamaan

        Viikosta puoleen vuoteen kestää kiinasta.


    • HuolestunutTilaaja

      Hmm.. Itse tilasin joululahjaksi vanhemmille eräänlaisen muotopalapelin 7.12 Pelottaa ettei ehdi Jouluksi ja jääkin ensivuoden joululahjaksi :(
      Seurannassa lukee EDELLEENKIN "Kentucky" joten ei ole vieläkään lähetys Amerikan mantereelta viikossa mihinkään lähtenyt.. Toimituksesta puhumattakaan.
      Eka kerta kun mitään tilaan ebaysta..

      Mutta kiinasta olen kerran tilannut ja laitoin DHL shippinging nii tuli parissa viikossa. Muussa tapauksessa Kiina lähettää tilauksenne rahtilaivalla suomeen. Laiva lähtee vasta kun on täysi ja tavaraa jaettavana muuallekin. Tässä voi kestää keskimäärin 4kk. Eli kannattaa maksella DHL:ntai FedExin toimitus ihan suosiolla jos mahdollista..

      • tilanne

        Mikä paketin tilanne on siellä Kentuckyssä? Sorting tms. ?


      • HuolestunutTilaaja

        "In transit" lukee yleisesti ja tarkemmissa tiedoissa "Shipped from the Global Shipping Center to International Destination"
        Paketti on näköjään lähenyt Texasista, käynyt Ohiossa ja on nyt Kentuckyssa :D
        On se monimutkasta


      • tilanne

      • HuolestunutTilaaja
        tilanne kirjoitti:

        Eli pakettisi on kait lähetetty tällä:

        http://pages.ebay.com/seller-center/shipping/global-shipping.html

        En ole koskaan tilannut mitään joka olisi tuolla tullut, mutta käsittääkseni tavaran voi toimittaa perille hyvin moni taho, FedEx, DHL, Posti jne.

        Löytääkö tämä seurantapalvelu mitään:

        https://www.17track.net/fi/

        Juu, kuriirifirma voi tosiaan tuoda paketin ihan ovelle asti. Silloin kun kiinasta tilasin (ei tosin ebayn kautta) FedExin rekka tuli ihan kotikadulle asti ja kuski kolkutteli ovella :D (En tiedä miksi ei ollut silloin DHL:n rekka vaikka laitoin DHL-Shipping)

        Ja ei löydy tuota lähetystä (ainakaan vielä) tuolta. Käsittääkseni se nyt lähtee jollain rahtikoneella tulemaan nyt tuolta Kentuckysta sitten? Etelä-lapissa kun asustelen niin kestääpä sen tulla tuolta Helsingin päädystäkin vielä tänne... En tiedä. Tiukille menee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe