Hei,
Olemme huomenna muuttamassa mieheni kanssa Lahteen. Olisiko täälä odottavia äitejä siltä suunnalta?? Olen 27 vee ja ensimmäinen lapsemme syntyy toukokuussa 2010, mikäli kaikki menee hyvin. :)
En tunne Lahtea juuri lainkaan ja olisi kiva vaihtaa kuulumisia jo sielä asustavien kanssa. Ja saada näin tietoa terveyspalveluista, lasten vaateliikkeistä ja ihan kaikesta.
Kirjoitelkaahan, jos joku lahtelainen tämän bongasi!
LAHDEN äidit huom!! :)
21
1648
Vastaukset
- miimii_
Täällä olisi 22v tuleva äippä lahesta. Itse odotan viikoilla 26 2 ensimmäistä.
jos haluat tutustua ja jutustella enempi niin lisäile minut meseen, osoite on [email protected] - dream-on86
Minä odotan ekaa lasta ja nyt rv40 0 menossa, ja olen lahtelainen tuleva 23-vuotias äiti.
Neuvolapalvelut on julkisella puolella olleet ihan hyviä ainakin keskustan alueella. Yksityisistä hemo ja gynex(lahden yksityinen äippäneuvola) on myös todella hyviä, rakenneultra ja 4D olivat ainakin edulliset.
Terveyskeskus on tällä hetkellä remontissa, mutta kyllä täällä hoito pelaa siitä huolimatta.
Täällä on myös ihan hyvät valikoimat lastentarvikeliikkeitä, kuten citybaby hämeenkadulla, vaunupuoti vuorikadulla ja lastentori viikari (www.lastentoriviikari.com) Muitakin varmaan löytyy, mutta en muista juuri nyt kaikkia mm. lastentarvikkeen osoite ei tule juuri nyt mieleen, mutta niiden nettisivuiltahan se löytyy.
Onnea odotukseen ja tervetuloa Lahteen :) - äitee=)
Täällä 8kk tytön äiti. Muutan piakkoin takaisin Lahteen =) Äippä kaverit on tervetulleita.
- PlussaneN
Moi!
Mä oon 26-vuotias ja ekaa lasta odotan, tää raskaus on kyllä vasta alussa. Laskettu aika ois joskus heinäkuussa 2010 jos kaikki menee hyvin. Jännittää hirveesti, ku on kuitenkin yks keskenmeno takana. Toivottavasti tää pikkunen pysyy matkassa loppuun asti. Mistä päin muutat Lahteen? :) - alisa09
Täällä kans yks äiti joka on juuri muuttanu Lahtee miehen työn perässä. Meillä kanssa reilu 7kk tyttö :) Mies täältä kotosin, mutta itellä ei ketää tuttuja. Mulle saa laittaa kans s.postia... Tehää joku miitti :D
[email protected]- uusi lahtelainen
Hei vaan,
Muutimme siis n. kuukausi sitten tänne Lahteen Helsingistä. Jotenkin on kyllä aika mennyt nopeasti ja oikein mtn ei ole saanut aikaiseksi. Kauhee väsykin koko ajan. Mulla on nyt menossa 16 2 ja ainakaan vielä en ole ihan päässyt nauttimaan tästä raskaudesta. Ikävää sinänsä. :) Odotan niin niitä hetkiä, kun väsymys tasaantuu ja jaksaisi työpäivän jälkeen tehdäkin jotain kotona ja lähteä jossain käymään.
Kiva, että täälä on muitakin äitejä Lahdesta..:)
Itselläni ei ole ennestään tuttuja täälä..toki nyt töistä niitä saa, mutta jotenkin on aika yksinäinen olo välillä, vaikka joo en halua valittaa..pidän kyllä yhteyttä vanhoihin ystäviin, mutta kun ei heitä silleen pääse näkemään..asuvat ympäri Suomea.
Nyt haluisinkin kysyä tosta 4 D ultrasta..onko joku käynyt? Missä? Mitä maksoi? Olemme vähän miettineet, että menisimme..kannattaako mennä?? :)
Ja anteeksi tämä valittava sävy..onko teillä muilla raskaus tuntunut aina vaan ihanalta?? Kun itselläni ei oikein..vielä ainakaan..:D - alisa09
uusi lahtelainen kirjoitti:
Hei vaan,
Muutimme siis n. kuukausi sitten tänne Lahteen Helsingistä. Jotenkin on kyllä aika mennyt nopeasti ja oikein mtn ei ole saanut aikaiseksi. Kauhee väsykin koko ajan. Mulla on nyt menossa 16 2 ja ainakaan vielä en ole ihan päässyt nauttimaan tästä raskaudesta. Ikävää sinänsä. :) Odotan niin niitä hetkiä, kun väsymys tasaantuu ja jaksaisi työpäivän jälkeen tehdäkin jotain kotona ja lähteä jossain käymään.
Itselläni ei ole ennestään tuttuja täälä..toki nyt töistä niitä saa, mutta jotenkin on aika yksinäinen olo välillä, vaikka joo en halua valittaa..pidän kyllä yhteyttä vanhoihin ystäviin, mutta kun ei heitä silleen pääse näkemään..asuvat ympäri Suomea.
Nyt haluisinkin kysyä tosta 4 D ultrasta..onko joku käynyt? Missä? Mitä maksoi? Olemme vähän miettineet, että menisimme..kannattaako mennä?? :)
Ja anteeksi tämä valittava sävy..onko teillä muilla raskaus tuntunut aina vaan ihanalta?? Kun itselläni ei oikein..vielä ainakaan..:DMoikka.
Muistan ton tunteen. Mulla oli sillon odotuksen aikana kauheen paha olo, ja oksentelu jatku suunnillee rv 15 asti :( Oli semmoset fiilikset että mihin sitä onkaa oikee ryhtyny :D heh. Eikä mies sitä ymmärtäny.. Mutta me käytii 4D ja se oli aivan mahtavaa!!!!!! Eli kannattaa mennä, käytii yksityisel äitiysneuvolassa. Vai mikäs se oli. Ja lääkäri Juhani Koskinen on huippu! Sinne meen uudestaa jos joskus toinen lapsi suodaa meille :) Ja tuolla sivuilla olis et se maksais 170e mut oltaisko me maksettu siitä 140e. Mut se on oikeesti sen arvosta.
Mä olisin ainaki valmis meiän pikku likan kans sopimaa jotai kahvi treffejä tai vastaavaa. Olis kiva päästä tutustumaa ihmisii :)
Missä päin uudet lahtelaiset asustaa? - -M-
alisa09 kirjoitti:
Moikka.
Muistan ton tunteen. Mulla oli sillon odotuksen aikana kauheen paha olo, ja oksentelu jatku suunnillee rv 15 asti :( Oli semmoset fiilikset että mihin sitä onkaa oikee ryhtyny :D heh. Eikä mies sitä ymmärtäny.. Mutta me käytii 4D ja se oli aivan mahtavaa!!!!!! Eli kannattaa mennä, käytii yksityisel äitiysneuvolassa. Vai mikäs se oli. Ja lääkäri Juhani Koskinen on huippu! Sinne meen uudestaa jos joskus toinen lapsi suodaa meille :) Ja tuolla sivuilla olis et se maksais 170e mut oltaisko me maksettu siitä 140e. Mut se on oikeesti sen arvosta.
Mä olisin ainaki valmis meiän pikku likan kans sopimaa jotai kahvi treffejä tai vastaavaa. Olis kiva päästä tutustumaa ihmisii :)
Missä päin uudet lahtelaiset asustaa?Täälläkin tuleva äiti =) Rv 4 4 vasta meneillään mutta jos kaikki menee hyvin niin meilläkin kaivataan mamma-seuraa syksyllä!
- on!
uusi lahtelainen kirjoitti:
Hei vaan,
Ja anteeksi tämä valittava sävy..onko teillä muilla raskaus tuntunut aina vaan ihanalta?? Kun itselläni ei oikein..vielä ainakaan..:DTerveystalolla eli Hemossa, Tiina Posa niminen lääkäri tekee 4D:tä ja on tosi taitava!
- unetus
-M- kirjoitti:
Täälläkin tuleva äiti =) Rv 4 4 vasta meneillään mutta jos kaikki menee hyvin niin meilläkin kaivataan mamma-seuraa syksyllä!
itse menen vasta viikolla 9. mutta jos kaipailet juttuseuraa niin meilaa ihmeessä [email protected]
on aina kiva saada uusia ystäviä :)
toiv. olette jo sopeutuneet kaupunkiin - noppa00
on! kirjoitti:
Terveystalolla eli Hemossa, Tiina Posa niminen lääkäri tekee 4D:tä ja on tosi taitava!
täällä ilmottautuu kans yks lahtelainen äippä! Tosin odotus päättyi reilu kaks viikkoo sitte, ja poika tuli :)
Mulla raskausaika oli myös vaikeeta enkä myöskään nauttinu siitä. loppuvaiheessa opin olemaan sinut mahan kanssa ja sen kanssa, ettei kaikkia asioita voi tehdä niin kkuin ennen, esim. käydä nyrkkeilemässä (itselleni rakas harrastus). Just kun opin "hyväksymään" raskauteni, poika tulla tupsahti maailmaan ja nyt yritän opetella tuntemaan taas vartaloani uudestaan. :) Siihen lisäksi vielä kolmen kuukauden alkupahoinvointi joka tul raskaudden loppupuolella takaisin ja muut kivut ja vaivat päälle nii en kyllä voi sanoa nauttineeni erikoisemmin, vaikka tottahan se ihanaa aikaa olikin.
Me asustellaa Ahtialan suunnalla.
- maijujo
Moikka!
Täällä kans juuri äsken Lahteen muuttanut 19v äiti. Kaupunki on tuntematon entuudestaan, ei siis ole tutun tuttua täällä suunnilla vielä :) Asun Launeella avomieheni kanssa, meillä on 7kk ikäinen tyttö. Uudet tutut on enemmän kun tervetulleita..! Tuolla kaksplussan palstalla ei ainakaan mitkään miitit tms. onnistu, josko täällä homma pelais paremmin :D
Minua saa lisätä meseen tai pistää sähkäriä; [email protected]- eelu_
Täällä myös vuosi sitten lahteen muuttanut 21v tuleva äiti. Vajaa 6viikkoa ja odotus palkitaan!Eipä ole kovinkaan montaa ystävää työttömänä olleena kertynyt joten saa lisätä meseen tai laitella sähköpostia! :) [email protected]
- juukelis89
eelu_ kirjoitti:
Täällä myös vuosi sitten lahteen muuttanut 21v tuleva äiti. Vajaa 6viikkoa ja odotus palkitaan!Eipä ole kovinkaan montaa ystävää työttömänä olleena kertynyt joten saa lisätä meseen tai laitella sähköpostia! :) [email protected]
Tääl myös yksi mamma Lahdesta. Ikää 21v. ja tyttö 3,5kk :) mammakavereita myös vailla, saa laittaa sähköpostia [email protected] :P
- Malinelle 88
juukelis89 kirjoitti:
Tääl myös yksi mamma Lahdesta. Ikää 21v. ja tyttö 3,5kk :) mammakavereita myös vailla, saa laittaa sähköpostia [email protected] :P
Täällä ois 22 vuotais mamma Lahdesta.
Ahtialassa asustellaan poika 4 vuotias ja huhtikuussa 2011 ois toinen pikkuinen tulossa
- -odottaja83-
Hei uusilahtelainen!
Täällä myös mamma Lahdesta (en ole alkuperäinen lahtelainen). Ikää saman verran, 27vee ja laskettu aika toukokuussa 2011 (jos kaikki menee hyvin) :) Esikoista odottelemme.
Tällä hetkellä itseäni vaivaa väsymys, aaltoileva huonovointisuus, mahan turvotus ja arat rinnat. Menossa on RV8. Ekaa ultraa odottelen. Emme ole vielä mieheni kanssa hiiskuneet asiasta kenellekään, emmekä tehneet mitään hankintoja lasta koskien. En jaksaisi sitä vouhotusta tähän alkuun. Haluan ensin tietää, että mahassa on kaikki hyvin (tai että siellä on edes joku) ja tietenkin alkuraskauden keskenmenon pelko huolestuttaa. Päivä kerrallaan, rauhalliseen tahtiin.
Yritän tällä hetkellä selvitä töistäni, jotka tuntuvat tuskalta. huoh.
Tervetuloa Lahteen!- -odottaja83-
...oho, nyt vasta huomasin, että ketju on aloitettu jo 2009 :)
Noh, eipä sen väliä :) - riina82xxxx
-odottaja83- kirjoitti:
...oho, nyt vasta huomasin, että ketju on aloitettu jo 2009 :)
Noh, eipä sen väliä :)täällä on kans 28v esikoistaan oottava joka syntyy 30.8 2011 ja joka on muuttamassa lahteen kesäkuussa niin olisi mukava saada ystäviä äideista jne..olisi mukava tutustua siellä uusiin ihmisiin ja saada ystäviä niin ei tuu aika sit pitkäksi ku yksin miehen ja lapsen kanssa on....mut laittakaa viestiä tulemaan niin tutustutaan [email protected] ja olen myös fb...
- äippä kolmelle kohta
riina82xxxx kirjoitti:
täällä on kans 28v esikoistaan oottava joka syntyy 30.8 2011 ja joka on muuttamassa lahteen kesäkuussa niin olisi mukava saada ystäviä äideista jne..olisi mukava tutustua siellä uusiin ihmisiin ja saada ystäviä niin ei tuu aika sit pitkäksi ku yksin miehen ja lapsen kanssa on....mut laittakaa viestiä tulemaan niin tutustutaan [email protected] ja olen myös fb...
Heissan :) Täällä juuri hetki sitten plussattiin rv 5 5 ja ihan alussa vasta ollaan. lahdessa asutaan valmiiksi jo ja tämä olisis sitten kolmas lapsi. miehen kans kovasti jännitellään :)
- riina82xxx
heissan.olisi niin mukava saada äideistä ystävii jne kun toi lahti ei ole tuttu paikka niin joku vois vaik esitelläkaupunkia jne,mut ottakaa yhteyttä ja laittakaa viestiä niin tutustutaan..riina
- mammalainen
Vaikka keskustelu onkin vanha niin pitää myös kommentoida tuota Juhani Koskista. Todella mahtava lääkäri. Vuosien kokemus alalta ja empatia & asiallisuuskin kohdallaan. Otti ihan aikaa selittääkseen asiat joita en kunnolla edes meinannut muistaa kysyä. Ei tosin enää nykyään työskentele Päijät-Hämeen keskussairaalassa vaan yksityisellä terveysasemilla keikkatyöläisenä ja vakituisena Lahden Terveystalolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802