Miten selvitä yksinäisyydestä?

MK

terppa,

aattelin kysyä täältä päin että miten yksinäisyyttä voisi lieventää tai miten "selvitä" siitä?
Itse olen 18-vuotias miehen alku. Pidän ulkoilusta varsinkin talvella ja harrastan uimista.
Seurustelen mutta yksinäisyys on silti välillä erittäin raastavaa.
Koitan keksiä kaikenlaista tekemistä itselleni, mutta asiat ei tahdo kiinnostaa kun niitä yksin tekee.

Onko kellään kokomuksia miten selvitä tai lievittää yksinäisyyttä, että se ei tuntuisi niin kurjalta?
pyydän teitä tänne kirjottamaan niin voit parantaa yksinäisten miesten ja naisten oloa neuvomalla heitä.

16

2500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susky

itsekin olen yksinäinen vaikka seurustelen.hankin äskettäin itselleni kissan ja se jos mikä haluaa seuraa:D

• m89...

http://www.hvsc.c64.org/

Noin 50000 raitaa hienoa retropelimusiikkia, ja koko paketti vie koneelta tilaa vain alle 300Mt. Lisäksi parhaat palat voi parin lisäohjelman avulla muuntaa mp3-muotoon. Noh, kuka tykkää ja kuka ei. :)
      Sanon tässä vain sitä, että kannattaa ennemmin yrittää nauttia pienistä asioista kuin rypeä yksinäisyyden tunteessa. Yksin oleminen on tila, mutta yksinäisyys on asenne. :)

(Jos jaksaisin vielä unelmoida siitä, että voisin saada kivan tytön kainaloon, ärsyyntyisin aika paljon viestistäsi).

• Rob Hubbard

Sid-musiikki on parhautta! :)

• Yleinen vuodattaja

Jos hankkisi kavereita, varmaan myös yksinäisyys lievittyisi. Mutta jos haluaa olla yksinäinen, ja lievittää siitä seuraavaa yksinäisyyttä, tulisi kaiketi kehitellä tekemistä ettei mieti yksinäisyyttä 24/7. Voi myös turvautua lääkärin puoleen. He mieluusti (provikat mielessä) antavat reseptin kouraan, jolla saa tuntemista (myös yksinäisyyttä) lievittäviä lääkkeitä.

Kylläpäs monilla meneekin huonosti: ollaan seurustelevia ja silti yksinäisiä, eli kirjoitellaan Yksinäisyys-palstalle.

• elämää tavallaan

Ei se tarkoita sitä, että jos seurustelee, että ei olisi yksinäinen. Seurustelu on vain yksi osio elämästä. Ystävyys on eri asia. Ystävyys kumppanin kanssa, on täysin eri asia, kuin ystävyys platonisen ystävän kanssa. Kokeile joskus pitkää parisuhdetta, niin tämä asia tulee sinullekin tutuksi. Ystävyys ja parisuhde kun eivät kuitenkaan tule sulkemaan toisiaan pois kuvioista, kannattaa hankkia sekä kumppani, että ystäviä.
        Silloin on paremmat edellytykset taspainoiseen ja onnelliseen elämään. Jos parisuhde hajoaa, ja kumppanisi on ainoa ystäväsi, kuka sinut nostaa ylös ja tukee sinua???

• Yleinen vuodattaja
        elämää tavallaan kirjoitti:

Ei se tarkoita sitä, että jos seurustelee, että ei olisi yksinäinen. Seurustelu on vain yksi osio elämästä. Ystävyys on eri asia. Ystävyys kumppanin kanssa, on täysin eri asia, kuin ystävyys platonisen ystävän kanssa. Kokeile joskus pitkää parisuhdetta, niin tämä asia tulee sinullekin tutuksi. Ystävyys ja parisuhde kun eivät kuitenkaan tule sulkemaan toisiaan pois kuvioista, kannattaa hankkia sekä kumppani, että ystäviä.
        Silloin on paremmat edellytykset taspainoiseen ja onnelliseen elämään. Jos parisuhde hajoaa, ja kumppanisi on ainoa ystäväsi, kuka sinut nostaa ylös ja tukee sinua???

Täytyy päässä olla vikaa jos kykenee seurustelemaan, muttei löytämään kavereita. Äly hoi, älä jätä! Ottakaa hyvät ihmiset aivonne käyttöön!

Okei, minäpä kokeilen pitkää parisuhdetta :). Tuota... miten sellainen muodostetaan? Toki minulla on joitakin kavereita. Mutta seurustelun kanssa olen noviisi. Olen äärimmäisen ujo ja estynyt (F.60.6), joten eipä ihme kun ei kykene saamaan seurustelukumppania. Eli en tiedä, millaista on olla seurusteleva yksinäinen. Toisaalta, en haluaisikaan muodostaa ns. läheisriippuvuussuhdetta.

• kl
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

Täytyy päässä olla vikaa jos kykenee seurustelemaan, muttei löytämään kavereita. Äly hoi, älä jätä! Ottakaa hyvät ihmiset aivonne käyttöön!

Okei, minäpä kokeilen pitkää parisuhdetta :). Tuota... miten sellainen muodostetaan? Toki minulla on joitakin kavereita. Mutta seurustelun kanssa olen noviisi. Olen äärimmäisen ujo ja estynyt (F.60.6), joten eipä ihme kun ei kykene saamaan seurustelukumppania. Eli en tiedä, millaista on olla seurusteleva yksinäinen. Toisaalta, en haluaisikaan muodostaa ns. läheisriippuvuussuhdetta.

Joillekin se seurustelukumppani on ainoa jäänne ajoilta, jolloin vielä pystyi saamaan kavereita...

• Real loner

Vittujako sinä mitään yksinäisyydestä tiedät.
      Sulla on vaan niin helvetin heikko luonne tai tyhmä pää.
      Ala kehittää älyäs senkin laiska koira. Tee töitä!!

• icecreamelvis

Miten ihmeessä ihminen, joka ei ole kokenut parisuhdetta (ja myös sen sisällä olevaa yksinäisyyttä) voi ymmärtää ja kommentoida asiaa mitenkään. Kerroppa se mulle?

• psykhe
        icecreamelvis kirjoitti:

Miten ihmeessä ihminen, joka ei ole kokenut parisuhdetta (ja myös sen sisällä olevaa yksinäisyyttä) voi ymmärtää ja kommentoida asiaa mitenkään. Kerroppa se mulle?

Ja hommaappa yleinen vuodattaja jotain muutakin tekemistä kuin toisten alentaminen yleisillä keskustelupalstoilla. Jos todella olet niin yksinäinen kuin väität olevasi, et kohtelisi muita palstan yksinäisiä noin huonosti. Luulen että olen oikeassa, jos väitän että sinun ongelmasi, "yleinen vuodattaja", on narsismi. Yritä edes tehdä asialle jotain. Lopeta alkuun toisten alistaminen ja halveksunta palstoilla, jotka on tarkoitettu apua ja ystävyyttä haluaville ja sitä vastaanottaville.
        Toivottavasti yleinen vuodattaja ymmärsi viestini, ongelmistaan huolimatta.

• parisuhteessa
        icecreamelvis kirjoitti:

Lyhyesti totean, että en koskaan ole edes yksinäni ollut niin yksinäinen kuin eräässä parisuhteessa. Mies oli läsnä muttei mitään kommunikaatiota, eli omaa elämäänsä. Nytkin olen yksinäinen yli 50 v. Hyvä ei ole olla yksin, mutta sellaista parisuhdetta en ikinä enää halua. Siis pysyn yksin. Sen verran vielä, että nyt kun muutaman vuoden päästä olen tajunnut, miten sinisilmäinen idiootti olin, kun pysyin siinä suhteessa, niin se on taas toinen juttu selvitä siitä. Eli toistan (en muista mistä kuulin, mutta erittäin hyvä toteamus) : yksinkään en ole ollut niin yksinäinen kuin suhteessa.

• mmnmnjk
        parisuhteessa kirjoitti:

Lyhyesti totean, että en koskaan ole edes yksinäni ollut niin yksinäinen kuin eräässä parisuhteessa. Mies oli läsnä muttei mitään kommunikaatiota, eli omaa elämäänsä. Nytkin olen yksinäinen yli 50 v. Hyvä ei ole olla yksin, mutta sellaista parisuhdetta en ikinä enää halua. Siis pysyn yksin. Sen verran vielä, että nyt kun muutaman vuoden päästä olen tajunnut, miten sinisilmäinen idiootti olin, kun pysyin siinä suhteessa, niin se on taas toinen juttu selvitä siitä. Eli toistan (en muista mistä kuulin, mutta erittäin hyvä toteamus) : yksinkään en ole ollut niin yksinäinen kuin suhteessa.

Jos kykenee suhteeseen kykenee myös hankkimaan ystäviä.

• tiiitii
        mmnmnjk kirjoitti:

Jos kykenee suhteeseen kykenee myös hankkimaan ystäviä.

ei ole kaikki niin yksinkertaista. Oikeasti parisuhteessa voi olla hyvinkin yksinäinen; KOSKA elämänkumppanin ei (mielestäni) kuulu olla ainoa ihminen elämässä, tarvitaan sosiaalisia suhteita, tuttavia, kavereita ja niitä ystäviä. Tai minä ainakin tarvitsen ja olen huomannut, että parisuhdekin "tarvitsee" sitä että on kodin ulkopuolinen elämä. Ei kumppani voi eikä pysty kaikkea sosiaalista tarvetta tyydyttämään.
        Toki myönnän sen, että parisuhteessa elävä yksinäinen ei ole NIIN yksinäinen kuin sinkku sellainen

• Venla72
        tiiitii kirjoitti:

ei ole kaikki niin yksinkertaista. Oikeasti parisuhteessa voi olla hyvinkin yksinäinen; KOSKA elämänkumppanin ei (mielestäni) kuulu olla ainoa ihminen elämässä, tarvitaan sosiaalisia suhteita, tuttavia, kavereita ja niitä ystäviä. Tai minä ainakin tarvitsen ja olen huomannut, että parisuhdekin "tarvitsee" sitä että on kodin ulkopuolinen elämä. Ei kumppani voi eikä pysty kaikkea sosiaalista tarvetta tyydyttämään.
        Toki myönnän sen, että parisuhteessa elävä yksinäinen ei ole NIIN yksinäinen kuin sinkku sellainen

En ota sen enempää kantaa ihan yksin yksinäisyyteen koska en kykene ymmärtämään sitä koska en ole sitä kokenut, mutta tiitiin sanoissa on se perä, että vaikka olisi suhteessa tai olisi perhettä niin elämään on oltava muuallakin kun kodin seinien sisäpuolella (=ystäviä ja harrastuksia).
        Ja en siis ole tullut tänne valittamaan yksinäisyydestä, mä eksyin tänne ja aihe jäi askarruttamaan mieltä.

• WireInTheBloodFan

kertoa yksinäisyyspalstalla olevansa vakituisessa parisuhteessa. Heti isketään parisuhdekortti pöytään. Noh, ehkäpä ensi kerralla opit ettei kaikkia seikkoja kannata todellakaan täällä yksinäisyyspalstalla tuoda esille :)

Mutta jos kerran yksin harrastaminen ei ole mielekästä, neuvona olisi loogisin kait seuraava: Mene johonkin ryhmään (esim kansalaisopisto, urheiluseurat tms.) niin minäkin ajattelin heti ensi vuoden alusta.

Ei nyt muuta tule mieleen...

• WireInTheBloodFan

olikin jo aika vanha viesti, en huomannutkaan ennen kun postitin... Noh, jos ap on kuulolla vielä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2433
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2372
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2266
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1888
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1846
    Aihe