Montako koulua

Miten huolehditaan koululaisista ja millaiset ovat tilavuudet luokkahuoneissa onko siellä ilmatilavuus mitä yleensä työturvallisuuslaki edellyttää työhuoneen tilavuudeksi työntekijää kohden poislukien kalusteet kaapit?

Milaiset ovat tulevaisuuden suunnitelmat missä koululaiset ulkoilevat eli asfaltilla kuin sillit purkissa?
Mitkä on sitten ne lähipalvelut ja miten niistä pidetään huolta mitä oli esimerkiksi vaaliohjelmissa.?
Onko Lieksa taas valmis kahvittelemaan Nurmekselaisten kanssa kuntaliitosta ajatellen ? Luin lehdestä ,että Nurmes kaipaa hieman maksumiehiä kun talous on sielläkin kuralla ja investointia on tämä luettuna ihan ajateltuna "omasta päästä" kun näitä kuvioita kun on ollut.MK

13

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luin lehdestä että työsuojelupiiri pyytää selvityksiä Lieksan kaupungilta millaisiin toimiin se ryhtyy ja hyvin ei ollut tilanne partalanmäellä eikä yrjönhovissa joten vuodenloppuun on selvitys annettu.

Niinpä niin mutta millainen työsuojeluorganisaatio ja taito hoitaa asiota?

Miten lienee sitten koulujen tilanne ainakaan ei vammaisia ole oiekin missään kaupungin tiloissa huomioitu ei edes uudistussuunnitelmissa kaupungintalolle ei pääse jalkavammaiset eikä sivistysviraston hissi liene vieläkään kunnossa ja myöskään tuonne koulun auditorioon ei pääse jonka remontti on juuri tehty.
      Milaisia asiantuntijoita te olitte lautakunnan jäsenet ja virkamiehet.kaupunginhallitus aikanaan läpi koko linjan kaupunginjohtajaa myöden.
      Te olette minulle nauraneet mutta onko nyt sitten itku silimäs ja paska helemas kun selvityksiä teette.MK

• sun kanssas

... Markku.

• sun kanssas kirjoitti:

... Markku.

"että sinun kanssasi lähti silmä" jaa niin pitää olla positiivisesti " sinun kanssasi tähtisilmä"

Mutta kyllä aikanaan tultiin huomaamaan mitä oli sisäilman merkitys kun silimäätekevien lapset oli lukiossa koulussa jossa oli huono sisäilma, mun kersat ei olleet siellä opiskelemassa joten ne asiat sitten tuli hoitoon.
        Mutta kyllä näitä homeita on joka nurkas kun säästetään ja ei ole paikalla olevaa talkkaria. Kulttuurikeskuksessa oli kovat korjaukset mutta aikanaan mua ei uskottu aikaisemman kaupunginhallituksen taholata jonne niitä kirjoituksia vein asiasta.MK

• ja milloinkas
        markkukorpinen kirjoitti:

"että sinun kanssasi lähti silmä" jaa niin pitää olla positiivisesti " sinun kanssasi tähtisilmä"

Mutta kyllä aikanaan tultiin huomaamaan mitä oli sisäilman merkitys kun silimäätekevien lapset oli lukiossa koulussa jossa oli huono sisäilma, mun kersat ei olleet siellä opiskelemassa joten ne asiat sitten tuli hoitoon.
        Mutta kyllä näitä homeita on joka nurkas kun säästetään ja ei ole paikalla olevaa talkkaria. Kulttuurikeskuksessa oli kovat korjaukset mutta aikanaan mua ei uskottu aikaisemman kaupunginhallituksen taholata jonne niitä kirjoituksia vein asiasta.MK

... sinä siitä kulttiksesta kirjoittelit kh:lle?
        Pistähän dokumenttia "tiskiin"!
        Taisi kuule lähteä homma liikkeelle ihan muualta.
        Pidähän nyt pientä tolkkua sentään!

• ja milloinkas kirjoitti:

... sinä siitä kulttiksesta kirjoittelit kh:lle?
        Pistähän dokumenttia "tiskiin"!
        Taisi kuule lähteä homma liikkeelle ihan muualta.
        Pidähän nyt pientä tolkkua sentään!

Meni aikaa ja tupakkaa joiltakin ennenkuin asia eteni.
        Katsompa tuon arkistoni vuosikymmenten takaa miltei niin sieltä loytyy myöskin Lieksan lehden kirjoitus ja kuva asiasta jonka muistaaksen Martti kävi ottamassa.
        Tapahtuma sai minut kirjoittamaan sen jälkeen kun paikalla kävi myöskin sisäilma asiantuntijat jotka luennoivat kulttuurisalissa ja he jo heti ulko-ovelta haistoivat tuon kellarin hajun.
        Olen toiminut sisäilmayhdyshenkilönä täällä Lieksassa ja hengitysyhdistyksen puheenjohtajana ja niihin aikoihin myöskin kävin luennoimassa eri järjestöissä asiasta mikä on sisäilman merkitys ja myöskin samoihin aikoihin tuli lukion sisäilma esille ja asiaa tuki vielä koulun johtokunta toisaalla näin muistan ja asia eteni jopa vauhdilla.MK

• markkukorpinen kirjoitti:

Meni aikaa ja tupakkaa joiltakin ennenkuin asia eteni.
        Katsompa tuon arkistoni vuosikymmenten takaa miltei niin sieltä loytyy myöskin Lieksan lehden kirjoitus ja kuva asiasta jonka muistaaksen Martti kävi ottamassa.
        Tapahtuma sai minut kirjoittamaan sen jälkeen kun paikalla kävi myöskin sisäilma asiantuntijat jotka luennoivat kulttuurisalissa ja he jo heti ulko-ovelta haistoivat tuon kellarin hajun.
        Olen toiminut sisäilmayhdyshenkilönä täällä Lieksassa ja hengitysyhdistyksen puheenjohtajana ja niihin aikoihin myöskin kävin luennoimassa eri järjestöissä asiasta mikä on sisäilman merkitys ja myöskin samoihin aikoihin tuli lukion sisäilma esille ja asiaa tuki vielä koulun johtokunta toisaalla näin muistan ja asia eteni jopa vauhdilla.MK

Tule katsokaan tai hae arkistosta.
        Kulttuurikeskuksen kosteusongelmasta olen tehnyt kunta-aloitteen ja vapaa-ajan lautakunta oli asiaa käsitellyt 25.03 2003 ja asia makasi sitten teknisessä virastossa josta sitten kiireellä oli tullut lausunto 9.03.2004 ja siinä todetaan ettei kulttuurikeskuksen tilosta mistään havaita hometta. Niinpä niin tuo asiantuntevuus sitten on nyt nähty,. silloin jo todettiin,että korjaukset suoritetaan suuremman remonttin yhteydessä niihan aina Lieksassa tehdään aina menee aikaa ja kaikki talot sanoisinko paskaksi. Valtuusto käsitteli ja sai tiedoksi aloitteen siten 22.03.2004 korjaus suoritettiin tänä vuonna.

Koulujen sisäilmasta olen hengitysyhdistyksen kokouksen jälkeen kirjelmöinyt 7.12.2001 ja se oli valtuustossa 18.3.2002 kuntalaisen aloitteena.mutta yhdistys sinänsä oli asian takana.

Lieksassa olevista tyhjistä asunnoista lomatoimintaan olen tehnyt aloitteen 9.12.2002 mutta vastaus oli kielteinen. ja vuokratalo purettiin yksi sen jälkeen ja joku kansanedustaja taisi olla siinä asialla jotta valtio tukee sellaista toimintaa, mielestäni sellainen toiminta tukee muualle rakentamista vaikka ylämyllylle.jonne on rakennettu paljon. Nyt sitten on vuokrataloihin mahtunut marjanpoimijoita mutta aikaisemmin oli jarruja ja jarruttajia asialla.MK

• niitä mistään

Tule katsokaan tai hae arkistosta.
        Kulttuurikeskuksen kosteusongelmasta olen tehnyt kunta-aloitteen ja vapaa-ajan lautakunta oli asiaa käsitellyt 25.03 2003 ja asia makasi sitten teknisessä virastossa josta sitten kiireellä oli tullut lausunto 9.03.2004 ja siinä todetaan ettei kulttuurikeskuksen tilosta mistään havaita hometta. Niinpä niin tuo asiantuntevuus sitten on nyt nähty,. silloin jo todettiin,että korjaukset suoritetaan suuremman remonttin yhteydessä niihan aina Lieksassa tehdään aina menee aikaa ja kaikki talot sanoisinko paskaksi. Valtuusto käsitteli ja sai tiedoksi aloitteen siten 22.03.2004 korjaus suoritettiin tänä vuonna.

Koulujen sisäilmasta olen hengitysyhdistyksen kokouksen jälkeen kirjelmöinyt 7.12.2001 ja se oli valtuustossa 18.3.2002 kuntalaisen aloitteena.mutta yhdistys sinänsä oli asian takana.

Lieksassa olevista tyhjistä asunnoista lomatoimintaan olen tehnyt aloitteen 9.12.2002 mutta vastaus oli kielteinen. ja vuokratalo purettiin yksi sen jälkeen ja joku kansanedustaja taisi olla siinä asialla jotta valtio tukee sellaista toimintaa, mielestäni sellainen toiminta tukee muualle rakentamista vaikka ylämyllylle.jonne on rakennettu paljon. Nyt sitten on vuokrataloihin mahtunut marjanpoimijoita mutta aikaisemmin oli jarruja ja jarruttajia asialla.MK

... arkistoista etsimään.
        Epäilen vain edelleen.

Olet kertonut tehneesi aloitteita. Minulla ei ole niistä mitään havaintoa.
        Siispä epäilen. Se ei liene kiellettyä.

• niitä mistään kirjoitti:

... arkistoista etsimään.
        Epäilen vain edelleen.

Olet kertonut tehneesi aloitteita. Minulla ei ole niistä mitään havaintoa.
        Siispä epäilen. Se ei liene kiellettyä.

Olen sanani ja arkistoni tutkinut ja laittanut niihin päivämäärät joten vekuta vaan kuule en lipee vaikka elämää on eletty, muisti pelaa. saanet luvan epäillä.lienet niin nuori ehkä, jotta olit tapin päässä odottamassa vuoroa milloin pääset rintaan., heh heh.MK

• markkukorpinen kirjoitti:

Olen sanani ja arkistoni tutkinut ja laittanut niihin päivämäärät joten vekuta vaan kuule en lipee vaikka elämää on eletty, muisti pelaa. saanet luvan epäillä.lienet niin nuori ehkä, jotta olit tapin päässä odottamassa vuoroa milloin pääset rintaan., heh heh.MK

Ken muistaa niin olen tehnyt aika paljon aloitteita ja ollut mukana aika monessa asiassa tämän ajan mitä olen täällä Lieksassa ollut 28 vuotta ja sitä ennen olen ollut Liperissä jo kansalaisopiston johtokunnassa sekä puutyönopettajana 6 vuotta oman työni ohella.
        Täällä olen myöskin toiminut kansalaisopistossa johtokunnan pj sekä tuntiopettajana ja opiskelijana.
        Ja jos olet käynyt terveyskeskuksessa ovet avautuvat ja uimahalli tuli paremmaksi mitä aloitteeni oli aikanaan ja monia muita asioita mutta "lahjusta" en ottanut vastaan vaan tuin kyllä sitäkin liikuntamuotoa muuten.MK

• meidän kaikkien

Ken muistaa niin olen tehnyt aika paljon aloitteita ja ollut mukana aika monessa asiassa tämän ajan mitä olen täällä Lieksassa ollut 28 vuotta ja sitä ennen olen ollut Liperissä jo kansalaisopiston johtokunnassa sekä puutyönopettajana 6 vuotta oman työni ohella.
        Täällä olen myöskin toiminut kansalaisopistossa johtokunnan pj sekä tuntiopettajana ja opiskelijana.
        Ja jos olet käynyt terveyskeskuksessa ovet avautuvat ja uimahalli tuli paremmaksi mitä aloitteeni oli aikanaan ja monia muita asioita mutta "lahjusta" en ottanut vastaan vaan tuin kyllä sitäkin liikuntamuotoa muuten.MK

... nyt ihailla sinun suurta erinomaisuuttasi vai kuinka?

Anteeks nyt - ihan totta, mutta minua lähinnä ällöttää tuollainen itsekehuskelu!

• meidän kaikkien kirjoitti:

... nyt ihailla sinun suurta erinomaisuuttasi vai kuinka?

Anteeks nyt - ihan totta, mutta minua lähinnä ällöttää tuollainen itsekehuskelu!

En ole pyytänyt kehumaan ja en mysökään haukkumaan,
        Olen vastannut niihin epäilyihin jota täällä on esitetty kohtaani.etten lisi noita aloitteita tehnyt Olen sen vuoksi laittanut jopa päivämäärät ja miten asiat ovat edenneet tai miten on kaupungissamme toimittu ja kaien lisäksi pystyn seisomaan sanojeni takana ja toimin omalla nimellä.

Kuitenkin sanon tässä ja nyt etten ole toimissani ollut tyhjän panttina, vaan toiminut jopa itseäni säästämättä paneutumalla käsiteltäviin asioihin.

Mutta nyt herätin keskustelun millaisia kouluja ja kuinka paljon tarvitaan, joten pyydän niihin kannanottoa.Kekä myöskin siitä mikä on vanhuspoliittinen tulevaisuus ja millaisilla toimilla asiat järjestetään.
        Olen myöskin useina vuosian tehnyt lasten leikkikentästä aloitteita ja tiedusteluja ja katsonut,että niissä asioissa on unohdettu lasten tarpeet kaikkien politrukkien ja esittelijöiden taholta ja asiat ovat maanneet Teklassa vuosikymmenen ja minua on jopa ollessani varajäsenenä näiden sdp läisten toimesta jopa puheoikeutta rajoittamalla toimittu siitäkin on olemassa minua halventava Teklan aikaisemman puheenjohtajan selvitys Kaupunginhallitukselle.
        Mielestäni minun asioita henkilööni liittyen on tarpeeksi ruodittu.MK

• ABCDE,,,

En ole pyytänyt kehumaan ja en mysökään haukkumaan,
        Olen vastannut niihin epäilyihin jota täällä on esitetty kohtaani.etten lisi noita aloitteita tehnyt Olen sen vuoksi laittanut jopa päivämäärät ja miten asiat ovat edenneet tai miten on kaupungissamme toimittu ja kaien lisäksi pystyn seisomaan sanojeni takana ja toimin omalla nimellä.

Kuitenkin sanon tässä ja nyt etten ole toimissani ollut tyhjän panttina, vaan toiminut jopa itseäni säästämättä paneutumalla käsiteltäviin asioihin.

Mutta nyt herätin keskustelun millaisia kouluja ja kuinka paljon tarvitaan, joten pyydän niihin kannanottoa.Kekä myöskin siitä mikä on vanhuspoliittinen tulevaisuus ja millaisilla toimilla asiat järjestetään.
        Olen myöskin useina vuosian tehnyt lasten leikkikentästä aloitteita ja tiedusteluja ja katsonut,että niissä asioissa on unohdettu lasten tarpeet kaikkien politrukkien ja esittelijöiden taholta ja asiat ovat maanneet Teklassa vuosikymmenen ja minua on jopa ollessani varajäsenenä näiden sdp läisten toimesta jopa puheoikeutta rajoittamalla toimittu siitäkin on olemassa minua halventava Teklan aikaisemman puheenjohtajan selvitys Kaupunginhallitukselle.
        Mielestäni minun asioita henkilööni liittyen on tarpeeksi ruodittu.MK

Ei mee pitkään, kun on vain yks koulu. Laskehan vähän äläkä uhoo.. Vanhukset lisääntyy ja ja niissä esiintyvät eri uudentyyppiset hoitotarpeet. Taas tarvitaan laskinta.
        Leikkikenttiä on turha rakentaa, kun ei oo lapsia tulossa. Ainoa asia mitä voisi pyytää vanhuspuolelle, olisi kirjoitustaidon kehittäminen. Eli oikeinkirjoitus. Välimerkit, pisteet, isot kirjaimet jne ,,,

• ABCDE,,, kirjoitti:

Ei mee pitkään, kun on vain yks koulu. Laskehan vähän äläkä uhoo.. Vanhukset lisääntyy ja ja niissä esiintyvät eri uudentyyppiset hoitotarpeet. Taas tarvitaan laskinta.
        Leikkikenttiä on turha rakentaa, kun ei oo lapsia tulossa. Ainoa asia mitä voisi pyytää vanhuspuolelle, olisi kirjoitustaidon kehittäminen. Eli oikeinkirjoitus. Välimerkit, pisteet, isot kirjaimet jne ,,,

Ja toistat tuota samaa mandaa.
        Juuri olen käynyt tuolla vanhusten parissa jotka muistavat sen verran,että kahvia tekee mieli ja kuitenkin ruoka aika koittaa. joten laittele sinä vain pisteet kohdalleen.
        Lapsissa on tulevaisuus ja lasten tulee saada olla myöskin lapsia,olen nähnyt lapsia joilla on koti ja sitten jotka ovat heti syntymästä asti oleet toisten ihmisten huolenpidon alla.
        Olen näitä lapsia ollut hoitamassa jotka eivät saaneet koskaan äidin maitoa.mutta koitin heistä huolen pitää ja meidät hyväksyttiin jopa vanhemmiksi yhdelle hoitamallemme lapselle mutta kuinka kävikään tuo pitäjän sosiaalijohtaja ei toiminut oikein vaan unohti kertoa asian alaiselleen ja niin lapsi sai toisen kodin,mutta meillä hormoonit hyrräsi ja saimme omat lapset,mutta kuitenkin se oli jo yksi menetys ja turha työ asian vuoksi oma surutyö surujen joukossa.
        Mitä tulee noihin vanhusten hoitotarpeisiin onko sinulla heidän hoidossa kädet oleet tarpeen ja kuinka voit väittää teoreettisesti nitähän on henkilöitä pilvin pimein mutta sanon sinulle tiedän senkin homman ihan käytännön kautta siinä ei kirjoitustaitoa ja laskinta tarvittu kun se laskin oli hoitavat kädet ja ihmisen läheisyys.
        Joten miten on tuo sinun helppo yhtälö? lähde vaan haasteeseen mukaan niin täältä pesee.MK
        On tietysti hyvä asia tuo mainitsemasi asia mutta kuitenkin sanonpahan vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      32
      11263
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7467
    3. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      81
      3848
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      106
      3799
    5. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      42
      3298
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      611
      3227
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      45
      3106
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      91
      3088
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      2033
    10. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      25
      1785
    Aihe