Alkio liian pieni mutta sydänäänet näkyi jo???

apua!

Toivottavasti saan joltain viisaammalta vastauksia kun selvästikkään lääkärini ei niitä osannut antaa. Eli mulla oli ensimmäinen ultra tänään. Edelliset menkat alkoivat 30.8. tämän mukaan la olisi 6.6.2010 ja nyt olisi menossa 8 5. Haalean positiivisen testin tein 3.10.

Ultrassa lääkäri oli kuitenkin todella huolissaan että tämä ei nyt oikeen ole kunnossa. Sydämenlyönnit näkyi selvästi, minä ja miehenikin sen näimme. Mutta lääkärin mukaan alkio oli ihan liian pieni, ei sanonut minkä kokoinen, mutta kone näytti lasketuksi ajaksi 30.6. Eli raskaus olisikin menossa vasta 5 viikolla? Lääkärin mittaustarkkuudestakaan en olisi niin varma, tuntui että se oli luovuttanut koko ultran ennen kun edes mittasi... "ei tämä vain voi pitää paikkaansa"

Tämän lisäksi minulla on ollut pientä vuotoa (pääasiassa rusehtavaa) viime viikolla pari päivää ja tällä viikolla pari päivää. Vuoto ei ole tullut edes housuihin asti vaan vain pyyhittäessä.

Harmittaa paljon etten saanut lääkäriltä mitään vastauksia siitä mikä tähän voi olla syynä. Onko raskaus alkanut odotettua myöhempään? Onko keskenmeno tulossa? Voiko sydän näkyä mutta alkio ei ole kehittynyt? Jotain vaihtoehtoja olisin kaivannut...nyt ei tullut muuta kun uusi ultra parin viikon päähän ja täysi epätietoisuus.

Olen varannut ajan yksityiselle ensi viikolle, mutta tuntuu ikuisuudelta odottaa sitä. Tätäkin ultraa odotin niin kauhulla vuotojen takia... Toivottavasti jollain on antaa jotain lisätieto minulle? Onko sinulla ollut vastaavia kokemuksia? En kestäisi tälläistä epätietoutta enää...

8

4775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

muuhun en osaa vastata kun että tuo vuoto on ihan normaalia. aika kummalliselta kuulostaa myös lääkärin käytös..koitat nyt vaan olla ajattelematta koko asiaa niin päivät kuluu nopeemmin..vaikka varmasti vaikeaa onkin. :)

• voi ei

Itse lueskelin keskenmehoihin liittyviä kommentteja ja huomasin erään yhteisen seikan. Monet olivat käyneet varhais ultrassa ja syke oli lyötynyt mutta koko ei vastannut viikkoja. No kun keskustelu käytiin keskenmeno-palstalla voitkin arvata miten oli sitten loppujen lopuksi käynyt. En halua pelotella eikä itselläni ole kokemusta asiasta mutta lueskelin niitä koska pelkään itse samaa että ultrassa on jokin pielessä.

Toivottavasti kaikki menee sinulla loppuun asti hyvin.

• 75937598759

tuo viikkojen vastaamattomuus yleensä enteilee keskenmenoa.

• ...

Yleensä se, että sikiö ei vastaa viikkoja ei yleensä tiedä mitään hyvää. Mutta ihmettelen, että jos sikiö vastasi rv5 niin miksi sydän sitten löi? Sydämen syke on todistettavasti nähtävissä rv5 6 aikaisintaan eikä kaikilla vielä silloinkaan. Sikiön sydän alkaa lyödä rv5 viikon puolivälissä.

• nn

Hei,

piti alkaa kirjoittamaan, kun mulla edelliset menkat alkoivat myös 30.8.
      Alkuraskauden ultraan menin 23.10, jolloin viikkoja olis pitänyt olla jo 7 6. Arvasinkin, ettei niitä ole vielä niin paljon, johtuen mun pitkästä kierrosta (helposti 35 pv). Ultrassa löydettiin alkio, joka vastasi viikkoja 6 1, sydämen syke näkyi ultraajan mukaan. Säikähdin kovasti, sillä tuossahan oli jo melkein kahden viikon heitto. Kun kysyin,että onko se normaalia, niin ultraaja sanoi, että hyvinkin normaalia, että ei tarvitse olla huolissaan. Siitä lähtien mulla oli kuitenkin semmonen tunne, että kaikki ei ole hyvin.

No, sitten seuraavana tiistaina alkoi rusehtava vuoto, sitä kesti pari päivää ja sitten vuoto muuttui veriseksi. Sitä ei vieläkään ollut paljoa, ja menkkamaisia kipuja oli vain hetkittäin. Menin kuitenkin päivystykseen, koska mulla oli edellinen keskenmeno toukokuussa ja sen alku oli juuri tuollainen. Sairaalassa sitten ultrattiin, lääkäri löysi alkion, joka vastasi viikkoja, silloin 7 0, eli alkio oli kasvanut normaalisti. Sanoi, että se on hyvä merkki, että pieni toivonkipinä on vielä. Itse en kuitenkaan usko, että kaikki voisi olla vielä hyvin, kivut ovat nyt ajoittain kovemmat ja vuoto jatkuu, tosin se ei edelleenkään ole kovin runsasta. Hyytymiä on tullut vähän.

Eli itselläni on vahva tunne siitä, että tämä on keskenmeno. Ei muuten olisi näitä samoja kipuja ja vuotoa kuin edellisessä keskenmenossa. Eli tämän minun tarinani mukaan se viikkojen vastaamattomuus, siis että alkio on pienempi niin voisi viitata mahdolliseen tulevaan keskenmenoon. Mutta muista myös, että jos sinulla on pitkä kierto, niin sekin vaikuttaa asiaan, eli ei varmasti aina merkitse keskenmenoa!!

Mulla selkeä oire tuohon keskenmenoon on ollut molemmissa keskenmenoissa se, että raskausoireet katoavat nopeasti. Eli rinnat olikin yhtäkkiä ihan normaalit ja aamuinen yökötys loppui kuin seinään. Jos sinulla on vielä raskausoireita (tosin kaikilla niitä ei ole ja se ei merkitse mitään huonoa!) ja vuoto ei muutu veriseksi ja sinulla ei ole kipuja, voit olla huoletta. Mutta jos vuoto muuttuu veriseksi ja/tai sinulle tulee kovia kipuja, niin ota yhteyttä päivystykseen.

Toivon sydämestäni että sinulla ja pikkuisella olisi kaikki hyvin. Olen henkisesti aivan rikki, kun tämä on toinen peräkkäinen keskenmeno, olen nuori ja terve ihminen. Pelottaa yrittää aina vaan uudestaan ja mieleen tulee kaikkia ikäviä ajatuksia... Mutta toivottavasti vielä joskus saamme oman lapsen :)

Voimia ja jaksamista!

• Alkuperäinen apua!

Kiitos kaikille vastanneille. Erityisesti voimia nn:lle! Toivon kovasti että olet väärässä ja pikkuisesi voi hyvin... Toivottavasti meillä molemmilla menee tämä raskaus vielä paremmin päin!

Pari päivää olisi minulla vielä epätietoisuutta jäljellä. En niinkään pelkää saavani tiistaina huonoja uutisia, tämän parin päivän epätietoisuuden tuskan jälkeen olen onnellinen mistä tahansa vastauksesta, kunhan se on asiallinen ja ammattitaitoisesti kerrottu. Lääkäriltä kun ainoat kommentit olivat: "Tämä ei voi pitää paikkaansa" ja "Tälle ei voi nyt tehdä mitään". Olisin tosi halunnut tietää mikä se "tämä" on ja mitä tulee tapahtumaan... Kaikki mahdolliset vaihtoehdot olen nyt kasvattanut omassa päässäni...

Kierto minulla on ollu yleensä pitkä, yli 30 pv, joskus jopa 35. Ainoa mikä mietityttää että olisinko voinut ehtiä saada haalean positiivisen tuloksen jo 3.10. Raskausoireita minulla ei ole ollut kun rintojen kipeys. Rinnatkaan eivät päivisin ole kipeät, vain yöisi, välillä herään kipuun (onneks myös viime yönä, pientä lohtua, toivottavasti pikkuinen vielä jaksaa mukana...). No tiistaina olen toivottavasti viisaampi ja pääsen tästä arvuuttelusta.

Jaksamisia ja voimia kaikille jotka joutuvat elämään epätietoisuudessa! Minä niin hölmönä uskoin että raskaus on vaan onnellista mahankasvattelu aikaa. :(

• Alkuperäinen apua
        Alkuperäinen apua! kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille. Erityisesti voimia nn:lle! Toivon kovasti että olet väärässä ja pikkuisesi voi hyvin... Toivottavasti meillä molemmilla menee tämä raskaus vielä paremmin päin!

Pari päivää olisi minulla vielä epätietoisuutta jäljellä. En niinkään pelkää saavani tiistaina huonoja uutisia, tämän parin päivän epätietoisuuden tuskan jälkeen olen onnellinen mistä tahansa vastauksesta, kunhan se on asiallinen ja ammattitaitoisesti kerrottu. Lääkäriltä kun ainoat kommentit olivat: "Tämä ei voi pitää paikkaansa" ja "Tälle ei voi nyt tehdä mitään". Olisin tosi halunnut tietää mikä se "tämä" on ja mitä tulee tapahtumaan... Kaikki mahdolliset vaihtoehdot olen nyt kasvattanut omassa päässäni...

Kierto minulla on ollu yleensä pitkä, yli 30 pv, joskus jopa 35. Ainoa mikä mietityttää että olisinko voinut ehtiä saada haalean positiivisen tuloksen jo 3.10. Raskausoireita minulla ei ole ollut kun rintojen kipeys. Rinnatkaan eivät päivisin ole kipeät, vain yöisi, välillä herään kipuun (onneks myös viime yönä, pientä lohtua, toivottavasti pikkuinen vielä jaksaa mukana...). No tiistaina olen toivottavasti viisaampi ja pääsen tästä arvuuttelusta.

Jaksamisia ja voimia kaikille jotka joutuvat elämään epätietoisuudessa! Minä niin hölmönä uskoin että raskaus on vaan onnellista mahankasvattelu aikaa. :(

Nyt on yksityisellä käyty ultrassa ja tilanne on ihan normaali. 8 1 viikoilla mennään, eli ei edes heittänyt niin paljon kun terveyskeskuksessa peloteltiin. Yksityisellä käynti maksoi, mutta olipa tämän mielenrauhan arvoista. Ihana oli nähdä vauva massussa, pienine käsine ja jalkoineen. =)

• Onnellinen x2

Mulla on kans tullu aikaisemmissa raskauksissa ruskeaa vuotoa juuri noilla viikoilla...se on vanhaa verta ja se ei oo vaarallista.Mulle lääkäri sanoi kerran ultrassa viikolla 5 että luultavasti tuulimuna mutta odotetaan vielä muutama viikko. Sitte viikolla 7 se oikeen säikähti ku siellä sykki sydän..... Ei noi alkuraskauden ultrat oo niin varmoja että kannattais huolestua..Jos sydän sykkii niin se on pääasia ei sitä kokoa voi ees kunnolla mitata ku niskapoimu-ultrassa vasta. Älä nyt huolestu...Jos sulla olis keskenmena tulossa niin se tuntui mulla ainakin puukoniskuilta vatsaan... Rentoudu nyt ja pyydä etttä ottavat sulta hcg: verestä se kertoo aika tarkasti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5686
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3771
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3313
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2658
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2192
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2137
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163