Maakonna ja matkustaminen?

qwdfds

Kilpikonna olisi haaveissa, mutta miten on, voiko konnan kanssa matkustaa? Olen opiskelija ja käyn silloin tällöin (esim. joulu, muu pitkä vapaa) vanhemmillani, jonne matkaa noin 800 kilometriä. Voiko konnan kanssa matkustaa esim. junassa? En omista autoa.

7

1723

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna2

      Voihan sen kanssa matkustaa, joskaan ei se siitä kyllä erityisemmin nauti. Se pitää ainakin saada pysymään lämpimänä matkalla ,mikä voi olla vaikeaa noin pitkällä reissulla. Sitten pitää tietty ottaa lämpölamppu ainakin mukaan...

      • turtle WAX

        yleensä konnat ulostaa pienestä tärinöstä, paskat ja kuset pitää siivvota matkan aikana...

        ota jokin kova pohjainen laukku jonne asutat konnan matkan ajaksi, sanomalehteä pohjalle ja pyyhkeisiin käärittyjä juomapulloja joihin lämmintä vettä jotta se laukku pysyy konnalle lämpimänä...

        toisessa päässä tarvitsee konna samaa hoitoa kuin kotonakin
        - lämpölamput tosiaan mukaan, jos pitkään aiot olla vierasilla, ota myös UV A B VITAMIINI LOISTEPUTKI MUKAAN
        - vitamiinilisät
        - jokin nukkumapaikka jos siitä laukusta ei ole siihen

        ei kait muuta...


      • sdjds
        turtle WAX kirjoitti:

        yleensä konnat ulostaa pienestä tärinöstä, paskat ja kuset pitää siivvota matkan aikana...

        ota jokin kova pohjainen laukku jonne asutat konnan matkan ajaksi, sanomalehteä pohjalle ja pyyhkeisiin käärittyjä juomapulloja joihin lämmintä vettä jotta se laukku pysyy konnalle lämpimänä...

        toisessa päässä tarvitsee konna samaa hoitoa kuin kotonakin
        - lämpölamput tosiaan mukaan, jos pitkään aiot olla vierasilla, ota myös UV A B VITAMIINI LOISTEPUTKI MUKAAN
        - vitamiinilisät
        - jokin nukkumapaikka jos siitä laukusta ei ole siihen

        ei kait muuta...

        Konnan kuljettaminen ei ole mahdotonta, mutta haastavaa. Mukaan pitää melkeinpä ottaa koko terraario, edellämainitut välineet ovat pakollisia.

        Joskus olen kuullut, että konnaa voidaan kuljettaa isossa kylmälaukussa. En tiedä sitten, onko hyvä idea...


      • KV
        sdjds kirjoitti:

        Konnan kuljettaminen ei ole mahdotonta, mutta haastavaa. Mukaan pitää melkeinpä ottaa koko terraario, edellämainitut välineet ovat pakollisia.

        Joskus olen kuullut, että konnaa voidaan kuljettaa isossa kylmälaukussa. En tiedä sitten, onko hyvä idea...

        Eikä konnat ole koskaan pissanneet ja kakanneet pienistä tärinöistä. Konnahan vaistoaa ihmisen hermostuneisuuden siinä missä muutkin eläimet, eli jos on kova säheltäjä asialla, niin varmasti kakka lentää.
        Rauhallisesti ja järjellä kun toimit, niin varmasti onnistuu. Kunhan otat UV-lampun mukaan, niin voihan toisessa päässä olla valmiina vaikka iso muovilaatikko, johon saa lampun kiinni nippusiteillä. Eli ei sinun tarvitse koko terraariota kuljettaa. Lamppu on tärkein. Alustan saa kyllä helposti sovellettua kyläilypaikassa erilaisista materiaaleista.
        Meillä eivät ole millään tavalla näyttäneet kärsivän matkustamisesta. Mukavaa matkaa!


      • konna2
        KV kirjoitti:

        Eikä konnat ole koskaan pissanneet ja kakanneet pienistä tärinöistä. Konnahan vaistoaa ihmisen hermostuneisuuden siinä missä muutkin eläimet, eli jos on kova säheltäjä asialla, niin varmasti kakka lentää.
        Rauhallisesti ja järjellä kun toimit, niin varmasti onnistuu. Kunhan otat UV-lampun mukaan, niin voihan toisessa päässä olla valmiina vaikka iso muovilaatikko, johon saa lampun kiinni nippusiteillä. Eli ei sinun tarvitse koko terraariota kuljettaa. Lamppu on tärkein. Alustan saa kyllä helposti sovellettua kyläilypaikassa erilaisista materiaaleista.
        Meillä eivät ole millään tavalla näyttäneet kärsivän matkustamisesta. Mukavaa matkaa!

        Sanoisin kyllä ,että lämpölamppu on tärkeämpi kuin UV-lamppu... Ilman UV-lamppua konna kyllä pärjää kyläreissulla ,mutta ei ilman lämpöä...


      • Tomi-Petteri
        konna2 kirjoitti:

        Sanoisin kyllä ,että lämpölamppu on tärkeämpi kuin UV-lamppu... Ilman UV-lamppua konna kyllä pärjää kyläreissulla ,mutta ei ilman lämpöä...

        Minäkään en ottaisi lyhyelle matkalle mukaan UV-lamppua. Konna selviää ihan hyvin jonkin aikaa ilman UV-valoa. Lämpölamppuakaan ei ole ihan pakko ottaa mukaan jos on ihan varma, että toisesta paikasta löytyy jotain väliaikaiseksi lämpölampuksi kelpaava valaisin.

        Konna selviää myös viikosta yksinään joten ei kannata sitä ihan lyhyille lomille raahaamaan mukanaan.

        Jos hommaat jonkun punakorva kilpikonnan tai vastaavan on matkustelu haastavampaa, kuin maakilpikonnan, mutta selviäähän se jos johonkin isoon altaaseen laitat vettä määränpäässä.

        Minä olen matkustanut oman nelivarpaani kanssa kaksi kertaa. Konnani matkustaa kylmälaukussa jossa sillä on sen oma peitto. Otan kylmälaukun kannen pois aina päästyäni kulkuvälineeseen. Linja-autossa meni matka ihan hyvin, koska linjassa oli tilaa viereisellä paikalla johon kylmälaukun laitoin. Toisella kertaa mentiin henkilöautolla ja sekin meni ihan hyvin. Konnani oli vähän peloissaa, mutta sai sitten viettää määränpäässä niin kauan aikaa, että stressaava matka pääsi unohtumaan.


      • KV
        Tomi-Petteri kirjoitti:

        Minäkään en ottaisi lyhyelle matkalle mukaan UV-lamppua. Konna selviää ihan hyvin jonkin aikaa ilman UV-valoa. Lämpölamppuakaan ei ole ihan pakko ottaa mukaan jos on ihan varma, että toisesta paikasta löytyy jotain väliaikaiseksi lämpölampuksi kelpaava valaisin.

        Konna selviää myös viikosta yksinään joten ei kannata sitä ihan lyhyille lomille raahaamaan mukanaan.

        Jos hommaat jonkun punakorva kilpikonnan tai vastaavan on matkustelu haastavampaa, kuin maakilpikonnan, mutta selviäähän se jos johonkin isoon altaaseen laitat vettä määränpäässä.

        Minä olen matkustanut oman nelivarpaani kanssa kaksi kertaa. Konnani matkustaa kylmälaukussa jossa sillä on sen oma peitto. Otan kylmälaukun kannen pois aina päästyäni kulkuvälineeseen. Linja-autossa meni matka ihan hyvin, koska linjassa oli tilaa viereisellä paikalla johon kylmälaukun laitoin. Toisella kertaa mentiin henkilöautolla ja sekin meni ihan hyvin. Konnani oli vähän peloissaa, mutta sai sitten viettää määränpäässä niin kauan aikaa, että stressaava matka pääsi unohtumaan.

        Lämpölampuiksi käy ihan tavalliset pöytä/lukulamput, ja niitä varmasti löytyy jokaisesta huushollista.
        UV-lamppuja harvemmin... Mutta varmasti selviää hengissä ilman UV-lamppuakin, mutta eipä tuo nyt niin kovin hankala ole mukana kuljettaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe