Työkö niin tärkeää

adhd-potilas

Olen tässä miettinyt(aika kauankin..liaan kauan?), miksi työ on niin tärkeää? ainakin sen olen huomannut, että suomalaiset olemme kateellista kansaa! mitä sitten jos naapurilla on isompi tai uudempi auto??
ja usein naiset aiheuttavat näitä kilpailupaineita.
Olen tullut sellaiseen johtopäätelmään, että esim. Suomessa työt kertakaikkiaan loppuvat- kateellisuus on saanut nostettua palkat pilviin joten tuottava työ Suomessa ei enää kannata. esimerkkinä jokin huoltotyö/sen arvo= oven avaus ´ala huoltomies 50e! , vastaako hinta mielestänne työn vaativuutta/työmäärää.
Toisaalta isompi problematiikka liittyy siihen, että ihmisiä alkaa olla liikaa; loppuu vesi, loppuu ruoka, loppuu elintila, muut lajit kuolevat, happi loppuu ihmisten hakatessa metsät...
- siis miksi rehkiä töissä saavuttaakseen pääomaa, jota ei saa taivaaseen/helvettiin kuitenkaan?
mä elän vähällä, saan eläkettä ja olen yhtä tyytyväinen elämääni kuin työläisetkin?

12

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????

      se vaan niin on, että työ on tärkeää, mitä sitä päivät muuten tekisi ? Nyt kun vielä työttömänä on, niin ei todellakaan ole helppoa, tarvitsisin uuden talvitakin vaan eipä ole rahaa, edes halpahallin takkeihin.
      Näistä kiinteistöhuollon hommista voin sanoa suoraan, että mietipä itse jos sinun pitäisi lähteä vaikka yöllä avaamaan ovea parinkymmenen kilometrin päähän ? Oletko sitä mieltä että se pitäisi ilmaiseksi tehdä ? Ja vain sen takia ettei joku ole huolehtinut lähtiessään avaimia mukaansa tai on baarireissulla hukannut.
      Milläs muuten ajattelit sitten palveluita esim. terveyskeskus, koulutus jne. maksaa jos ei olisi verotuloja ?

    • piikelssi

      Ei työ ole tärkeää mutta tää paska yhteiskunta on rakennettu ja tehty sillein että täällä ei voi elää jos ei ole rahaa.
      Jos ilmasto olisi parempi täällä niin varmasti moni heittäytyisi pois yhteiskunnasta kun voisi asua ulkosalla tai jossain puskassa hyvin ilman että paleltuisi ja kastuisi.
      Miksi käydä paskassa duunissa paskalla palkalla josta menee helvetisti veroa ja melkein kaikki loput vuokraan ja muihin laskuihin.
      Sit jos on vähän rahaa käytettävissä niin ei oo vapaa-aikaa ja jos on aikaa ei oo rahaa.
      Kaikki kallistuu kokoajan mut duunarin palkka ei nouse.
      Muutenkin vallalla oleva ja vahvistuva ahneuden ja riistämisen ilmapiiri ei kiinnosta yhtään.
      Kaikesta pitäisi maksaa, ihan älyttömistäkin jutuista joista ei ennen ole maksettu.
      Kohta kai pitää maksaa siitäkin että on olemassa.

      Ihminen on itsensä pahin vihollinen ja tulee vielä aiheuttamaan oman loppunsa, mikä ei kyllä yhtään harmita.

    • terapiaa.

      Tässä toiset jo ottivatkin esille ahneuden yhteiskunnan ja siitä aiheutuvat ongelmat. Lisäksi työ on terapiaa, kun on tekemistä. Työn puute altistaa mm. rikollisuuteen ja väkivaltaisuuteen. Mieli pysyy parempana, jos on työtä. Tosin pätkätyö ei takaa mielihyvää, kun tietää jäävänsä lyhyen ajan kuluessa työttömäksi.

      • paratiisi, not

        ^ mulle ainakin jokainen työpaikka lähes tulkoon on ollut vaan helvetinmoista henkistä kärsimystä, siitä on terapia aika kaukana.
        Toi rikollisuus ja väkivalta tulee ihmisestä itsestään oli työtä tai ei.
        Mieli pysyy ihan hyvänä ilman työtäkin jos vaan tulee toimeen ja osaa asennoitua oikein asioihin eikä ole ahne ja tavoittele kaikkea ja halua aina olla menossa joka paikkaan.


      • ,,i,,
        paratiisi, not kirjoitti:

        ^ mulle ainakin jokainen työpaikka lähes tulkoon on ollut vaan helvetinmoista henkistä kärsimystä, siitä on terapia aika kaukana.
        Toi rikollisuus ja väkivalta tulee ihmisestä itsestään oli työtä tai ei.
        Mieli pysyy ihan hyvänä ilman työtäkin jos vaan tulee toimeen ja osaa asennoitua oikein asioihin eikä ole ahne ja tavoittele kaikkea ja halua aina olla menossa joka paikkaan.

        Jep, kyllä niitä rikollisia on työssä käyvissä vähintään yhtä paljon kuin työttömissä.
        On kaikn maailman taloushuijausta..ja mikä sille yhdellekin juristille tuli, joka kidnappasi naisen ja vaati lunnaita.
        Jor rikas ihminen kavaltaa miljoonan, niin sille ei käy mienkään, mutta jos tötön varastaan nakkimakkaran niin sitä on suuri rikollinen.


      • ***

        Tekemistä löytyy muualtakin kuin työpaikalta. Voi harrastaa tai tehdä vapaaehtoistyötä vaikka vanhusten tai vammaisten parissa. Moni vanhus ilahtuu vieraasta, tai sokea siitä, kun joku lukee hänelle lehden jne. Paljon kiitollisempaa hommaa, kuin olla pienipalkkainen duunari isojen herrojen orjana. Ja se vasta terapiaa onkin, milemmille osapuolille.

        Näitä tukipalveluita pitäisi tietysti yhteiskunnan järjestää ja maksaa avustajille ihan oikeaa palkaa, mutta niin ei vaan tapahdu nykyaikana ja kierre on valmis. Vähemmän verotuloja -> vähemmän palveluja. Toivottavasti joku autta vielä meitäkin, kun olemme vanhoja. Meillä jo edellisen laman kouriin jääneillä pitkäaikaistyöttömillä tulee olemaan niin pieni eläke, että emme pysty ostopalveluihin.


      • 234234
        paratiisi, not kirjoitti:

        ^ mulle ainakin jokainen työpaikka lähes tulkoon on ollut vaan helvetinmoista henkistä kärsimystä, siitä on terapia aika kaukana.
        Toi rikollisuus ja väkivalta tulee ihmisestä itsestään oli työtä tai ei.
        Mieli pysyy ihan hyvänä ilman työtäkin jos vaan tulee toimeen ja osaa asennoitua oikein asioihin eikä ole ahne ja tavoittele kaikkea ja halua aina olla menossa joka paikkaan.

        Olen valinnut vääriä töitä jos ovat tuntuneet paskoilta. Kokeile eri aloja.

        Itse olen tehnyt useita duuneja ja nyt vasta reilu 3-kymppisenä löytänyt homman josta pidän, vaikken ihan ehkä rakastakaan.

        Työttömyys lisää rikollisuutta. Työssäkäyvä tekee vähemmän rikoksia, sen voi tilastot kertoa. Mutta näin ei voi yleistää. Toimettomuus aiheuttaa päihteiden käyttöä joka lisää rikollisuutta selvästi(väkivalta varsinkin).

        Ihminen on eteenpäinpyrkivä olento, siksi työ tai vakava harrastus tuo mielihyvää. Jos ei tee mitään "hyödyllistä", kyllähän se alkaa masentaa. En ole psykologi joten en osaa sanoa tarkemmin mutta sellainen mutu mulla on. En tunne montaakaan tyytyväistä työtöntä vaikka heitä tunnenkin ja kavereita ovat. Ja työntekijöistä suurempi osa on tyytyväisiä, vaikka väijyvätkin parempaa liksaa kuten on tapana.

        Raha luo turvaa, sitä ei ole pakko tuhlata turhuuksiin. Kylmä fakta on että jos voit vapaa-ajallasi nauttia muustakin kuin kotisi seinistä tai lähiympäristöstä, se vaatii rahaa tai kekseliäisyyttä. Kyllähän pienellä rahallakin pärjää jos on avittajia, esim. kaverit kutsuu mökille jnejne.


      • niiinpä joo
        *** kirjoitti:

        Tekemistä löytyy muualtakin kuin työpaikalta. Voi harrastaa tai tehdä vapaaehtoistyötä vaikka vanhusten tai vammaisten parissa. Moni vanhus ilahtuu vieraasta, tai sokea siitä, kun joku lukee hänelle lehden jne. Paljon kiitollisempaa hommaa, kuin olla pienipalkkainen duunari isojen herrojen orjana. Ja se vasta terapiaa onkin, milemmille osapuolille.

        Näitä tukipalveluita pitäisi tietysti yhteiskunnan järjestää ja maksaa avustajille ihan oikeaa palkaa, mutta niin ei vaan tapahdu nykyaikana ja kierre on valmis. Vähemmän verotuloja -> vähemmän palveluja. Toivottavasti joku autta vielä meitäkin, kun olemme vanhoja. Meillä jo edellisen laman kouriin jääneillä pitkäaikaistyöttömillä tulee olemaan niin pieni eläke, että emme pysty ostopalveluihin.

        Ei niitä työpaikkoja koskaan ole varaa valita et minne menee, yleensä sitä menee sinne minne pääsee.
        Ne työt jotka oikeasti kiinnostaisivat ovat ulottumattomissa, ei ole pääsyt opiskelmaan sitä mikä olisi kiinnostanut, eikä päässyt niihin työpaikkoihin jotka olisivat kiinnostaneet.
        Yhdessä työpaikassa olen eläissäni ollut jossa viihdyin ja joka kiinnosti todella, mutta se oli määräaikainen työ eikvätkä ottaneet enää koskaan toiste sinne.

        JA EDELLEENKIN OLEN SITÄ MIELTÄ ETTÄ EI SE VAIKUTA RIKOKSIIN ONKO TÖISSÄ VAI EI, vaan kyseessä on ihmisen oma luonne ja se minkälainen hän on.
        Tietysti kasvatus, ympäristö ja seura myös vaikuttavat.

        Asenne ja suhtautuminen ennenkaikkea vaikuttaa kaikkeen, ilman rahaa ja kaikkea nyky-yhteiskunnan hömpötyksiäkin pärjää jos niin haluaa.

        Niin ja miksi ihmiset eivät voisi tyytyä johonkin tiettyyn elintasoon jolla he tulevat hyvin toimeen ja saavat elätettyä itsensä, vaan aina täytyy haluta ja himoita lisää rahaa, omaisuutta, parempaa työpaikkaa.
        Koskaan ei olla tyytyväisiä mihinkään, kun jotain ollaan saavutettu/saatu kohta halutaan jotain taas lis'ää.
        Ollaan turhuuden ja stressin kierteessä koko ajan.
        Onko se sitten mukamas hienoa ja yhteiskunta ruokkii koko ajan lisää samaa paskaa aivopesemällä ihmisiä jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan.


      • aukusti79
        234234 kirjoitti:

        Olen valinnut vääriä töitä jos ovat tuntuneet paskoilta. Kokeile eri aloja.

        Itse olen tehnyt useita duuneja ja nyt vasta reilu 3-kymppisenä löytänyt homman josta pidän, vaikken ihan ehkä rakastakaan.

        Työttömyys lisää rikollisuutta. Työssäkäyvä tekee vähemmän rikoksia, sen voi tilastot kertoa. Mutta näin ei voi yleistää. Toimettomuus aiheuttaa päihteiden käyttöä joka lisää rikollisuutta selvästi(väkivalta varsinkin).

        Ihminen on eteenpäinpyrkivä olento, siksi työ tai vakava harrastus tuo mielihyvää. Jos ei tee mitään "hyödyllistä", kyllähän se alkaa masentaa. En ole psykologi joten en osaa sanoa tarkemmin mutta sellainen mutu mulla on. En tunne montaakaan tyytyväistä työtöntä vaikka heitä tunnenkin ja kavereita ovat. Ja työntekijöistä suurempi osa on tyytyväisiä, vaikka väijyvätkin parempaa liksaa kuten on tapana.

        Raha luo turvaa, sitä ei ole pakko tuhlata turhuuksiin. Kylmä fakta on että jos voit vapaa-ajallasi nauttia muustakin kuin kotisi seinistä tai lähiympäristöstä, se vaatii rahaa tai kekseliäisyyttä. Kyllähän pienellä rahallakin pärjää jos on avittajia, esim. kaverit kutsuu mökille jnejne.

        Hyvähän se on sanoa,jos asuu paikassa missä töitä riittää,täällä pohjosessa niitä kun ei joka väliin ole. Joskus joutuu tyytymään todella lyhyisiin töihin,jossa paska palkka. Tänä aikana täältä on lähes mahdotonta saada töitä, mutta enpä paljon valita. Välillä työttömyyskin tekee hyvää mielenterveydelle, saa nukkua ja tehdä asoita mitä töissä ollessaan ei kerennyt tehdä. Eikä tuota työttömyyttä pidä aina pitää laiskuutena tai muuten syyllistää.
        Ehkä meitä taas muistutetaan tällä lamalla jostain asioista,eli rahan tekeminen ei ole tärkeintä vaan se että muistamme läheisiämme ja tätä ympäröivää luontoa. Tämä vaan on välttämätöntä, että avaisimme silmämme muullekin kuin työlle. Tottahan työtä on tehtävä ,että maailma pyörisi,mutta ei se onnellisuuden tae ole..


    • 3+13

      Sopiva määrä kohtuullisesti palkattua työtä, johon omat taipumukset ja kiinnostus riittävät, olisi ihanne tilanne. Useimman kohtalona kuitenkin on vähintään 36h viikossa tylsyttävää, pakkotahtista paskaduunia, usein vielä vuorotyönä. Kakun kruunaavat v-maiset työtoverit ja esimies h...stä. Työntekijöitä "motivoidaan" jatkuvilla muutoksilla tyyliin "nauttikaa tästä - kohta alkaa kuitenkin tulla irtisanomisia". Tähän kuvioon pitää taipua, jos haluaa edes minimitoimeentulon. Vaihtoehtona tälle ikeelle ovat työttömyys ja köyhyys. Eihän tämä tervettä ole, mutta kuitenkin yleistä. Päättäjät ja tutkijat kiinnittävät huomionsa ihmisiin, jotka sentään tuntevat tekevänsä jokseenkin merkityksellisiä tehtäviä ja voivat edes jossain määrin vaikuttaa työoloihinsa.

    • se menee

      Juuri tällaiset ovenavauspalvelun tyyppiset hommat ovat niitä missä kaikkein räikeämmällä tavalla tämä asia näkyy.
      Että yhtäältä näin ja toisaalta maailmassa on tarjolla 50 eurolla vaikka kuvankauniita naisia nussittvaksi.

      Se on kuitenkin huomattava että tässä ovenavausesimerkissäkin nimenomaan on kyse myös tuloerojen kasvusta. Eli yhtäällä ovat ne jotka monopolistisista asemista helposti voivat hintojaan korotella ja laskujaan toisten maksettavaksi kirjoitella, ja toisaalla ovat ne jotka eivät näin pysty alkuunkaan tekemään ja joilla ei sitten juuri mihinkään ole varaa tai joiden mielestä kaikki(vieläpä halvalla ulkomailla tuotetut tavarat silloin kun kaauppiaat pitävät tai joutuvatkin pitämään omien kustannustensa vuoksi niidenkin hintoja korkealla) vaan tuntuu niin kalliilta.

      • Jarmo93043

        Nythän ne nosti sitä eläkeikää jonnekin 65 vai minne lie. Luuleeko ne tosiaan, et porukat tekee noin kauan töitä. Mä kyllä tykkään tehdä töitä, vaikka paskatöitä, mut en 8h päivässä, niin kuin nyt. Mielummin teen vaikka la ja su 12 12h ja hyvin eläisin silläkin rahalla, vaikka nykyinen palkka tippuisi puolella. Ei vain tunnu löytyvän tällaista viikonlopputyötä mistään. Vituttaa tuo 8h. Vapaa-aikaa jää päivässä about 4h, mut koska työ on uuvuttanut, niin ei mitään jaksa tehdä sinä aikana. Odottaa vaan taas seuraavaa ihanaa työpäivää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1633
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1125
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      917
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      801
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      131
      793
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      741
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      664
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      629
    Aihe