vaihtelevaa

itsemurha?

alakuloa, ylä ja alavirettä v.99- 00
tässä tarinani.
äitini teki itsemurhan, parvekkeelta ALAS, OLI SYVÄSTI MASENTUNUT.
silloinen poikaystäväni painosti minua tekemään abortin. tein sen, minä siis tapoin lapseni muiden painostuksesta. tästä masennuin todella syvästi, en vain ymmärtänyt hakea apua mistään.nuo 2 asiaa ovat mielessäni lähes päivittäin.v. 01 tapasin ensirakkauteni, meillä ei vain koskaan ollut tilaisuutta olla yhdessä, olosuhteet olivat kammmottavat, olin silloin erehtynyt väärään seuraan, entiseen linnakundiin, joka pahoinpiteli minua, muutin pois paikkakunnalta missä tuo linnalundi asuu. soitteli pitkään perääni ja lopulta kuitenkin jätti minut rauhaan.vaivuin syvään masennukseen. tuntuu jälkeenpäin että tuo tila oli minulla oli niin pelottava, ellei jopa psykoottinen.minäkin ole kerran yrittänyt itsemurhaa hyppäämällä parvekkeelta alas.en tuntenut enään mitään toivoa paremmasta.olin työtön ja yksinäinen vieraalla, uudella paikkakunnalla, kaikki ei sujunut suunnitelmien mukaan, en päässyt kouluun, en töihin, niimpä muutin takaisin kotiseudulleni jossa minut otettiin hyvin vastaan. olin syvästi järkyttynyt ja masentunut kokemuksistani, mielialani oli pelottavan alhaalla. ajattelin että jos äitini tappoi itsensä niin minulla on matala kynnys toteutta aikeeni ja hypätä alas parvekkeelta. en uskaltanut, jokin toivo kuitenkin pilkahti mielessäni ja jätin aikeeni toteuttamatta, onneksi.kun mietin tuota aiettani nykyisin pelottaa jopa kirjoittaa siitä, ei ole enään järki kädessä jos katsotaan alas parvekkelta ja mietitään että mittenköhän käy jos hyppään, meneekö jalka poikki, lähteekö henki, meneekö kallo halki. ajattelin omaisiani, ystäviä minulla ei tuolloi ollut, kaikki olin antanut mennä seurustellessani tuon linnakundin kanssa ja uskoen se mustasukkaisia tarinoita rakkaudesta ja omasta talostamme, kattia kanssa, miten sellanen nyt pystys mitään REHELLISESTI mitään minulle tarjoamaan joka ei ole aikoihin tehnyt rehellistä työtä.
vielä itsemurhasta.en ajatellut miten lopullinen se olisi, kun olin sen partaalla ajattelin että haluan vain pois sen ahdistuksen sisältäni , sen toivotttomuuden. ei sitä kun on todellinen hätä niin ihminen pysty ajattelemaan järkevästi, jos olla öllöttää vaan asunnossa yksinään, samalla yksinäisyys seuranain, kun kuulin että mummoni kuoli tuntui että ruumisarkku valkoinen värilrään olisi ollut seuranani, niin lähellä kuolema oli mielessäni, surin pitkään ja pääsin lopussa töihinkin ja mummoni kuolema alkoi hälvenemään, sain uusia ystäviäkin jopa tällä uudella omalla kotiseudullani ja elämä on tällä hetkellä ihan mallillansa.

2

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öllölllö

Olet kokenut tosi kovia. Onneksi kirjoitit, tarinasi on hyvä esimerkki siitä miten on mahdollista selvitä melkein mistä vain. Olen pahoillani äitisi puolesta, mikä voi olla kamalampaa kuin omaisen itsemurha. Tsemppiä jatkoon!

• lukea myös kertomuksia, joissa on myös omia toiveita viimein toteutunut ja on tapahtunut asioiden korjaantumista parempaan suuntaan! Näitä kertomuksia saisi enemmänkin täällä olla, ne kun toisi pientä toivoa siihen, josko sittenkin myös muillekin elämä vielä hymyilisi.

Itsemurhasta hyppäämällä parvekkeelta tekee mieli kommentoida sen verran, etten pidä sitä kyllä kovin järkevänä, sillä loppputulos saattaa olla vaan entistä huonompi. Eli jää henkiin mutta saa pysyviä fyysisiä vammoja, jotka saattavat vammauttaa pahoin.
      Enkä kehoita ketään sitä muutenkaan tekemään.
      Toisekseen kirjoituksesi todistaa että itsemurha on myös väärä johtopäätös sille, ettei mikään ikinä muutu paremmaksi omassa elämässä.

Menestystä sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3535
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3321
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3134
    4. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      47
      2982
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2929
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2428
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2175
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      96
      2074
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1959
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1949
    Aihe