maksusuunnitelmasta

utelias.

Jos maksusuunnitelman erä myöhästyy niin suunnitelmahan raukeaa. esim.jos lasku on pari päivää myöhässä niin tuleeko siitä jo luottotieto merkintä. Kyse on nyt pikavipin maksusuunnitelmasta.

20

2665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caect

Jos erä myöhästyy oikein paljon niin menee suoraan perintään ja sitten tulee sieltä kokosumma lisäkulut ~150€ maksettavaksi. Vai oliko kyse jo perintäfirman maksusuunnitelmasta?

• utelias.

Perintäfirmaa tarkotin.

• häiskä antoikin

sulle jo oikean vastauksen, mutta täsmennän vielä asiaa. Eli jos maksusuunnitelmasi on mennyt perseelleen, niin ei hätiä mitä. Ei vippifirmat sulle luottohäiriömerkintää laita, vaikka olisit maksamatta useamman kuukauden. Odotat vain ulosottomiehen maksulappua ja maksat sillä. Pikkasen siihen tulee kuluja, mutta saat ainakin pitkän maksuajan. Sillä täytyy kumminkin viimeistään maksaa, muute tulee merkintä..

Jari Puoti
      Oikeustieteen maisteri

• utelias.

Mutta eikös pikavipeistä tule merkintä suoraan ilman oikeuden päätöstä jos lasku myöhästyy 60päivää?

• Henna Kolinainen
        utelias. kirjoitti:

Mutta eikös pikavipeistä tule merkintä suoraan ilman oikeuden päätöstä jos lasku myöhästyy 60päivää?

Eivät voi ilmoittaa. Ainoastaan Verottaja ja vakuutusyhtiö voi viedä ulosottomiehelle ilman oikeudenkäyntiä. Muut eivät todellakaan voi! Se joka muuta väittää, niin ei tiedä näistä asioista mittään.. Oon jättänyt aina kaikki maksamatta jopa puoleksi vuodeksi eikä luottohäiriömerkintää ole tullut vieläkään. Eli ketjun ekalle kirjoittajalle tiedoksi, ei tarvii maksaa, ei tuu merkintää minnekkään. Usko vaan nyt ammattilaisen neuvoa!

• Päivitä henna tietos
        Henna Kolinainen kirjoitti:

Eivät voi ilmoittaa. Ainoastaan Verottaja ja vakuutusyhtiö voi viedä ulosottomiehelle ilman oikeudenkäyntiä. Muut eivät todellakaan voi! Se joka muuta väittää, niin ei tiedä näistä asioista mittään.. Oon jättänyt aina kaikki maksamatta jopa puoleksi vuodeksi eikä luottohäiriömerkintää ole tullut vieläkään. Eli ketjun ekalle kirjoittajalle tiedoksi, ei tarvii maksaa, ei tuu merkintää minnekkään. Usko vaan nyt ammattilaisen neuvoa!

Edesvastuutonta väittää tietävänsä kun ei kuitenkaan tiedä.

Pikalainayhtiöllä on mahdollisuus ilmoittaa maksamaton luotto Suomen Asiakastiedolle, mikäli laina on ollut erääntyneenä vähintään 60 vrk.

Kyseinen häiriömerkintä on julkinen.

• maksuhäiriöinen

minulla ei ole vielä yhtään oikeuden päätöstä, silti maksuhäiriö ilmoitettu vippiyhtiöstä, josta merkintä luottotietoihin.
        eli merkintä voi tulla ennen oikeudenpäätöstä.

• asiakastietoa

Joo ei mene ulosottoon kuin oikeuden päätöksellä, mutta maksuhäiriömerkintä siitä voi silti tulla.

• ssssdddd
        asiakastietoa kirjoitti:

Joo ei mene ulosottoon kuin oikeuden päätöksellä, mutta maksuhäiriömerkintä siitä voi silti tulla.

merkintää ei kuitenkaan tule jos tekee maksusuunnitelman perintätoimiston kanssa ja noudattaa sitä

• Mää olin sit
        ssssdddd kirjoitti:

merkintää ei kuitenkaan tule jos tekee maksusuunnitelman perintätoimiston kanssa ja noudattaa sitä

vääräs luulos merkinnän suhteen..
        Luottotierot voi sit mennä jos 60 pv eräpäivästä ylittyy, ok uskotaan.
        Aika kohtuutonta toimintaa jos heti ilmoittavat merkinnän!

• vipdoctor
        Mää olin sit kirjoitti:

vääräs luulos merkinnän suhteen..
        Luottotierot voi sit mennä jos 60 pv eräpäivästä ylittyy, ok uskotaan.
        Aika kohtuutonta toimintaa jos heti ilmoittavat merkinnän!

asia kuitenkin mene näin:

Jos jätät vipin maksamatta tulee siitä jonkin ajan päästä maksumuistutus ja jos et maksa sillä menee perintätoimiston perittäväksi.
        Perintätoimiston kanssa voi tehdä maksusuunnitelman laskusta vaikka useampaan erään ja kun sitä noudattaa niin ei tule maksuhäiriömerkintää luottotietoihin.

Olen kysynyt useammasta vippifirmasta ja perintätoimistosta tuosta asiasta ja ovat sanoneet että ei tule merkintöjä kun noudattaa maksusuunnitelmaa, luulisi niiden tietävän asiasta

• Vippisivusto
        vipdoctor kirjoitti:

asia kuitenkin mene näin:

Jos jätät vipin maksamatta tulee siitä jonkin ajan päästä maksumuistutus ja jos et maksa sillä menee perintätoimiston perittäväksi.
        Perintätoimiston kanssa voi tehdä maksusuunnitelman laskusta vaikka useampaan erään ja kun sitä noudattaa niin ei tule maksuhäiriömerkintää luottotietoihin.

Olen kysynyt useammasta vippifirmasta ja perintätoimistosta tuosta asiasta ja ovat sanoneet että ei tule merkintöjä kun noudattaa maksusuunnitelmaa, luulisi niiden tietävän asiasta

Tässä sinulle hieman faktaa vippisivustosta:

9. Jos teen maksusuunnitelman, menetänkö luottotietoni & mitä se maksaa?

Hienoa, että olet päättänyt hoitaa asiasi kuntoon! Jos teet perintäyhtiön kanssa maksusuunnitelman & noudatat sitä, sinulla ei ole vaaraa menettää luottotietojasi vaikka maksusuunnitelman eriä olisi yli 60 päivän jälkeenkin. Yleensä perintäyhtiöt hyväksyvät maksusuunnitelman 3-4 erään (kuukausittain). Lain mukaan perintätoimista voidaan veloittaa enintään 30,00€ korot/kulut.

Terveisin
        Heka

• lukass5353
        Vippisivusto kirjoitti:

Tässä sinulle hieman faktaa vippisivustosta:

9. Jos teen maksusuunnitelman, menetänkö luottotietoni & mitä se maksaa?

Hienoa, että olet päättänyt hoitaa asiasi kuntoon! Jos teet perintäyhtiön kanssa maksusuunnitelman & noudatat sitä, sinulla ei ole vaaraa menettää luottotietojasi vaikka maksusuunnitelman eriä olisi yli 60 päivän jälkeenkin. Yleensä perintäyhtiöt hyväksyvät maksusuunnitelman 3-4 erään (kuukausittain). Lain mukaan perintätoimista voidaan veloittaa enintään 30,00€ korot/kulut.

Terveisin
        Heka

Onko alkuperäinen erä päivä päivä jolloin laina on myönnetty vai ensimmäisen laskun eräpäivä, eli kummasta päivästä saa myöhästyä 60pv...

• ylermi lipponen
        lukass5353 kirjoitti:

Onko alkuperäinen erä päivä päivä jolloin laina on myönnetty vai ensimmäisen laskun eräpäivä, eli kummasta päivästä saa myöhästyä 60pv...

minäkin haluaisin vastauksen... eli kummasta katsotaan.. alkuperäisen velkojan eräpäivästä vaiko perintäyhtiön kanssa tehdystä maksusuunnitelman mukaisesta eräpäivästä 60 vrk:ta?

• Vippisivusto
        ylermi lipponen kirjoitti:

minäkin haluaisin vastauksen... eli kummasta katsotaan.. alkuperäisen velkojan eräpäivästä vaiko perintäyhtiön kanssa tehdystä maksusuunnitelman mukaisesta eräpäivästä 60 vrk:ta?

Yleensä pikavippi yritykset eivät tee maksusuunnitelmia, joten kyseessä täytyy olla perinnän kanssa tehty suunnitelma. Jos sinulla on maksusuunnitelma ja jätät jonkun erän maksamatta, koko loppusaatava erääntyy heti maksettavaksi. Tästä aiheutuu luottotietoihin merkintä jos alkuperäisestä eräpäivästä on kulunut yli 60 päivää. Jos maksusuunnitelman erän siis jättää maksamatta ja on kulunut 67 päivää, tulee sinulle maksuhäiriomerkintä heti!

Joten tee suunnitelma, mitä myos pystyt hoitamaan!
        Jos tarvit muutaman päivän siirtoa johonkin erään, ota yhteyttä
        asiakaspalveluun perintään ja luultavasti he suostuvat siihen.

Hega

• 253325235
        Vippisivusto kirjoitti:

Yleensä pikavippi yritykset eivät tee maksusuunnitelmia, joten kyseessä täytyy olla perinnän kanssa tehty suunnitelma. Jos sinulla on maksusuunnitelma ja jätät jonkun erän maksamatta, koko loppusaatava erääntyy heti maksettavaksi. Tästä aiheutuu luottotietoihin merkintä jos alkuperäisestä eräpäivästä on kulunut yli 60 päivää. Jos maksusuunnitelman erän siis jättää maksamatta ja on kulunut 67 päivää, tulee sinulle maksuhäiriomerkintä heti!

Joten tee suunnitelma, mitä myos pystyt hoitamaan!
        Jos tarvit muutaman päivän siirtoa johonkin erään, ota yhteyttä
        asiakaspalveluun perintään ja luultavasti he suostuvat siihen.

Hega

Minulla on tällä hetkellä vaikeuksia noudattaa tekemääni maksusuunnitelmaa. Minulla on 4 vippiä joista on tehty maksusuunnitelma ja niiden eräpäivä on tänään. Eli jos tästä päivästä lukien kuluu 67 päivää ennen kuin maksan loput pois, niin sitten minulle voi tulla maksuhäiriömerkintä välittömästi? Siis mitä häh? Olen luullut, että jos maksusuunnitelmaa ei pysty noudattamaan, niin perintäfirma hankkii sinulle heti merkinnän.

Jos jätän maksamatta, niin koko velka erääntyy välittömästi ja minulla on tästä päivästä lukien 67 päivää aikaa maksaa loppu velka. Muuten menee luottotiedot, ymmärsinkö oikein?

• 253325235
        253325235 kirjoitti:

Minulla on tällä hetkellä vaikeuksia noudattaa tekemääni maksusuunnitelmaa. Minulla on 4 vippiä joista on tehty maksusuunnitelma ja niiden eräpäivä on tänään. Eli jos tästä päivästä lukien kuluu 67 päivää ennen kuin maksan loput pois, niin sitten minulle voi tulla maksuhäiriömerkintä välittömästi? Siis mitä häh? Olen luullut, että jos maksusuunnitelmaa ei pysty noudattamaan, niin perintäfirma hankkii sinulle heti merkinnän.

Jos jätän maksamatta, niin koko velka erääntyy välittömästi ja minulla on tästä päivästä lukien 67 päivää aikaa maksaa loppu velka. Muuten menee luottotiedot, ymmärsinkö oikein?

Lisäkysymys vielä. Mitä lisäkuluja tuosta tulee?

• Vippisivusto
        253325235 kirjoitti:

Faktaa maksusuunnitelmista.

Maksusuunnitelman tekeminen maksaa yleensä 30 euroa. Tuo 30 euroa on siis maksimi, mitä maksusuunnitelman tekemisestä saa periä. Jotkut perintä firmat jättävät laskuttamatta kyseisen summan, mutta perivät 5,00e jokaiselta erältä kuukausittain, eli mitä pidempi maksusuunnitelma sen kalliimmaksi se käy.

Pikavippien yleisempiä maksusuunnitelma aikatauluja on 2-5 kuukautta.
        Huomaathan, että on halvempaa siirtää eräpäivää esimerkiksi 2 kuukaudella, mutta tätä vaihtoehtoa ei välttämättä tarjoa jokainen perintä yhtiö. Tiedossamme on tällä hetkellä Svea Perintä, joka on suostunut tähän*. Kysythän perijältä lisää! * Tapaukset ovat kohtaisia!

Jos olet tehnyt maksusuunnitelman, sen noudattaminen on äärimmäisen tärkeää!!

- Jos sinulla on esimerkiksi 400 euron kokoinen vippi perinnässä kuluineen. Velan alkuperäinen eräpäivä oli 01.09.2009 ja olet tehnyt siihen maksusuunnitelman 29.09.2009 kun se on siirtynyt perintään, että maksat sen 4 erässä eli 100 euroa kuussa. Olet hoitanut maksut 01.10 ja 01.11 ajallaan. Seuraava maksu olisi 01.12.2009 ja suuruudeltaan 100 euroa. Nyt on kulunut siis jo 90 päivää alkuperäisestä eräpäivästä ja jos jätät erän maksamatta, tulet saamaan luottohäiriö merkinnän välittömästi, koska yli 60 päivää on kulunut!! Yleensä merkintä tulee noin 5 päivän kuluessa.

Alkuperäinen eräpäivä on siis se päivä mikä oli alkuperäisessä laskussa.
        Jos vippi maksettiin tilillesi 01.09.2009 ja vipin kesto oli kuukausi, alkuperäinen eräpäivä on 01.10.2009!!!

Hoitamaton velka siirtyy perintään 28 päivän kuluessa, alkuperäisestä eräpäivästä!
        Hoitamaton perintä velka siirtyy oikeuteen 55-65 päivän kuluessa alkuperäisestä eräpäivästä, riippuen yhtiöstä! Oikeudenkäynnistä, johon sinun ei tarvitse osallistua lisää kuluja 200-400 euroa.

Esimerkiksi 20 euron laina on muuttunut perinnän ja oikeudenkäynnin jälkeen pahimmassa tapauksessa 500 euroksi kahdessa kuukaudessa!!

Teethän siis maksusuunnitelmasta realistisen! Jos esim sairastut, ota yhteyttä velkojaan ja pyydä lisää maksuaikaa jollekkin erälle! Jos et silti pysty maksamaan velkaa, ota uusi pikavippi jolla hoidat erän. Tämä käytäntö koskee myös velkoja, jotka siirtyvät perintään ja erityisesti niitä, jotka siirtyvät oikeuteen!

Emme missään muussa tapauksessa suosittele pikavipin ottamista!
        Ainoastaan niissä tapauksissa, kun vipin ottaminen on hädällistä, esim luottotiedot ovat vaarassa tai oikeudenkäynti alkaisi muussa tapauksessa!
        * Velkaa ei tule ottaa velan päälle, asiat tulee hoitaa muulla tavalla.

Jos tarvitset henkilökohtaista neuvontaa, otathan yhteyttä vippisivuston asiantuntevaan tiimiin ilmaiseksi

vippisivusto(at)gmail.com

Parempaa uutta vuotta toivottaen
        Hega

• 20
        Vippisivusto kirjoitti:

Maksusuunnitelman tekeminen maksaa yleensä 30 euroa. Tuo 30 euroa on siis maksimi, mitä maksusuunnitelman tekemisestä saa periä. Jotkut perintä firmat jättävät laskuttamatta kyseisen summan, mutta perivät 5,00e jokaiselta erältä kuukausittain, eli mitä pidempi maksusuunnitelma sen kalliimmaksi se käy.

Huomaathan, että on halvempaa siirtää eräpäivää esimerkiksi 2 kuukaudella, mutta tätä vaihtoehtoa ei välttämättä tarjoa jokainen perintä yhtiö. Tiedossamme on tällä hetkellä Svea Perintä, joka on suostunut tähän*. Kysythän perijältä lisää! * Tapaukset ovat kohtaisia!

- Jos sinulla on esimerkiksi 400 euron kokoinen vippi perinnässä kuluineen. Velan alkuperäinen eräpäivä oli 01.09.2009 ja olet tehnyt siihen maksusuunnitelman 29.09.2009 kun se on siirtynyt perintään, että maksat sen 4 erässä eli 100 euroa kuussa. Olet hoitanut maksut 01.10 ja 01.11 ajallaan. Seuraava maksu olisi 01.12.2009 ja suuruudeltaan 100 euroa. Nyt on kulunut siis jo 90 päivää alkuperäisestä eräpäivästä ja jos jätät erän maksamatta, tulet saamaan luottohäiriö merkinnän välittömästi, koska yli 60 päivää on kulunut!! Yleensä merkintä tulee noin 5 päivän kuluessa.

Jos vippi maksettiin tilillesi 01.09.2009 ja vipin kesto oli kuukausi, alkuperäinen eräpäivä on 01.10.2009!!!

Hoitamaton velka siirtyy perintään 28 päivän kuluessa, alkuperäisestä eräpäivästä!
        Hoitamaton perintä velka siirtyy oikeuteen 55-65 päivän kuluessa alkuperäisestä eräpäivästä, riippuen yhtiöstä! Oikeudenkäynnistä, johon sinun ei tarvitse osallistua lisää kuluja 200-400 euroa.

Esimerkiksi 20 euron laina on muuttunut perinnän ja oikeudenkäynnin jälkeen pahimmassa tapauksessa 500 euroksi kahdessa kuukaudessa!!

Teethän siis maksusuunnitelmasta realistisen! Jos esim sairastut, ota yhteyttä velkojaan ja pyydä lisää maksuaikaa jollekkin erälle! Jos et silti pysty maksamaan velkaa, ota uusi pikavippi jolla hoidat erän. Tämä käytäntö koskee myös velkoja, jotka siirtyvät perintään ja erityisesti niitä, jotka siirtyvät oikeuteen!

Ainoastaan niissä tapauksissa, kun vipin ottaminen on hädällistä, esim luottotiedot ovat vaarassa tai oikeudenkäynti alkaisi muussa tapauksessa!

Jos tarvitset henkilökohtaista neuvontaa, otathan yhteyttä vippisivuston asiantuntevaan tiimiin ilmaiseksi

Hega

Eli tuon mukaan minulla tulee menemään luottotiedot ensi viikolla. En ole vielä maksanut noita maksusuunnitelman laskuja joiden eräpäivä oli 31.12.2009 (alkuperäiset eräpäivät yli 60 päivää sitten). Oivoi.

• natyrlich
        Vippisivusto kirjoitti:

Hega

ootsä vammanen....siis oikeesti ei juma :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5223
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4094
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1750
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe