että ovatkohan kaikki tällä palstalla kirjoittavat 60 plus! Vaikuttaa kuin paljon nuoremmat ilmaisisivat täällä mielipiteitään. Ei kai kuusikymppinen enää viitsi seksistä kirjoittaa. Ja monet muutkin kirjoitukset saavat minut epäilemään. Mutta eipä sillä ole väliä, ohitan ne nätisti ja etsin järkeviä tämän ikäluokan kirjoituksia!
Olen vähän epäillyt
34
505
Vastaukset
- 1943
niin nuorekkaita! Aina voi hypätä yli ellei kiinnosta. Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja molemmat tulee naiduiks.
- QQ
Mitkä esimerkiksi, on nuorempien?
Käyväthän naapurit 50 myös täällä, ja jokunen täältäkin, vierailee siellä.
Toki, tänne voi kuka tahansa kirjoitella, eihän papereita tarkista kukaan.
Varsinkin koulujen loma-aikoina, se tulee esiin.
Seksi kiinnostaa ihmisiä iästä huolimatta, se suotakoon. Eihän niitä pakko ole lukea.
Kerropa, mistä haluaisit keskustella. Aiheethan on vapaita. Aloituksen voi tehdä itseään kiinnostavasta. Sinua nyt kiinnosti iät?
Minä olen 64v, ja en suinkaan lue jokaista ketjua, enkä myöskään vastaile , jos aihe ei kiinnosta. Mutta, ei minulta ole pois, jos toisia asia kiinnostaa.
Yksinkertaista, eikö totta?- pipotiukalla
että hyppään hölmöt kirjoitukset yli. Ja epäilen, että ihan teini-ikäisit täällä kurillansa käyvät kirjoittelemassa. Itse en ole vielä täyttänyt 64, mutta täytän tässä kuussa. Sitä vain ihmettelen, että kuusikymppiset menevät teini-ikäisten lankaan vastauksissaan. Minä haluaisin keskustella terveydestä, maailman menosta ja sen sellaisesta. En halua tosiaankaan keskustella seksistä enkä uskonnosta!
- auli-auli*
pipotiukalla kirjoitti:
että hyppään hölmöt kirjoitukset yli. Ja epäilen, että ihan teini-ikäisit täällä kurillansa käyvät kirjoittelemassa. Itse en ole vielä täyttänyt 64, mutta täytän tässä kuussa. Sitä vain ihmettelen, että kuusikymppiset menevät teini-ikäisten lankaan vastauksissaan. Minä haluaisin keskustella terveydestä, maailman menosta ja sen sellaisesta. En halua tosiaankaan keskustella seksistä enkä uskonnosta!
Terveys ja maailmanmeno palstat ovat muualla. Seksistä puhumiselle ei ole edes harkittu ylä-ikärajaa, tietääkseni.
Mutta myös seksi ja uskonnot ja uskomukset palsta löytyy erikseen.
Jos noudattaa orjallisesti palstojen aiheita niin säästä puhuminen saattaa jäädä ainoaksi aiheeksi, vai lieneeköhän sillekin oma palsta.
Eipä silti, on hyvä että palstat on jaoteltu aiheiden mukaan, jokainen voi valita mieleisensä. Mutta liian orajallinen aiheiden keskittäminen verottaa muiden palstojen kirjoittajamäärää. - QQ
pipotiukalla kirjoitti:
tietenkin, erilaisia aiheita.
Terveyspalstoja on useampiakin, ja kun nuo sairauksista puhumisetkaan ei useimpia kiinnosta, niin ei kirjoitettunakaan, useimmiten.
Maailmanmenoapalsta löytyy myös, mutta käsitelläänhän täälläkin niitä aiheita, aloitus vaan, ja katsotaan, onko kiinnostusta.
Seksi nyt vielä vanhainkodissakin, useita kiinnostaa,tai ainakin hellyys, läheisyys. Siksi kai täälläkin joka sivulla on pari aihetta sivuavaa ketjua.
Jos olet, kaikki sivun aloitukset lukenut, ja mikään niistä ei sinua kiinnosta, silloin kai paras mennä noihin erityispalstojen sivuille, niitähän on satoja.
Vaikka olemmekin 40-49 syntyneitä, on meitä joka junaan, erilaiset taustat, elämänkohtalot, koulutus, elämä yleensä.
Toiset lapsettomia, toiset suurperheenäitejä,isiä. Toisille lapsenlapset tärkeitä, ja toisilla niitä ei ole.. Isovanhemmillekin on oma palsta, vaan kyllähän täälläkin niistä välillä kirjoitellaan. Matkoista, uutisista harrastuksista, säästä, kyllä kaikista aiheista voi aloituksen tehdä.
Toivottavasti löydät foorumin keskusteluun, jos tämä se ei ole.
Hyvää päivän jatkoa.
- siihen,
että nykyiset 60 ikäiset ovat psykologiselta iältään paljon menneitä polvia nuorekkaampia.
Ruumiillinen terveys ja henkinen vireys pysyy hyvänä paljon entistä pitempään.
Luonnollisia tarpeita pystytään tyydyttämään kauemmin.
Toisaalta, lie tuo 60 vain suositus, ei ehdoton sääntö?
************** - beessi
Kiitos kohteliaisuudesta!
- pikkumyy...
minusta taas olisi virkistavää jos joku nuorempikin vaivautuisi kirjoittamaan.
aika tylsiä juttuja ja facin jorinaa on tämän palstan jutut.
aivankuin joltain aikakaudelta kivikautta.
jumittaa jutut edottomaan oikeassaoloon ja kapea alaisuuteen- beessi
tuohon sinun kokemaasi ongelmaan auttaa? Epäilen, että ei.
Oletko muuten tullut ajatelleeksi, miten hieno juttu tällainen ikäryhmäpalsta oikeastaan on?
Kirjoitella suunnilleen itsensä ikäisten kanssa, sehän on tämän palstan idea. Eikö se pitäisi olla pikemminkin niin päin, että nuorempien virkistäviä juttuja haluavat etsivät niitä muualta?
Ja ihan suoraan sanon, että ne nuoremmat (?), jotka tänne kirjoittelevat, vaikuttavat kyllä aika kuinka sanoisin, noh, ei ainakaan virkistäviltä. - paapuuri
beessi kirjoitti:
tuohon sinun kokemaasi ongelmaan auttaa? Epäilen, että ei.
Oletko muuten tullut ajatelleeksi, miten hieno juttu tällainen ikäryhmäpalsta oikeastaan on?
Kirjoitella suunnilleen itsensä ikäisten kanssa, sehän on tämän palstan idea. Eikö se pitäisi olla pikemminkin niin päin, että nuorempien virkistäviä juttuja haluavat etsivät niitä muualta?
Ja ihan suoraan sanon, että ne nuoremmat (?), jotka tänne kirjoittelevat, vaikuttavat kyllä aika kuinka sanoisin, noh, ei ainakaan virkistäviltä.että joskus olen erehtynyt tänne kirjoittamaan ja pitkästyttämään ja pilaamaan palstaa.
Palaan asiaan neljän vuoden kuluttua, hyvää jatkoa! - beessi
paapuuri kirjoitti:
että joskus olen erehtynyt tänne kirjoittamaan ja pitkästyttämään ja pilaamaan palstaa.
Palaan asiaan neljän vuoden kuluttua, hyvää jatkoa!aivan yleisesti, ja huomattavasti nuorempia (tai itseään sellaisiksi väittäviä), jotka tulevat tänne esimerkiksi nimittelemään siaksi, tai jotain muuta sellaista. Taisin myös sanoa, että palstan hyvä puoli on juuri se, että täällä voi kirjoitella SUUNNILLEEN saman ikäisten kanssa?
- paapuuri
beessi kirjoitti:
aivan yleisesti, ja huomattavasti nuorempia (tai itseään sellaisiksi väittäviä), jotka tulevat tänne esimerkiksi nimittelemään siaksi, tai jotain muuta sellaista. Taisin myös sanoa, että palstan hyvä puoli on juuri se, että täällä voi kirjoitella SUUNNILLEEN saman ikäisten kanssa?
muuta en voinut vastustaa kiusausta.
Onhan ikähaarukka tietysti aika suuri, jos joku on vähän yli viidenkymmenen ja toinen lähellä seitsemääkymppiä. Mutta minulla on ystäviä kaikenikäisissä, paras tosin samanikäinen kuin minä, mutta
esim. 70-vuotias mies on yksi parhaista. Juttua riittää ja naurua piisaa.
Enkä missään nimessä nimittele ketään, edes siaksi. Se on tosi ikävää touhua.
- lopdhgx
taida olla se selvillä kuinka ihminen vanhentuu, moni on loppuvaiheessa lapsi niin henkisesti kuin fyysisesti.
- k i n k k u
Tämä on nyttällaista sika-aika, ota rokotus niin tulee immuniteetti. - Alkaahan tässä kohta pikkujouluaikakin vielä ja silloinpa sillä sialla vasta on menekkiä.
- ??
meitä on pessimisti, optimisti, ja realisti, ja siitä väliltä.
Kukin omanlaisensa, se suotakoon.
Mikä sinä olet? - Tilja
Sen takia olemme erilaisia nuoria - yli 60 v.
- Harakka vai käki?
Osa on myös paljon vanhempaa väkeä ja se näkyy asenteista, vaikka yrittävät vielä olla niin kuuskymppisiä. Iän karttuminen on vaikeaa tai aikaa on liikaa. Se on monta kertaa nähty täällä sanallisesti. Eräs värinimimerkkiä käyttävä vakikirjoittaja tai sanoisiko ilkeilijä on varmasti paljonkin nuorempaa sorttia ja tuntee alituista katkeruutta tämänikäisiä kohtaan eli purkaa kai turhautumistaan vanhempiin ihmisiin. On ikävää lukea ainaisia vihanpurkauksia, mutta eihän tänne pakko ole kenenkään tulla. Olen joskus miettinyt tämän henkilön kohdalla, että miten hän mahtaa muussa kanssakäymisessä onnistua, lyökö hän inhoamiaan kuuskymppisiä vai huuteleeko herjoja vai mitä. Jos päivittäin täytyy purkaa inhoaan tuntemattomiin ihmisiin, jotakin on pahasti vialla.
Nyt on paljon ihmisiä työttöminä, nuoria varsinkin ja monille netti on kontaktiväline, kovin monelle se näyttää olevan ainoa väline saada yhteys muihin. Ehkä juuri tänne kuuskymppisiin purkautuu tyytymättömyys vanhempia ihmisiä kohtaan, koska olemme lähellä nuorten omien vanhempien ikäluokkia eivätkä kehtaa enää 70- tai 80-kesäisiä herjata.
Omista tuttavistani olen huomannut, että kirjoittaminen on heille vaikeaa, eivät koe laisinkaan tätä välinettä ja kanavaa omakseen. On tietysti niin, että sorminäppäryyttä tämä vaatii ja halua kirjoittaa, ei tästä muuten mitään tule. Osa meistä on vielä töissä ja jos oikeasti tänä päivänä töitä tekee, ei jaksa enää tällaisia höpinöitä harrastaa.- beessi
Pohdiskellen uuteen päivään?
Mikö sinulla oli pointtina tuossa, en ihan totta ymmärtänyt?
Mahtoiko suurin ryhmä jäädä pois tuosta arviostasi?
Jospa tänne kirjoittelevat aikansa kuluksi pääosin 60-70 vuotiaat, sekä muutamalla vuodella tai miinus, eli juuri ne, joille palsta on tarkoitettukin.
Jotkut tykkäävät harrastaa tällaisia höpinöitä jopa työn lomassa, ajan kuluksi, kuten minäkin nyt. Miten se ketään voisi häiritä? - Ymmällään*
Ei kai! Beessi on niitä palstan kirjoittajia, joiden vuoksi sivun kannattaa aukaista. Hän on antanut itsestään kuvan älykkäänä, itseironisena ja ennakkoluulottomana naisena, jonka ilmaisutaitoa voi vain kadehtia. Varmaan tarkoitat jotakuta aivan muuta?
- olen ..
Ymmällään* kirjoitti:
Ei kai! Beessi on niitä palstan kirjoittajia, joiden vuoksi sivun kannattaa aukaista. Hän on antanut itsestään kuvan älykkäänä, itseironisena ja ennakkoluulottomana naisena, jonka ilmaisutaitoa voi vain kadehtia. Varmaan tarkoitat jotakuta aivan muuta?
minäkin, jos häntä tarkoitetaan.
Ensinnäkään, ikäkysymys, miksi kukaan tuntematon teeskentelisi toisille tuntemattomille eri-ikäistä, kuin on?
Minä en ole hänen kirjoituksissaan huomannut mitään erityistä "teini-ikäisyyttä", jota silti toivoisi edes himpun verran säilyvän meissä kaikissa.
Jos siis hänestä on kyse, pidän häntä suorasukaisensa, tietoviisaana kirjoittajana, joka on aika nopea sanoissaan. Kerran meinasin itsekseni suuttua, kun hän minulle vastasi, mutta sekin muuttui hymyksi.
Täällä on niin helppo väärinkäsittää toisten kirjoituksia.
Myös vakinikillä on oma sijansa käsityskykyyn.
Onko tämänikäisten pakko kirjoittaa vakavamielisesti aina ja ikuisesti?
Minua ainakin ilahduttaa kepeä huumoripitoinen keskustelu, jossa silti voi olla järjenryynejä mukana.
Toki, onhan vakaviakin asioita, joista ei voi iloa kaivaa.
Ei kuitenkaan vaadita kaikilta samanlaista tapaa, täälläkään.
. - Se ja sen pituus
olen .. kirjoitti:
minäkin, jos häntä tarkoitetaan.
Ensinnäkään, ikäkysymys, miksi kukaan tuntematon teeskentelisi toisille tuntemattomille eri-ikäistä, kuin on?
Minä en ole hänen kirjoituksissaan huomannut mitään erityistä "teini-ikäisyyttä", jota silti toivoisi edes himpun verran säilyvän meissä kaikissa.
Jos siis hänestä on kyse, pidän häntä suorasukaisensa, tietoviisaana kirjoittajana, joka on aika nopea sanoissaan. Kerran meinasin itsekseni suuttua, kun hän minulle vastasi, mutta sekin muuttui hymyksi.
Täällä on niin helppo väärinkäsittää toisten kirjoituksia.
Myös vakinikillä on oma sijansa käsityskykyyn.
Onko tämänikäisten pakko kirjoittaa vakavamielisesti aina ja ikuisesti?
Minua ainakin ilahduttaa kepeä huumoripitoinen keskustelu, jossa silti voi olla järjenryynejä mukana.
Toki, onhan vakaviakin asioita, joista ei voi iloa kaivaa.
Ei kuitenkaan vaadita kaikilta samanlaista tapaa, täälläkään.
....ja nolaamatta toisia. Minusta ilkeilyn "älyllisyys" ja "hauskuus " ovat pelkästään ala-arvoista potkimista, se ei muuksi muutu vaikka sitä kuinka yrittäisi selittää. Totta on, että sen lajin "huumori " on monille kovin mieluista, kunhan itse ei joudu sen kohteeksi vaan voi nauraa nolatuille. Mutta eikö iän mukana pitäisi tulla suvaitsevaisemmaksi ja sitä ironia muiden kustannuksella ei ole, kun se viedään vielä henkilötasolle. Miksi pitäisi tulla suvaitsevaisemmaksi? Siksi, että muuten elämän aikana opittu ei ole tuottanut tulosta. Onhan kuusikymmentä ja plussavuodet päälle melkoinen pätkä elämää, monille se viimeinen.
En usko, että kenellekään meistä ilkeily on ylivoimaisen vaikeaa, päinvastoin se on erittäin helppoa ja osaamme sen opettamatta. Onhan kansamme suorastaan globaalisti kuuluisa kiusaamisesta eli pahoinpitelyistä, niin lasten kuin aikuisten. En pidä enkä kunnioita tämän lajin edustajia, olkoonkin, että he jonkun mielestä edustavat älykkyyttä ja humööriä. Pitäköön jokainen mielipiteensä, minä omani.
Todellista älykkyyttä ja viisautta ei ole toisten nolaaminen pikkuironisilla ilkeilyillä vaan se, että ne malttaa jättää tekemättä. Elämässä täällä ja tänään on paljon muutakin, josta voi ironisesti kirjoittaa tai älykkkäästi tai tunneälykkäästi tai hauskasti puuttumatta kehenkään kirjoittajaan henkilökohtaisesti parjaamistarkoituksessa. Voisin helposti nolata, ilkeillä ja olla todella pirullinen - jos viitsisin. Ei vaan huvita, sillä ilkeilyjen kohteena olleena tiedän hyvin, miltä pahat sanat tuntuvat, olkoonkin, että ne tulevat täysin tuntemattomalta. Loukkaus on loukkaus. Mielestäni tämänikäiseltä voi edellyttää aikuisen käytöstä, niin myös vanhemmalta ja nuoremmalta, oli mistä ikäryhmästä tahansa..
Kehittyneen ja varsinkin älykkään yksilön käytöksenä en pidä myöskään sitä,että keskustelu tuntemattomien kesken on yleinen roskis, jonne tuodaan kaikki kaunat, vihat ja negatiiviset sattumukset muiden niskaan. Toisin sanoen käydään henkisellä vessalla. Läjät lyötyään voikin lähteä tyytyväisenä töihin tai muihin puuhiin, onhan sanko tyhjennetty jonkun niskaan. Elämässä pitää hyväksyä se, että ikäviä asioita sattuu eikä se välttämättä ole kaikkien suomalaisten vika tai syy.
Miksi niin kovasti ärsyttää se, että on todettu joidenkin kirjoittajien olevan nuorempia tai vanhempia kuin tämä ikäryhmä? Sehän on toteamus ja vain sitä, ei arvostelu. Onko niin, että kalikka kalahtaa johonkin? Jos kalahtaa, miksi se on arka paikka? Saa kai tämän asian todeta, siksi meillä on sananvapaus. Koettakaa nyt vaan tottua siihen, että emme aina ole samaa mieltä ja että emme aina pidä samoista henkilöistä, huumorista tai allekirjoita kaikkien kellokkaiden milloin mitäkin suoltamaa. Silti ei tarvitse olla ilkeä eikä nolata ketään. Ja ettei joku viisas ja älykäs palstan kuusikymppinen plus-kirjoittaja pahoita mieltään tai tukehdu nauruunsa: en ole vihainen vaan huvittunut, kuten aina ja edelleen erimielinen. Ja niinpä sanko tyhjeni. - kirjoituksen,
Se ja sen pituus kirjoitti:
...ja nolaamatta toisia. Minusta ilkeilyn "älyllisyys" ja "hauskuus " ovat pelkästään ala-arvoista potkimista, se ei muuksi muutu vaikka sitä kuinka yrittäisi selittää. Totta on, että sen lajin "huumori " on monille kovin mieluista, kunhan itse ei joudu sen kohteeksi vaan voi nauraa nolatuille. Mutta eikö iän mukana pitäisi tulla suvaitsevaisemmaksi ja sitä ironia muiden kustannuksella ei ole, kun se viedään vielä henkilötasolle. Miksi pitäisi tulla suvaitsevaisemmaksi? Siksi, että muuten elämän aikana opittu ei ole tuottanut tulosta. Onhan kuusikymmentä ja plussavuodet päälle melkoinen pätkä elämää, monille se viimeinen.
En usko, että kenellekään meistä ilkeily on ylivoimaisen vaikeaa, päinvastoin se on erittäin helppoa ja osaamme sen opettamatta. Onhan kansamme suorastaan globaalisti kuuluisa kiusaamisesta eli pahoinpitelyistä, niin lasten kuin aikuisten. En pidä enkä kunnioita tämän lajin edustajia, olkoonkin, että he jonkun mielestä edustavat älykkyyttä ja humööriä. Pitäköön jokainen mielipiteensä, minä omani.
Todellista älykkyyttä ja viisautta ei ole toisten nolaaminen pikkuironisilla ilkeilyillä vaan se, että ne malttaa jättää tekemättä. Elämässä täällä ja tänään on paljon muutakin, josta voi ironisesti kirjoittaa tai älykkkäästi tai tunneälykkäästi tai hauskasti puuttumatta kehenkään kirjoittajaan henkilökohtaisesti parjaamistarkoituksessa. Voisin helposti nolata, ilkeillä ja olla todella pirullinen - jos viitsisin. Ei vaan huvita, sillä ilkeilyjen kohteena olleena tiedän hyvin, miltä pahat sanat tuntuvat, olkoonkin, että ne tulevat täysin tuntemattomalta. Loukkaus on loukkaus. Mielestäni tämänikäiseltä voi edellyttää aikuisen käytöstä, niin myös vanhemmalta ja nuoremmalta, oli mistä ikäryhmästä tahansa..
Kehittyneen ja varsinkin älykkään yksilön käytöksenä en pidä myöskään sitä,että keskustelu tuntemattomien kesken on yleinen roskis, jonne tuodaan kaikki kaunat, vihat ja negatiiviset sattumukset muiden niskaan. Toisin sanoen käydään henkisellä vessalla. Läjät lyötyään voikin lähteä tyytyväisenä töihin tai muihin puuhiin, onhan sanko tyhjennetty jonkun niskaan. Elämässä pitää hyväksyä se, että ikäviä asioita sattuu eikä se välttämättä ole kaikkien suomalaisten vika tai syy.
Miksi niin kovasti ärsyttää se, että on todettu joidenkin kirjoittajien olevan nuorempia tai vanhempia kuin tämä ikäryhmä? Sehän on toteamus ja vain sitä, ei arvostelu. Onko niin, että kalikka kalahtaa johonkin? Jos kalahtaa, miksi se on arka paikka? Saa kai tämän asian todeta, siksi meillä on sananvapaus. Koettakaa nyt vaan tottua siihen, että emme aina ole samaa mieltä ja että emme aina pidä samoista henkilöistä, huumorista tai allekirjoita kaikkien kellokkaiden milloin mitäkin suoltamaa. Silti ei tarvitse olla ilkeä eikä nolata ketään. Ja ettei joku viisas ja älykäs palstan kuusikymppinen plus-kirjoittaja pahoita mieltään tai tukehdu nauruunsa: en ole vihainen vaan huvittunut, kuten aina ja edelleen erimielinen. Ja niinpä sanko tyhjeni.johon vastasit. Jos nyt viestisi tuli oikeaan paikkaan.
- Lopeta jo!*
...ja nolaamatta toisia. Minusta ilkeilyn "älyllisyys" ja "hauskuus " ovat pelkästään ala-arvoista potkimista, se ei muuksi muutu vaikka sitä kuinka yrittäisi selittää. Totta on, että sen lajin "huumori " on monille kovin mieluista, kunhan itse ei joudu sen kohteeksi vaan voi nauraa nolatuille. Mutta eikö iän mukana pitäisi tulla suvaitsevaisemmaksi ja sitä ironia muiden kustannuksella ei ole, kun se viedään vielä henkilötasolle. Miksi pitäisi tulla suvaitsevaisemmaksi? Siksi, että muuten elämän aikana opittu ei ole tuottanut tulosta. Onhan kuusikymmentä ja plussavuodet päälle melkoinen pätkä elämää, monille se viimeinen.
Miksi niin kovasti ärsyttää se, että on todettu joidenkin kirjoittajien olevan nuorempia tai vanhempia kuin tämä ikäryhmä? Sehän on toteamus ja vain sitä, ei arvostelu. Onko niin, että kalikka kalahtaa johonkin? Jos kalahtaa, miksi se on arka paikka? Saa kai tämän asian todeta, siksi meillä on sananvapaus. Koettakaa nyt vaan tottua siihen, että emme aina ole samaa mieltä ja että emme aina pidä samoista henkilöistä, huumorista tai allekirjoita kaikkien kellokkaiden milloin mitäkin suoltamaa. Silti ei tarvitse olla ilkeä eikä nolata ketään. Ja ettei joku viisas ja älykäs palstan kuusikymppinen plus-kirjoittaja pahoita mieltään tai tukehdu nauruunsa: en ole vihainen vaan huvittunut, kuten aina ja edelleen erimielinen. Ja niinpä sanko tyhjeni.vihan määrää!
Luin jo kuukausia sitten kaikki erään nikin viestit häneen kohdistuneen vastenmielisen hyökkäilyn takia. Lukutaitoinen olen, ymmärrys on tallella. Kaunan kohde ei koskaan ole mennyt henkilöön itse alunperin eikä vaikuta ilkeältä tai pirulliselta ihmiseltä, päinvastoin sanoisin. Suoria ja usein leikkisiä ja huom!! 'ymmärtäväisiä' vastauksia on antanut vastauksena ilkeilyihin.
Moni täältä jo häipynyt likasankosi roiskeiden takia. Nikki johon ilmeisesti viittaat on yksi niistä harvoista mielenkiintoisista ja kivoista kirjoittajista jotka vielä viitsivät.
P.s. Miksi et kirjoita suoraan vihasi kohteelle?? - menneisyydestä
Miksi niin kovasti ärsyttää se, että on todettu joidenkin kirjoittajien olevan nuorempia tai vanhempia kuin tämä ikäryhmä? Sehän on toteamus ja vain sitä, ei arvostelu. Onko niin, että kalikka kalahtaa johonkin? Jos kalahtaa, miksi se on arka paikka? Saa kai tämän asian todeta, siksi meillä on sananvapaus. Koettakaa nyt vaan tottua siihen, että emme aina ole samaa mieltä ja että emme aina pidä samoista henkilöistä, huumorista tai allekirjoita kaikkien kellokkaiden milloin mitäkin suoltamaa. Silti ei tarvitse olla ilkeä eikä nolata ketään. Ja ettei joku viisas ja älykäs palstan kuusikymppinen plus-kirjoittaja pahoita mieltään tai tukehdu nauruunsa: en ole vihainen vaan huvittunut, kuten aina ja edelleen erimielinen. Ja niinpä sanko tyhjeni.toivossa elämme................
'voisin helposti nolata, ilkeillä ja olla todella pirullinen - jos viitsisin'.........
viitsithän sie. on aikaa,tarmoa häpeälliseen kieroiluun ja epärehellisyyteen =palstan pilaamiseen. en pysty säälimään, olet vain oksettava!
- Annikki vaan
Silti kirjoittelen joskus mielipiteitäni jostain asioista,jos asia kiinnostaa.
Olen kyllä huomannut että on henkilöitä jotka pitävät kovin tuosta ikäasiasta huolta,mihin voi kirjoittaa.
Ikä kun on vain numeroita,ei voi luokitella iän perusteella millaisista asioista kukin pitää.
Tätini on palvelutalossa ikä 93v. hän useasti puhuu että siellä monet nuoret (65-75)kuten hän asian ilmaisee ovat niin kaavoihinsa kangistuneita että ei synny kovin edes keskustelua,puhuvat vain sairauksistaan.
Aion kyllä edelleen joskus kirjoitella jotain asioita tällekkin palstalle,vaikka siihen 60 on vielä vuosia.- avaruuteen mahtuu
Saa olla kirpeitä, purevia, äkäisiä, katkeria ja kyynisiäkin vuodatuksia - voihan niihinkin kommentoida myönteisellä vastauksella tai piikittää lisää. Ja kivahan se vaan on huomata, että joitakin 6-kymppisiä kuvitellaan teini-ikäisiksi ja toisia taas ylpön ikäisiksi. Palstalla tulee vaan koko ihmisen ajatusskaala esille. Eihän kukaan ole aina niin aurinkoinen, hyväntuulinen, empaattinen, sympaattinen ja tyytyväinen kaikkeen. Tottakai potuttavia ja arkoja asioitakin saa käsitellä. Siinä ne aivot tuulettuu. Useimmiten me 6-kymppiset kasvettiin ja oltiin työelämässä vähän alakynnessä, kun aina oli joku auktoriteetti vaatimassa kunnioitusta. Nythän voimme ihan vapaasti ilmaista mielipiteemme ja vaihtaa ajatuksia!
- tälleen
Kokkeileppa 70 tai 80 palstaa, tokkopa siellä ennää seksistä kirjoitellaha, jos olisi enempi siun makkuun..
- goolaamaan
Minä täytän tänään 68v ja mieskunto on tallella, missä tavataan?
Jos olet nainen!
itse olen kirjoitellut niin 4- kuin 5-kymppisissäkin
vaikken nyt ihan hiljan. Täällä olen käynyt lueskelemassa,
mutten ole aiemmin sanonut mitään.
Itse täytän kuuakuden päästä 57 ja minusta ainakin seksi
on ihan yhtä luonnollinen puheenaihe, kuin mikä muu
tahansa, kunhan se tehdään sievästi. En minä ainakaan
haluaisi olla tietämättä tässä iässä vielä seksistä mitään.
Tällaisia ajatuksia tuli mieleeni.
Mukavaa päivää Sinulle 6-kymppinen sinne jonnekin.Nuorena tuli vannottua seuraavaa: Saumasukkia en käytä, permanenttia en ota, Kuolinilmoituksia en lue, enkä uutisia kuuntele. Sää tiedotukseen en usko. Nuo kaikki ovat vanhuden merkkejä.
Osan olen pitänyt, minkäänlaista sanomalehteä ei ole koskaan tullut, ei ole saumasukkia ollut jalassa, eikä permistä päässä. Uutisia kuuntelen, mutta sääilmoituksen tullessa vaihdan kanavaa.
Niin ja naimisiin en mene...naitu on ainakin kaksi kertaa.
Nyt odotan saavani harmaat hiukset.maagikko kirjoitti:
Nuorena tuli vannottua seuraavaa: Saumasukkia en käytä, permanenttia en ota, Kuolinilmoituksia en lue, enkä uutisia kuuntele. Sää tiedotukseen en usko. Nuo kaikki ovat vanhuden merkkejä.
Osan olen pitänyt, minkäänlaista sanomalehteä ei ole koskaan tullut, ei ole saumasukkia ollut jalassa, eikä permistä päässä. Uutisia kuuntelen, mutta sääilmoituksen tullessa vaihdan kanavaa.
Niin ja naimisiin en mene...naitu on ainakin kaksi kertaa.
Nyt odotan saavani harmaat hiukset.Pidin saumasukkia 50-60 luvun vaihteessa, silloin ne olivat aika yleiset. Permanentinkin olen ottanut silloin tällöin, luen aina kuolinilmoitukset, olen lukenut siitä lähtien kun opin lukemaan.
Kerran päivässä kuuntelen uutiset, useimmiten puoli yhdeksältä ja katson myös sään.
Minulle tulee kolme lehteä, oman paikkakunnan lehti, maakuntalehti ja hesari.
Kerran olen "päässyt" naimisiin heh, hiuksetkin ovat osittain harmaat jos en värjää.
Joten olen mitä tyypillisin 60 mummeli.
- Pirre*
monen ikäisiä, - vanhana syntyneitä kuuskymppisiä, ja sitten henkisen ikänsä puolesta nuoria kuuskymppisiä - vai miten se nyt olikaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h373007- 1342513
- 492378
- 1582104
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201818- 401449
- 391091
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa191067- 511057
- 861015