Uskallanko ostaa C5:n vm 2004

Mies Joensuun

Nyt olisi halvalla tarjolla C5 vm 2004, ajettu 74 000km, moottori 2,0 16v bensiinikone. Starttimoottori on rikki, keskuslukitus ei toimi, toinen ajovalo pimeenä? Hinta 2500€. Kannattaako ottaa riski ja ostaa toi vehe? Myyjä oli ainakin "kyrpiintynyt" autoonsa, siksi hinta alhainen.

64

2568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Tuon ikäisen siistikuntoisen ja kaikinpuolin toimivan C5:n markkina-arvo on noin 10 000 euroa. Jos autossa ei ole muuta vikaa, sinulle jää 7500 euroa noiden mainitsemiesi vikojen korjaamiseen. Luuletko että starttimoottorin, keskuslukituksen ja ajovalon korjaaminen maksaisi useita tuhansia euroja?

      Jos et autoa osta, niin kerro mistä löytyy myyjän yhteystiedot. Minulle kyllä kelpaa tuolla hinnalla, vaikka ei akuuttia autontarvetta tällä hetkellä olekaan.

      • Mies Joensun

        Soitto Veholle tiesi kertoa että starttimoottori maksaa 2400€ asennuksineen, keskuslukkojärjestelmä 1500€ asennettuna ja ajovalo umpiot 240€ kpl asennus.

        Nettiautosta kun katsoin 2004 C5 2,0 16v olevia kärryjä niin arvo pyöri 4500-5500€ paikkeilla joten aika puilleen tasoissa menee jos ostaa kunnossa olevan auton, siis Citroenin. Arvo tuntu laskevan aika nopeasti kyseisellä merkillä.


      • ???
        Mies Joensun kirjoitti:

        Soitto Veholle tiesi kertoa että starttimoottori maksaa 2400€ asennuksineen, keskuslukkojärjestelmä 1500€ asennettuna ja ajovalo umpiot 240€ kpl asennus.

        Nettiautosta kun katsoin 2004 C5 2,0 16v olevia kärryjä niin arvo pyöri 4500-5500€ paikkeilla joten aika puilleen tasoissa menee jos ostaa kunnossa olevan auton, siis Citroenin. Arvo tuntu laskevan aika nopeasti kyseisellä merkillä.

        ...nettiauton halvimman -04 mallisen bensakoneisen C5:n hintapyyntö on 6600€. Jos haluaa alle 130 000 km ajetun, pitää maksaa jo 9800€. Kalleimman kaksilitraisen -04 mallisen hintana näyttää oleva 12 600€.

        Starttimoottorin hinnaksi en olisi kyllä ikinä uskonut 2400 euroa, edes merkkiliikkeessä. Vertailun vuoksi, vanhempaan C5:een (ennen faceliftiä) saa purkuosana startin 65 eurolla. Tarvittavasta työmäärästä en tiedä. 1500 euroa keskuslukon korjaamisestakin tuntuu melko kalliilta. Tuskin sinne sentään ihan kaikkia osia tarvitsee vaihtaa. Kannattaisi ehkä kysellä hintoja myös muilta Citikkaan erikoistuneilta korjaamoilta. En ihmettelisi vaikka hinnat puolittuisivat...


      • Mies Joensuun
        ??? kirjoitti:

        ...nettiauton halvimman -04 mallisen bensakoneisen C5:n hintapyyntö on 6600€. Jos haluaa alle 130 000 km ajetun, pitää maksaa jo 9800€. Kalleimman kaksilitraisen -04 mallisen hintana näyttää oleva 12 600€.

        Starttimoottorin hinnaksi en olisi kyllä ikinä uskonut 2400 euroa, edes merkkiliikkeessä. Vertailun vuoksi, vanhempaan C5:een (ennen faceliftiä) saa purkuosana startin 65 eurolla. Tarvittavasta työmäärästä en tiedä. 1500 euroa keskuslukon korjaamisestakin tuntuu melko kalliilta. Tuskin sinne sentään ihan kaikkia osia tarvitsee vaihtaa. Kannattaisi ehkä kysellä hintoja myös muilta Citikkaan erikoistuneilta korjaamoilta. En ihmettelisi vaikka hinnat puolittuisivat...

        Yllätyin aikalailla kun soitin Sitroselle ja kyselin hintoja, taitaa vedettää kaveri aikalailla!! Veholla orgiskama on halvempaa? Ei oisi uskonut!


      • linjavika...
        Mies Joensuun kirjoitti:

        Yllätyin aikalailla kun soitin Sitroselle ja kyselin hintoja, taitaa vedettää kaveri aikalailla!! Veholla orgiskama on halvempaa? Ei oisi uskonut!

        tai sulla on kuulossa vikaa. sitrosen startti maksaa 165€


      • Riskit

        Etkö lukenut viestiä kunnolla ?


    • jashmsh

      5 vuotta vanhasta epäkuntoisesta.
      Mutta, jos on katsastus voimassa ja muita radikaaleja vikoja ei ole, tekee kyäseppä 1000 eurolla tuosta ehjän.
      Sitten saat varautua uusiin kommelluksiin...

    • Laatu C5

      Kelvoton mies jos ei tiedä uskaltaako ostaa auton. Onkohan tuolla autolla osa kilometreistä ajettu startilla kun se on sökö ? Minun Ceevitosessa 426000 km lasissa ja sama starttimoottori toimii edelleen hyvin, ei ole tarvinnut korjailla. Enkä ole "kyrpiintynyt" tähän Ceevitoseeni joten jos myisin niin hinta olisi korkea.

      • Laatu C5

        Tunnen monia C5 dieseleitä joilla on ajettu yli 200000 km ja toimivat edelleen mukavasti. Sinun kirjoituksestasi kuvastuu uskomaton katkeruus ja kateuttakin. Hajosisiko riisikuppisi kuin mokomakikusimuki.


      • sykiatri.

        Kuulehan "fsopollle" mistäs tuo katkera vuodatuksesi ? Onko vatsavaivoja vai onko lääkkeet ottamatta ?


      • Mies Joensuun
        sykiatri. kirjoitti:

        Kuulehan "fsopollle" mistäs tuo katkera vuodatuksesi ? Onko vatsavaivoja vai onko lääkkeet ottamatta ?

        Kysymys onkin siinä että tuleeko lyötyä "kädet paskaan" jos ostaa C5:sen kun on saannut kuulla aikalailla niiden sähkövioista ym laakeri- ja jarruvioista? Ei kiinnostaisi ainakaan itseä kokoajan korjailla jotain autosta.


      • Ceevitonen
        Mies Joensuun kirjoitti:

        Kysymys onkin siinä että tuleeko lyötyä "kädet paskaan" jos ostaa C5:sen kun on saannut kuulla aikalailla niiden sähkövioista ym laakeri- ja jarruvioista? Ei kiinnostaisi ainakaan itseä kokoajan korjailla jotain autosta.

        Sinähän tunnet nuo autojen viat hyvin joten asia lienee hallinnassasi. Toisin on minun joka en tiedä mitä vikoja Citroeniini voi tulla, määräaikaishuollot olen teettänyt ajallaan ja katsastuksissa on tullut leima huomautuksitta. Kun ei sitten määräaikaishuoltojen välissä ole ollut korjaamokäyntejä lainkaan, paitsi 2002 alussa oli takaisinkutsu, oli joku jakopään muutostyö. Mittarissa reilut neljäsataatuhatta, eikä minulla ole mitään pelkoja ja jos niitä pelkoja olisi ollut niin olisivat olleet aivan turhia. Sinä pelkäät vikoja vaikka ei sinulla ole edes sitä autoa jonka pelätä. Onko sinut peloitettu piloille joillain huonoilla autoilla ? Tai oletko sellainen joka pelkää mitä tahansa ? Kottikärryjäkin.


      • Kullervoperse
        Ceevitonen kirjoitti:

        Sinähän tunnet nuo autojen viat hyvin joten asia lienee hallinnassasi. Toisin on minun joka en tiedä mitä vikoja Citroeniini voi tulla, määräaikaishuollot olen teettänyt ajallaan ja katsastuksissa on tullut leima huomautuksitta. Kun ei sitten määräaikaishuoltojen välissä ole ollut korjaamokäyntejä lainkaan, paitsi 2002 alussa oli takaisinkutsu, oli joku jakopään muutostyö. Mittarissa reilut neljäsataatuhatta, eikä minulla ole mitään pelkoja ja jos niitä pelkoja olisi ollut niin olisivat olleet aivan turhia. Sinä pelkäät vikoja vaikka ei sinulla ole edes sitä autoa jonka pelätä. Onko sinut peloitettu piloille joillain huonoilla autoilla ? Tai oletko sellainen joka pelkää mitä tahansa ? Kottikärryjäkin.

        eniten vikainen


      • outlanderisti

        Mulla on ollu 4kpl citikoita joilla kaikilla ajettu yli 200tkm. eli järjästyksessä ja kilometrit luopuessani autosta. -85 19gt 240tkm, -86 19gt 280tkm, -87 19RD 570tkm, ja pihassa seisoo -92 16s van jolla on kaikkiaan ajettu 750 tkm tekniikalla kylläkin vain 440tkm. Tekniikkaa noihin yleensä on uusittu alapalloja n. 120tkm välein, kytkimiä n.250tkm välein, jousipalloja n.5v/300tkm välein. Yhtään konetta ei ole mulla sitikoista hajonnut vaikka olen niillä yli 1,5miljoonaa kaikkiaan ajanut. Volvosta, Fordista, tojotasta ja volsusta sitävastoin mulla on koneita lauennut, jopa alle 200tkm ajettuna (tojo carina II diesel). Niin ja tielle olen citikoilla vikojen takia jäänyt kaikkiaan kolme (3) kertaa ja niistä viimeisin tuolla 750 tkm ajetulla vanilla josta loppui sähköt kesken siirron. Että silleen.
        PS montakohan yli 700tkm ajettua rolaa avea caarinaa etc tojoa suomesta löytyy?? tota mun BX:ää vastaan pitäs jo vm 92 mallisia löytyä yli 10 kappaletta jolloin suhde myyntilukuihin olisi sama! Ei taida löytyä ainakaan hitsaamatonta kuten tuo beksi???


      • noeläitke
        Mies Joensuun kirjoitti:

        Kysymys onkin siinä että tuleeko lyötyä "kädet paskaan" jos ostaa C5:sen kun on saannut kuulla aikalailla niiden sähkövioista ym laakeri- ja jarruvioista? Ei kiinnostaisi ainakaan itseä kokoajan korjailla jotain autosta.

        olempa kuullut sellaista ettei saksalaisissa ajoneuvomerkeissä ole ikinä vikaa, ne ovat vaan useemmin "huollossa" tai akka "lainasi" joten ei nyt pariin viikkoon voi ajella bemursulla... haha.. ja niinkuin jossain vaiheessa kirjottelin oma johtotähde oli täys paska. Ja onhan näissä maantielläkin huimat erot eli nekin pisteet kyllä citikka korjaa.. voi olla että jossain vaiheessa jotain vikaa tulee mutta yhtään sellaista autoa ei ole vielä keksitty jossa ei jotain tulisi. Siis jos ei ole omakohtaisia kokemuksia on turha olla tietävinään asioista.. näyttää kyllä selvältä ,että että, sakuja ei saisi haukkua julkisesti oli ne miten paskoja hyvänsä..


      • c5
        Kullervoperse kirjoitti:

        eniten vikainen

        Katsoppas autobild lehden tekemän kyselyn tuloksia kun autolla ikää 3v ja 5v.
        Hassu juttu että saksalaiset autot kärkipaikoilla katsastuksen hylkäys tilastossa.
        Sakut yritti estää oikeuden päätöksellä tietojen julkaisun, miksi ihmeessä?????


      • Häh häää
        c5 kirjoitti:

        Katsoppas autobild lehden tekemän kyselyn tuloksia kun autolla ikää 3v ja 5v.
        Hassu juttu että saksalaiset autot kärkipaikoilla katsastuksen hylkäys tilastossa.
        Sakut yritti estää oikeuden päätöksellä tietojen julkaisun, miksi ihmeessä?????

        Se on silläviisin kun ne natsihetkat natisee niin ne hylätään herkästi katsastuksissa. Kjeeh kjeeh häh häää.


    • C5 hdi

      näin se menee.

      • laatua??

        omalla -01 c5 ajettu 125000km enkä vielä ole huomannut tai katsastajatkaan mitään vikaa. Voisin vaikka puhua entisestä c-mersusta jonka onneton omistin kuusi kuukautta. Kilsoja oli kerääntynyt hurjat 142000, laatikosta laukesi viitosvaihde, sain laatikon sitten korjautettua kaksi viikkoa tästä kytkimestä räjähti keskiö eikä kulkenut vaikka kui anto hanaa, myin pois keskuslukon renailun, sähköpenkin pettämisen sekä ihmeellisten sähköisten ongelmien takia, tosin vaihteisto-ongelmien takia takkiin tuli ja vitusti..


      • Mies Joensuun
        laatua?? kirjoitti:

        omalla -01 c5 ajettu 125000km enkä vielä ole huomannut tai katsastajatkaan mitään vikaa. Voisin vaikka puhua entisestä c-mersusta jonka onneton omistin kuusi kuukautta. Kilsoja oli kerääntynyt hurjat 142000, laatikosta laukesi viitosvaihde, sain laatikon sitten korjautettua kaksi viikkoa tästä kytkimestä räjähti keskiö eikä kulkenut vaikka kui anto hanaa, myin pois keskuslukon renailun, sähköpenkin pettämisen sekä ihmeellisten sähköisten ongelmien takia, tosin vaihteisto-ongelmien takia takkiin tuli ja vitusti..

        Tätä juuri tarkoitin, Citroen omistajat tuntuu puhuvan täällä vain paskaa kohentaakseen omaa egoansa auton kohdalta. Luin citroenpalstalta juttuja niin aika vikaherkältä peliltä toi c5 tuntuu, joten taidan harkita vielä ostamista vaikka hinta on olisi aika kohtalainen.


      • kaaleppi vuan
        Mies Joensuun kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin, Citroen omistajat tuntuu puhuvan täällä vain paskaa kohentaakseen omaa egoansa auton kohdalta. Luin citroenpalstalta juttuja niin aika vikaherkältä peliltä toi c5 tuntuu, joten taidan harkita vielä ostamista vaikka hinta on olisi aika kohtalainen.

        onhan noissa aina riskinsä kun auton ostaa, varsinkin citikan. toisaaltaan tuo raha ei ole kamalan paljon, kukapa noista sitten täyttä hintaa maksaapi. se lie ainakin totta mitä olen monesti kuulunna että jarruvikoja noissa c5ssa on ollut ja laakeritkin taitaa olla noissa ekoissa malleissa alimitoitettuja. aika harvinaista on että samoilla laakereilla menisi huolletta yli 100 000km. nää ekat mallit on varsin herkkiä palelemaan talvella ja tarvii oikeasti sen viimasuojan nokallensa ettei huohotinputki pääse kylmäksi ja heitä öljyjä ulos. kakkos- ja kolmosmallista en tiedä muuta kun baarimiesten juttuja.


      • C5
        kaaleppi vuan kirjoitti:

        onhan noissa aina riskinsä kun auton ostaa, varsinkin citikan. toisaaltaan tuo raha ei ole kamalan paljon, kukapa noista sitten täyttä hintaa maksaapi. se lie ainakin totta mitä olen monesti kuulunna että jarruvikoja noissa c5ssa on ollut ja laakeritkin taitaa olla noissa ekoissa malleissa alimitoitettuja. aika harvinaista on että samoilla laakereilla menisi huolletta yli 100 000km. nää ekat mallit on varsin herkkiä palelemaan talvella ja tarvii oikeasti sen viimasuojan nokallensa ettei huohotinputki pääse kylmäksi ja heitä öljyjä ulos. kakkos- ja kolmosmallista en tiedä muuta kun baarimiesten juttuja.

        Minullakin tuollaainen 2.2Hdi, ajettu 280000km kun sen vaihdoin ja ei yhtään laakeria, starttia eikä kytkinta vaihdettu siihen autoon.
        Sitä kuuluisaa viimasuojaakaan ei ollut tarvetta viritellä paikalleen, C5 on kyllä loistava auto.


      • ZX blondi
        C5 kirjoitti:

        Minullakin tuollaainen 2.2Hdi, ajettu 280000km kun sen vaihdoin ja ei yhtään laakeria, starttia eikä kytkinta vaihdettu siihen autoon.
        Sitä kuuluisaa viimasuojaakaan ei ollut tarvetta viritellä paikalleen, C5 on kyllä loistava auto.

        eli öljyt ,sitikka ei ole talviauto.


    • LapistaM

      Citroenin koetaulu on merkkivaloilla koristettu. Toiset kertoo ettei niistä kannata välittää, mikä merkkivalo sitten on tärkeä. Ainakin ne luovat jännitystä ajoon, kun muutoin ajo citikalla on tasasta.

      • Pettynyt C5

        Ostin vuonna 2006 oman ensinmäiosen ja samalla viimeisen citikkani. Maksoin uutena liki 30t € varusteineen ja nyt kun katson myyntihintoja tai kysyn vaihtoa autooni niin siitä tarjotaan enään 12t-15t €. Takuulla vika kerta kun lyön rahani tälläiseen paskaan!


      • tyytyväinen c5
        Pettynyt C5 kirjoitti:

        Ostin vuonna 2006 oman ensinmäiosen ja samalla viimeisen citikkani. Maksoin uutena liki 30t € varusteineen ja nyt kun katson myyntihintoja tai kysyn vaihtoa autooni niin siitä tarjotaan enään 12t-15t €. Takuulla vika kerta kun lyön rahani tälläiseen paskaan!

        Ostin 2 vuotta sitten C5 II:n. Ajoin sillä 40 000 km kahden vuoden aikana ja vaihtohyvityksenä sain 3000 euroa vähemmän kuin olin maksanut siitä. Eli vuodessa arvo oli tippunut 1500 euroa. Yllätti positiivisesti!

        P.S. Työkaveri osti 2 vuotta sitten uuden C-mersun. 2 vuodessa arvo tippunut 20 000 euroa, jäi vaihtohaaveet haaveeksi.


      • ceevitonen
        tyytyväinen c5 kirjoitti:

        Ostin 2 vuotta sitten C5 II:n. Ajoin sillä 40 000 km kahden vuoden aikana ja vaihtohyvityksenä sain 3000 euroa vähemmän kuin olin maksanut siitä. Eli vuodessa arvo oli tippunut 1500 euroa. Yllätti positiivisesti!

        P.S. Työkaveri osti 2 vuotta sitten uuden C-mersun. 2 vuodessa arvo tippunut 20 000 euroa, jäi vaihtohaaveet haaveeksi.

        Minkäs vaihdoit sillä C5 II:lla ?


      • a s e66
        ceevitonen kirjoitti:

        Minkäs vaihdoit sillä C5 II:lla ?

        Ei nyky sitikat kestä kuten ennen kesti, ajatellaan nyt vaikka rättisitikka (2CV) niin niitähän näkee vieläkin liikenteessä vaikka niilla on ajettu jo 10 000 000 km ainakin! Ilman vikoja ne menee tuolla kesät/talvet.


      • C5
        ceevitonen kirjoitti:

        Minkäs vaihdoit sillä C5 II:lla ?

        Kia Magentikseen, nyt tuolla ajettu noin 23000km ja hyvä auto on tuo Kia:kin. Seuraava vaihto kun
        on ajankohtainen niin kaipa se taas on Citroen otettava.


      • c5
        a s e66 kirjoitti:

        Ei nyky sitikat kestä kuten ennen kesti, ajatellaan nyt vaikka rättisitikka (2CV) niin niitähän näkee vieläkin liikenteessä vaikka niilla on ajettu jo 10 000 000 km ainakin! Ilman vikoja ne menee tuolla kesät/talvet.

        Citikka on todella hyvä auto,olen kanssa kuullut juttuja että ihan paska. sähkövikoja ym..
        Edellinen oli axntia 2 litrasella ja automaatilla,ei mitään vikaa ajettu yli 200000km.
        Nykyinen C5 2004 vähän päälle 100000km, automaatti ym. muut herkut.Exclusive malli,ajo ominaisuudet aivan omaa luokkaansa.On ollu kaikenmerkkistä paskaa ennen,ei tule enään meidän talouteen. seuraava auto tulee myös olemaan citikka kun joskus tulee aiheelliseksi vaihtaa.
        (ehkä 2014)


    • Stuccer

      Minulla on 2003 C5 automaatilla ja ajettu 104 000. Mikään ei ole kolissut eikä mitään ole mennyt rikki tai vastaavaa. Säännöllisesti huollettu kaikilla lisävarusteilla mitä kuvitella saattaa ja hyvin toimii. En vaihda enää automerkkiä vaikka maksettaisiin. On tullut ajettua mersulla, fordilla ja japseilla, mutta on tämä citikka vain ehdoton ykkönen.

      • VitosExclusive

        Samoin on minullekin käynyt. On se vain niin pahuuksen mukava ja tosi hyvä talviauto, että olen oikein alkanut pitää talvesta.


      • Jarskin C5
        VitosExclusive kirjoitti:

        Samoin on minullekin käynyt. On se vain niin pahuuksen mukava ja tosi hyvä talviauto, että olen oikein alkanut pitää talvesta.

        Omalla bensakoneisella C5:lla on ajettu yli 200 000 ilman isompia murheita. Kuluvia osia on vaihdettu ja huollot tehty ajallaan. Parkkitutkien antureita on vaihdettu useammin kuin pitäisi. Toivottavasti uudet tiivistetyt kestää tämän talven. Hyvä ja lmmin talviauto muuten. Eilinen lumiloska tosin pääsi jostakin pohjapanssarin alle ja haukkasi kaikki alustan suojamuovit rullalle.

        Vaikka em. pari ongelmaa matkalla onkin tullut, niin enpä noista vielä hermostu. Joka merkillä aina jotain odottamatontakin sattuu. Sen verran hyvä auto Sitikka on verrattaessa omistamiini edellisiin saksalaisvalmisteisiin autoihin, ettei helpolla löydy perusteita merkin vaihdolle. Uudemman C5:n voisi toki hankkia, jos budjetti sallisi. Kaasunestejousituksella luonnollisesti :-)


      • exclusive +
        Jarskin C5 kirjoitti:

        Omalla bensakoneisella C5:lla on ajettu yli 200 000 ilman isompia murheita. Kuluvia osia on vaihdettu ja huollot tehty ajallaan. Parkkitutkien antureita on vaihdettu useammin kuin pitäisi. Toivottavasti uudet tiivistetyt kestää tämän talven. Hyvä ja lmmin talviauto muuten. Eilinen lumiloska tosin pääsi jostakin pohjapanssarin alle ja haukkasi kaikki alustan suojamuovit rullalle.

        Vaikka em. pari ongelmaa matkalla onkin tullut, niin enpä noista vielä hermostu. Joka merkillä aina jotain odottamatontakin sattuu. Sen verran hyvä auto Sitikka on verrattaessa omistamiini edellisiin saksalaisvalmisteisiin autoihin, ettei helpolla löydy perusteita merkin vaihdolle. Uudemman C5:n voisi toki hankkia, jos budjetti sallisi. Kaasunestejousituksella luonnollisesti :-)

        Ostin ihan tuliterän. On nääs käteistä kun ei käytä aikaansa paskankirjoittamiseen kuten sinä.


      • LapistaM

        Olen myös ajellut lähes kaikilla yleisillä automerkeillä, ja nyt olis Citroenin 5C vuoro, Ford-autoliikkeen kauppiaat sanoivat kuiten minulle, että aina kun myymälän eteen ilmestyy C5 auto, on kaikilla myyjillä kylmä hiki ja kova keskustelu ken pääsee päiväkahville takahuoneeseen ja latautumaan iltapäivän kaupantekoa varten. C5 autoska kun pitäisi hyvittää siinä kuin muistakin autoista tasavertaisesti vaihdossa, mutta jatko onglemaksi jää C5 käteen, tai alennuksella myytäväksi. Huh, huh


    • citröen :)

      Laitappas jotain yhteystietoja, että saadaan auto haettua pois, kun noin halvalla saa.

      • Kekuli

        Ei tuollaista ole koskaan myynnissä ollutkaan. Voisin heti ostaa 3, jos noin halvalla saisi. Ei niin huonoa C5:sta olekaan, ettei 450000km kulkisi ilman isoja korjauksia.


      • Diploomïmyyjä
        Kekuli kirjoitti:

        Ei tuollaista ole koskaan myynnissä ollutkaan. Voisin heti ostaa 3, jos noin halvalla saisi. Ei niin huonoa C5:sta olekaan, ettei 450000km kulkisi ilman isoja korjauksia.

        Kovin kallis tuo auïo on, sillä meilläpäin myydään eioota ilmaiseksi


      • V E H O
        Diploomïmyyjä kirjoitti:

        Kovin kallis tuo auïo on, sillä meilläpäin myydään eioota ilmaiseksi

        Niinpä niin, se tuttu juttu kun harrastaja kusettaa harrastajaa.


      • Atik Ismailit
        V E H O kirjoitti:

        Niinpä niin, se tuttu juttu kun harrastaja kusettaa harrastajaa.

        Kaikkea on siitä kyllä kuultukin. Harrastelija pajat on kai sitten vähän sellaisia "pissaasilmään" paikkoja. Peitetään se oma tietämättömyys noilla jutuilla.


      • R.Iniö

        Siellä se on vieläkin.


      • LapistaM
        Kekuli kirjoitti:

        Ei tuollaista ole koskaan myynnissä ollutkaan. Voisin heti ostaa 3, jos noin halvalla saisi. Ei niin huonoa C5:sta olekaan, ettei 450000km kulkisi ilman isoja korjauksia.

        Täällä näyttääkin kehuvan autoansa vain ne jotka ovat ajaneet alle 150.ooo km. Oikein isoin kirjaimin kerrotaan, ettei ainakaan minulla ole ollut ongelmia. Tuon matkan kulkivat Ladat ja Mossetkin jo 1970-luvulla ongelmitta, Ongelmat alkavat useimmissa autoissa vasta 150 thkm jälkeen, monessa C5 mallissa silti on ilmennyt monenlaisia pikku vikoja jo ennen tätä matkaa.


    • Tullimies Kemppi

      se on aiwan perus huttua...sitikkana.

      • Romu rautaa

        Joku oli näköjään ostanut kyseisen C5:n 2400€, käteiskauppa.


      • Markkanen.
        Romu rautaa kirjoitti:

        Joku oli näköjään ostanut kyseisen C5:n 2400€, käteiskauppa.

        Rahamiehet ostelee käteisellä. Niin se on ja on ollut.


      • Huoso J
        Markkanen. kirjoitti:

        Rahamiehet ostelee käteisellä. Niin se on ja on ollut.

        Luulisi jo tajuavan jos autosta jonka vuosimalli on 2004 ja ihntapyynti 2500€ että silloin ei ole kaikki jauhot ruostepussissa kasassa. Tosin ei kai sitikka tuon enemmän maksakaan...


      • kaapelityttö
        Huoso J kirjoitti:

        Luulisi jo tajuavan jos autosta jonka vuosimalli on 2004 ja ihntapyynti 2500€ että silloin ei ole kaikki jauhot ruostepussissa kasassa. Tosin ei kai sitikka tuon enemmän maksakaan...

        Opetelkaa citroen poruka edes kirjoittamaan oikein!!


      • sitruunanainen
        kaapelityttö kirjoitti:

        Opetelkaa citroen poruka edes kirjoittamaan oikein!!

        "ihntapyynti", "citroen poruka" ja lopussa kaksi huutomerkkiä! Opettele _sinä_ kirjoittasmaan oikein.


      • sitruunanainen
        sitruunanainen kirjoitti:

        "ihntapyynti", "citroen poruka" ja lopussa kaksi huutomerkkiä! Opettele _sinä_ kirjoittasmaan oikein.

        niin ja mun vastauksessa myös kirotusvihre: -kirjoittasmaan- pitää olla -kirjoittamaan_


    • Dinitrol man

      Jos auto on ruostesuojattu pellavaöljyllä niin sitten kannattaa tehdä kaupat, mutta jos se ruostesuojattu jollain vahoilla niin kehoittaisin harkitsemaan hieman.

      • jäteöljyä pohjaan

        onkohan sulla kovastikin kokemusta moista sitruunoiden ruosteongelmista? Mulla ainakin on se käsitys, että viimeisen 10 vuoden aikana tehdyt sitruunat ei olisi oikein pahoja ruostumaan.


      • seeviis
        jäteöljyä pohjaan kirjoitti:

        onkohan sulla kovastikin kokemusta moista sitruunoiden ruosteongelmista? Mulla ainakin on se käsitys, että viimeisen 10 vuoden aikana tehdyt sitruunat ei olisi oikein pahoja ruostumaan.

        Hyviä autoja ovat,itsellä on C5 2.0 hdi AT ajettu 307.000 km ei sitten minkäänlaisia ongelmia ole ollut.Normaalia huoltoa vain,mitään sähkövikoja ei ole ilmaantunut,ja remonttia ei ole tarvinnut tehdä,toimii todella hyvin ei moittimista suosittelen joka haluaa mukavan,hiljaisen ja ison auton hyvillä varusteilla.


      • Mailimies

        Se on aika paljon kilometrejä kyllä. Itse ajannut BX llä vasta 1 850 000km ilman isompia huoltoja kun olen vaihtanut lhm:t itse 5 000km välein ja moottoriöljyt 5 000km välein. Pälkäneellä jäi kerran maantielle kun akku hajosi (ei ollut citroen akku!)


      • 3+7=73
        Mailimies kirjoitti:

        Se on aika paljon kilometrejä kyllä. Itse ajannut BX llä vasta 1 850 000km ilman isompia huoltoja kun olen vaihtanut lhm:t itse 5 000km välein ja moottoriöljyt 5 000km välein. Pälkäneellä jäi kerran maantielle kun akku hajosi (ei ollut citroen akku!)

        Miten selvisit pälkähästä ? Ostitko Citroen akun tilalle ?


      • hsrhtijrthu
        3+7=73 kirjoitti:

        Miten selvisit pälkähästä ? Ostitko Citroen akun tilalle ?

        sitikkaa kehuu vain sen omistajat, jotka ei kehtaa myöntävänsä ostaneensa 1500kg paskaa. minä myönnän... tässä perusteluja 150tkm (c5 hdi 04) kohdalla:

        -lämppärin esivastus hajonnut kaksi kertaa(puhallin ei toimi) korjaus 100e/krt
        -takaluukun lasin avausmekanismi ei toimi, kerää paskaa väliin. pitää purkaa ja putsata 10tkm välein
        -takapäästä hydraulimömmöt pihalle... putkien uusiminen 600e
        -takajarrusatulat vaihdettu uusiin 800e
        -pyöränlaakereita vaihtuu kerran vuodessa 100e/krt

        on kyllä mukava ajaa, mutta ei todellakaan mikään luottopeli.... nykyisin ajan 320tkm audi 100 vm 93(ajunut jo 30tkm) jossa melkein kaikki samat varusteet, ja todellakin siihen tyytyväinen verratuna tuohon c5:een.. niin ja ostohinnat:

        citikka ostovuosi 2008: 12000e
        audi ostovuosi 2010: 2800e


      • totuus julki
        hsrhtijrthu kirjoitti:

        sitikkaa kehuu vain sen omistajat, jotka ei kehtaa myöntävänsä ostaneensa 1500kg paskaa. minä myönnän... tässä perusteluja 150tkm (c5 hdi 04) kohdalla:

        -lämppärin esivastus hajonnut kaksi kertaa(puhallin ei toimi) korjaus 100e/krt
        -takaluukun lasin avausmekanismi ei toimi, kerää paskaa väliin. pitää purkaa ja putsata 10tkm välein
        -takapäästä hydraulimömmöt pihalle... putkien uusiminen 600e
        -takajarrusatulat vaihdettu uusiin 800e
        -pyöränlaakereita vaihtuu kerran vuodessa 100e/krt

        on kyllä mukava ajaa, mutta ei todellakaan mikään luottopeli.... nykyisin ajan 320tkm audi 100 vm 93(ajunut jo 30tkm) jossa melkein kaikki samat varusteet, ja todellakin siihen tyytyväinen verratuna tuohon c5:een.. niin ja ostohinnat:

        citikka ostovuosi 2008: 12000e
        audi ostovuosi 2010: 2800e

        sitikanomistaja tällä foorumilla. Kiitos siitä.


      • "sitikanomistajan"
        totuus julki kirjoitti:

        sitikanomistaja tällä foorumilla. Kiitos siitä.

        kirjoituksessa pisti silmään pari asiaa:

        Jos etuvastuksen joutuu korjaamaan ja se taas hajoaa, niin takuu korvaa. Sama koskee laakereita. Mahtoiko itse vaihtaa? 100e on halpa hinta /laakeri (epäuskottava).

        Takaluukun mekanismia ei kannata korjata, jos ei korjaannu. Audisskin joutuu koko luukun avaamaan...

        Takajarrusatulat ovat kalliit, mutta säännöllinen huolto ja puhdistus pitää kunnossa. Ilmeisesti autoa ei ole asiallisesti huollettu ja ne ovat jämähtäneet kunnolla. (taipumus olemassa)


      • Huoltopäälikkö
        "sitikanomistajan" kirjoitti:

        kirjoituksessa pisti silmään pari asiaa:

        Jos etuvastuksen joutuu korjaamaan ja se taas hajoaa, niin takuu korvaa. Sama koskee laakereita. Mahtoiko itse vaihtaa? 100e on halpa hinta /laakeri (epäuskottava).

        Takaluukun mekanismia ei kannata korjata, jos ei korjaannu. Audisskin joutuu koko luukun avaamaan...

        Takajarrusatulat ovat kalliit, mutta säännöllinen huolto ja puhdistus pitää kunnossa. Ilmeisesti autoa ei ole asiallisesti huollettu ja ne ovat jämähtäneet kunnolla. (taipumus olemassa)

        Takajarrusatulat ovat kalliit, mutta säännöllinen huolto ja puhdistus pitää kunnossa. Ilmeisesti autoa ei ole asiallisesti huollettu ja ne ovat jämähtäneet kunnolla. (taipumus olemassa)

        Tämän aiheuttaa pitkä huoltoväli .. näyttää paperilla hyvälle mutta ei toimi
        suomen oloissa


      • korjaamo tarkistaa
        Huoltopäälikkö kirjoitti:

        Takajarrusatulat ovat kalliit, mutta säännöllinen huolto ja puhdistus pitää kunnossa. Ilmeisesti autoa ei ole asiallisesti huollettu ja ne ovat jämähtäneet kunnolla. (taipumus olemassa)

        Tämän aiheuttaa pitkä huoltoväli .. näyttää paperilla hyvälle mutta ei toimi
        suomen oloissa

        satuloiden kunnon ja puhdistaa ja rasvaa. Tuttu juttu huollolle.


      • Mikäs on
        korjaamo tarkistaa kirjoitti:

        satuloiden kunnon ja puhdistaa ja rasvaa. Tuttu juttu huollolle.

        Citroenissa jarruen huoltoväli C4/C5 ?


    • ihme ja kumma

      ...vai ostitko? Harkinta-aikaa on ollut ainakin riittävästi, kun jo marraskuussa 2009 olet aloittanut kyselyn. Kuka näitä vuosien takaisia ketjuja jaksaa kaivaa jatkuvasti esille...

      • Mies Joensuun

        Mutta kun ei ole välirahaa Citikan vaihtoon kun ei tojotastani saa juuri mitään vaihtohyvityksenä.


      • tämä joensuun
        Mies Joensuun kirjoitti:

        Mutta kun ei ole välirahaa Citikan vaihtoon kun ei tojotastani saa juuri mitään vaihtohyvityksenä.

        Vanha juttuhan tämä jo on, mutta kerronpa nyt ressukalle. Tuolla aloituksessasi valittelit "ajovalon olevan pimeenä" ja korjaukseseksi ajattelit vaihtaa umpion hirmu hintaan... Kyllä näihin vielä saa polttimoitakin ihan kohtuu hintaan!


    • Vanhan saa halvalla

      Älä maksa noin paljoa, parilla tonnilla ton ikäinen pitäis irrota. Tai sitten alkaa ostajaakin "kyrpimään"

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persut = far-right Finns Party?

      Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M
      Maailman menoa
      69
      7314
    2. Demarilesbo synnytti lapsen

      Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art
      Maailman menoa
      157
      4044
    3. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

      Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      128
      4037
    4. Ei me olla sielunkumppaneita

      jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      53
      3956
    5. Opettaja teki pornoa sivubisneksenä

      Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn
      Maailman menoa
      59
      3627
    6. HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!

      "Sdp:n uusi talous­ääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen
      Maailman menoa
      60
      2658
    7. Porno-ope?

      Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e
      Maailman menoa
      60
      2478
    8. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

      Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      36
      2272
    9. KÄVELYTREFFIT ?

      Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      248
      2094
    10. Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon

      Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu
      Maailman menoa
      10
      1931
    Aihe