Omistan useita orkideoja, muutamasta eri "lahkosta". Muiden uudelleenkukittaminen on onnistunut kohtuu kivutta jo vuosia, mutta ei cattleya-sukuun kuuluvaa. Tarkempaa määritystä en tiedä sillä kyseessä on n. kolme vuotta sitten kukkakaupasta ostettu, jo loppuun kukkinut yksilö. Itse kasvi voi LOISTAVASTI = lisääntyy ja on tuuhea. Kukkavanoja vain ei näy eikä kuulu.
Orkideojani olen pitänyt aivan tavallisessa huoneilmassa, välillä sumutellen ja säännöllisesti kastellen. Kesät kukkani viettävät lasitetulla parvekkella ja siitä ne tuntuu pitävän. Kukkimaan tätä en vain saa vaikka olen onnituneesti kukittanut kaikkia muita orkideojani, joukossa pari hankalahkona tavalliselle ihmiselle pidettyä puikko-orkideaakin.
Miten tulisi toimia jotta saisin kerrankin cattleyani kukkaan ja näkisin, millaisen yksilön todellisuudessa tulinkaan silloin kolmisen vuota sitten ostaneeksi.
Miten Cattleya kukkimaan?
Orkidea-orvokki
0
771
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802015
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1601735Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461696- 1231473
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561248Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia531136Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581010- 70919
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26897- 15889