Moi,
Miten saisin korjattua Java-softani pompputaudin? Kun päivitän taulukon sisällön, painan nappulaa tai vaihdan comboboxin arvoa, lomakkeen alareunassa oleva JPanel, jossa on JTable, pomppaa aina oikealle. En haluaisi aloittaa koodausta ihan alusta. Layouttina olen käyttänyt GridBagia ja NetBeansilla tehnyt.
Auttaisiko jokin setScreensize? Asiallisia vastauksia kiitos!
Pomppukomponentit
6
413
Vastaukset
- JiiiTeee
Onko toi sun koodi/NB projekti ladattavissa jostain ? ^.^
- Pomppelitaas
Olisiko vinkkejä muuten?
- Toteuta
Pomppelitaas kirjoitti:
Olisiko vinkkejä muuten?
miten sä asettelet ne komponentit GridBagLayout:tia käyttäen.....
- Toteuta
Toteuta kirjoitti:
miten sä asettelet ne komponentit GridBagLayout:tia käyttäen.....
antaa tietoo siitä miten ne olet LayoutManager:iin asetellu, muuten on vaikee antaa asiallisia neuvoja :)
1. Arvaus on jotain, et se JPanel joka sisältää JTable:n on lisätty siihen lomake komponenttiin GridBagConstraints.fill arvon ollessa joko HORIZONTAL tai BOTH ja gridwidth arvo on suurempi kuin 1 ja mikä on anchor arvo?
2. Ja mitä käytät sen JPanel komponentin LayoutManager:ina.
3. JTable asettaa LayoutManager:in null arvoon , sen sijaan käyttää CellRendererPane:a solujen piirtoon ja ylikirjoittaa doLayout() metodin joka tekee jotain monimutkasia juttuja :) tää oli tälläst ylimääräistä...
4. Ja kysymys, etkö tarvitse sarakkeita taulukossasi eli JHeaderia, jolloin sen JTable:n voisi kyllä sisällyttää JScrollPaneen?
Eli kysymykset on 1. 2. ja 4. - Noin alkuun
Toteuta kirjoitti:
antaa tietoo siitä miten ne olet LayoutManager:iin asetellu, muuten on vaikee antaa asiallisia neuvoja :)
1. Arvaus on jotain, et se JPanel joka sisältää JTable:n on lisätty siihen lomake komponenttiin GridBagConstraints.fill arvon ollessa joko HORIZONTAL tai BOTH ja gridwidth arvo on suurempi kuin 1 ja mikä on anchor arvo?
2. Ja mitä käytät sen JPanel komponentin LayoutManager:ina.
3. JTable asettaa LayoutManager:in null arvoon , sen sijaan käyttää CellRendererPane:a solujen piirtoon ja ylikirjoittaa doLayout() metodin joka tekee jotain monimutkasia juttuja :) tää oli tälläst ylimääräistä...
4. Ja kysymys, etkö tarvitse sarakkeita taulukossasi eli JHeaderia, jolloin sen JTable:n voisi kyllä sisällyttää JScrollPaneen?
Eli kysymykset on 1. 2. ja 4.Teen NetBeansilla, joten JTable on siinä automaattisesti ScrollPanessa. Se piti sijoittaa Paneliin, koska muuten siitä näkyi vain yksi rivi jostain syystä. Achor on norteast.
- Toteuta
Noin alkuun kirjoitti:
Teen NetBeansilla, joten JTable on siinä automaattisesti ScrollPanessa. Se piti sijoittaa Paneliin, koska muuten siitä näkyi vain yksi rivi jostain syystä. Achor on norteast.
Visuaalisella editorilla vai käsin? Visuaaliseen oon huono antaan neuvoja...
Kuitenkin kannattaa asettaa se JTable takaisin JScrolPanee ja ehkä sun ongelma kohta löytyy taulukon mallista jos käytät jotain omaa eli periytetty AbstractTableModel:sta niin laukaisetko TableModelEvent:tejä datan muuttuessa, kuten DefaultTableModel (niitä fireXXX metodeja).
Jos implementoit vain TableModel rajapinnan niin se on vaikeampaa.
Jos et käytä mitään omaa taulukko mallia, niin kait se vika on LayoutManager:is.
Tuosta sun lyhyestä vastauksesta ei nyt avautunu mitään mieleen, toivottavasti onnaa jotenki...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201787
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991598Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy491134Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441010Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s46838Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37800Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760