Minulla on ollut seuraavia oireita jo pitkän aikaa, mutta lähiaikoina ne ovat voimistuneet:
-Ahdistunut tunne, sydän hakkaa välillä tiheämmin kuin normaalisti, kun ajattelen stressaavia asioita (tämä on varmasti jossain määrin normaalia, mutta minulla lähes päivittäistä)
-"Painava tunne" rinnassa. Hengittäminen on välillä raskasta, tällaisen tuntemuksen tullessa ajattelen esim. sisäänhengittämistä liikkeenä joka minun on itse tietoisesti tehtävä. Happi kulkee, mutta tuntuu "pala kurkussa" samalla tavoin kuin silloin kun ihminen on itkemäisillään. Kun rauhoitun, olo helpottaa.
-Epätodellinen olo
-Painajaisia, joista on hankala herätä
Väärän alan opiskelualan valitseminen ja huonosti tehdyt elämänsuunnitelmat pyörivät mielessäni. Minulle tulee surullinen olo, kun ihmiset joiden kanssa olen tekemisissä saattavat nähdä etten käyttäydy normaalisti, vaan olen paljon vaitonaisempi kuin yleensä.
En käytä lääkkeitä ja juon alkoholia harvoin.
Osaisiko joku ystävällinen auttaa minua?
Jatkuvasti hätääntynyt
3
515
Vastaukset
- Kyseessä
voi olla sairaus, elämän ongelma tai näiden yhdistelmä. Käy pätevällä yksityislääkärillä, jossa otetaan verikokeet, röntgenkuvat, sun muut objektiiviset testit. Jos näissä ei löydy mitään vikaa, käsittele asiaa elämän ongelmana. Turvaudu ystävän tukeen ja hanki itsellesi joku kiva harrastus missä huolesi unohtuvat.
- relaksiin
Tulee mieleen oma stressireaktioni vakavan sairastumiseni jälkeen. Jonkinlainen poststressioire, hätääntyminen joka tosiaan tuntui kurkussa ja sydämessä..
Onko sinulle sattunut jotain liian suurta viime aikoina?
Voisitko rauhoittaa elämäsi turhalta menolta? Vaikka nukkua päiväunia tai siirtää aikatauluja tuonnemmaksi.
Kokemuksesta toivon, että löydät pian tasapainon, tuo tila on tosiaan näännyttävä.- NainenOngelmissa
Opinnot ja niihin liittyvät suuritöiset tehtävät ovat vieneet runsaasti aikaani. Olen aina ollut "hyvä opiskelija" ja saanut hyviä numeroita sekä ollut itseeni ja suorituksiini tyytyväinen. Nyt en pysty opiskelemaan, omaksumaan uutta. Keskittymistäni häiritsevät "väärä ala"-pohdinnot, jotka ovat jokapäiväisiä.
En tiedä voinko syyttää kokonaan opiskelua, sillä kun todella paha olo iskee, ajatukseni koostuvat vain ahdistuksesta ja siitä etten kestä tätä oloa, pelkään että sydämeni kärsii.
En osaa nimetä yhtä asiaa, joka voisi olla tilanteeni takana. On vaikea päätellä mikä on minkäkin seurauksen syynä. Pelkään että parisuhde, jossa elän kaatuu tähän hätääntymiseeni. Oloani tarkentaakseni voisin kuvailla sitä sen tunteen kaltaiseksi mikä tulee kun on vaikkapa kiire jonnekin: kiireessä ajatus ei kulje kunnolla.
Minkälainen terveydenhuollon asiantuntija voisi auttaa minua? Mistä lähteä liikkeelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741