Itsetehtyjä joululahja ideoita!

Sudenkatse

Olisiko kellään?
Nyt tarvittaisiin, eikä saisi olla kamalan kalliita koska olen alaikäinen enkä ole miljonääriperheestä! (tosin silloin en varmaan itse tekisikään...)

Ideoita 0-80 vuotiaille sekä koirille!

53

15475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpikeijo

      Pontikka yleensä toimii ja koirille kastraatio

      • Sudenkatse

        Muuta?


    • ommella?

      Hiusdonitseja voi tehdä jos teillä on kangastilkkuja ja kuminauhaa. Ja pitkähiuksisia lahjansaajia! ;o)

      Leivo pipareita tai kuivakakkuja, mutta vie niitä sellaiselle, joka ei itse leivo joulun alla kaappeja täyteen herkkuja.

      Kangaskauppakassi on varmasti mieluinen lahja sille, joka hiukankaan ajattelee luontoa.
      Muista tehdä se kestävästä kankaasta!

      "Lastenhoitolahjakortti" eli tee kortti jossa lupaat tulla hoitamaan lapsia vaikka elokuvan ajaksi.
      Leffaliput lahjakortin mukana ovat extraa!

      Huovuta pannulappu. Kaupasta löytyy huopalankaa, josta voit kutoa pannulapun ja kutistaa sen vedessä. Koristele esim. sydän-kuviolla jonka voit pistellä erivärisestä huopalevystä valmiiseen patalappuun.

      Tee itse karkkeja ja laita ne itse koristeltuun pahvirasiaan. Ohjeita löytyy netistä.

      Jos olet taiteellinen niin osta kaupasta maalauspohjia ja taiteile taulu.
      Sen voi maalata vesiväreillä, joita voi löytyä jo valmiiksi kotoanne.

      Kännykkäpussi tai -koru.

      Kirjoita runo.

      Osta halvat hanskat tai pipo ja koristele ne helmillä ja paljeteilla.

      Osta halpa palapeili tai pikkupeili, jossa kehykset (Ikeassa on pieniä, jotka maksavat 1-2€/kpl(jotkut on 6kpl/pkt)). Maalaa tai koristele ne, mutta muista että peilistä täytyy nähdä kuvansakin...

      Osta halpoja kynttilöitä ja koristele ne. Myynnissä on steariinilevyjäkin, joista voi leikata kuvioita. Mummut tykkää näistä varmasti!

      Tee jalkasuolaa; karkeata merisuolaa väriainetta tuoksua. En tiedä, että millä sitä värjätään(katso netistä). Laita lasipurkkiin ja tee hieno etiketti päälle.

      Osaatko tehdä sinappia? Sitä pikkupurkkeihin ja pieni kangaspala nauhalla kiinni kanteen niin luulisi kelpaavan varsinkin miehille.

      Koirille voit antaa heijastimen pantaan kiinnitettäväksi. Jostain saa heijastimia ilmaiseksikin(esim.poliisilaitokselta), mutta myynnissä on paketteja joissa on useampi heijastin ja kappalehinnaksi taitaa jäädä 50snt. Katsele halpahallien valikoimia. Muista lisäksi herkkupala koirille!
      Heijastin on hyvä lahja muillekin. Isälle/äidille/ukille voit käydä kysymässä autokaupasta, että onko niillä heijastimia. Käy siinä autokaupassa, jonka merkkinen lahjan saajan auto on, niin on mieluinen. Sen voi saada jopa ilmaiseksi!

      Onko sinulla veljeä? Ota äiti/isä mukaan suunnitelmaan ja tilatkaa veljelle näyteautolehti netistä. Laita se piiloon kun posti tuo sen ja laita pakettiin. (Googlaa esim. ilmaisia näytteitä tai jotain vastaavaa niin voi löytyä, mutta luulen että tilaajan täytyy olla aikuinen.)

      Nämä nyt pikku mietinnän jälkeen tuli mieleen, joten toivottavasti sait jotain vinkkejä!

      • Mämmikoura

        http://www.perhekerho.net/joulu/joululahjat_enkelikynttilat.htm

        Lisäksi voit askarrella taikataikinasta esim. seinä- tai ikkunakoristeen. Netistä löytyy ohjetta. Ei ainakaan kallista.

        Decoupage-tekniikkakaan ei kai kovin ihmeellinen ole, mutta sitä vartenkin on järjestetty kursseja, eli olisi hyvä, jos joku vähän neuvoisi. Siinä siis liimataan esim. saviruukkuun, pulloon tai tarjottimeen kiiltokuvia tai lautasliinoista leikattuja kuvia ja päälle sivellään ohuesti ja varovasti lakkaa niin, että kuvat tarttuvat. Kirjastosta löytynee ohjeita siihenkin. Ne kuvat istuu kuin valettu ja mielestäni tulee tyylikästä jälkeä.

        Yksi hyvä on tehdä tauluja. Osta halpoja ale-kehyksiä, vaikka lasisia ja sommittele kullekin sopiva taulu mielen piristykseksi. Voit taas käyttää jotain hienoa korttia tai kuvaa, valokuvia ja kaikenlaista tilpehööriä. Etsi siihenkin innoitusta vaikka kirjaston askartelulehdistä.


      • Yrittän. ei laiteta
        Mämmikoura kirjoitti:

        http://www.perhekerho.net/joulu/joululahjat_enkelikynttilat.htm

        Lisäksi voit askarrella taikataikinasta esim. seinä- tai ikkunakoristeen. Netistä löytyy ohjetta. Ei ainakaan kallista.

        Decoupage-tekniikkakaan ei kai kovin ihmeellinen ole, mutta sitä vartenkin on järjestetty kursseja, eli olisi hyvä, jos joku vähän neuvoisi. Siinä siis liimataan esim. saviruukkuun, pulloon tai tarjottimeen kiiltokuvia tai lautasliinoista leikattuja kuvia ja päälle sivellään ohuesti ja varovasti lakkaa niin, että kuvat tarttuvat. Kirjastosta löytynee ohjeita siihenkin. Ne kuvat istuu kuin valettu ja mielestäni tulee tyylikästä jälkeä.

        Yksi hyvä on tehdä tauluja. Osta halpoja ale-kehyksiä, vaikka lasisia ja sommittele kullekin sopiva taulu mielen piristykseksi. Voit taas käyttää jotain hienoa korttia tai kuvaa, valokuvia ja kaikenlaista tilpehööriä. Etsi siihenkin innoitusta vaikka kirjaston askartelulehdistä.

        voisit askarrella vaikka huopakankaasta pari käsinukkea. Teet vain kaavan, joka ei ole liian iso lapsen käteen, mutta jota voi aikuinenkin käyttää. Lankahapsuja sitten tukaksi, jos kyseessä on ihmisnukke, ja viikset miehelle, ja vaatteet voi värkätä pienistä kangastilkuista ja napeista, joita voi kotoakin löytyä, ja vanhoista koruista voit nypätä helmiä ym. ym. Kasvonpiirteet voi ommella, niin tulee tarkempaa jälkeä. Ainahan nuken voi myös täyttää, niin saa pehmon.

        Jos muuten osaa kirjoa vaikka ristipistoa, niin sellaisenkin pienen teoksen voit pistää lasikehykseen. Kätevä ihminen voi tehdä jopa rintaneulan kirjomalla, kun pingottaa kankaanpalan ison napin päälle ja kirjoo nätin kukan pikku helmien ja paljettien kera ja pistää taakse rintaneulakoukun, joita saa askartelukaupasta.


      • ...
        Yrittän. ei laiteta kirjoitti:

        voisit askarrella vaikka huopakankaasta pari käsinukkea. Teet vain kaavan, joka ei ole liian iso lapsen käteen, mutta jota voi aikuinenkin käyttää. Lankahapsuja sitten tukaksi, jos kyseessä on ihmisnukke, ja viikset miehelle, ja vaatteet voi värkätä pienistä kangastilkuista ja napeista, joita voi kotoakin löytyä, ja vanhoista koruista voit nypätä helmiä ym. ym. Kasvonpiirteet voi ommella, niin tulee tarkempaa jälkeä. Ainahan nuken voi myös täyttää, niin saa pehmon.

        Jos muuten osaa kirjoa vaikka ristipistoa, niin sellaisenkin pienen teoksen voit pistää lasikehykseen. Kätevä ihminen voi tehdä jopa rintaneulan kirjomalla, kun pingottaa kankaanpalan ison napin päälle ja kirjoo nätin kukan pikku helmien ja paljettien kera ja pistää taakse rintaneulakoukun, joita saa askartelukaupasta.

        löytyy uuden veroista ja näköistäkin tuotetta. Sieltä voi saada myös halpaa materiaalia askartelua varten, vaikkapa tyynyn, jonka päällystää kauniilla kankaalla ja koristelee helmikirjonnoin.


      • ...
        ... kirjoitti:

        löytyy uuden veroista ja näköistäkin tuotetta. Sieltä voi saada myös halpaa materiaalia askartelua varten, vaikkapa tyynyn, jonka päällystää kauniilla kankaalla ja koristelee helmikirjonnoin.

        nähneeni sellaisen tyynyohjeen, jossa kankaan päälle oli ommeltu valmis pitsiliina. Niitäkin löytyy kirpparilta pilvin pimein.


    • Sudenkatse

      Kiitos kaikille! Erityisesti "Osaatko ommella" sinulle!

      Vielä kuitenkin kaipaisin enemän vauvoille ja koirille! Löytyisikö? Osaa ommella ja kutoa sekä virkata!

      Muutkin idet käy!

      • ommella?

        Kiitos kiitoksista!
        Vauvalle voit tehdä kauniin tyynyn, kun kerran olet näppärä sormistasi,
        siihen ei mene edes paljoa materiaalia.

        Kudottu, käsintehty pipokin olisi kiva.
        Jos tulee tytölle niin tietty vähän helmiä tms ja pojalle kenties joku merkki.

        Ainakin Ikeassa on halpoja valkoisia peittoja(muistaakseni alle 3€). Siitähän voisi leikata sopivan palan, laittaa kaunista kangasta kummallekin puolelle, surauttaa koneella palat toisiinsa ja vauvanpeitto on valmis. Tikkaa vaikka pelkällä suoralla ompeleella suuri sydän peittoon tikkaukseksi.

        Maalaa/päällystä iso vahva pahvi- tai puulaatikko kauniiksi lelulaatikoksi. Alle voi kiinnittää renkaatkin.

        Tee koirille heijastinliivit tai takki.
        Pieni huivi koiran kaulassa on söpö, kangastussilla voit kirjoittaa siihen jotain hauskaa.
        Hihnankin voi tehdä kestävästä materiaalista punoen.
        Makuualusta koiralle siitä peitonpalasta, joka jäi vauvanpeitosta yli. ;o)

        Kirjaston käsityölehdistä kannattaa käydä katsomassa lahjavinkkejä, jollei teillä ole niitä itsellä.
        Marras- ja joulukuun lehdissä on yleensä paljon vinkkejä.

        Tuli vielä mieleen siitä kylpysuolan teosta, että halvemmalla saa kun laittaa pelkkää merisuolaa ja ruusun terälehtiä. Kukkakaupasta saa ilmaiseksikin kukkia, jotka ovat jo hiukan "pyörtyneet", kun vaan pyytää. Irrota terälehdet varresta ja kuivata ne. Terälehdistä irtoaa tuoksua kun ne kastuu kuumassa vedessä.
        Merisuola maksaa n.1-2€/kg ja siitä tekee jo 2-4 lahjaa.

        Ihana huomata, että nuoretkin vielä tekevät itse lahjoja.
        Ne ovat juuri niitä arvokkaimpia saatavia!


    • Karl Kroenen

      Tein tämän idean itse: "osta tiimarista halpa kori ja täytä se edullisilla herkuilla/joulujutuilla - oiva lahja kenelle tahansa".

    • Helluliini
      • +++++++

      • +++++
        +++++++ kirjoitti:

        ja pitäis saada lahjat about kuudelle hengelle? Kyllä mun mielestä vauvalle voi ostaa seinäkellonkin lastenhuoneen seinälle, voi siinä äiti mittailla päiväunien kestoa. Lidlissä on kohta vitosella tarjouksessa Disneyn seinäkello, mutta pitää olla ajoissa liikenteessä:

        http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=6446

        ton kaupan nettisivuja voit muutenkin selata:

        http://www.hauskatkaupat.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/09032009-132188/Products/KH/SubProducts/KH-0003


      • Joulurahaa
        +++++++ kirjoitti:

        ja pitäis saada lahjat about kuudelle hengelle? Kyllä mun mielestä vauvalle voi ostaa seinäkellonkin lastenhuoneen seinälle, voi siinä äiti mittailla päiväunien kestoa. Lidlissä on kohta vitosella tarjouksessa Disneyn seinäkello, mutta pitää olla ajoissa liikenteessä:

        http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=6446

        kaupan tai teidän kerrostalon (jos asut sellaisessa) ilmoitustaululle, että suoritat viikko- tai suursiivouksen kympillä? Tietysti sun isän/äidin täytyy varmistaa, että paikka on luotettava.


    • ...........

      Askartele huovasta ja kulkusista ja kimalleliimasta ja vaikka mistä!! Täytä lopuksi käärepaperisilla suklaakaramelleilla fazerin parhaat -karkit on kanssa hyviä siihen tarkoitukseen!
      Leivo rakastetullesi iso piparkakku, johon kirjoitat kuorrutteella hänen nimensä ja voit laittaa muutakin koristetta. Myös paksu ja kuohkea suklaakakku on ihana. Sellainen jossa on veitsellä tasoiteltu paksu suklainen kuorrutus. NAM :P

    • Sudenkatse

      Kiitos kaikille!

      Valitettavasti en asu kerrostalossa... Joten se on hieman vaikeaa, olen kyllä miettinyt jos voisi lastenvahdiksi pestautua...

      Vinkit ovat vieläkin tervetulleita, porukka on ISO ja suurin osa ehdotuksista on pakko hylätä :o(

      Koiralle olisi vielä hakussessa lahjat! On 2 terrieriä, mäyräkoira, noutaja, snautseri ja schipperke!

      • suurin

        osa ehdotuksista menee hylkyyn? Sait paljon vinkkejä, muttet mieleisiä. Millaisia lahjoja sitten ajattelit? Kerro lisää jos haluat apuja. Ajattelitko kenties sellaisia mitkä eivät maksa mitään eli materiaalin voisi kerätä itse?


      • Sudenkatse
        suurin kirjoitti:

        osa ehdotuksista menee hylkyyn? Sait paljon vinkkejä, muttet mieleisiä. Millaisia lahjoja sitten ajattelit? Kerro lisää jos haluat apuja. Ajattelitko kenties sellaisia mitkä eivät maksa mitään eli materiaalin voisi kerätä itse?

        suurin osa menee hylkyyn. Rahaa tosin on aika vähän, eikä lahimpään kirppariin ole kuin 20km. Ajattelin lähimmä hyvin yksin kertaista, mutta kaunista ja helppoa. Ja kyllä ne jotka ei maksa mitään eli materiaali itseltä... Näitä vaan on tosi vähän... :(


      • ommella?
        Sudenkatse kirjoitti:

        suurin osa menee hylkyyn. Rahaa tosin on aika vähän, eikä lahimpään kirppariin ole kuin 20km. Ajattelin lähimmä hyvin yksin kertaista, mutta kaunista ja helppoa. Ja kyllä ne jotka ei maksa mitään eli materiaali itseltä... Näitä vaan on tosi vähän... :(

        Löytyisikö teiltä jonkun vanhoja farkkuja?
        Leikkaa lahkeet poikki ja tee housujen yläosasta laukku.
        Ompelet alasauman kiinni ja leikkaat ylijääneestä lahkeesta olkahihnan ompelet kiinni.

        Jos löytyy pieneksi jääneitä t-paitoja niin niistä voit tehdä tyynyjä.
        Leikkaa kainaloiden alta poikki, täytä(vaikka kangassilpulla) ja ompele saumat.
        Lisää tarvittaessa nappeja tms jos paita ei itsessään ollut jo koristeellinen.

        Oletan teidän asuvan maalla, koska et helposti pääse kauppoihin.
        Äidilläsi voi olla vanhoja kanervanruukkuja varaston nurkassa.
        Eli kysyppä löytyykö teiltä savikukkaruukkuja. Kysy löytyykö jostain ylijäänyttä maalia.
        Pese ja maalaa ruukut. Anna kuivua ennen maalausta!
        Kun maali on kuivunut voit liimata ruukkuihin kiiltokuvia, lautasliinaa tai lehdestä ottamiasi kuvia.
        Jos otat kuvia lehdestä niin revi reunat, koska siitä tulee yleensä hienompi kuin saksilla leikattu reuna.

        Vankasta pahvista voit tehdä kuvakehyksiä valokuville tai tauluille.
        Leikkaa sopivan kokoinen pahvi, johon leikkaat "ikkunan".
        Koristele reunat ensin vaikka kankaalla/servettipaperilla(liimalla kiinni) ja liimaa sen päälle koristeita; nappeja, helmiä tai pieniä leluja(barbien tarvikkeita esim. pariton kenkä). Tai hae luonnosta jotain; pieniä kiviä, simpukankuoria, lepän käpyjä, kauniita pieniä oksia (painavat osat tarvitsevat hyvän liiman.)
        Tee koukku taakse esim. narusta tai rautalanganpätkästä.

        Jos teillä on maalaistalo niin ilmeisesti löytyisi juuttikangasta(vanhoja säkkejä).
        Pese sellainen ja tee mummulle seinävaate.
        Juutti pohjakankaaksi ja sommittelet siihen päälle tilkuista kissan, koiran, mummun tai maalaismaiseman mökkeineen. Jätä yläreunaan kääntövaraa!
        Laita tilkut liimatipalla/nuppineuloilla kiinni ja ompele lopuksi. Mitä enemmän pohjakankaan päälle tulee muita kankaita niin sitä tukevampi ryijystä tulee.
        Ompele yläreunaan kuja, johon voit pujottaa kepin. Kiinnitä kepin päihin naru, josta voi ripustaa seinälle.

        Vauvalle voit tehdä pituusmitan, joka kiinnitetään seinälle. Pitkä(1metri) ja kapea(10-15cm) kartonkisuikale, johon teet mittataulukon toiseen reunaan. Siis kuin pitkä pahviviivotin.
        Aloita sentit siitä, minkä pituinen vauva oli syntyessään(yleensä n.50cm).
        Koristele tarroilla tai piirrä kauniita kuvia täyteen, mutta jätä tilaa myös äidin/isän merkinnöille.

        Toivottavasti näistä oli jotain apua, laitan lisää jos tulee mieleen.


    • v

      www.freewebs.com/itsetehdyt/lahjalista.htm

    • oma apu paras apu

      Koirille tuli mieleen, kun hetken mielijohteesta ostin Suuri Käsityölehden ja siellä oli ohje koiranleluun. Tämän voit tehdä ilman tuota lehteäkin. Lehden ohjeessa käytettiin trikoonyörejä, mutta voit tehdä pitkiä suikuloita esim. vanhoista vaatteista, matoista, mistä tahansa kankaisesta. Näistä suikuloista sitten sidot 20-30 senttiä pitkän "patukan". Voit tehdä vaikka erilailla, letittämällä, kiertämällä, etsi netistä narunpunontaohjeita. Pidä huolta siitä, että sidos on tiukka. Sitten vain sidot häkerryksen kiinni ja laitat siihen vaikka tiu'un tai kilikellon tai jätät sellaiseksi. Siskoni koirat ainakin rakastavat tuollaisia naruhössötyksiä, mutta kaupassa ne maksavat sairaasti. Lisäksi tämän itsetehdyn voi pestä pesukoneessa!

      Sitten vauvoihin! Itsellänikin on monta vauvaa lahjottavana, enkä tosiaan aio heille mitään ostaa. Olin aikainen ja tein jo kesällä kahdelle tyttövauvalle joululahjaksi pienet villatakit. Edellisistä vuosista viisastuneena tiedän myös, että vauvat kaipaavat paljon villasukkia! Ne on nopea ja helppo tehdä, vaikka neulomisessa olisit aloittelija. Lisäksi niihin menee niin vähän lankaa, että voi langanlaadussa satsata parempaan. Myös pipot ja lapaset ovat kaivattuja. Vauvan lapasiinhan ei tarvitse peukaloa tehdä lainkaan (eikä välttämättä vielä parivuotiaankaan lapasiin), joten ne on todella helppo ja nopea tehdä.

      Jos osaat virkata, oma ehdoton suosikkiaihe on amigurumit. Oma lapseni (2v poika) tykkää mielettömästi näistä ja hoivaa ja leikkii niillä. Hirveää näperrystä niiden teko on, mutta päivässä saa valmiksi.

      Itse yritän tehdä 90 % lahjoista itse, suurimman osan neulomalla ja virkkaamalla. Kannattaa pitää vuoden mittaan korvat höröllä ja tarkkailla ihmisten pukeutumista. Esim. anoppi kertoi tässä taannoin kovasti pitävänsä yhdestä nalle puh kuvasta. Minulla on vanhoja maalauspohjia jäljellä, jossain sivellin ja vähän maalia. Anoppi saa Puhinsa :) Lisäksi oma poikani rakastaa Nasua, joten hän saa Nasu-taulun :)

      Jos muuten pääset "käsiksi" vauvoihin, hyvä lahja isovanhemmille voisi olla myös pyyhe tai kassi, jossa on lapsenlapsen käsien ja jalkojen kuvat. Itse tein omalle äidilleni synttärilahjaksi pyyhesetin, jossa toisessa oli vauvan kädenjälkiä, toisessa jalanjälkiä. Lisäksi virkkasin niihin pitsireunat, että sekä minä että lapsi olimme tehneet jotain yhdessä :) Kangasväriä saa askartelukaupoista, ei ole myrkyllistä vauvoille, mutta toki kannattaa huolehtia kädet ja jalat puhtaiksi ja pyytää vanhemmilta lupa! :) Itse ostin ison pullon väriä ja siitä riitti paljoon. Eli voit tehdä vaikka sabluunoita omista kuvista ja painella niitä sienen avulla kankaaseen/tyynyliinoihin/paitoihin/yms.

      Tuttavaperhe antoi meille viime vuonna joululahjaksi herkkukorin, johon oli ripoteltu karkkeja (kääreissä totta kai), tehty pipareita, torttuja, pullaa ja lisäksi oli pullo glögiä. Hintavin koko satsissa taisi olla kori, mutta kaiken tämän voisi vaikka kääriä sellofaaniin. Taivas taitaa olla mielikuvituksen rajana, kun melkein mitä vain voi tehdä :) Pienille tytöille voi tehdä helmistä rannekoruja, pojille ommella vanhoista vaatteista vaikka pehmoautoja. Ihania ovat myös pehmoleivokset, jotka kaupoissa maksavat maltaita, mutta ovat todella helppoja tehdä itse. Jos muuten ei tiedä, mitä tehdä, villasukat ovat helpponakki. Nyt on vielä muodissa lyhytvartiset tai varrettomat villasukat ja nehän syntyvät nopeasti vähän hitaammaltakin neulojalta.

      Luomisen iloa!

    • pohtiva poju jostai

      Tee runokirja tai ruokaresepti vihkonen.

      • Sudenkatse

        Vielä vaan koirien leluja.... itsekin olen tuon lehden saanut, patukka tuli testattua omalla terrierillä, eipä kestänyt....


      • minäblahh
        Sudenkatse kirjoitti:

        Vielä vaan koirien leluja.... itsekin olen tuon lehden saanut, patukka tuli testattua omalla terrierillä, eipä kestänyt....

        väkräsin 11v poijalle kännykkä pussin sellane jännä vihreestä kankaasta ja kirjailin siihen hänen nimikirjaimet


    • rainbow^^
      • Joulu hullu.

        Joo oon tehny itse hajuvesiä ja kaiken´laisia lahjoja kaupasta suklaata kannattaa ostella,mutta kaikkein ihanin lahja on varmasti itse tehty,niin minä ainankin ajattelen..


      • m
        Joulu hullu. kirjoitti:

        Joo oon tehny itse hajuvesiä ja kaiken´laisia lahjoja kaupasta suklaata kannattaa ostella,mutta kaikkein ihanin lahja on varmasti itse tehty,niin minä ainankin ajattelen..

        mitä voisin tehdä äidilleni ja isälleni joululahjaksi olisiko ideoita? =)) olen vielä nuori tyttö ja ei ole paljoa rahaa lahjoja varten joten jotain helppoa ja halpaa. vanhempani ovat viellä reilusti alle viisikymppisiä.
        ideoita? =))


      • kissajoulu
        m kirjoitti:

        mitä voisin tehdä äidilleni ja isälleni joululahjaksi olisiko ideoita? =)) olen vielä nuori tyttö ja ei ole paljoa rahaa lahjoja varten joten jotain helppoa ja halpaa. vanhempani ovat viellä reilusti alle viisikymppisiä.
        ideoita? =))

        jos osaat leipoa niin kuiva kakkuja niin ja jos pyydät äitiltä apua iskäs lahjoihin ja päin vastoin!!!!!!!!!!!!!
        =)


    • askartelia hulluu?!

      jos on nii pilttipurkkeja sit pistät jotain silkkipaperia tai servettii ja jotain kimalletta nii saat aika kivoja kippoja
      tein semmosii parhaalle kamulleni
      tykkäs aika paljon

      P.S.voit täyttää purkit karkeilla tai pienillä runon pätkillä

      P.P.S.oon itekkin 11v.

    • Itse tehty lämmittää

      Koirille saa helposti ja halvalla leluja tekemällä munkin nyöriä (ohje löytyy netistä). Jos ei ole rahaa tai mahdollisuutta ostaa matonkudetta (vai mitä se nyt on) voi vaikka repiä vanhoja t-paitoja pitkäksi suikaleeksi.
      Koirille voisi myös tehdä omat herkkukorit, joihin voisi tehdä itse herkkuja esim. kuivata maksaa ym. sisäelimiä. Ohjeita koiran herkkuihin löytyy netistä.

      Ja vauvasta vaariin lahjaksi sopii itse tehdyt lapaset ja villasukat. Itse olen ainakin saanut tyytyväisen vastaanoton vauvan sukista ja lapasista, kun niistä saa tehtyä persoonallisempia kuin kaupan vastaavat. Olen myös tehnyt pienelle vauvalle peiton virkaten, josta on kovasti tykännyt myös isompana.

      Mummoille, tädeille ym. muille voisi tosiaan olla hyvä idea leipoa vaikka erilaisia pikkuleipiä/pipareita ja laittaa koristeltuun lasipurkkiin (pilttipurkit, lasisäilykepurkit) ja niihin vielä vaikka kauniisti pahville kirjoitetut reseptit mukaan.

    • itse tehty

      Kysy isältäsi jos hänellä olisi pari laudan palaa tai jos sinulla on pieni rasia niin voi esim äidille askarrella korurasian

    • Lolzface

      Koira ei tarvitse mitään erikoista. Se nauttii jo siitä kun saa repiä pakettia auki. Jos löydät vanhoja pehmoleluja tai vastaavia joita kukaan ei kaipaa, anna koiralle! Ne nauttivat kun saavat kiskoa sitä jonkun kanssa.

    • plääh...

      Yritän tässä pähkäillä äiskälle ja pikkusisterille nimpparilahjaa ens illaks...Ideoita??? :0

      • looooooser

        systerille* :D Ja tee oma keskustelu tänne, äläkä tuu tunkee noit joululahjaideoihi -,- KIIITOS.


    • mää vaa

      tee koirille "lahjakortti" jossa lukee; tämä kortti oikeuttaa saamaa siivun joulukinkkua. :)

    • esko897
    • jouluklare

      Jos vaan jaksaa piirtää tai tehdä tietsikalla, niin vuoden kalenterinkin voisi itse tehdä, ja tuunata sivuja ja kansia saajan mukaan. :) ja kiitos munkin puolesta kivoista ideoista!

    • Kuponki suunnittelia

      Vaikka joku kuponki Esim:Tällä kupongilla autan sinua kotitöissä. Tai jos vaikka sisaruksesi lenkittää koiraa (oletan että teillä on koira) Niin tälläinen: Tällä kupongilla lenkitän 10 kertaa Rekkua. tai jtn. =)

    • jususto

      tein ite tällä iPhone 4 kovan suojakuoren itse ottamallani kuvallani http://www.designskins.fi sai alennustaki 10% tällä koodilla dsfi10p

    • Alsy

      Itse tein tommosista pilttipurkeista viimevuonna eläimiä; kankaalla/huovalla peitetään purkin pinta ja kansi. Sitten vaikka kartongista tai pahvista (jonka voi myöhemmin maalata), teet korvan/saparot/hännän/kuonon/kärsän - riippuen tietenkin eläimestä ;)

      Sitten vain täytät namuilla!

      • Alsy

        koirille voi tehdä helposti lahjan; ota vessapaperi hylsy, ja taita pää jottei sieltä pääse tipahtamaan herkut. Sitten täytät vaikka herkkupaloilla, juustolla/kinkulla jne... Lopuksi taita toinenkin pää ja anna koiralla :D


      • dsagg
        Alsy kirjoitti:

        koirille voi tehdä helposti lahjan; ota vessapaperi hylsy, ja taita pää jottei sieltä pääse tipahtamaan herkut. Sitten täytät vaikka herkkupaloilla, juustolla/kinkulla jne... Lopuksi taita toinenkin pää ja anna koiralla :D

        Täytyy vaan katsoa, ettei ole sellainen vedessä hajoava hylsy. Muuten voi rekku saada suolitukoksen mömmööntyneestä hylsystä.


      • eltsu4
        Alsy kirjoitti:

        koirille voi tehdä helposti lahjan; ota vessapaperi hylsy, ja taita pää jottei sieltä pääse tipahtamaan herkut. Sitten täytät vaikka herkkupaloilla, juustolla/kinkulla jne... Lopuksi taita toinenkin pää ja anna koiralla :D

        hylsyn voi koristella vaikka ihan tusseilla ja lahjan voi kääriä hauskasti karkiksi. Jos into riittää koska tuntuu että koira kyllä "tuhoaa" lahjan aika nopeasti :)


      • eltsu4
        eltsu4 kirjoitti:

        hylsyn voi koristella vaikka ihan tusseilla ja lahjan voi kääriä hauskasti karkiksi. Jos into riittää koska tuntuu että koira kyllä "tuhoaa" lahjan aika nopeasti :)

        Pilttipurkista (jos löytyy ei kyllä paljoa maksa ja oon hywää


    • magic2

      oisiko jollain ideoita mitä voisi antaa lahjaksi isä puolelle (siis äidin miesystävälle) ? (: please help mee :o

    • ....

      Hiukan kiire, jos voit mennä kultasepän liikkeeseen, joku kiva tinaesine?

    • Sambucaa
    • pölkkytonttu

      Tonttu-ukot puusta

      -sahaa normaali puukalikka toisesta päästä tasaiseksi ja toinen pää viistottain
      -lisää viistottaiseen päähän esim pala huopaa tonttulakiksi. lakin päähän voi lisätä tiu'un
      -piirrä silmät ja suu / lisää muoviset silmät
      -lisää vanua tai naavaa parraksi

      and thats ready!

      näitä voi pitää vaikka ulkona koristeena tai sisällä uunin päällä

    • avuton tyyppi ;b

      olisiko teillä ideoita mitä itse tehtyy vois keksii mummille ja papalle?

      ne on aika sellasii energisii ja mummi ei neulo vaan istuu tietsikalla.. XD et olisko ideoikta niinku et voisin tehä sen t'änään ku ei ole huomenna kyytii kauppaan :( et jotain jostain mitä mulla on jo kotona :) pliis? apuja?

    • Koirille lahjoja :)

      Hei!

      Koirille voi esim. tehdä itse leluja, esim. sellaisen letin tapaisen "purulelun", ohjeita löytyy varmaan netistä. Sen lisäksi voisihan jostain ehkä löytyä joku koirannami -resepti? :) Ja jos kotoa saa putavaraa, niin agilityesteitä ja muuta koirien temppujuttuja jos koirat on sen tyyppisiä? Ja tietysti sitten neuloa vaikka tonttulakin koiralle tai muita vaatteita? Myös heijastinliivi kaupasta voisi olla ihan kiva, tai että ostaa vaan tavallisen koiranliivin (vaikka kivan värisen) ja laittaa siihen sitten heijastintarraa, mulle ainakin kelpais! ;)

    • Rakastaa_joulua

      siis pilttipurkin voi koristella vaikka kimalteella, paperilla ja ihan millä vaan, mikä pysyy pilttipurkissa (•_•)

    • HUSKYFANI

      Koiralle herkkuja, leluja tai panta hihna ja valjaat♡

    • Tonttulainen

      En tiedä onko nämä ollut jo, mutta itse annoin tänä vuonna:
      Ensiksi ystävät, mutta lahjat käyvät kaiken ikäisille:
      Parhaalle ystävälle helmilaukun, jota tämä oli toivonut pitkään. Täytin sen itse tehdyllä inkivääriteellä, myslipatukoilla(itse leivoin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe