Edullisin yritystili

Osa katetta

Paljonko teillä pienyrittäjillä on kk-maksut seuraavilla pankkipalveluilla:

- Maksuja 5-8 kpl/kk
- Laskuja 3-5 kpl/kk
- Nettipankki ilman paperista tiliotetta
- Debit kortti

Olen vakavasti harkinnut Nordeaa jossa kuulemani perusteella on alkavalle yrittäjälle
starttipaketti alk. 5€/kk
Onko tiedossa edullisempaa?

8

1425

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nordea sucks

Itse aloitin yrittämisen vuosi sitten ja otin juuri tuon Nordean alkavan yrittäjän paketin 5€/kk. Nyt keväällä se nousi jo 7 euroon, mikä nyppii sen verran että aion vaihtaa pankkia heti kun löytyy edullisempi.

• vaikka...

Tapiola Pankissa taitaa olla 10 €/kk yrittäjätili (voi olla halvempikin) ilman mitään tilisiirtorajoituksia, eli siis saa olla tilitapahtumia vaikka kuinka paljon, eikä niistä tule lisäkuluja. Korkokin taisi olla melkohyvä, sitten jos euribor nousee.

Myös kun on noin vähän maksuja, niin voi käyttää erillistä omaa käyttelytiliä tms. tiliä jonka käyttöä ei ole rajattu ainakin toiminimen kohdalla se on ihan ok.

Debit-kortti taisi kuulua pakettiin ilman lisämaksua.

En nyt tiedä tuota Nordean hinnastoa, että perivätköhän mahdollisesti tapahtumista jotain extraa jos menee tietyn rajan yli.

• 7+18

"Myös kun on noin vähän maksuja, niin voi käyttää erillistä omaa käyttelytiliä tms. tiliä jonka käyttöä ei ole rajattu ainakin toiminimen kohdalla se on ihan ok."

Hmm, minullakin olisi tarvetta keväällä yritystilille ja kyseessä on osakeyhtiö. Miten tuo mahtaa toimia osakeyhtiön kyseessä ollessa? Onko sinulla tai muilla tietoa?

• rtyhtdeyhe
        7+18 kirjoitti:

"Myös kun on noin vähän maksuja, niin voi käyttää erillistä omaa käyttelytiliä tms. tiliä jonka käyttöä ei ole rajattu ainakin toiminimen kohdalla se on ihan ok."

Hmm, minullakin olisi tarvetta keväällä yritystilille ja kyseessä on osakeyhtiö. Miten tuo mahtaa toimia osakeyhtiön kyseessä ollessa? Onko sinulla tai muilla tietoa?

Osakeyhtiön tili on avattava y tunnuksella, eli siitä tulee automaattisesti yritystili. Osakeyhtiö on itsenäinen juridinen henkilö eikä kukaan toinen voi avata tiliä kuin oy itse. Vaikka sinä omistat oy koko osakekannan, on sinun suhtauduttava yhtiöön kuin johonkin toiseen henkilöön jonka asioita sinä hoitaisit.

• 67555
        rtyhtdeyhe kirjoitti:

Osakeyhtiön tili on avattava y tunnuksella, eli siitä tulee automaattisesti yritystili. Osakeyhtiö on itsenäinen juridinen henkilö eikä kukaan toinen voi avata tiliä kuin oy itse. Vaikka sinä omistat oy koko osakekannan, on sinun suhtauduttava yhtiöön kuin johonkin toiseen henkilöön jonka asioita sinä hoitaisit.

Op tili aukesi jo ennen yrityksen perustamista. Ei mitään maksuja. Oy tulossa.

• Rahat säästöön
        67555 kirjoitti:

Käyttötili Handelsbankenissa. 0 euroa. Ei pankkikorttia.

• fhndthjdgy
        67555 kirjoitti:

Se tili on sitten avattu perustettavan yhtiön nimiin, mutta osakeyhtiön tili ei voi olla kenenkään muun nimissä kuin itse yhtiön. Yhtiön tili ei voi olla sinun omissa nimissäsi, se on mahdotonta.

• Op mies
        fhndthjdgy kirjoitti:

Se tili on sitten avattu perustettavan yhtiön nimiin, mutta osakeyhtiön tili ei voi olla kenenkään muun nimissä kuin itse yhtiön. Yhtiön tili ei voi olla sinun omissa nimissäsi, se on mahdotonta.

Kyllä, se on samalla nimellä kuin tuleva yritys! Tosin sanoin silloin tiliä avatessa, että tmi tulee.. Nyt muutin mieltä ja oy tulossa.. Mutta ei kai se mitään muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1731
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1290
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1254
    Aihe