Ottakaa aloittelijat huomioon seuraava seikka:
Kaikki tälläkin palstalla esitetyt väittämät Windows Vistaan muka kohdistuvista ongelmista ja toimimattomuudesta ovat Linux-kiihkoilijoiden levittämää propagandaa Yhdysvaltalaista Microsoftia kohtaan. Nämä väitteet eivät perustu faktaan vaan niiden levittäjien mustavalkoiseen maailmankuvaan, mitä tulee tietoteknologiaan.
Vista on hieno käyttöjärjestelmä, sen ainoa ongelma oli vain se että lehdistö hetkellisesti muutaman marginaalisen ongelman johdosta alkoi uskoa Näitä Linux-paasaajia. Tiedä vaikka kyseessä olisi ollut kilpailijoiden salaliitto Microsoftia kohtaan.
Vistan ongelmat valhetta!
10
407
Vastaukset
- ai saman -
lainen kun Microsoftilla Linuxeja kohtaa ?
Vaikka eikö ne omasta Novellista aika paljon.
http://www.google.fi/webhp?hl=fi&source=hp&btnG=Google-haku&lr=lang_fi#hl=fi&q=Novell suse&meta=&aq=f&oq=&fp=b6de301e1c6d4e56
SUSE Linux on taas Novellin. ;) - Pege81
Vistan saama kritiikki on yleensä ollut ihan aiheellista. Laitteiden toimimaan saaminen on voinut olla ongelmallista, koska ajureita ei ole enää ollut saatavilla, ja XP-versio ei ole toiminut. Melkein jokaisesta käyttäjän toimesta valittava UAC (User Account Control), ja sen pystyi/pystyy ottamaan pois käytöstä. Silloin tietoturva heikkeni oleellisesti, UAC:ia ei saanut muistamaan yleisimpiä toimintoja, vaan aina jouduit vastailemaan sallin/en salli.
Aero työpöytä, suuresti mainostettu, mutta ei toiminut läheskään kaikilla integroiduilla näytönohjaimilla. Virustorjunta/palomuurisovellukset menivät pitkälti uusiksi, ja päivityksiä tuli tiheästi, koska Vista oli arkitehtuuriltaan täysin erilainen, kuin XP.
Ajureissa oli ongelmia ainakin Vistan alkutaipaleella. SP1 ja viimeisin SP2 on luoneet Vistasta lähes valmiin käyttiksen. Tosin vain liian myöhään, sillä Windows 7 tuli markkinoille, ja se on saanut osakseen paremmin suosiota. On toiminnoiltaan muutenkin parempi, jo RC-versiot antoivat odottaa parempaa käyttistä. Yrityksistä vain harvat siirtyivät Vistaan, juuri näiden kaikkien ongelmien takia. Yritykset odottivat 7:aa, ja nyt on siirtyminen edessä. XP:llä kirjoittelen tässä edelleenkin, mutta 7 pitäisi jaksaa asennella koneelle. - MinäIte.
Kyllä ongelmia on ollut. Minulla on vista ollut kohta 3 vuotta ja tiedän mitä puhun.
- penafani
Ollut kolme vuotta vista ja ei mitään ongelmia, ei minkäänlaisia!
- muri5
penafani kirjoitti:
Vista on hyvä käyttis jos sitä ei kuormita liikaa ja jos sitä osaa käyttää!
- jatkuvasti
muri5 kirjoitti:
Vista on hyvä käyttis jos sitä ei kuormita liikaa ja jos sitä osaa käyttää!
ja bootata päivityksen jälkeen, todella hieno käyttis, ei voi parempaa olla.
- MinäIte.
penafani kirjoitti:
Vista oli 3v sitten vielä beta-versio ja vasta joulukuussa tuli normaali versio. Minä ostin sen juuri silloin kun se ilmestyi.
- sininen lenkki
MinäIte. kirjoitti:
Vista oli 3v sitten vielä beta-versio ja vasta joulukuussa tuli normaali versio. Minä ostin sen juuri silloin kun se ilmestyi.
ton aloituksen on pakko olla vitsi. Vistan käyttö on yhtä painajaista. Kone huutaa äärirajoilla.. pakko kytkeä visuaaliset ominaisuudet pois ettei emo lopullisesti kyrvähdä.. ei ikinä enää winukkaa.
- oonhyvä
Ei ongelmaa ole ollut vistan kanssa , eikä muunkaan järjestelmän kanssa. Ongelmat on painottueet käyttjän omiin ongelmiin. Pitäis olla logiikka kunnossa ensteks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969