V50 DRIVe

palasin Volvoon

Alla nyt 5500km ajettu vm. 2010 Volvo, ja voin sanoa olevani erittäin tyytyväinen autoon! Keskikulutuskin näin nollakeleillä on pysynyt alle viiden litran ja ajo ollut sekalaista. Ja ne ajo-ominaisuudet, luksusta pojat luksusta!

Jos joku on parhaillaan harkitemassa hankintaa ko. autosta, voin suositella lämpimästi.

20

1981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eletään 2009

      Minulla alla Fiat vm, 2011 ja keskikulutus on alle litra!

    • zöf

      Volvo s40 ja v50 ovat todellakin mukavia ja erittäin hyviä ajettavia, vaikka periaatteessa kyseessä on Ford Focus pyhäpuvussa.

      • arfgk

        vaan todellisuudessa ne on tismalleen sama auto. Sama alusta, sama moottori jne. Sisusta jne on taas erillaiset, mutta jotain muutostahan täytyy tullakin kun volvo maksaa noin tuplaten foordiin nähden.


    • entinen VAG

      Saan joulukuun alussa oman V 50 Driven alle. Lokakuussa kävin koeajelulla ja sen jälkeen otin vielä illaksi käyttöön ko. auton, ja oli sen verran positiivinen kokemus kaikin puolin, että pistin tilaukseen. Ajo-ominaisuudet ovat todellakin erinomaiset ja varustetaso jotain aivan muuta kuin nykyisessä autossa.

    • Volvocars

      Vai on kulutus alle 5... Mutta kun tehtaan markkinointiosaston mukaan sen pitäisi olla alle 4.

      • Palasin Volvoon

        Tosiaan keskikulutus on sen alle 5 litraa näillä keleillä Etelä Suomessa. Uskon että sillä pääsee alle 4:n jos ajetaan pitkää siivua nopeudella n.100 km/h, eikä ajeta vaikka Lapin mäkisissä maastoissa.

        Onnittelut "entiselle VAG:lle" Hyvästä valinnasta!


      • RMBII
        Palasin Volvoon kirjoitti:

        Tosiaan keskikulutus on sen alle 5 litraa näillä keleillä Etelä Suomessa. Uskon että sillä pääsee alle 4:n jos ajetaan pitkää siivua nopeudella n.100 km/h, eikä ajeta vaikka Lapin mäkisissä maastoissa.

        Onnittelut "entiselle VAG:lle" Hyvästä valinnasta!

        alle 5 ei ole mikään saavutus. Alla -08 farkku millä pääsee 4,5 / satku, omalla normaalilla raskahkolla kaasujalalla ollaan vitosen tuntumassa, yli on vaikea päästä


    • olen

      reilun viikon ajellu s40 t5 vm.2005 ja tyytyväinen olen ollut tuohon kulutukseenkin. Tietysti noista ecodiesel lukemista jäädään selvästi. Mutta eipä kuluta enempää, kuin edellinen autoni 2 litrasella vapari bensakoneella, vaikka kaasujalka on ollut välillä aika raskaskin kiihdytyksissä. Focus pyhäpuvussa ehkä, mutta eipä pitäisi ainakaan ruostua yhtä herkästi ja t5 kone ainakin on Volvon oma.

      • SIIT is IN.

        Onkohan noi teidän kulutuslukemat ajotietokoneesta vai mitattuja? Ajot.koneen lukemiin ssa lisätä 0,5-1,0 litraa niin aletaan olla todellisissa kulutuslukemissa. Itsekin harkitsin uutta V50 1,6 drive Volvoa mutta unhdin koko jutun kun sain tilavamman ja paremmin varustellun auton kymppitonnin halvemmalla, (Seat Altea 1,9tdi. style). Joko ne on saanu mukitelineet tähän uuteen drive malliin?


      • tuntevan
        SIIT is IN. kirjoitti:

        Onkohan noi teidän kulutuslukemat ajotietokoneesta vai mitattuja? Ajot.koneen lukemiin ssa lisätä 0,5-1,0 litraa niin aletaan olla todellisissa kulutuslukemissa. Itsekin harkitsin uutta V50 1,6 drive Volvoa mutta unhdin koko jutun kun sain tilavamman ja paremmin varustellun auton kymppitonnin halvemmalla, (Seat Altea 1,9tdi. style). Joko ne on saanu mukitelineet tähän uuteen drive malliin?

        asiaasi. Olen ajanut pian 80000 km 1.6 d V50:llä. Volvon ajotietokoneen ja tankkauksen ero on ollut hyvin pieni: noin desi suuntaan tai toiseen. Auto on ominaisuuksiltaan aivan mainio. Eikä pienintäkään vikaa. Viimeksi mentiin talviteitä Lapinmatkalla 4,4 litran keskikulutuksella.
        Et ilmeisesti ole ollut oikeasti Volvoa ostamassa, koska et tunne merkin varustelusysteemiä. Mukiteline eteen maksaa 20 ja taakse 40 euroa.
        Altea on varmaan ihan hyvä auto. Joko ne on muuten saaneet kuulosuojaimet vakiovarusteeksi?


      • drivessa vaan
        SIIT is IN. kirjoitti:

        Onkohan noi teidän kulutuslukemat ajotietokoneesta vai mitattuja? Ajot.koneen lukemiin ssa lisätä 0,5-1,0 litraa niin aletaan olla todellisissa kulutuslukemissa. Itsekin harkitsin uutta V50 1,6 drive Volvoa mutta unhdin koko jutun kun sain tilavamman ja paremmin varustellun auton kymppitonnin halvemmalla, (Seat Altea 1,9tdi. style). Joko ne on saanu mukitelineet tähän uuteen drive malliin?

        Minulla on puolivuotias V50 DRIVe 11tkm ajettu ja minulla kulutuslukemat ovat kyllä keskimäärin 5,4l/100km.

        Tämä korkeahko lukema on kyllä selitettävissä pääosassa olevalla moottoritie ajolla (pääosin rajoitus 19 km/h). Loput ajot suurelta osin Helsingin ruuhkissa lipumista.

        Aamuisin vakiovarusteena olevan ajastetun "Webaston" käyttö tuo myös hieman lisää kulutuslukemiin.

        Neljän litran lukemiin pääsee suhteellisen tasaisella 80-90km/h ajolla.

        Mitähän parempaa varustelua olet saanut tuohon halvempaan Seat Alteaasi? Minä maksoin kesäkuussa Kinetic varustetason Volvosta tasan 30500 eur kaksilla alumiinivanteisilla pyörillä, irroitettavalla peräkoukulla ja 40000 Finnairin pistettäkin (arvo välillä 400-900 eur riippuen lennosta) sai kaupan päälle. Mainitsemasi Altean lähtöhinta n. 23 000 eur veroineen, joten ihan kymppitonnin erosta ei puhuta. Halvempi kuitenkin. Altean diesel ei ole kuitenkaan niin "vihreä" polttoaineen kulutuksessa ja CO2 päästöissä. En myöskään nähnyt Altean varusteluvaihtoehdoissa Volvossa vakiona olevaa ajastimella varustettua polttoainelämmitintä, jolla auto odottaa talviaamuina lähtöä lämpimänä ja ikkunat sulana riippumatta minne pysäköity.


      • volvo mies
        drivessa vaan kirjoitti:

        Minulla on puolivuotias V50 DRIVe 11tkm ajettu ja minulla kulutuslukemat ovat kyllä keskimäärin 5,4l/100km.

        Tämä korkeahko lukema on kyllä selitettävissä pääosassa olevalla moottoritie ajolla (pääosin rajoitus 19 km/h). Loput ajot suurelta osin Helsingin ruuhkissa lipumista.

        Aamuisin vakiovarusteena olevan ajastetun "Webaston" käyttö tuo myös hieman lisää kulutuslukemiin.

        Neljän litran lukemiin pääsee suhteellisen tasaisella 80-90km/h ajolla.

        Mitähän parempaa varustelua olet saanut tuohon halvempaan Seat Alteaasi? Minä maksoin kesäkuussa Kinetic varustetason Volvosta tasan 30500 eur kaksilla alumiinivanteisilla pyörillä, irroitettavalla peräkoukulla ja 40000 Finnairin pistettäkin (arvo välillä 400-900 eur riippuen lennosta) sai kaupan päälle. Mainitsemasi Altean lähtöhinta n. 23 000 eur veroineen, joten ihan kymppitonnin erosta ei puhuta. Halvempi kuitenkin. Altean diesel ei ole kuitenkaan niin "vihreä" polttoaineen kulutuksessa ja CO2 päästöissä. En myöskään nähnyt Altean varusteluvaihtoehdoissa Volvossa vakiona olevaa ajastimella varustettua polttoainelämmitintä, jolla auto odottaa talviaamuina lähtöä lämpimänä ja ikkunat sulana riippumatta minne pysäköity.

        ajettu 3000 kilometriä...kulutus ajotietokoneen mukaan 4.2 l/100 km keskinopeus 67 km/h. lähinnä vakionopeuden säätimellä 83 km/h. tankkaus.com mukaan kulutus on on tällä hetkellä 4.63 l/100 km, selittynee webaston käytöllä töihin lähtiessä ja töistä palatessa. Itse en ottanut niitä rumia vanteita, joilla olisi voinut säästää lisää dieseliä. 100 nopeudella ajaessa kulutus nousee myös tuohon 4.6 l kulutukselle. joten 80 nopeudella on teoriassa mahdollisuus kesällä päästä alle 4 litran.....


      • volovo..
        volvo mies kirjoitti:

        ajettu 3000 kilometriä...kulutus ajotietokoneen mukaan 4.2 l/100 km keskinopeus 67 km/h. lähinnä vakionopeuden säätimellä 83 km/h. tankkaus.com mukaan kulutus on on tällä hetkellä 4.63 l/100 km, selittynee webaston käytöllä töihin lähtiessä ja töistä palatessa. Itse en ottanut niitä rumia vanteita, joilla olisi voinut säästää lisää dieseliä. 100 nopeudella ajaessa kulutus nousee myös tuohon 4.6 l kulutukselle. joten 80 nopeudella on teoriassa mahdollisuus kesällä päästä alle 4 litran.....

        Empä ottanut minäkään Libra-vanteita alle, tuskimpa ne kummoisia säästöjä olisivat tuoneet kulutuksessa. Myyjä oli samaa mieltä.
        Volksvagenin omistajana (-07 vm) totesin että ajotietokone näyttää kyllä tsi:ssä aika optimistisia kulutuslukemia. Todellisuus on aivan toista.
        Ensi viikolla olisi sitten luovutus....


      • v5kymppinen
        volvo mies kirjoitti:

        ajettu 3000 kilometriä...kulutus ajotietokoneen mukaan 4.2 l/100 km keskinopeus 67 km/h. lähinnä vakionopeuden säätimellä 83 km/h. tankkaus.com mukaan kulutus on on tällä hetkellä 4.63 l/100 km, selittynee webaston käytöllä töihin lähtiessä ja töistä palatessa. Itse en ottanut niitä rumia vanteita, joilla olisi voinut säästää lisää dieseliä. 100 nopeudella ajaessa kulutus nousee myös tuohon 4.6 l kulutukselle. joten 80 nopeudella on teoriassa mahdollisuus kesällä päästä alle 4 litran.....

        300 km ajettu keskikulutus 5,0 litraa. Aivan fantastinen auto maantiellä ja kaupungissa.


      • poju
        v5kymppinen kirjoitti:

        300 km ajettu keskikulutus 5,0 litraa. Aivan fantastinen auto maantiellä ja kaupungissa.

        1000 kilsaa maantieajoa takana. Alla 1.6 drive, jolle luvataan 3.5. Tietokone näyttää 5.2 ja todellinen on 5.9. Tämähän syö enemmän kuin s80 d5 automastti,johon tämän vaihdoin.


      • just joo
        poju kirjoitti:

        1000 kilsaa maantieajoa takana. Alla 1.6 drive, jolle luvataan 3.5. Tietokone näyttää 5.2 ja todellinen on 5.9. Tämähän syö enemmän kuin s80 d5 automastti,johon tämän vaihdoin.

        En tiedä ajotyylistäsi,mut jotain siinä on pielessä jos saat kulumaan noin paljon polttoainetta.Maantieajossa pääsee helposti 4l pintaan.


    • poju

      edellisellä s80 d5:lla pääsin aina alle tehtaan ilmoittaman kulutuksen, joten ei minulla hirveän raskas kaasujalka ole. Jos ei seuraava tankillinen ala pudota 4:n pintaan pitää viedä tuo liikkeelle niin saavat katsoa mitä vikaa tuossa oikein on.

      • vwvolvo

        Vaihdoin Golfini (TSI 90 kw, hatchback, vm 2009) männäviikolla uuteen V50 1,6d classiciin, kun oli tarvetta tilalle ja volvon ilmoitetut kulutuslukematkin olivat ihan mukavat. Ihmettelin suuresti kun vertailin vaihtoautosta tarjottavia hintoja - volvoliikkeestä sain 2500 euroa enemmän volkkarista kuin mitä vv-auto tarjosi (16500 vs 14000 e). Missä mättää? Haluaako Volvo vain päästä eroon vanhentuvasta kalustosta, vai mikä lienee syy?


      • Artistimaksaataas
        vwvolvo kirjoitti:

        Vaihdoin Golfini (TSI 90 kw, hatchback, vm 2009) männäviikolla uuteen V50 1,6d classiciin, kun oli tarvetta tilalle ja volvon ilmoitetut kulutuslukematkin olivat ihan mukavat. Ihmettelin suuresti kun vertailin vaihtoautosta tarjottavia hintoja - volvoliikkeestä sain 2500 euroa enemmän volkkarista kuin mitä vv-auto tarjosi (16500 vs 14000 e). Missä mättää? Haluaako Volvo vain päästä eroon vanhentuvasta kalustosta, vai mikä lienee syy?

        Jos kävit Espoon lasipalatsissa, niin ymmärrät kenen se pitää maksaa...


    • volvosta

      niin V50 valmistus on loppunut,tosin nythän se on hyvä ostos sillä varusteita tulee paljon mukaan ja auto itsessään on todella mahtava jos vaan tilat riittävät,vielä kun toi 1.6Drive olisi autom.laatikolla...varmaan syksyllä tulevaan uuteen V40 tulee jossain vaiheessa mukaan tähän pikkudieseliinkin automaatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe