Windowsissa jälleen kerran kriittisiä haavoittovuuksia

x=8+15

No ei ensimmäistä kertaa, eikä joudu odottamaan päivityksiäkään kriittisiin haavoittuvuuksiin "kuin" viikon... http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms09-nov.mspx

Ei muuta kuin bugilistat näkyviin niin alkaa mietityttään Win-fanaatikkoja. Korjaukset tulisi saattaa saataville välittömästi kun ne on saatu korjattua ja toimiviksi osoitettu. "Ne tulee sitten seuraavan kuun toisena tiistaina", todella kuluttajaystävällistä touhua...

Jokainen miettikööt joka käyttää tätä NSA:n vakoiluohjelmaa, nimeltä Windows, luottaako siihen sen verran mitä työpöytäkäytöltään vaatii.

15

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LinuxOnRiski

      https://launchpad.net/ubuntu/ bugs

      Koskahan noihin saataisiin korjaukset. Nyt ne ovat tuolla nähtävillä ja rikollisten helposti hyödynnettävissä.

      • x=12+14

      • .......

        Noistahan suurin osa ei todellakaan ole mitään turvallisuusriskejä, yksi "high"-luokkaan laitettu bugi esimerkiksi on kuvaukseltaan tämmöinen; "Cannot create a user "håkan"".


      • Lol Lol

        Missä on Microsoftin buglist? Käsi otsalle ja usko ettei tulevien päivityksien jälkeen jää yhtään bugia :D
        Avoimmuus on tätä päivää


      • LinuxOnRiski
        Lol Lol kirjoitti:

        Missä on Microsoftin buglist? Käsi otsalle ja usko ettei tulevien päivityksien jälkeen jää yhtään bugia :D
        Avoimmuus on tätä päivää

        Linux on riski avoimuutensa takia. Rikolliset vain avaavat bugilistan ja käyttävät hyväkseen tietoja. Koko koodi on vapaata josta on helppo etsiä hyödynnettaviä asioita rikollisuuteen.

        Microsoftin listat ovat salaisia ja siten äärimmäisen vaikeasti rikollisten hyödynnettävissä. Suljetusta koodista rikolliset löytävät sattumalta heikkoja kohtia mutta avoimesta koodista he voivat vapaasti tutkia miten asiat on tehty ja miten hyödyntää sitä konnuuksiin.


      • x=13+4
        LinuxOnRiski kirjoitti:

        Linux on riski avoimuutensa takia. Rikolliset vain avaavat bugilistan ja käyttävät hyväkseen tietoja. Koko koodi on vapaata josta on helppo etsiä hyödynnettaviä asioita rikollisuuteen.

        Microsoftin listat ovat salaisia ja siten äärimmäisen vaikeasti rikollisten hyödynnettävissä. Suljetusta koodista rikolliset löytävät sattumalta heikkoja kohtia mutta avoimesta koodista he voivat vapaasti tutkia miten asiat on tehty ja miten hyödyntää sitä konnuuksiin.

        Hyödyntäminen näyttää olevan hyvin vaikeaa kun bugeja on avoinna 0 kappaletta? Jos yrityksessä on Debian stablen päällä sekä palvelin, että työasemat niin kuinka niihin hyökätään "avoimien bugilistojen kautta". Kerro nyt...

        Ohjelmistot ovat työkaluja ja niiden pitää toimia. Jos tarvitaan Ubuntua tai Debian testingiä niin asennetaan pois vain. Kyllä bugit on sen verran mitättömiä "ilmoituksia". Hyökkäät yksin rykmenttiä vastaan ja väität että takanasi on armeija, se armeija on vain se "näkymätön Microsoftin bugilista" joka suojaa sinua. Näissä taistoissa tuppaa jäämään toiseksi kun se armeija onkin olemattoman voimaton. Ilman faktaa ei ole uskominen myyjien propagandaa


      • on!
        LinuxOnRiski kirjoitti:

        Linux on riski avoimuutensa takia. Rikolliset vain avaavat bugilistan ja käyttävät hyväkseen tietoja. Koko koodi on vapaata josta on helppo etsiä hyödynnettaviä asioita rikollisuuteen.

        Microsoftin listat ovat salaisia ja siten äärimmäisen vaikeasti rikollisten hyödynnettävissä. Suljetusta koodista rikolliset löytävät sattumalta heikkoja kohtia mutta avoimesta koodista he voivat vapaasti tutkia miten asiat on tehty ja miten hyödyntää sitä konnuuksiin.

        "Microsoftin listat ovat salaisia ja siten äärimmäisen vaikeasti rikollisten hyödynnettävissä."

        Eikä niitä aukkoja ole juurikaan löydetty kun ne on NIIN salaisia. Mitä nyt miljoona kappaletta tällä hetkellä, ;)


      • on! kirjoitti:

        "Microsoftin listat ovat salaisia ja siten äärimmäisen vaikeasti rikollisten hyödynnettävissä."

        Eikä niitä aukkoja ole juurikaan löydetty kun ne on NIIN salaisia. Mitä nyt miljoona kappaletta tällä hetkellä, ;)

        Rikolliset kyllä löytää ne aukot mutta kukaan muu ns. "asiallinen" ryhmä ei tunnu löytävän kuin vasta kun vahinko on tapahtunut.


      • Hohhoijaa taas
        exergy kirjoitti:

        Rikolliset kyllä löytää ne aukot mutta kukaan muu ns. "asiallinen" ryhmä ei tunnu löytävän kuin vasta kun vahinko on tapahtunut.

        Merkillistähän se tuntuu olevan ettei ohjelmiston valmistaja tunnu omia bugejansa löytävän. Nehän löytää käyttäjät jotka ohjelmistoja käyttää ja jos käyttäjät myös kehittää ohjelmistonsa on rengas pettämätön.

        No otetaanko sitten aiheenksi haittaohjelmat? Tuossa pari päivää sitten sai muutamat mukulat tuomion muummoassa haittaohjelmista http://www.tietokone.fi/uutiset/nuoret_tuomittiin_haittaohjelmista_roskapostista_ja_tietomurroista

        Näyttää teinirikolliset diggaavan piratismia ja Windowsia? Mites se nyt näin...

        "Vuonna 1990 ja 1991 syntyneet pojat lähettivät syyttäjän mukaan sähköposteja ohjelmistoyhtiö Microsoftin asiakkaille. Väärennettyjen viestien avulla he yrittivät saada uhrit asentamaan liitteenä tulleen haittaohjelman, jonka nuoret olivat itse kehittäneet"

        Sitten lähetellään sähköpostiviestejä Microsoftin asiakkaille, kuvastaako tämä jotenkin tietoturvaa, Windowsihan piti olla absoluuttisen turvallinen käyttöjärjestelmä? Mitenkäs tälläinen liite sujahtaa sähköpostissa läpi ilman että virustorjunnat sun muut hienoudet huutaa punaisena.


      • Vista_fani
        Hohhoijaa taas kirjoitti:

        Merkillistähän se tuntuu olevan ettei ohjelmiston valmistaja tunnu omia bugejansa löytävän. Nehän löytää käyttäjät jotka ohjelmistoja käyttää ja jos käyttäjät myös kehittää ohjelmistonsa on rengas pettämätön.

        No otetaanko sitten aiheenksi haittaohjelmat? Tuossa pari päivää sitten sai muutamat mukulat tuomion muummoassa haittaohjelmista http://www.tietokone.fi/uutiset/nuoret_tuomittiin_haittaohjelmista_roskapostista_ja_tietomurroista

        Näyttää teinirikolliset diggaavan piratismia ja Windowsia? Mites se nyt näin...

        "Vuonna 1990 ja 1991 syntyneet pojat lähettivät syyttäjän mukaan sähköposteja ohjelmistoyhtiö Microsoftin asiakkaille. Väärennettyjen viestien avulla he yrittivät saada uhrit asentamaan liitteenä tulleen haittaohjelman, jonka nuoret olivat itse kehittäneet"

        Sitten lähetellään sähköpostiviestejä Microsoftin asiakkaille, kuvastaako tämä jotenkin tietoturvaa, Windowsihan piti olla absoluuttisen turvallinen käyttöjärjestelmä? Mitenkäs tälläinen liite sujahtaa sähköpostissa läpi ilman että virustorjunnat sun muut hienoudet huutaa punaisena.

        "he yrittivät saada uhrit asentamaan liitteenä tulleen haittaohjelman"
        Jos joku haluaa asentaa koneelleen haittaohjelman niin sille ei voi kertakaikkiaan mitään.
        Asia on täsmälleen sama kaikissa käyttiksissä.


      • Pentti Nelonen
        exergy kirjoitti:

        Rikolliset kyllä löytää ne aukot mutta kukaan muu ns. "asiallinen" ryhmä ei tunnu löytävän kuin vasta kun vahinko on tapahtunut.

        sanonut, että Microsoftin koodaajat ovat huippuammattilaisia.

        Hohhoo ja pulloa perseeseen.


    • Security Newsletter

      Windows-orjat saavat vihdoin tänään päivitykset, joita ovat odottaneet kuukauden. Tehkää varmuuskopiot tiedostoistanne koska levyn korruptoitumisvaara on todellinen, kuka tietää mitä sontaa koneillenne päivitellään. Voi tulla 2 bugia 1 tilalle kun laaduntarkkailussa ei ole puolueetonta valvontaa.

      Tämän jälkeen käynnistelkää koneitanne muutama kerta ja nykkikää verkkojohdot seinistä tietoturvan nimissä. Pelatkaa tietokoneella ihania xbox pelejä DirectX 0.5a versioilla kun niitä ei työkäytössä uskalla käyttää. Muistakaa ostaa lisää muistia sekä isommat kiintolevyt ensi kuun päivitysrumbaan, jolloin levytilantarve jälleen kasvaa

      • Tollasta bullshit'iä ei olekaan kuultu sitten BinLaden'in puheen....hhheee...v:ttu ku tyhmää tarinaa! Voiks joku oikeesti....kyllä kai....


      • ThreeMice kirjoitti:

        Tollasta bullshit'iä ei olekaan kuultu sitten BinLaden'in puheen....hhheee...v:ttu ku tyhmää tarinaa! Voiks joku oikeesti....kyllä kai....

        heittää ja samaan hengenvetoon haukkuu Pentti Nelosta valehtelijaksi, niin siinähän mainio ristiaallokko lyö.....Ite puhuu tollasta soopaa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe