Moi
Miten voin PHP:ssä määritellä että joku tietty muuttuja omaisi kaikki arvot numerosta 0-9
Olen tekemässä tietokantahakua jossa haetaan erikseen etukirjaimilla tietoa tai sitten kaikilla numeroilla yhtäaikaisesti.. niin haluaisin välttyä kahdelta eri tietkantakyselylauseelta..
..eli mun pitäisi varmaan hakea taulukolla (eikä muuttujalla) tietoa kannasta?
Olipas vaikeesti selostettu.. :)
Muuttujana mikä tahansa numero 0-9
2
377
Vastaukset 2
- No mut
Mikä estää yhdistämästä kaikkia kriteeerejä samaan haku lauseeseen?
Jos tarve on todellakin kaikilla numeroilla 0-9 hakea, eikö olisi helpompaa käyttää SQL:n between -operaattoria (tai > ja < operaattoreita)? Hanskaisi muutkin, kuin kokonaisluvut.
Jos taas tiettyä settiä haetaan, niin varmaan IN (lista) olisi oikein.
Itse olen niinä parina kertana kun olen PHP:tä koodannut, kirjoittanut kyselyt aika suoraan sql:nä, joten en tiedä millaisia välineitä siinä olisi tarjolla älykkäämmin asioiden tekemiseen (jos jotain oikeasti tekee, on SQL:n kirjoittaminen käsin yleensä väärä vaihtoehto — ellei optimointi vaadi sitä).
Ja käytä todellakin vain yhtä kyselyä. Eli tyyliin: WHERE etukirjain = 'K' OR numero BETWEEN 0 AND 9
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "4161991- 1801475
- 1491467
- 1231366
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh291166Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.238917- 113907
- 65739
- 26675
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i124655