Olen yrittäjä, ja ottanut työntekijöilleni Skandian eläkevakuutukset. Olen tehnyt työntekijöiden kanssa sopimukset vapaaehtoista eläkevakuutusta koskien, joissa on sovittu, että jos työntekijän työsuhde päättyy ennen tiettyä päivämäärää, ei työnantajalla ole velvollisuutta siirtää eläkevakuutusta työntekijälle. Voinko päättää vakuutuksen takaisinostoon oli työntekijä irtisanottu tai irtisanoutunut kun määräaikaa on vielä voimassa. Miten Skandian sopimuksessa oleva määräaika takaisinostopyynnölle; kolmen kuukauden kuluessa työntekijän työsuhteen päättymisestä. Miten käy vakuutukselle jos tämä määräaika on mennyt jo umpeen?
Eläkevakuutuksen takaisinosto
3
1451
Vastaukset
- lappi2
Kannattaa kyllä kysyä suoraan vakuutusyhtiöstä !
- oxit
samaan aikaan pitkän maksusitoumuksen esim 25v. Vekkulihomma Skandikissa että vaikka palkkioiden maksimipläni on 20v voidaan maksusitoomus tehdä esim 30 vuodeksi.
Yrityksellä on oikeus eläkevakuutuksen takaisinnostoon työntekijän työsuhteen päättymisen johdosta, ellei erikseen tehty edunsaajanmääräys sitä kiellä.
Ole asiassa yhteydessä vakuutusyhtiöön- Rouva Tietäväinen
Moni täällä kertoo asioita tosi tosina, lukekaa vakuutusehdot ennen kuin alatte huulia heiluttamaan. Maksusitoumusaika on enintään 20 vuotta. Ja ihan oikeasti kannattaa soittaa vakuutusyhtiöön jos jokin asia on epäselvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.693254Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291058
- 991002
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67936Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6885- 84879
- 34810