Paras Sopraano

Night at the Opera

Koska keskustelu parhaasta sopraanosta amatöörien toimesta näyttää menevän naurettavuuksiin, niin laitetaan nyt ammattilaistn mielipde asiasta.

Samalla pahoittelen että menee off-topiciksi, kun Tursen nimeä ei listalla näy. Onneksi sentään yksi suomalainen on päässyt listalle, sijalle 15.

BBC Music Magazine has asked 20 opera critics to name their top 10 sopranos of the recorded era and has published the critics' collective top 20 choices in the magazine's April edition. On Radio 4's Today programme, the Sunday Times' Hugh Canning (one of the 20 critics in the survey) and the Gramophone magazine editor James Inverne were interviewed about the results by James Naughtie.

Here is the list of the Top 20

1) Maria Callas 2) Joan Sutherland 3) Victoria de los Angeles 4) Leontyne Price 5) Birgit Nilsson 6) Montserrat Caballé 7) Lucia Popp 8) Margaret Price 9) Kirsten Flagstad 10) Emma Kirkby 11) Elizabeth Schwarzkopf 12) Régine Crespin 13) Galina Vizhnevskaya 14) Gundula Janowitz 15) Karita Mattila 16) Elizabeth Schumann 17) Christine Brewer 18) Renata Tebaldi 19) Rosa Ponselle 20) Elly Ameling

18

2226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musakriitikko

      Kas joko pikku musiikiasiantuntija trollilta alkaa mennä hermot:), Katos ku Tarja on vaan niin hyvä.

      Ahaa sitä on laadittu oma lista, mutta tietysti se linkki on "unohtunut" laittaa. No okei uskotaan että tuo on oikea, vika on vaan siinä että tuossa sanotaan että ne ovat oopperakriitikkoja joten eihän Tarja tai edes joku Sharon silloin voi olla edes mukana, koska tuossa listataan vaan luultavasti ne jotka ovat ammattimaisia oopperalaulajia.
      Lohdutukseksi voin todeta että eihän nyt Tarja tietenkään oikeasti millekään ooppelaulajalle pärjää eikä tarvitsekaan vastaavasti nuo ooppelaulajat eivät pärjää Tarjalle kun mennään laulamaan rokkia.
      Mutta kyllä se Tarja helvetin hyvä sopraano on ja kehittyy jatkuvasti lisää ja jos hän jonkun mielestä on maailman paras sopraano niin se on hänen subjektiivinen mielipiteensä eikä siinä ole kellään mitään mutisemista.

      • 15+9

        Että nämä kriitikot pyrkivät katsomaan asioita objektiivisesti. Ja objektiivisessa vertailussa Turunen ei pärjää.

        Subjektiivisessa vertailussahan pärjää kuka tahansa: Tarjalla on joukko hardcore faneja jotka ovat valmiita nimittämään hänet maailman parhaaksi sopraanoksi vaikka eivät ikinä olisi muita kuulleetkaan.... ja samalla haukkumaan kaikki pikku trolleiksi jotka ovat eri mieltä.

        Ja sama tietysti pätee monen muun esiintyvän taitilijan kohdalla, jokaisella on oma kannattajakuntansa joille objektiivisuus ei merkitse mitään


      • sopraanoeero
        15+9 kirjoitti:

        Että nämä kriitikot pyrkivät katsomaan asioita objektiivisesti. Ja objektiivisessa vertailussa Turunen ei pärjää.

        Subjektiivisessa vertailussahan pärjää kuka tahansa: Tarjalla on joukko hardcore faneja jotka ovat valmiita nimittämään hänet maailman parhaaksi sopraanoksi vaikka eivät ikinä olisi muita kuulleetkaan.... ja samalla haukkumaan kaikki pikku trolleiksi jotka ovat eri mieltä.

        Ja sama tietysti pätee monen muun esiintyvän taitilijan kohdalla, jokaisella on oma kannattajakuntansa joille objektiivisuus ei merkitse mitään

        Ja se linkki puuttuu yhä? Minäkin haluan nähdä tuon listan.


        "Ja objektiivisessa vertailussa Turunen ei pärjää "

        Misä sinä sen tiedät jos Tarja ei ole ollut tuossa edes mukana, eihän tuo ole muuta kuin sun omaa "ku musta tuntuu" niin sen täytyy olla näin. Todista väittees eläkä heittele niitä summanmutikassa.

        Heh tottakai Tarjan faneille Tarja on maailman paras, eihän en ne nyt muuten Tarjan faneja oiskaan höh:P


      • 22222222222
        sopraanoeero kirjoitti:

        Ja se linkki puuttuu yhä? Minäkin haluan nähdä tuon listan.


        "Ja objektiivisessa vertailussa Turunen ei pärjää "

        Misä sinä sen tiedät jos Tarja ei ole ollut tuossa edes mukana, eihän tuo ole muuta kuin sun omaa "ku musta tuntuu" niin sen täytyy olla näin. Todista väittees eläkä heittele niitä summanmutikassa.

        Heh tottakai Tarjan faneille Tarja on maailman paras, eihän en ne nyt muuten Tarjan faneja oiskaan höh:P

        tässä yksi linkki ainakin. muitakin löytynee.

        http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/2007/mar/14/arethesethe20bestsopranos1


      • sillälailla joo
        22222222222 kirjoitti:

        tässä yksi linkki ainakin. muitakin löytynee.

        http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/2007/mar/14/arethesethe20bestsopranos1

        OK noniin, juu tuossa listassa tai ehdokkaissa ei varmasti Tarjaa ole ollut edes mukana, ja miksipä olisi koska eihän Tarja nyt juurikaan ole klassista Suomen rajojen ulkopuolella laulanut. joten häntä ei ole mukana koska hänestä tuskin edes tiedetään, no tuskinpa se nyt sentään tuossa listassa olisi mukana koska näyttää että siinä on laitettu parhaat oopperalaulajat vielä eri aikakausilta.

        Olisi tietysti mielenkiintoista kuulla noiden kriitikoiden mielipide Tarjan laulusta.

        Mitä tulee tuohon listaan, niin kyllä sekin on aika paljon kunkin kriitikon mielipiteen varassa ja siihen takuulla vaikuttaa myös henkilökohtaiset mieltymykset laulutekniikan lisäksi. Ja tuossahan arvostellaan tallenteiden mukaan joten niitäkin on varmaan eri tasoisia, kun ovat eri aikakausilta.

        Eräs kommentti tuolta "I guess personality trumps voice."
        Olen samaa mieltä


    • 4153

      Niin, nämä kaksi listaa, sinulla lienee tarkat tiedot asiantuntijoista, jotka ovat äänestäneet objektiivisesti näissä kyselyissä ja varma tieto siitä, että tämän toisen, kyseenalaisen listan äänestäjät kykenevät vain subjektiivisiin mielipiteisiin. Sinun täytyy olla itsekkin asiantuntija, kun osaat käyttää sanoja subjektiivinen ja objektiivinen oikeissa kohdissa ja vielä varmemmin kun tulet käyttämään niitä tällä sivulla. Kiitos asiantuntijalausunnoistasi

      • c.h.

        Kiitos asiallisista kommenteista tälla palstalla. Älyllinen kritiikki ilahduttaa aina niin artistia kuinsamoilla linjoilla olevia kanssakirjoittajia. Tosin tällä (ja NW) palstalla siitä saa harvoin nauttia fanaatikkojen suoltaessa tyhjäpäistä palvontaa. Ja vastainttäjälle: kriittinen yleisö on artistin paras saavutus, ei perusteettonta palvontaa suoltava fanijoukko.


      • paras sopraano
        c.h. kirjoitti:

        Kiitos asiallisista kommenteista tälla palstalla. Älyllinen kritiikki ilahduttaa aina niin artistia kuinsamoilla linjoilla olevia kanssakirjoittajia. Tosin tällä (ja NW) palstalla siitä saa harvoin nauttia fanaatikkojen suoltaessa tyhjäpäistä palvontaa. Ja vastainttäjälle: kriittinen yleisö on artistin paras saavutus, ei perusteettonta palvontaa suoltava fanijoukko.

        Kävit sitten oikein kiittämässä omia kommenttejasi pikku trolli:)
        Se on mukavaa kun oikein lapsettaa. Munpa mielestä kaikki muut kommentit ovat hyviä paitsi nuo sun mainitsemasi.
        Hyvä kun tunnustit tulevasi NW palstalta, enpä ole yllättynyt.

        Tyhjäpäistä palvontaa NW palstalla ???
        Niin taitaa olla, en ymmärrä miten jotkut voi sitä rappiotilassa olevaa nykyistä NW poppoota palvoa:P


      • c.h.
        paras sopraano kirjoitti:

        Kävit sitten oikein kiittämässä omia kommenttejasi pikku trolli:)
        Se on mukavaa kun oikein lapsettaa. Munpa mielestä kaikki muut kommentit ovat hyviä paitsi nuo sun mainitsemasi.
        Hyvä kun tunnustit tulevasi NW palstalta, enpä ole yllättynyt.

        Tyhjäpäistä palvontaa NW palstalla ???
        Niin taitaa olla, en ymmärrä miten jotkut voi sitä rappiotilassa olevaa nykyistä NW poppoota palvoa:P

        Edellinen kommenttisi on harhainen väite. Olen kirjoittanut vain nimimerkin c.h. kommentit, en muita. En ole henkilö kirjoituksteni kohteena olleiden nimimerkkien takana.

        Miksi sinusta on mahdottomuus, että tällä palstalla vierailisi kaksi (!) eri henkilöä antamassa asiallista ja kriittistä palautetta Turusen musiikkituotannosta ja urasta. En halua järkyttää sinua, mutta tiedätkö, meitä on tämän palstan ulkopuolella satoja, jopa tuhansia, jotka arvostavat Turusen savutuksia, mutta jotka näkevät myös hänen heikkoutensa artistina, ja kykenevät siitä asiallisesti puhumaan (tai kirjoittamaan). Trolli-hokemasi ovat tyhjänpiväisiä ja lapsellisia defenssejä, joilla puolustat idolistasi luomaa täydellisyyden harhakuvaa.

        Kommenttisi ovat yksi syy miksi tällä pastalla on niin hiljaista. Tyhjäpäinen asiallisen keskustelun alasampuminen ja suoranainen mielipidediktatuuri saan ajattelevat ihmiset hymyilemaan vihosti, huokaisemaan syvään ja vaihtamaan hieman sivityneempään seuraan. Toivottavasti emme tapaa Tarjan keikoilla.


      • kukas se täällä
        c.h. kirjoitti:

        Edellinen kommenttisi on harhainen väite. Olen kirjoittanut vain nimimerkin c.h. kommentit, en muita. En ole henkilö kirjoituksteni kohteena olleiden nimimerkkien takana.

        Miksi sinusta on mahdottomuus, että tällä palstalla vierailisi kaksi (!) eri henkilöä antamassa asiallista ja kriittistä palautetta Turusen musiikkituotannosta ja urasta. En halua järkyttää sinua, mutta tiedätkö, meitä on tämän palstan ulkopuolella satoja, jopa tuhansia, jotka arvostavat Turusen savutuksia, mutta jotka näkevät myös hänen heikkoutensa artistina, ja kykenevät siitä asiallisesti puhumaan (tai kirjoittamaan). Trolli-hokemasi ovat tyhjänpiväisiä ja lapsellisia defenssejä, joilla puolustat idolistasi luomaa täydellisyyden harhakuvaa.

        Kommenttisi ovat yksi syy miksi tällä pastalla on niin hiljaista. Tyhjäpäinen asiallisen keskustelun alasampuminen ja suoranainen mielipidediktatuuri saan ajattelevat ihmiset hymyilemaan vihosti, huokaisemaan syvään ja vaihtamaan hieman sivityneempään seuraan. Toivottavasti emme tapaa Tarjan keikoilla.

        Edellinen kommenttisi on harhainen väite. Olen kirjoittanut vain nimimerkin c.h. kommentit, en muita. En ole henkilö kirjoituksteni kohteena olleiden nimimerkkien takana.

        Tai sitten olet:)

        "Miksi sinusta on mahdottomuus, että tällä palstalla vierailisi kaksi (!) eri henkilöä antamassa asiallista ja kriittistä palautetta Turusen musiikkituotannosta ja urasta."

        Hmm tarkoitatko nyt tuota oopperalaulaja -listan laittajaa?
        En vain ymmärrä sitä että mitä tekemistä sillä on Tarjan kanssa, koska Tarja ei ole mikään ammattioopperalaulaja.
        Ja sitähän nuo listan henkilöt kaikki ovat.
        Ja sen toinen lista minkä Tarja voitti, niin jokainen vähänkään järkevä tietää ettei siinä mitään maailmaan parasta sopraanoa haeta vaan suosituinta, koska sehän on yleisöäänestys.
        Jos joku ottaa sen vakavasti niin se jo kertoo henkilöstä kyllä kaiken oleellisen (ja tiedätkö, kaikki Tarjan hardcore-fanit eivät äänestäneet suinkaan Tarjaa voittajaksi ja esimerkiksi minä itse en ole äänestänyt ollenkaan, koska minusta tuollaiset äänestykset voi ottaa ihan huumorin kannalta. Mutta onhan se Tarjalle kuitenkin ihan kunnia että se yleensä on mukana monissa vastaavissa listoissa ja ne eivät ole mitään fanien laittamia listoja vaan oikeiden nettijulkaisujen).

        "kaksi (!) eri henkilöä antamassa asiallista ja kriittistä palautetta Turusen musiikkituotannosta ja urasta."

        Jos käytät nimimerkkiä c.h. , niin en ole lukenut vielä mitään sun kommenttia Turusen musiikkituotannosta ja urasta.
        Näyttää pikemminkin että olet paljon kiinnostuneempi minusta kuin Turusesta:).

        Annapas sitten tulla kommenttia Tarjasta, rohkeasti vaan, en minä pure (ainakaan jos ne ovat asiallisia).

        "En halua järkyttää sinua, mutta tiedätkö, meitä on tämän palstan ulkopuolella satoja, jopa tuhansia, jotka arvostavat Turusen savutuksia, mutta jotka näkevät myös hänen heikkoutensa artistina, ja kykenevät siitä asiallisesti puhumaan (tai kirjoittamaan)."

        Tiedän

        "Trolli-hokemasi ovat tyhjänpiväisiä ja lapsellisia defenssejä, joilla puolustat idolistasi luomaa täydellisyyden harhakuvaa."

        Tuo on sitä oikeaa keittiöpsykologiaa. Sinä et tiedä mitään minusta, ainoastaan oletat tietäväsi. Tarja ei ole minulle mikään täydellisyyden symboli ja Tarjassa on vikansa siinä kuin monessa muussakin, kukaan ei ole täydellinen eikä tarvitsekaan olla. Kyllä Tarjaa saa kritisoida jos sen tekee niinkuin totesit, asiallisesti.

        "Kommenttisi ovat yksi syy miksi tällä pastalla on niin hiljaista. Tyhjäpäinen asiallisen keskustelun alasampuminen ja suoranainen mielipidediktatuuri saan ajattelevat ihmiset hymyilemaan vihosti, huokaisemaan syvään ja vaihtamaan hieman sivityneempään seuraan."

        Ahaa vai minä se olenkin nyt se ongelman ydin, yllätys:), Ensinnäkin minä en ammu alas mitään asiallista keskustelua, mutta tyhmät trollaukset ovat asia erikseen ja niitä kyllä täälläkin riittää.Ja jos joku ei minun takia täällä käy, niin se on hänen ongelmansa ei minun.
        Vaihtamaan sivistyneempään seuraan:), tuo oli aika hyvä, mitä NW palstaakin olen katsonut niin näyttää pikemminkin siltä että mitä pahempaa on tappelu, niin sitä enemmän on porukkaa:).
        Taitaa asia olla juuri päinvastoin, mitä sivistyneempi palsta, niin sitä hiljaisempi.

        "Toivottavasti emme tapaa Tarjan keikoilla."

        Tuskinpa tavataan, koska jotenkin en usko että sinä Tarjan keikoilla edes käyt, tai hänen faninsa olet.


      • c.h.
        kukas se täällä kirjoitti:

        Edellinen kommenttisi on harhainen väite. Olen kirjoittanut vain nimimerkin c.h. kommentit, en muita. En ole henkilö kirjoituksteni kohteena olleiden nimimerkkien takana.

        Tai sitten olet:)

        "Miksi sinusta on mahdottomuus, että tällä palstalla vierailisi kaksi (!) eri henkilöä antamassa asiallista ja kriittistä palautetta Turusen musiikkituotannosta ja urasta."

        Hmm tarkoitatko nyt tuota oopperalaulaja -listan laittajaa?
        En vain ymmärrä sitä että mitä tekemistä sillä on Tarjan kanssa, koska Tarja ei ole mikään ammattioopperalaulaja.
        Ja sitähän nuo listan henkilöt kaikki ovat.
        Ja sen toinen lista minkä Tarja voitti, niin jokainen vähänkään järkevä tietää ettei siinä mitään maailmaan parasta sopraanoa haeta vaan suosituinta, koska sehän on yleisöäänestys.
        Jos joku ottaa sen vakavasti niin se jo kertoo henkilöstä kyllä kaiken oleellisen (ja tiedätkö, kaikki Tarjan hardcore-fanit eivät äänestäneet suinkaan Tarjaa voittajaksi ja esimerkiksi minä itse en ole äänestänyt ollenkaan, koska minusta tuollaiset äänestykset voi ottaa ihan huumorin kannalta. Mutta onhan se Tarjalle kuitenkin ihan kunnia että se yleensä on mukana monissa vastaavissa listoissa ja ne eivät ole mitään fanien laittamia listoja vaan oikeiden nettijulkaisujen).

        "kaksi (!) eri henkilöä antamassa asiallista ja kriittistä palautetta Turusen musiikkituotannosta ja urasta."

        Jos käytät nimimerkkiä c.h. , niin en ole lukenut vielä mitään sun kommenttia Turusen musiikkituotannosta ja urasta.
        Näyttää pikemminkin että olet paljon kiinnostuneempi minusta kuin Turusesta:).

        Annapas sitten tulla kommenttia Tarjasta, rohkeasti vaan, en minä pure (ainakaan jos ne ovat asiallisia).

        "En halua järkyttää sinua, mutta tiedätkö, meitä on tämän palstan ulkopuolella satoja, jopa tuhansia, jotka arvostavat Turusen savutuksia, mutta jotka näkevät myös hänen heikkoutensa artistina, ja kykenevät siitä asiallisesti puhumaan (tai kirjoittamaan)."

        Tiedän

        "Trolli-hokemasi ovat tyhjänpiväisiä ja lapsellisia defenssejä, joilla puolustat idolistasi luomaa täydellisyyden harhakuvaa."

        Tuo on sitä oikeaa keittiöpsykologiaa. Sinä et tiedä mitään minusta, ainoastaan oletat tietäväsi. Tarja ei ole minulle mikään täydellisyyden symboli ja Tarjassa on vikansa siinä kuin monessa muussakin, kukaan ei ole täydellinen eikä tarvitsekaan olla. Kyllä Tarjaa saa kritisoida jos sen tekee niinkuin totesit, asiallisesti.

        "Kommenttisi ovat yksi syy miksi tällä pastalla on niin hiljaista. Tyhjäpäinen asiallisen keskustelun alasampuminen ja suoranainen mielipidediktatuuri saan ajattelevat ihmiset hymyilemaan vihosti, huokaisemaan syvään ja vaihtamaan hieman sivityneempään seuraan."

        Ahaa vai minä se olenkin nyt se ongelman ydin, yllätys:), Ensinnäkin minä en ammu alas mitään asiallista keskustelua, mutta tyhmät trollaukset ovat asia erikseen ja niitä kyllä täälläkin riittää.Ja jos joku ei minun takia täällä käy, niin se on hänen ongelmansa ei minun.
        Vaihtamaan sivistyneempään seuraan:), tuo oli aika hyvä, mitä NW palstaakin olen katsonut niin näyttää pikemminkin siltä että mitä pahempaa on tappelu, niin sitä enemmän on porukkaa:).
        Taitaa asia olla juuri päinvastoin, mitä sivistyneempi palsta, niin sitä hiljaisempi.

        "Toivottavasti emme tapaa Tarjan keikoilla."

        Tuskinpa tavataan, koska jotenkin en usko että sinä Tarjan keikoilla edes käyt, tai hänen faninsa olet.

        Olet sinä surullinen tapaus.


      • Vieläkö se täällä on
        c.h. kirjoitti:

        Olet sinä surullinen tapaus.

        Voi voi eikö trolli enää muuta vastausta keksi, eikös sun pitänyt mennä etsimään sitä sivystyneempää seuraa. Täällä sitä vaan edelleen trollaillaan.
        Sinusta voi sanoa että olet sinä säälittävä tapaus.


    • vähän...

      faktoja kehiin: nämä mainitut sopraanot ovat tehneet merkittävät urat maailman oopperalavoilla. Jos ja kun Turunen on niin erinomainen laulaja niin miksei häntä ole kutsuttu edes Suomen Kansallisoopperaan minkään oopperan päärooliin, saati sitten minnekkään ulkomaille kuten esim. Mattilaa ja Groopia? Tämä varmaan johtuu siitä että kaikki oopperatalot haluaisivat Tarjan mutta Tarja ei vaan nyt halua tulla maailmankuuluksi oopperalaulajaksi? Wikistä luin että hän aloitti laulamista sibiksessä ja jatkaa jossain Saksassa mutta onko hän edes valmistunut mistään?

      Ja jos joku kehtaa väittää Turusta rocklaulajaksi niin sallikka minun (ja muiden) nauraa...

      • Faktaherra

        Oisko siksi että Tarja ei ole mikään oopperalaulaja ja nuo muut ovat. Onko tämä seikka jotenkin sulle vaikea tajuta kun olet sitä jatkuvasti kyselemässä? Et taida edes tietää mikä on oopperalaulaja.

        Ja Tarjan laulutekniikasta voit kysellä tältä naiselta, joka on oikea ooppelaulaja ja opettaa Tarjaa nykyisin.

        http://www.martablanco.com.ar/index2.htm

        Mitähän se Tarja on ollut nämä reilut 10 vuotta jos ei rock-laulaja(kin), sillä laululla on myyty muutama miljoona levyä. Salli minun (ja muiden) nauraa tuolle sun totaalisen tyhmälle kommentilles tai toisaalta se on kyllä niin ala-arvoinen trollaus ettei aikoihin ole kuullut yhtä huonoa.


      • kun...
        Faktaherra kirjoitti:

        Oisko siksi että Tarja ei ole mikään oopperalaulaja ja nuo muut ovat. Onko tämä seikka jotenkin sulle vaikea tajuta kun olet sitä jatkuvasti kyselemässä? Et taida edes tietää mikä on oopperalaulaja.

        Ja Tarjan laulutekniikasta voit kysellä tältä naiselta, joka on oikea ooppelaulaja ja opettaa Tarjaa nykyisin.

        http://www.martablanco.com.ar/index2.htm

        Mitähän se Tarja on ollut nämä reilut 10 vuotta jos ei rock-laulaja(kin), sillä laululla on myyty muutama miljoona levyä. Salli minun (ja muiden) nauraa tuolle sun totaalisen tyhmälle kommentilles tai toisaalta se on kyllä niin ala-arvoinen trollaus ettei aikoihin ole kuullut yhtä huonoa.

        tässä on virallinen totuus: Tarja on oopperalaulaja joka (yrittää) laulaa rokkia. Harmi vaan että hän on semmoinen väliinputoaja että häneltä ei onnistu kumpikaan kunnolla, eli on liian oopperaa rokkiin mutta taidot ei riitä oikeaan oopperaan. Päätöksestä ei voi valittaa. (Outoa että Tarja ei mielestäsi ole oopperalaulaja mutta sitten vedät esiin että hänen opettajansa on oopperalaulaja....miksi ooperalaulajaa opettaa rocklaulajaa?) Pistä sähköpostiosoitetta tulemaan, voin lähettää sinulle lisää herneitä nenään vedettäväksi ;).


      • Hih vieläkö se
        kun... kirjoitti:

        tässä on virallinen totuus: Tarja on oopperalaulaja joka (yrittää) laulaa rokkia. Harmi vaan että hän on semmoinen väliinputoaja että häneltä ei onnistu kumpikaan kunnolla, eli on liian oopperaa rokkiin mutta taidot ei riitä oikeaan oopperaan. Päätöksestä ei voi valittaa. (Outoa että Tarja ei mielestäsi ole oopperalaulaja mutta sitten vedät esiin että hänen opettajansa on oopperalaulaja....miksi ooperalaulajaa opettaa rocklaulajaa?) Pistä sähköpostiosoitetta tulemaan, voin lähettää sinulle lisää herneitä nenään vedettäväksi ;).

        pikku trollilainen täällä raapii päätään ja sekoilee ooopperalaulajien kanssa:)
        Taitaa olla pikkuiselle liian vaikeaa nämä musiikin eri genret.
        Käypäs välillä leikkimässä leegoilla, se taitaa olla sinulle sopivampi laji:)


      • Anonyymi
        kun... kirjoitti:

        tässä on virallinen totuus: Tarja on oopperalaulaja joka (yrittää) laulaa rokkia. Harmi vaan että hän on semmoinen väliinputoaja että häneltä ei onnistu kumpikaan kunnolla, eli on liian oopperaa rokkiin mutta taidot ei riitä oikeaan oopperaan. Päätöksestä ei voi valittaa. (Outoa että Tarja ei mielestäsi ole oopperalaulaja mutta sitten vedät esiin että hänen opettajansa on oopperalaulaja....miksi ooperalaulajaa opettaa rocklaulajaa?) Pistä sähköpostiosoitetta tulemaan, voin lähettää sinulle lisää herneitä nenään vedettäväksi ;).

        Vai että virallinen totuus.
        Ei toi ole mikään virallinen totuus, senkin trolli.
        Tarja on ehkä enemmän metallilaulaja, mutta oopperamaisella äänellä.


    • Anonyymi

      Helena Juntunen ja Marjorie ovat parhaimpia sopraanoja, joita ikinä olen kuullut.
      Käykääs kuuntelemassa vaikka Marjorien Warum.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe