Koiran pesu

Saako koira ikuisia traumoja jos sen pesee väkisin?

10

1869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluatko menettää

      koirasi luottamuksen, kunnioituksen ym? On keinoja totuttaa koira pesuun, jos viitsisit vaivautua.

      • olli43

        koiralta haluaako se pesulle vai ei.Kylppäriin ja ovi kiinni ja sitten pestään.En ole mitenkään menettänyt sen luottamusta sillä onhan se monta kertaa nähnyt ja katellut kun itse käyn suihkussa:=)pakollinen paha 2 kertaa vuodessa voi hyvin pestä vaikka väkisin.Jos joku buudeli ja haluaa pestä joka viikko eli rääkätä koiraa niin on paras totuttaa se pikku hiljaa namuilla siihen.


    • siitä

      ikuinen vesikauhu tulee, mutta minkäs sille mahtaa jos rekku haisee kuin rankkitynnyri. Eli soikkoon vaan vaikka väkisten. Ei se luottamusta sinuun syö jos luottamusta ylipäätään on, jos ei niin hankkiminen entistä vaikeampaa...

    • Niin ,viipurin löytökoira,isohko,on kyseessä,en ole pessyt kuin silloin taloon tullessa.Varmaan oli pesu pitkän matkan jälkeen kamala kokemus.Kyllä taidan pistää vävypojan asialle,kun tulee eteen taas sontakasa,missä täytyy pyöriä.Nyt on haju jo parempi,vaikka en saanu koissulia pesulle,veti itsensä valjaista läpi,joten apuvoimia,tarvitaan.VOIMAAkoiralla kuin pienessä kylässä.Nyt vaan nypitään ja harjataan.

      • vaikka tuolla jotkut

        muuta väittävätkin. Mieti koiran näkökulmasta, älä omistajan. Voit totuttaa pesuihin pikkuhiljaa, vaatii vain viitseliäisyyttä sinulta, mutta jos koiran otit, niin silloin sen tiedät. Ei kannata pilata suhdetta koiraan varsinkin jos tausta epäselvä.


    • koiralta ei

      sitä kysytä! Itse pesen koiriani melko usein, eivät erityisemmin pidä siitä. Mutta kun minähän olen se joka siitä pesusta päätän, eikä koira. Monet koirat ovat mestareita käyttämään hyväkseen omistajan hölläkätisyyttä. Siksi on niin paljon koiria joiden kynnetkin käydään leikkuuttamassa eläinlääkärillä kun omistaja itse ei pysty.

      • koirien aatelia...

        Minulla on myös viipurilainen, jota ei koskaan oltu pesty, hajusta päätellen. Mutta kokeneena koiran pitäjänä vein hänet kylpyhuoneesen (en väkisin, seurasi perässä kun herkuilla houkutin) seisoi suihkunurkassa kun patsas, pelkäsi varmaan mitä tuleman pitää. Itsekkin vähän jännitin että saanko hampaat käteeni. Mutta ei seisoi paikallaan ja minä kehuin ja suukottelin. Kannattaa vesi olla sopivaa ettei saa kammoa liian kuumasta tai kylmästä. Pesen koiran aina hieman kylmemmällä kun itseni. Nyt 3 vuotta myöhemmin tulee suihkuun ihan kiltisti (vaikkei varmaan rakasta) ja juoksee ympäri kämmppää kun on pääsee suihkusta. Pesen koiran noin 3kk välein, asutaan kaupunkialueella ja turkkiin tulee likaa enemmän kun maalla tulisi. Kesällä kyllä ui on oikea vesipeto.


      • epskula
        koirien aatelia... kirjoitti:

        Minulla on myös viipurilainen, jota ei koskaan oltu pesty, hajusta päätellen. Mutta kokeneena koiran pitäjänä vein hänet kylpyhuoneesen (en väkisin, seurasi perässä kun herkuilla houkutin) seisoi suihkunurkassa kun patsas, pelkäsi varmaan mitä tuleman pitää. Itsekkin vähän jännitin että saanko hampaat käteeni. Mutta ei seisoi paikallaan ja minä kehuin ja suukottelin. Kannattaa vesi olla sopivaa ettei saa kammoa liian kuumasta tai kylmästä. Pesen koiran aina hieman kylmemmällä kun itseni. Nyt 3 vuotta myöhemmin tulee suihkuun ihan kiltisti (vaikkei varmaan rakasta) ja juoksee ympäri kämmppää kun on pääsee suihkusta. Pesen koiran noin 3kk välein, asutaan kaupunkialueella ja turkkiin tulee likaa enemmän kun maalla tulisi. Kesällä kyllä ui on oikea vesipeto.

        meillä kyl on joutunu joskus pesemään vähän väkisten. nykyään antaa hyvin pestä, ja saippuan laittamista ei pidä hyvänä, mut suunnilleen hyvin menee.. ei kuitenkaa varmaa iha liia väkisin, tai no en tiiä.
        toisaalta on hyvä, jos pistää näkeen, et mä määrään, mut sit sellasta kauheeta pakottamista, ei varmaa yleensäkkään kannata tehdä. ei muutaku suihkuu vaa ovi kii, ja yritä tehä miellyttävä kokemus sille,.. pese ja puhu vaik rauhottavalla ja rohkaisevalla äänellä, äläkä vaikka pese koiraa kokonaan, vaan vaikka tassut, ja pikkuhiljaa sit kokonaan, jos antaa pestä hyvin, niin anna vaikka makupala, ja kehu sitä samalla pestessä, jos ei vaik rimpuile :=) en usko et kukaan koira pesua hirveesti rakasta. :D


      • epskula kirjoitti:

        meillä kyl on joutunu joskus pesemään vähän väkisten. nykyään antaa hyvin pestä, ja saippuan laittamista ei pidä hyvänä, mut suunnilleen hyvin menee.. ei kuitenkaa varmaa iha liia väkisin, tai no en tiiä.
        toisaalta on hyvä, jos pistää näkeen, et mä määrään, mut sit sellasta kauheeta pakottamista, ei varmaa yleensäkkään kannata tehdä. ei muutaku suihkuu vaa ovi kii, ja yritä tehä miellyttävä kokemus sille,.. pese ja puhu vaik rauhottavalla ja rohkaisevalla äänellä, äläkä vaikka pese koiraa kokonaan, vaan vaikka tassut, ja pikkuhiljaa sit kokonaan, jos antaa pestä hyvin, niin anna vaikka makupala, ja kehu sitä samalla pestessä, jos ei vaik rimpuile :=) en usko et kukaan koira pesua hirveesti rakasta. :D

        Kiitos rauhoittavasta viestistä,kyllä se tulee vielä varmaankin pestyä,kun tilanne taas kerran vaatii,huviksen tuota ei kyllä tuu pestyä.Muuten hyvä viipurin koira,mutta joitain asioita se miettii hartaasti ja pitkään,ei oo selvillä onko snautseria vai irlistä,mutta itteppäinen on.


      • pestä saippualla
        epskula kirjoitti:

        meillä kyl on joutunu joskus pesemään vähän väkisten. nykyään antaa hyvin pestä, ja saippuan laittamista ei pidä hyvänä, mut suunnilleen hyvin menee.. ei kuitenkaa varmaa iha liia väkisin, tai no en tiiä.
        toisaalta on hyvä, jos pistää näkeen, et mä määrään, mut sit sellasta kauheeta pakottamista, ei varmaa yleensäkkään kannata tehdä. ei muutaku suihkuu vaa ovi kii, ja yritä tehä miellyttävä kokemus sille,.. pese ja puhu vaik rauhottavalla ja rohkaisevalla äänellä, äläkä vaikka pese koiraa kokonaan, vaan vaikka tassut, ja pikkuhiljaa sit kokonaan, jos antaa pestä hyvin, niin anna vaikka makupala, ja kehu sitä samalla pestessä, jos ei vaik rimpuile :=) en usko et kukaan koira pesua hirveesti rakasta. :D

        vaan asianmukaisella koirashampoolla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe