Miten keskenmeno ja jälkihoito etenee?

Surusilmä12

Hei!

Minulla alkoi rv7 0 ruskea vuoto, kävin rv7 2 ultrassa, jossa näkyi pieni sikiö, jolla sydän löi. Kohdussa näkyi myös tummempi kohta, josta vuodon oletettiin tulevan. Ultran teki terveyskeskuslääkäri, ei gynekologi. rv7 3 alkoi kuitenkin kunnon verivuoto, joka jatkuu edelleen (tänään rv7 6). Mahaan on koskenut koko viikon, särkylääkettä ei tarvitse ottaa, mutta koskee kuitenkin lähes koko ajan. Kipu on välillä alamahassa, välillä munasarjoissa, välillä selässä. Verta tulee kuin kuukautisten pahimpina päivinä, mutta ei kuitenkaan kuin "härän kurkusta".

Kaipaisin teiltä apua kysymyksiin:
1) Kuinka kauan keskenmeno kestää, päiviä, viikkoja?
2) Milloin pitää käydä tarkastuksessa, mikä tilanne kohdussa on? Pitääkö odottaa, että vuoto on kokonaan loppunut vai pitääkö mennä jo aiemmin? Olen kuullut, että joskus vuoto vaan jatkuu ja jatkuu ja pitää tehdä kaavinta.
3) Pitääkö tämä jälkitarkastus tehdä gynellä vai riittääkö terkkarilääkärin taidot?

Lämmin kiitos! On niin paha mieli, jos tämä meni kesken, kun on ollut vaikeuksia saada lasta. Olen kuullut, että joillakin raskaus jatkuu huolimatta runsaasta vuodosta, mutta tuntuu, että aika pieni todennäköisyys olisi, että niin kävisi meille...

11

924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • km:sta yli kuukausi

      Minulla alkoi keskenmeno niin,että ensin näkyi muutamana päivänä pientä ruskehtavaa vuotoa ja sit se alkoi muuttumaan kirkkaammaksi ja sitä kesti viikon.
      Sit oli pientä kipua alavatsalla. Raskausviikkoja oli 10 ja pääsin sit ultraan tarkastamaan tilanteen,niin eihän siellä enää elonmerkkejä sikiöllä ollu. Seuraavana päivänä alkoi sit kovat kivut sekä kauhea vuoto ja pikku hiljaa vauveli tuli ulos. Kamalan suuria möykkyjä tuli seuraava vuorokausi.
      Onneksi kaikki tuli luonnollisesti pihalle et ei tarvinnu lääkkeillä tai kaavinnalla tilannetta hoitaa.
      Keskenmeno on aina ikävä ja surullinen tilanne,joka on kai vain hyväksyttävä vaik vaikeeta on...

      • AlkuPeräinen1221

        Hei, kiitos vastauksesta!
        Kysyisin vielä tarkennuksena, että kestikö sulla koko vuoto viikon vai tuliko tuon viikon vuodon jälkeen vasta mahakipuilu, kävit ultrassa ja vielä sen jälkeen alkoi kovat kivut kauhea vuoto?
        Voimia Sinulle!


      • oli ensin viikko
        AlkuPeräinen1221 kirjoitti:

        Hei, kiitos vastauksesta!
        Kysyisin vielä tarkennuksena, että kestikö sulla koko vuoto viikon vai tuliko tuon viikon vuodon jälkeen vasta mahakipuilu, kävit ultrassa ja vielä sen jälkeen alkoi kovat kivut kauhea vuoto?
        Voimia Sinulle!

        Sen viikon ajan kun ensin näky joka päivä vähän vuotoa ja ihan pientä nipistelyä alavatsalla silloin tällöin,niin sit ultrattiin et tarkistettiin tilanne ja siinä huomattiin et sikiö on kuollu.
        Seuraavana yönä alkoi kivut ja tuli möykkyjä ja verensyöksyjä. Eka möykky oli n.nyrkin kokoinen.
        Keskenmenovuoto kesti n. viikon sen ultran jälkeen.


      • Alkuperäinen1221
        oli ensin viikko kirjoitti:

        Sen viikon ajan kun ensin näky joka päivä vähän vuotoa ja ihan pientä nipistelyä alavatsalla silloin tällöin,niin sit ultrattiin et tarkistettiin tilanne ja siinä huomattiin et sikiö on kuollu.
        Seuraavana yönä alkoi kivut ja tuli möykkyjä ja verensyöksyjä. Eka möykky oli n.nyrkin kokoinen.
        Keskenmenovuoto kesti n. viikon sen ultran jälkeen.

        Kiitos vastauksesta!
        Mulla oli/on siis niin, että eka oli 3pvää ruskeaa/kirkasta vähäistä vuotoa, sen jälkeen vuosi tosi paljon 5pvää ja koski mahaan aika paljon. Nyt on menossa 9pvä ja nyt vuoto on selvästi vähentynyt. Esim. viime yönä ei siteeseen tullut mitään. Mulla on ultra-aika huomenna, katsotaan tilanne, mitä vatsassa on. Silloin on rv8 3. Viikko sitten (siihen mennessä tullut 2pvää ruskeaa vuotoa) pienen sydän sykki. Pelottaa...


      • et kaik ois hyvin
        Alkuperäinen1221 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!
        Mulla oli/on siis niin, että eka oli 3pvää ruskeaa/kirkasta vähäistä vuotoa, sen jälkeen vuosi tosi paljon 5pvää ja koski mahaan aika paljon. Nyt on menossa 9pvä ja nyt vuoto on selvästi vähentynyt. Esim. viime yönä ei siteeseen tullut mitään. Mulla on ultra-aika huomenna, katsotaan tilanne, mitä vatsassa on. Silloin on rv8 3. Viikko sitten (siihen mennessä tullut 2pvää ruskeaa vuotoa) pienen sydän sykki. Pelottaa...

        Toivon todella et sinulla menisi kaikki hyvin. Itse haaveilen jo uudesta raskaudesta
        vaikka keskenmenosta ei ole aikaa kuin se reilu kuukausi.
        Oireet on kuin ois raskaana,mut testiä ei voi tehä vielä (olen kyl piruuttani tehny et jos vaik jo näkyis) ni täytyy odotella viel vajaa viikko et jos ei menkkoja tule niin vois tehä taas testin..


      • Alkuperäinen1221
        et kaik ois hyvin kirjoitti:

        Toivon todella et sinulla menisi kaikki hyvin. Itse haaveilen jo uudesta raskaudesta
        vaikka keskenmenosta ei ole aikaa kuin se reilu kuukausi.
        Oireet on kuin ois raskaana,mut testiä ei voi tehä vielä (olen kyl piruuttani tehny et jos vaik jo näkyis) ni täytyy odotella viel vajaa viikko et jos ei menkkoja tule niin vois tehä taas testin..

        Kiitos!
        Pidän kaikki peukut ja ukkovarpaat pystyssä, että saisit plussan ja tämä raskaus etenisi loppuun saakka! :)


      • kannustuksesta
        Alkuperäinen1221 kirjoitti:

        Kiitos!
        Pidän kaikki peukut ja ukkovarpaat pystyssä, että saisit plussan ja tämä raskaus etenisi loppuun saakka! :)

        Jänskättää et tuleeko pettymys..viikonloppuna aattelin testin tehä.


      • Alkuperäinen surusil
        kannustuksesta kirjoitti:

        Jänskättää et tuleeko pettymys..viikonloppuna aattelin testin tehä.

        Moi!
        Kävin tänään ultrassa ja keskenmenohan se oli... :( Limakalvo oli vielä aika paksu (noin 7mm), joten lääkärin mukaan vuoto todennäköisesti vielä jatkuu. Vuoto on kyllä jo tosi vähäistä, pikkuhousunsuojalla pärjää hyvin. Tuo 7mm on kuulemma semmoinen paksuus, mikä kohdussa on yleensä ennen kuukautisia. Lääkäri sanoi, että heti kun tuntuu siltä, niin voi aloittaa uuden yrityksen. Kuukautisia ei tartte odottaa. Tässä on ilmeisesti eroa lääkäreiden välillä, ainakin mitä olen netistä lukenut (siis että osa suosittelee odottamaan yhdet kuukautiset). Tuntuu pahalta tuo keskenmeno, mutta onneksi varauduin siihen jo etukäteen, niin ei tullut kauhea ahdistus. Ihana kuitenkin, että pääsee taas pian peitonheilutukseen.
        Mutta paljon tsemppiä ja onnea sulle. Olisi kiva kuulla, mikä testin tulos on viikonloppuna! Toivottavasti plussa! :)


      • puolestasi
        Alkuperäinen surusil kirjoitti:

        Moi!
        Kävin tänään ultrassa ja keskenmenohan se oli... :( Limakalvo oli vielä aika paksu (noin 7mm), joten lääkärin mukaan vuoto todennäköisesti vielä jatkuu. Vuoto on kyllä jo tosi vähäistä, pikkuhousunsuojalla pärjää hyvin. Tuo 7mm on kuulemma semmoinen paksuus, mikä kohdussa on yleensä ennen kuukautisia. Lääkäri sanoi, että heti kun tuntuu siltä, niin voi aloittaa uuden yrityksen. Kuukautisia ei tartte odottaa. Tässä on ilmeisesti eroa lääkäreiden välillä, ainakin mitä olen netistä lukenut (siis että osa suosittelee odottamaan yhdet kuukautiset). Tuntuu pahalta tuo keskenmeno, mutta onneksi varauduin siihen jo etukäteen, niin ei tullut kauhea ahdistus. Ihana kuitenkin, että pääsee taas pian peitonheilutukseen.
        Mutta paljon tsemppiä ja onnea sulle. Olisi kiva kuulla, mikä testin tulos on viikonloppuna! Toivottavasti plussa! :)

        Toivoin niin hartaasti että sinulla olisi onnistunut raskaus. Voimahaleja!! Laitan testin tuloksen sit tänne,mut kyl mä luulen et negatiivinen se tulee olemaan,kun mun tuurilla ei näin pian raskaaksi tulla..


      • se sit oli
        puolestasi kirjoitti:

        Toivoin niin hartaasti että sinulla olisi onnistunut raskaus. Voimahaleja!! Laitan testin tuloksen sit tänne,mut kyl mä luulen et negatiivinen se tulee olemaan,kun mun tuurilla ei näin pian raskaaksi tulla..

        Menkatkin alkoi heti seuraavana päivänä testistä :( Ei auta kuin yrittää taas uudelleen...
        Miten sä jakselet?


      • surusilmä1112
        se sit oli kirjoitti:

        Menkatkin alkoi heti seuraavana päivänä testistä :( Ei auta kuin yrittää taas uudelleen...
        Miten sä jakselet?

        Voi harmi! :(

        Toivottavasti ensi kierrolla tärppää! Me aloitettiin jo yritys (keskenmenosta vain pari viikkoa), mutta voi olla, että ei tärppää heti. Ajattelinkin, niin, että jos menkat alkavat, niin siinä on se hyvä puoli, että tuleepahan sitten odotettua ne yhdet menkat, mitä monet lääkärit suosittelevat.

        Tsemppiä sulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe