jatkuva pissahätä ja virtsarakon/vatsan jomotus

mammina81

Onkohan kellään ollut keskiraskaudessa vaivana kummalliset kivut alavatsan seudulla, samanlaiset kuin jos olisi koko ajan virtsarakko aivan sairaan täynnä? Itse olen rv 21 ja muutamia päiviä nyt kärsinyt sellaisesta vaivasta. Koko ajan on vähän niin kuin pissahätä, mutta ei välttämättä tule juurikaan mitään ulos. Ja kun kohtua painaa sormilla, tuntuu kipu selvempänä, semmoinen kumma jomotus tai paineen tunne, vaikea selittää. Ikään kuin siis täyttä virtsarakkoa painelisi. Alkuraskaudessa oli sama ongelma eli pissahätä ilmoitti itsestään täyden tuntuisen virtsarakon kipuiluna, mutta vaiva jäi viikoiksi pois. Olen kuullut, että loppuraskaudessa kohtu voi alkaa painaa virtsarakkoa, mutta voisiko jo siis tässä vaiheessa raskautta?
Kävin kolme päivää sitten rakenneultrassa ja kaikki oli ok, silloin jo vähän tämä vaiva tuntui mutta nyt viikonlopun aikana pahentunut. Huomenna kyllä soittelen neuvolaan jos ei asetu mutta sitä odotellessa, jos joku täällä osaisi neuvoa ja mahdollisesti rauhoittaa mieltä! =)

4

9598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marcelina

sanoa, että vatsaa jomottaisi tai kipuilisi koko ajan. Välillä on noita oireita ja usein myös tarvii käydä pissalla. Olettaisin kuitenkin, että tuo on ihan normaalia myös sinulla. Jokaisellahan raskaus on erilainen ja kokee nämä kivut jne erilailla. Tottakai voit soittaa neuvolaan ja kertoa tuosta, jos se helpottaa oloasi, mutta varmaankin neuvolassa sanotaan, että on ihan normaalia. :) Mulla on nyt rv 23.

• 29+5

voi tuntua muutenkin tuolta. Tai siis, mulla kanssa kova pissahätä aina silloin tällöin pitkin koko raskautta. Nykyään taas enemmän kun raskausviikot 29 5.. Mutta jos sinusta itsestäsi tuntuu, että jotkin näistä oireista eivät ole normaaleja, suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan =)

• Tupla 21+1

Mulla oli ihan sama juttu rv 18.
        Koko ajan tunne että rakko aivan täys, vessassa tuli ruokalusikallinen virtsaa, eikä hätä helpottanut.
        Kävin lääkärissä, kaikki kokeet ok, lääkäri laittoi ultraan, katsoivat että onko virtsarakko tyhjentynyt kunnolla.
        Katetroivat minut, eikä sieltä tullut kuin 100ml virtsaa, mutta vaiva oli ohi seuraavana päivänä, liekö tuosta katetroinnista ollu apua, vai olisiko vauva vaihtanut asentoa yön aikana eikä enään painanut rakko.
        Lääkäri sanoi vielä että ei kannata juosta vessassa niin usein (tunnin kahen välein) että sekin saattaa ärsyttää rakkoa.

• mammamama*

Joo, todella tuttua!!! Mulla nyt viikkoja 21 2 ja just tossa jokunen vko sit noi tollaset oireet oli pahimmillaan ja mietin, et miten se vauva voi jo tässä vaiheessa niin sinne painaa jne.... pahin vaihe meni kuitenkin ohi onneks ja enää on välillä vaan sellasta tunnetta...saas nähä, tuleeko taas jossain vaiheessa oikeen riesaks toi vaiva! Mutta kyllä se vauva voi näköjään jo näilläkin viikoilla painaa virtsarakkoa oikeen urakalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe