Kyselisin kokemuksianne parkinsonlääkityksen aloituksesta. Löytyikö oikea lääke ja annostus helposti? Oliko sivuoireet hankalia? Saitko merkittävän avun taudin oireisiin? Koheniko elämänlaatusi lääkityksen aloituksen myötä? Ja vielä että kuinka hankalia oireesi olivat siinä vaiheessa kun päädyttiin lääkityksen aloittamiseen. Toivottavasti saan vastauksia, kiitos jo etukäteen!
Kysymyksiä parkinsonlääkityksen aloittamiseen liittyen
1
1015
Vastaukset
- 5950
Hei. Lääkitys ei minulle löytynyt helposti. Söin ensin miedompia lääkkeitä suuret määrät, joilla ei ollut muuta vaikutusta kuin väsyttivät. Neurolologi määräsi minulle aloitettavaksi Levodopan kun liikkuminen alkoi käydä hankalaksi. Olen syönyt Sinemet 25 mg / 100 mg tabletteja nyt noin pari vuotta annoksen ollessa alussa noin 300 mg /vrk Nyt annostus on 400mg /vrk. Lääke tehosi hyvin ja tulen hyvin toimeen yksinäni, tosin olen riippuvainen siitä lääkkeestä. Sivuvaikutuksia on välillä väsymys ja sähköiskun kaltaiset lihasnykimiset. Olen kuitenkin nyt paremmassa kunnnossa kuin pari vuotta sitten. Pystyn jopa päivittäin käymään ulkolenkillä ja olen tehnyt joskus parinkin tunnin lenkkejä suht reippaalla kävelyvauhdilla.Tosin ei pidä liikaa rehkiä, se taas jäykistää. Olen 50v mies ja tauti todettiin minulla noin 5 vuotta sitten. Ei muuta kun jaksamisia, jotenkinhan tämän taudin kanssa on elettävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt444766Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.572605Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391044Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611025Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh71994- 120955
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72934- 137845
- 48820
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,52800