Sikotauti? Kuka muistaa,tai tietää?

Mies 51v

Minä vuonna se epidemia oli?
Minä sen joskus sairastin ja en saanut tätä sikainfluenssaa.
Rokotteesta on minulle varmaan enemmän vaaraa,kuin hyötyä.

9

289

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turponaama

Vai niin se menee.

Kouluja voisit hieman kädä vaikka rokotetta et ottaisikaan.

• Aivan sama

...riittää hengissä pysymiseen !

• Ehkä tietoa netistä
        Aivan sama kirjoitti:

...riittää hengissä pysymiseen !

kuinka veljeni sairasti sikotaudin joskus 1953-58 välisenä aikan. En muista tarkemmin aikaa. Itse en siihen airastunut.

• oli.

Ei sikotauti ole koskaan mikään epidemia ollut, se on jakautunut tasaisesti useille eri vuosille. Itse sairastin sen joskus 1974/75 kesämökkireissun aikana kesälomalla kymmenvuotiaana. Oli yhtä helvettiä, kuume monta päivää 40 asteessa, kaulan imusolmukkeet turposivat, hourailin, näin näkyjä. Sillä taudilla ei ole mitään tekemistä sikainfluenssan kansaa.

• sairastanut

oli myös taisi olla -78 ja minut oli rokotettukin, mutta ihan kamala tauti se oli, kaksi viikkoa kovassa kuumeessa ja tämä sikalentsu kestää vain viikon. Sen muista siitä, että nukuin ja nukuin, silloin kun olin hereillä seinät tuntuivat kaatuvan päälle. Enkä osaa kuvitella kuinka pahaksi olisi mennyt jos ei olisi rokotettu.

• kuustoista
    • Valtteriini

Kuule, näillä kadella taudilla ei ole muuta yhteistä, kuin se, että ovat molemmat viruksen aiheuttamia.
      Sikotautiin on kehitetty rokote jo aikoja sitten.
      Mene ihmeessä rokotettavaksi, jos esim. kuulut riskiryhmiin. Jos olet perusterve, et rokotetta vielä saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe