Kirotut v-lestadiolaiset

Gal. 3:10
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

Mikä muu on vl-syntilista, kuin lakikokoelma?

Summa summarum, Rukoilkaamme kirottujen puolesta. Mutta mikä on jo sitä syntiä, jonka puolesta Raamattu kieltää rukoilemasta?

7

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmedys

rukoilemasta, mitä ihmettä nyt tarkoitat?
      Ei kai Raamattu mitään kiellä rukoilemasta.

• 1.Johanneksen kirje:
        5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        5:17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.

• Ihmedys
        Devoit kirjoitti:

1.Johanneksen kirje:
        5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        5:17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.

Syntilistan synnit ovat tasoa korvakorut, kirkkokuoro, elokuvat, marjastaminen pyhäpäivänä.
        Eivät kai NE ole sellaisia asioita, jotka ovat kuolemaksi. Eikös sellaiset ole katolinen kirkko määritellyt, muut eivät korvaansa lotkauta millekään kuolemansyntiajatukselle. Vl:n syntilistasynnit eivät kuulu niihin, joiden puolesta ei periaatteessa voisi rukoilla, mutta miksi pitäisi, koska useimmat niistä eivät syntiä edes ole.

'

• Ihmedys kirjoitti:

Syntilistan synnit ovat tasoa korvakorut, kirkkokuoro, elokuvat, marjastaminen pyhäpäivänä.
        Eivät kai NE ole sellaisia asioita, jotka ovat kuolemaksi. Eikös sellaiset ole katolinen kirkko määritellyt, muut eivät korvaansa lotkauta millekään kuolemansyntiajatukselle. Vl:n syntilistasynnit eivät kuulu niihin, joiden puolesta ei periaatteessa voisi rukoilla, mutta miksi pitäisi, koska useimmat niistä eivät syntiä edes ole.

'

**Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

Etkö ymmärrä? Jos ihminen yrittää tekojensa kautta ansaita armon, hänen pitäisi olla täydellinen-, eli synnitön. Silloin pieninkin korvakorusynti olisi hänelle kuolemaksi, jonka puolesta ei voisi rukoilla, koska uhria teon edestä (vrt Jeesus), ei olisi.

Vl:t syntilistoja tekemällä kumoavat Kristuksen lunastustyön ja auttamattomasti joutuvat kiroustuomion alle.

• syntispoloinen,

kiroamasta Jumalan kansaa.

• ??????

saatanallisiin valheoppeihin uskovia "vain me" -vanhoillislestadiolaisia?

• hyihei

Nyt kaivetaan vuorostaan Devoitin vanhoja aloituksia palstalle. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe