Lieksassa on ilmestynyt katukaupustelijoita minullekkin tarjottiin kiikaria kahden henkilön taholta kauppakeskusten parkkipaikalla.Huomasin että aina "uhreina" oli yksin kulkevat miehet henkilöt osasivat hieman suomea.
Aina noissa kaupankäynneissä kannattaa muistaa se ,ettei yhdy ostamaan jopa varastettua tavaraa jota näin myydään hieman pimennossa eli aavalla parkkipaikalla.
Olen ihminen joka kiinnittää asiaan huomiota ja näin tein myöskin asiasta ilmoituksen,että menettelytavat olisivat oikeat.
Kysyn näin viranomaisilta jotka seuraavat palstaa miten toimitaan jatkossa.MK
Katukaupustelijoita
30
297
Vastaukset
- Poliisi on Ystävä
Jos myyvät varastettua tavaraa niin itse ilmoittaisin poliisille !
- Kuotta
tsot tsot Korpinen!
Sanoit:
((..minullekkin tarjottiin kiikaria kahden henkilön taholta ..henkilöt osasivat hieman suomea...kannattaa muistaa se ,ettei yhdy ostamaan jopa varastettua tavaraa jota näin myydään hieman pimennossa eli aavalla parkkipaikalla.)9
'Hieman suomea osaavathan 'on tietenkin maahanmuuttajia ja leimasit ne heti kättelyssä varastetun tavaran myyjiksi kirjoituksessasi! Jätäppäs poliisin asiaksi tutkia seuraavan kerran epäilysi sillä sehän on heidän työ!
Mitenkähän olisi jos ihan perussuomalainen tarjoaisi sinulle vaikka karaokelaitettaan halvalla kun on itse kyllästynyt koko laulamiseen?
Varmaan heti leimaisit senkin huijarivarkaaksi, ties vaikka rikollisliigan jäseneksi!
Oleppas varovainen ,sillä vastahan eräs rikoksistaan kärynnyt pedofiili voitti oikeudessa, häntä soimanneen naapurinsa joka oli nimitellyt kärynnyttä pedofiiliksi ..taisi saada vielä naapuri tonnin sakot.
((Kysyn näin viranomaisilta jotka seuraavat palstaa miten toimitaan jatkossa))
Toimit niin että vaadit kaupustelijalta myyntilupaa nähtäväksi ja ellei sitä ole, voit udella tavaran alkuperää ja syytä myyntiin. Epäilyttävissä tapauksissa voit ilmoittaa poliisille ja varsinkin jos tuotetta kaupataan useita ja useamman henkilön toimesta.- kaappa veressä
ja sitä myöten meitä sitovat lait ja sopimukset.
Olen yli 40-vuotta tehnyt kauppaa ja joskus jopa katu-kauppaa.
Minulta näiden vuosien aikana on kysytty kerran elinkeinoilmoitus viranomaisten taholta.
Sekin tapahtui erään viina kaupan edessä,johon olin pystyttänyt myyntipöydän,tosin luvalla ja maksanut paikkamaksun. Viinakaupan johtaja oli pyytänyt tarkistamaan luvat ja se on minusta hyvä.
Elinkeinoilmoituksen vaativat yleensä myyntitilaisuuksien järjestäjät.
Nämä katukauppiaat jotka myyvät tavaraa autoista tuovat tavaran maahan tullessaan,
suomesta löytyy tukkukauppiaita joilta voi ostaa tai käydä tukholmasta.Joukkoon mahtuu tietenkin kaikenlaista mutta valtaosa on rehellisiä "pisnesmiehiä" hankkivat elantonsa kaupalla.
Tosin näihin läkkipellin myyjiin täytyy suhtautua varauksella,myyvät aitoa kultaa.
Kaupan harjoittamista ei Eu:ssa voi estää .
Kiinteistön omistaja voi pyytää poistumaan alueeltaan.
Luulen,että poliseilla on parempaakin tekemistä kuin seurata paria kiikarikauppiasta.
Jos tuottavat häiriötä tai varastavat silloin se on polisiasia.
Voip olla,että on liian pieni paikka yrittämiselle.
Tule mk. kävellään hesan asemalta-hakikseen tulee kauppiaita vastaan tai mennään hietsuun siel on miestä monesta maasta ja kirpputorikauppa ei sen kummempia lupia kaipaa.
Lyö joskus huviksesi kaksi sormusta vastakkain kuulet "kullan kilauksen".
Minäkin voin postiennakolla hankkia vaikka hietsusta kiikarit jos on tarve.
- tahaton tarkkailija
Olen joissakin kirjoituksissa nähnyt positiivisiä ajatuksia,nyt petyin.
Pikkasen alkaa Lieksan katukuvaan tulla elämää ja kansanvälisyyttä ja sinä rupeat tekemään ilmoituksia?
Ensikisi tuo varastetun tavaran toteaminen,vaaditko ostokuitin kauppiaaltasi osataessa maitoa?.
Nämä katukauppiaat on tulleet jäädäkseen katukuvaan ja se on hyvä , niin kauan kun eivät rupea huijareiksi tai varastamaan ja eivät tuota häiriötä toiminnallaan.
Mites torilla onko siellä pimeitä kauppiaita,markkinoilla et tunne heitä ja yrittävät myydä.
Olen joskus nuorna miesnä myynyt samana ravintolailtana 7 kelloa ja kaikki oli ostettu tukusta.
Kukaan ei kysynyt mistä ovat lähtöisin.
Täälä joku kirjoitti Lieksan eristämisestä,äänestän sinua seuraavissa vaaleissa,ehkä on parempi kun tämmöisiä mielipiteitä tulee kun Lieksa pysyy vaan sinä pienenä "lintukotona".- Kuotta
Ja Korpisen Markun puoluekanta on?
Oliko se kepu? - Kuotta
Kuotta kirjoitti:
Oliko se kepu?Luulen niin, että tämä korpinen ei tahallaan tehnyt alustustaaan noin , vaan se on kepulipuolueiden jäsenten tapa pukata spontaaneja lausuntoja kansalle, ajattelemmatta yhtään jälkiseurauksia!
Katsokaas, Kepulit pitää tavan kansaa, tyhminä ihmisiä, joita voi kusettaa menen tullen, kirjoitukset eri medioissa, vuosien saatossa, sen on osoittaneet todeksi! - kaappa veressä
Kuotta kirjoitti:
Oliko se kepu?tätä ei julkisesti kerrota pidetään se meidän keskeisenä.
Siellä hyvin läheisellä sukulaisella on yritys pohjois-karjalassa ja mainitteppa hänelle sana kepu,tulee linjoja pitkin ja vihaisena. Kepu on pohjois-karjalan yritys-elämän suurin jarru.
Jos yrityksesi ei liity jollakin tapaa maatalouteen,olet vieras siellä ja ei siinä kaikki.
Lähde Utsjoelta alaspäin tiedät missä kylässä on kepu vallassa ei tarvitse kuin kysyä
"paljonko teillä kylässä myyntipaikka maksaa"?
Esim. Espoo 10e /Päivä,kirkkonummi 10 e/päivä.pello 21 e/päivä,pudasjärvi 21 e/päivä,savukoski 18 e/päivä jne.
Kaikki on suhteellista mutta?Ja sitten se kateus?
Minä en vieläkään tiedä mikä mies tämä mk. on en tunne kuin kirjoitusten perusteella.
Jäin oikeastaan seuraamaan tätä suppea alaista pakolaiskeskustelua. - Kuotta
kaappa veressä kirjoitti:
tätä ei julkisesti kerrota pidetään se meidän keskeisenä.
Siellä hyvin läheisellä sukulaisella on yritys pohjois-karjalassa ja mainitteppa hänelle sana kepu,tulee linjoja pitkin ja vihaisena. Kepu on pohjois-karjalan yritys-elämän suurin jarru.
Jos yrityksesi ei liity jollakin tapaa maatalouteen,olet vieras siellä ja ei siinä kaikki.
Lähde Utsjoelta alaspäin tiedät missä kylässä on kepu vallassa ei tarvitse kuin kysyä
Esim. Espoo 10e /Päivä,kirkkonummi 10 e/päivä.pello 21 e/päivä,pudasjärvi 21 e/päivä,savukoski 18 e/päivä jne.
Minä en vieläkään tiedä mikä mies tämä mk. on en tunne kuin kirjoitusten perusteella.
Jäin oikeastaan seuraamaan tätä suppea alaista pakolaiskeskustelua.Näin aluksi sanoisin että tätä mk nimimerkkiä ei edes kannata tunteakkaan sillä hän edustaa sitä Kepu puoluetta!
Kaikeilla toreilla on omat taksansa ja parhaista paikoista käydään kai yhä kilpaa !
Köyhä ja varsinkaan yrittäjä torilla, ei saa Lieksalta kovinkaan kummoista tukea..tutkimukseni mukaan pelkän toripaikan, josta hän itse maksaa, olipa paikallinen tai vieraspaikkakuntalainen !
Yritteliäisyytä kai halutaan rajoittaa, kieltämällä paikallisilta myynti ilman torimaksua!
Tori olisi elävä, jos siellä saisi kaikki paikalliset pienyrittäjät myydä tuotteitan ilman torimaksua! kaappa veressä kirjoitti:
tätä ei julkisesti kerrota pidetään se meidän keskeisenä.
Jäin oikeastaan seuraamaan tätä suppea alaista pakolaiskeskustelua.Tarkoitan yleensä kysymykselläni ja ajatuksellani sitä seikkaa mitä tuolla toisaalla on jo todettu elinkeinon harjoittamisesta ja miten sitä voi suorittaa.On aivan eri asia markkinakojut ja myyntipisteet yleensä niissä on myyjän nimi esillä mutta ajatukseni on se että ikäänkuin salavihkaa yritetään myydä tavaraa niin silloin ainakin minun mielessä herää ajatus onko kauppa rehellistä ja laillista sitä kysyin ja miten tulee suhtautua näihin kaupustelijoihin.
Tässä ei ole kysymys myöskään mistään kunnallispolitiikasta eikä rehellisen kaupankäynnin estämisestä.
Mitä tulee noihin karaokelaitteisiin niitä minulla on varastossa ihan uudet ostettuna jos toiset hajoaa kun niitä ei oikein osata korjata ainakaan vanhempia tai uusi tulee halvemmaksi mutta tuo aihe on vain kaukaa haettu taas tässä yhteydessä v luna kohtaani mutta kukin taaplaa tyylillään mutta aikanaan sahalla taaplarina ollessa sekin asia oli tarpeen opetella, miten puut lankut laudat asetellaan taapeliin.MK- Kuotan.....
Kuotta kirjoitti:
Näin aluksi sanoisin että tätä mk nimimerkkiä ei edes kannata tunteakkaan sillä hän edustaa sitä Kepu puoluetta!
Kaikeilla toreilla on omat taksansa ja parhaista paikoista käydään kai yhä kilpaa !
Köyhä ja varsinkaan yrittäjä torilla, ei saa Lieksalta kovinkaan kummoista tukea..tutkimukseni mukaan pelkän toripaikan, josta hän itse maksaa, olipa paikallinen tai vieraspaikkakuntalainen !
Yritteliäisyytä kai halutaan rajoittaa, kieltämällä paikallisilta myynti ilman torimaksua!
Tori olisi elävä, jos siellä saisi kaikki paikalliset pienyrittäjät myydä tuotteitan ilman torimaksua!Käyt täällä näemmä sairasta mono-/dialogiasi.
Ei vaikuta terveeltä - ei todellakaan.
Mitä tulee tuohon toisella nimimerkillä kirjoittamaasi torihintakommenttiin niin torikauppiaathan sen tietävät.
Se taitaa olla sinulle vähän vieraampi juttu, kuten omillaan pärjääminen yleensäkin.
Niitä kun on katsos sellasiakin "kepulikuntia" joissa toripaikka ei maksa mitään.
Niitähän sinä et tuonut esille koska se ei sopinut tavoitteeseesi.
Kaltaisesi tunkio olisi pitänyt "levitellä pelloille" jo aikaa sitten, mutta kukaan ei viitsi liata talikkoaan.
En tiedä minkä (todellisen) pahan MK on sinulle tehnyt, mutta jotain todella pahaa sen täytyy olla kun noin vituttaa.
No voihan se olla niinkin, että sinä olet vain pienten kuvioiden takia pahasti häiriintynyt (todennäköisempää), eikä sinusta kannattaisi välittää.
Edelleenkin olen sitä mieltä, ettet sinä ole ainakaan kovin älykäs. Älykäs osaa vittuilla paljon lahjakkaammin kuin sinä.
Sinä jumitut jankkaamaan - se on merkki tyhmyydestä!
Tämä ei sitten tarkoita sitä, että olisin kovin ihastunut MK:n juttuihin.
Kuotta nyt vaan sattuu olemaan ns. pohjanoteeraus. - kaappias mänkö ookee
markkukorpinen kirjoitti:
Tarkoitan yleensä kysymykselläni ja ajatuksellani sitä seikkaa mitä tuolla toisaalla on jo todettu elinkeinon harjoittamisesta ja miten sitä voi suorittaa.On aivan eri asia markkinakojut ja myyntipisteet yleensä niissä on myyjän nimi esillä mutta ajatukseni on se että ikäänkuin salavihkaa yritetään myydä tavaraa niin silloin ainakin minun mielessä herää ajatus onko kauppa rehellistä ja laillista sitä kysyin ja miten tulee suhtautua näihin kaupustelijoihin.
Tässä ei ole kysymys myöskään mistään kunnallispolitiikasta eikä rehellisen kaupankäynnin estämisestä.
Mitä tulee noihin karaokelaitteisiin niitä minulla on varastossa ihan uudet ostettuna jos toiset hajoaa kun niitä ei oikein osata korjata ainakaan vanhempia tai uusi tulee halvemmaksi mutta tuo aihe on vain kaukaa haettu taas tässä yhteydessä v luna kohtaani mutta kukin taaplaa tyylillään mutta aikanaan sahalla taaplarina ollessa sekin asia oli tarpeen opetella, miten puut lankut laudat asetellaan taapeliin.MKPyydän anteeksi.
En malta olla puuttumatta keskusteluunne.Olen suomalainen tori-ja markkinakauppias,tosin olen vasta noviisi em.tehtävässä aloitin marraskuussa 1969.Olen tosi pitänyt jonkun aikaa ns.kivijalka-liikettä n.1km Helsingin rautatieasemalta.
Tori auppaa olen harrastanut ympäri suomea pohjanmaata,läni-suomea ja hämettä lukuunottamatta.
Se johtuu siitä,että olen syntynyt karjalassa mutta asunut ikäni pääkaupunkiseudulla,luulen,että minun olisi anottava viisiumi em.alueille.Sen verran pistokekeita,että voin sanoa "jäykkää porukkaa".
Tuntui oudolta n.30 v sitten kun ensimmäinen intialainen rupesi tekemään torikauppaa.
Silloin se oli uutta suomessa.Opetin hänelle mitä jokin sana tarkoitti,autoin tekemään hintalappuja jne. en tuntenut häntä kilpailijaksi vaan löysin todellisen "herrasmiehen" ja ystävän ja näin täytyy sanoa muistakin suomeen tulleesta kauppiaasta.
Ei nämä kassista myyjät myy varastettua tavaraa,ovat varmasti tarkkailun "alla" ja joka puolelta.
Ja siks toiseksi ei tämä ole suomessa uusi ilmiö,näitä on aina ollut ja näitä tulee olemaan
meinaan kauppiaita,jotka käyvät "käsikauppaa"(tavarat kädessä,mukana).
Joku mainitsi ilmaisista toripaikoista.On tullut muutamaan kylään talvi kuukausina,mutta yleensä
toripaikat maksavat jotakin.En muista mitä Lieksassa maksoi ,kävin viimmeksi 1970.
Mutta yleensä näissä "turvenuija" kylissä on kalliimmat kun kaupungeissa suhteellisesti.
Jotkut torivahdit jättävät keräämättä,moni on sanonut,että on hanusrista koko juttu.
Näin on Espoossa maksaa 10 e/päivä, Pellossa 21 e/ruutu per.päivä,onko suhteessa väkimäärään nähgen oikein? Mutta kiusa se on pienikin kiusa yrittäjälle näillä nykyisillä myynneillä.
Aamulla mennään taas tonne Espoon torille ja kauppiasta on monenmoista ja väristä.
Mutta nythän on vuosi 2009 ja EU. - Kuotta
Tarkoitan yleensä kysymykselläni ja ajatuksellani sitä seikkaa mitä tuolla toisaalla on jo todettu elinkeinon harjoittamisesta ja miten sitä voi suorittaa.On aivan eri asia markkinakojut ja myyntipisteet yleensä niissä on myyjän nimi esillä mutta ajatukseni on se että ikäänkuin salavihkaa yritetään myydä tavaraa niin silloin ainakin minun mielessä herää ajatus onko kauppa rehellistä ja laillista sitä kysyin ja miten tulee suhtautua näihin kaupustelijoihin.
Mitä tulee noihin karaokelaitteisiin niitä minulla on varastossa ihan uudet ostettuna jos toiset hajoaa kun niitä ei oikein osata korjata ainakaan vanhempia tai uusi tulee halvemmaksi mutta tuo aihe on vain kaukaa haettu taas tässä yhteydessä v luna kohtaani mutta kukin taaplaa tyylillään mutta aikanaan sahalla taaplarina ollessa sekin asia oli tarpeen opetella, miten puut lankut laudat asetellaan taapeliin.MKHelkatin hyvää mainosta vaskiviikon katukaupusteluun ja 'pimeän illan kaupustelun!
[Lieksassa on ilmestynyt katukaupustelijoita minullekkin tarjottiin kiikaria kahden henkilön taholta kauppakeskusten parkkipaikalla.Huomasin että aina "uhreina" oli yksin kulkevat miehet henkilöt osasivat hieman suomea.
Aina noissa kaupankäynneissä kannattaa muistaa se ,ettei yhdy ostamaan jopa varastettua tavaraa jota näin myydään hieman pimennossa eli aavalla parkkipaikall]
Mitähän keskustan paikallisjärjestö sanoo tuosta rasismiin viittaavasta viestistä!
Noo..kepullehan sattuu ja tapahtuu aina ! - jäkjäk
Kuotta kirjoitti:
Helkatin hyvää mainosta vaskiviikon katukaupusteluun ja 'pimeän illan kaupustelun!
[Lieksassa on ilmestynyt katukaupustelijoita minullekkin tarjottiin kiikaria kahden henkilön taholta kauppakeskusten parkkipaikalla.Huomasin että aina "uhreina" oli yksin kulkevat miehet henkilöt osasivat hieman suomea.
Aina noissa kaupankäynneissä kannattaa muistaa se ,ettei yhdy ostamaan jopa varastettua tavaraa jota näin myydään hieman pimennossa eli aavalla parkkipaikall]
Mitähän keskustan paikallisjärjestö sanoo tuosta rasismiin viittaavasta viestistä!
Noo..kepullehan sattuu ja tapahtuu aina !Siinähän olisi kepulle uusi nimi. Hyvin sopisi tekoihin.Kepulipuolue.
Kuotta kirjoitti:
Helkatin hyvää mainosta vaskiviikon katukaupusteluun ja 'pimeän illan kaupustelun!
Noo..kepullehan sattuu ja tapahtuu aina !On aivan selvää mikä on valvottua kaupankäynniä vaikka olisi joku iltatapahtuma niin myyntipisteet ovat selvillä ja myöskin kauppiaat.
Kysymys ei ole mistään rasismista vaan kaikkien tulee noudattaa lainsääntöämme siltä osin.Meillä voinee olla myös erilaisia turisteja tai muita henkilöitä jotka täällä liikkuvat tai myöskin niitä jotka tekeytyvät muuksi mitä ovat jopa lappu kädessä tauluja kaupaten.
Joten Kuotta rauhoitu hieman.MKmarkkukorpinen kirjoitti:
On aivan selvää mikä on valvottua kaupankäynniä vaikka olisi joku iltatapahtuma niin myyntipisteet ovat selvillä ja myöskin kauppiaat.
Kysymys ei ole mistään rasismista vaan kaikkien tulee noudattaa lainsääntöämme siltä osin.Meillä voinee olla myös erilaisia turisteja tai muita henkilöitä jotka täällä liikkuvat tai myöskin niitä jotka tekeytyvät muuksi mitä ovat jopa lappu kädessä tauluja kaupaten.
Joten Kuotta rauhoitu hieman.MKAikanaan meillä oli järjestyssääntö olemassa ja nyt on järjestyslaki ja myöskin kuluttajansuoja olemassa ja vaatimukset elintarvikkeiden myyntiin ja niitä valvovat eri viranomaiset.
Meillä on vapautettu joitakin lahinnä yhdistyksiä torimaksusta ja meillä oli viimeinen iltatori maksuton.
On kuitenkin niin että joukossamme on joitakin ihmisiä jotka syövät meidän pöydästä kuten joku kaupan tai mainos ilmoitti,eli nuo myymälävarkaat yms.
Olen pari kertaa tälläisen tapauksen nähnyt ja kulkenut tuon asiakkaan perässä joka sujautti juustopaketin hihaan, ja osti sitten tikkuaskin kassajonossa totesin sinulta jäi maksamatta juusto joka on hihassa,kavesi huitaisi juustopaketin kärryyni ja totesi maksa sinä ja myyjä oli ymmällä kaveri poistu mutta tavara jäi kauppaan.Sama toistui saman kaverin osalta toisessa kaupassa ja kuvio oli sama mutta silloin olin etupuolella ja seurasin asiaa ja totesin sinulla jäi lihapurkki hihaan ja työnsin kärryn eteen niin kassa soitti kauppiaan paikalle ja minä saatoin lähteä kotiin.
En ole siten vielä oppinut olemaan kenenkään rosvon kanssa samoilla tavoilla koska minultakin on viety tavaraa ja perheeltä jopa kerrostaloon kiipeämällä.sekä ryypäten minun shekkivihkoa käyttäen paikallisissa ravintoloissa ja ajamalla taksilla joten heille en anna kiitosta siitä asian tarkistamisesta mitkä on yleensä ohjeet tarkistaa henkilötiedot suuremmasta summasta. mutta siitä on jo aikaa kylläkin MK- paula p
Aikanaan meillä oli järjestyssääntö olemassa ja nyt on järjestyslaki ja myöskin kuluttajansuoja olemassa ja vaatimukset elintarvikkeiden myyntiin ja niitä valvovat eri viranomaiset.
Meillä on vapautettu joitakin lahinnä yhdistyksiä torimaksusta ja meillä oli viimeinen iltatori maksuton.
On kuitenkin niin että joukossamme on joitakin ihmisiä jotka syövät meidän pöydästä kuten joku kaupan tai mainos ilmoitti,eli nuo myymälävarkaat yms.
Olen pari kertaa tälläisen tapauksen nähnyt ja kulkenut tuon asiakkaan perässä joka sujautti juustopaketin hihaan, ja osti sitten tikkuaskin kassajonossa totesin sinulta jäi maksamatta juusto joka on hihassa,kavesi huitaisi juustopaketin kärryyni ja totesi maksa sinä ja myyjä oli ymmällä kaveri poistu mutta tavara jäi kauppaan.Sama toistui saman kaverin osalta toisessa kaupassa ja kuvio oli sama mutta silloin olin etupuolella ja seurasin asiaa ja totesin sinulla jäi lihapurkki hihaan ja työnsin kärryn eteen niin kassa soitti kauppiaan paikalle ja minä saatoin lähteä kotiin.
En ole siten vielä oppinut olemaan kenenkään rosvon kanssa samoilla tavoilla koska minultakin on viety tavaraa ja perheeltä jopa kerrostaloon kiipeämällä.sekä ryypäten minun shekkivihkoa käyttäen paikallisissa ravintoloissa ja ajamalla taksilla joten heille en anna kiitosta siitä asian tarkistamisesta mitkä on yleensä ohjeet tarkistaa henkilötiedot suuremmasta summasta. mutta siitä on jo aikaa kylläkin MKkyllä nyt lieksalaiset voi huokaista ja tuudittautua turvallisuuden tunteeseen kun tämä meidän oma sherlokki korpinen valvoo järjestystä. niin kauppojen sisällä kuin ulkona toreilla.
kansalaiset olkaa varastelematta sillä koskaan ei tiedä milloin sherlokki korpinen iskee hyllyjen takaa kimppuunne. - kaappias mänkö ookee
Aikanaan meillä oli järjestyssääntö olemassa ja nyt on järjestyslaki ja myöskin kuluttajansuoja olemassa ja vaatimukset elintarvikkeiden myyntiin ja niitä valvovat eri viranomaiset.
En ole siten vielä oppinut olemaan kenenkään rosvon kanssa samoilla tavoilla koska minultakin on viety tavaraa ja perheeltä jopa kerrostaloon kiipeämällä.sekä ryypäten minun shekkivihkoa käyttäen paikallisissa ravintoloissa ja ajamalla taksilla joten heille en anna kiitosta siitä asian tarkistamisesta mitkä on yleensä ohjeet tarkistaa henkilötiedot suuremmasta summasta. mutta siitä on jo aikaa kylläkin MKJos sinä elämässäsi olet joutunut mainitsemien varkauksien kohteeksi,
älä anna sen sumentaa harkintaasi ja tuo esiin kapeaalisuutta.
Tosin sanon ketään nimittelemättä ja sormella osittomatta,että joskus tuntuu voi "pyhä yksinkertaisuus", kun on saanut kulkea tai joutunut kulkemaan näissä pikku-kylissä
törmään joka kylässä 5 -viisaaseen mieheen. Otetaan kantaa joka asiaan ja täytyy sanoa yleensä silloin kun ei mitään ymmärretä.
Aamusella kun pystyttää myyntipöytää,aamu alkaa yleensä seuraavasti;
"päivee mistä se kaappias on, no kannattaako se tämä homma,minulla on tuommoinen kotona jne". Käytännössä olen myös todennut,että viisi ensimmäistä käy purkamassa paineensa.
Mutta kun jo 40 vuotta on "tie ollut koti ei ossoo jiähä paikalleen".
Minun on vaikea kuvitella tilanne,että 7.oo töihin 16.00 kotiin,jotain pientä ja akan viereen lepoon.En ole koskaan viettänyt semmoista elämää.
Voi olla,että sen takia en kaikkeen suhdatu kielteisesti.
Talvet ajan etelä- suomessa,kesät pohjoisessa.
Ja täällä riittää kaupustelijaa.
On kiikarin kauppiasta,tupakka kauppiasta ja kaikkea mitä vain "tilauksesta".
Maailmassa on vääryyttä,pelkoja,epärehellisyyttä mutta sittenkin meillä on hyvä elää ja meidän ei tarvitse mörköä pelätä.
Jos sattuu ens kesänä siellä-päin liikkumista tule kysymään mistä tavara on lähtöisin.
Tapaat maailman v...........n miehen tai sitten umpihullun.Saat itse päättää.
Mutta kesää odotellessa Hyvää talvea. kaappias mänkö ookee kirjoitti:
Jos sinä elämässäsi olet joutunut mainitsemien varkauksien kohteeksi,
älä anna sen sumentaa harkintaasi ja tuo esiin kapeaalisuutta.
Tosin sanon ketään nimittelemättä ja sormella osittomatta,että joskus tuntuu voi "pyhä yksinkertaisuus", kun on saanut kulkea tai joutunut kulkemaan näissä pikku-kylissä
törmään joka kylässä 5 -viisaaseen mieheen. Otetaan kantaa joka asiaan ja täytyy sanoa yleensä silloin kun ei mitään ymmärretä.
Aamusella kun pystyttää myyntipöytää,aamu alkaa yleensä seuraavasti;
"päivee mistä se kaappias on, no kannattaako se tämä homma,minulla on tuommoinen kotona jne". Käytännössä olen myös todennut,että viisi ensimmäistä käy purkamassa paineensa.
Mutta kun jo 40 vuotta on "tie ollut koti ei ossoo jiähä paikalleen".
Minun on vaikea kuvitella tilanne,että 7.oo töihin 16.00 kotiin,jotain pientä ja akan viereen lepoon.En ole koskaan viettänyt semmoista elämää.
Voi olla,että sen takia en kaikkeen suhdatu kielteisesti.
Talvet ajan etelä- suomessa,kesät pohjoisessa.
Ja täällä riittää kaupustelijaa.
On kiikarin kauppiasta,tupakka kauppiasta ja kaikkea mitä vain "tilauksesta".
Maailmassa on vääryyttä,pelkoja,epärehellisyyttä mutta sittenkin meillä on hyvä elää ja meidän ei tarvitse mörköä pelätä.
Jos sattuu ens kesänä siellä-päin liikkumista tule kysymään mistä tavara on lähtöisin.
Tapaat maailman v...........n miehen tai sitten umpihullun.Saat itse päättää.
Mutta kesää odotellessa Hyvää talvea.Kiva kun toit näkökulmasi esille ja jos olet kovapainen niin sitten paukutetaan päitämme yhteen mulla on tämä pää saanut siksi paljon kolhuja ja se vasta tutkittiin mangneettikuvauksessa jotta siellä on aivot paikallaan.
On kiva otaa haaste vastaan niin tulee elämään vipinää vaikka minulla sitä kyllä on muutenkin.
Muuten oli Lieksassa markkinat ja ostin kalsarit jotka oli suomalaiselle miehelle tarkoitettu en katsonut sen paremmin mitä paketissa oli ostin kuitenkin numeron tietäen.Mutta mitä ne tuotteet oli sepalus oli niin pieni että ei tullut ostettua pinsettiä jolla olisi saanut tapin esiin.
Oli sitten myös naismyyjä myymässä paperia ja kaukaa huutaa nyt tulee riskin näköinen mies joka kantaa paperia vaikka kuinka paljon.Minäkään en ole ihan hiljainen mies vastasin näkyykö päällepäin jo että on hyvä kunto juuri kävin hierottamassa selkääni,vaikka joku lääkäri oli todennut vanhallepiijalle mene muuripataan rakastelemaan niin selkäkipu häviää.Siihen tämä myyjä ei helekatti suomalainen nainen taivu muuripataan siinä pitää olla jo Kuubalainen rippari. onko ne sitten taipuisimpia olen kyllä nähnyt aikanaan yhden tanssijan katos kun se oli jopa yhden tunnetun henkilön vaimo joka oli hyvin( vihreä) se pisti valkoisia vaimoja kiertoon ja otti valkaisemattoman, tämä on vanha vitsi.Joten onnea on riittänyt kuitenkin ja tunnen henkilöt .MKpaula p kirjoitti:
kyllä nyt lieksalaiset voi huokaista ja tuudittautua turvallisuuden tunteeseen kun tämä meidän oma sherlokki korpinen valvoo järjestystä. niin kauppojen sisällä kuin ulkona toreilla.
kansalaiset olkaa varastelematta sillä koskaan ei tiedä milloin sherlokki korpinen iskee hyllyjen takaa kimppuunne.Minä en ole kimppuun hyökännyt vaikka olisin ollut järjestyksenvalvojana vaan käskyin kehoituksen mutta tehtävän suorittaen.
Minusta Paula toteat siksi väärin"iskee hyllyjen takaa kimppuun" on kyllä totta että turha on varastaa katson jopa persesilmällä, mutta en kytäten se ei ole varsinainen tehtäväni lainkaan.
Mutta olen todennut rosvot syövät meidän pöydästä ja sen asian tuntevat kauppiaat varsin hyvin millainen määrä taas tulee ruuhkassa hävikkiä rosvojen vuoksi.
Olen rippikoulun käynyt ja rokotettu mutta nyt on vaikeuksia saada tuota rokotetta johtuuko se sitten siitä ,että minusta pitäisi tulla toisten kaltainen.
Muuten riparilla olen ollut kolmekertaa omassa ja isosena ja seurakunnan nuorisotyöntekijänä. Joten tuo katekismus Älä varasta on mielessä.
Vaikuttavaa oli käydä niillä seuduilla aikanaan ja olen kuvannut niitä paikkoja Dia kuvin lain taulut ovat kaikkien kansojen kiskossa ja minulla on myöskin video Jeesuksen maa jota ei ole kaikilla ostin sen Israelista siellä käydessä.MK- minä jo
Kiva kun toit näkökulmasi esille ja jos olet kovapainen niin sitten paukutetaan päitämme yhteen mulla on tämä pää saanut siksi paljon kolhuja ja se vasta tutkittiin mangneettikuvauksessa jotta siellä on aivot paikallaan.
On kiva otaa haaste vastaan niin tulee elämään vipinää vaikka minulla sitä kyllä on muutenkin.
Muuten oli Lieksassa markkinat ja ostin kalsarit jotka oli suomalaiselle miehelle tarkoitettu en katsonut sen paremmin mitä paketissa oli ostin kuitenkin numeron tietäen.Mutta mitä ne tuotteet oli sepalus oli niin pieni että ei tullut ostettua pinsettiä jolla olisi saanut tapin esiin.
Oli sitten myös naismyyjä myymässä paperia ja kaukaa huutaa nyt tulee riskin näköinen mies joka kantaa paperia vaikka kuinka paljon.Minäkään en ole ihan hiljainen mies vastasin näkyykö päällepäin jo että on hyvä kunto juuri kävin hierottamassa selkääni,vaikka joku lääkäri oli todennut vanhallepiijalle mene muuripataan rakastelemaan niin selkäkipu häviää.Siihen tämä myyjä ei helekatti suomalainen nainen taivu muuripataan siinä pitää olla jo Kuubalainen rippari. onko ne sitten taipuisimpia olen kyllä nähnyt aikanaan yhden tanssijan katos kun se oli jopa yhden tunnetun henkilön vaimo joka oli hyvin( vihreä) se pisti valkoisia vaimoja kiertoon ja otti valkaisemattoman, tämä on vanha vitsi.Joten onnea on riittänyt kuitenkin ja tunnen henkilöt .MK... vähän ounastelin.
Sinä se jaksat. - pin setti
Kiva kun toit näkökulmasi esille ja jos olet kovapainen niin sitten paukutetaan päitämme yhteen mulla on tämä pää saanut siksi paljon kolhuja ja se vasta tutkittiin mangneettikuvauksessa jotta siellä on aivot paikallaan.
Oli sitten myös naismyyjä myymässä paperia ja kaukaa huutaa nyt tulee riskin näköinen mies joka kantaa paperia vaikka kuinka paljon.Minäkään en ole ihan hiljainen mies vastasin näkyykö päällepäin jo että on hyvä kunto juuri kävin hierottamassa selkääni,vaikka joku lääkäri oli todennut vanhallepiijalle mene muuripataan rakastelemaan niin selkäkipu häviää.Siihen tämä myyjä ei helekatti suomalainen nainen taivu muuripataan siinä pitää olla jo Kuubalainen rippari. onko ne sitten taipuisimpia olen kyllä nähnyt aikanaan yhden tanssijan katos kun se oli jopa yhden tunnetun henkilön vaimo joka oli hyvin( vihreä) se pisti valkoisia vaimoja kiertoon ja otti valkaisemattoman, tämä on vanha vitsi.Joten onnea on riittänyt kuitenkin ja tunnen henkilöt .MKPitänee tossa jossakin vaiheessa kertoa muuan tositarina huoltoaseman baarista ja sokeripihdeistä.
- tor kaup.
Aina noissa kaupankäynneissä kannattaa muistaa se ,ettei yhdy ostamaan jopa varastettua tavaraa jota näin myydään hieman pimennossa eli aavalla parkkipaikalla.
Mimmonen kaupankäynti oli ja on tuolla kepulipuolueella. Mahtaa parin euron kiikarit olla yks hailee siinä kaupusteluvyyhessä.Että erottaisivat mikä on höylätty puu olisi siksi suurennuslasi tarpeen joillekkin duunareille.MK
Olen kuitenkin pyrkinyt tuomaan asian esiin aikaisemmin ilman piruilua.MK- Kuotta
Että erottaisivat mikä on höylätty puu olisi siksi suurennuslasi tarpeen joillekkin duunareille.MK
Olen kuitenkin pyrkinyt tuomaan asian esiin aikaisemmin ilman piruilua.MKMillon sie markku ymmärrät sen että asiat riitele, ei ihmiset.
Arvotan toki sinuakin ihmisenä ja vaikuttajanakin, mutta pitää ymmärtää myös eri näkökantoja jotka voivat olla jopa epämieluisia itselle!
Noista kansa koostuu, Lieksassakin ..epätoivotuista ja toivotuista joten hallelujjaa vaan sinnekki. - pan-elin
Että erottaisivat mikä on höylätty puu olisi siksi suurennuslasi tarpeen joillekkin duunareille.MK
Olen kuitenkin pyrkinyt tuomaan asian esiin aikaisemmin ilman piruilua.MKJospa se tuo pääministeri joutas kiireiltään pitämään rakennusmateriaali koulutuksen. Vaikkapa höylätty ja pontti. Ja perään taikatemput.
- aksjdjf
pan-elin kirjoitti:
Jospa se tuo pääministeri joutas kiireiltään pitämään rakennusmateriaali koulutuksen. Vaikkapa höylätty ja pontti. Ja perään taikatemput.
Jotkut torivahdit jättävät keräämättä,moni on sanonut,että on hanusrista koko juttu.
Näin on Espoossa maksaa 10 e/päivä, Pellossa 21 e/ruutu per.päivä,onko suhteessa väkimäärään nähgen oikein? Mutta kiusa se on pienikin kiusa yrittäjälle näillä nykyisillä myynneillä.
Aamulla mennään taas tonne Espoon torille ja kauppiasta on monenmoista ja väristä.
Mutta nythän on vuosi 2009 ja EU.
* VASTAA
* Kerro kaverille
* Ilmoita asiattomasta viestistä
*
00
Helkatin hyvää mainosta Kuotta9.11.2009 21:45
Noo..kepullehan sattuu ja tapahtuu aina !
* VASTAA
* Kerro kaverille
*
00
Kepuli jäkjäk9.11.2009 22:42
Siinähän olisi kepulle uusi nimi. Hyvin sopisi tekoihin.Kepulipuolue.
* VASTAA
* Kerro kaverille
*
00
Kuotta haluaa vääristellä markkukorpinenKäyttäjän viestit9.11.2009 22:50
On aivan selvää mikä on valvottua kaupankäynniä vaikka olisi joku iltatapahtuma niin myyntipisteet ovat selvillä ja myöskin kauppiaat.
Joten Kuotta rauhoitu hieman.MK
* VASTAA
* Kerro kaverille
00
Jatkan myynnistä markkukorpinenKäyttäjän viestit9.11.2009 23:08
Olen pari kertaa tälläisen tapauksen nähnyt ja kulkenut tuon asiakkaan perässä joka sujautti juustopaketin hihaan, ja osti sitten tikkuaskin kassajonossa totesin sinulta jäi maksamatta juusto joka on hihassa,kavesi huitaisi juustopaketin kärryyni ja totesi maksa sinä ja myyjä oli ymmällä kaveri poistu mutta tavara jäi kauppaan.Sama toistui saman kaverin osalta toisessa kaupassa ja kuvio oli sama mutta silloin olin etupuolella ja - haapapaneli
pan-elin kirjoitti:
Jospa se tuo pääministeri joutas kiireiltään pitämään rakennusmateriaali koulutuksen. Vaikkapa höylätty ja pontti. Ja perään taikatemput.
Lahjaksi saadun vai lahjomana saadun kurssin.
- renkaat
haapapaneli kirjoitti:
Lahjaksi saadun vai lahjomana saadun kurssin.
Lieksalaista torikulttuuria. Olkaapa hyvä.
http://www.youtube.com/watch?v=sY07ve7X6mI&feature=related Kuotta kirjoitti:
Millon sie markku ymmärrät sen että asiat riitele, ei ihmiset.
Arvotan toki sinuakin ihmisenä ja vaikuttajanakin, mutta pitää ymmärtää myös eri näkökantoja jotka voivat olla jopa epämieluisia itselle!
Noista kansa koostuu, Lieksassakin ..epätoivotuista ja toivotuista joten hallelujjaa vaan sinnekki.Mutta kuotta ymmärrän varsin hyvin tuon piiloviestintäsi mutta kaikkea ei tarvitse sinunkaan tekstistä sietää joten mennään lujaa vain muttei pilkaten kenenkään vakaumusta joten toivotan sitten sinulle hyvää ja "rauhaa" sinnekki
Toivottavasti pysymme aiheessa,mitä on laittomuus ja mikä rehellistä kaupankäyntiä MKpan-elin kirjoitti:
Täällä kyllä osataan paikallisissa liikkeissä Höyläämöissä tehdä varsin hyvää ja laadukasta tavaraa ja olen täältä vienyt rakennusmateriaalia jopa Juukaan "Villa ainolaan " koska esimerkiksi villapaali samana päivänä ostettuna oli jopa 5 e halvempi kuin järven toisella puolella,joten mielestäni myöskin palvelu pelaa mutta löydän kyllä haluamani tavaran ja maksan heti.MK
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356621JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t224791Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5492891Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai672463Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342116- 331964
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!421658- 411615
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321613Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71351