...skitsofreniaksi? Mistä tietää että näin tulee käymään tai on jo käynyt? Jos on skitsofrenia tai skitsotyyppinen häiriö niin voiko lääkärit pakottaa syömään neuroleptejä? Voiko pakkohoitoon joutua jos kieltäytyy hoidosta?
Siinäpä ne suurimmat kysymykset mitä mulla mielessä.
Olisin kiitollinen jos joku vastaisi :)
Voiko skitsotyyppinen häiriö muuttua...
7
1128
Vastaukset
- sellaista.
syödä niitä lääkkeitä ja pakkohoitoon joutuu, jos on itselle tai muille vaarallinen. Sellaista tietoa.
- Psykiatrit
voivat muuttaa skitsotyyppisen häiriön skitsofreniaksi. Niin tulee käymään jos psykiatrit eivät tykkää uhrinsa elämäntavasta. Psykiatrit voivat pakkottaa syömään neuroleptejä kun henkilö on leimattu skitsofreenikoksi. Pakkohoitoon voi joutua jos kieltäytyy hoidosta. Ei tarvitse olla vaarallinen kenellekään joutuakseen pakkohoitoon. Riittää, että psykiatrit väittävät keksityn mielisairauden pahenevan ilman hoitoa. Voit tarkistaa tämän vaikka lakikirjasta.
Älä sitten mainitse psykiatreille psyykelääkkeiden pahimmillaan pysyväksi jäävistä haittavaikutuksista. Heillä on tapana vaientaa kritiikki suuremmilla lääkeannoksilla ja pidemmällä pakkohoidolla.
Seksuaalisuuden tuhoutuminen (myös neuroleptikemikaalit aiheuttavat tätä) http://en.wikipedia.org/wiki/PSSD
Pakkoliikkeet http://en.wikipedia.org/wiki/Tardive_dyskinesia- mii84
kummallekkin. Hieman pelottaa mitä käy... mulla on B-lausunnon mukaan kuulemma täyttynyt epävakaan persoonallisuuden, estyneen persoonallisuuden ja psykoosipiirteisen persoonallisuuden kriteerit (joka on myös skitsotyyppinen häiriö toiselta nimeltään, näin olen ainakin ymmärtänyt). En jaksaisi enää näitä mielenterveysasioita mutta kun mainitsin siitä että en enää kävisi psyk.polilla niin hoitaja ei ollut innostunut asiasta. Olen sairastanut n. 9 vuotta josta hoidon piirissä 5 vuotta. Olen 25 vuotias.
Jos tälle sivulle sattuu joku skitsofrenia dg:n saanut henkilö tulemaan, niin olisin kiinnostunut siitä että onko sulla todettu skitsotyyppinen häiriö ennen kuin sait skitsofrenia dg:n?
Lisäksi kiinnostaisi kuulla skitsotyyppisen häiriön dg:n saaneiden oireita, eli mitä oireita teillä on?
thanx :) - MENE HOITOON
sä et näköjään tiedä mistään mitään tai sulla on yhdestä psykiatrista kokemusta. miten psykiatrit voi muuttaa skitso... skitsofreniaksi? jos tauti ollaan diagnisoitu niin miten sitä voidaan enää muuttaa? ja miten joku voidaan pakottaa syömään jotain lääkettä-. ei helvetti! mene hoitoon! ja miten pakkohoitoon voi joutua jos kieltäytyy hoidosta? jos on vaarallinen toisille tai itelleen niin sillon katotaan onko tarvista pakkohoitoon vai pärjääkö kyseinen henkilö lääkkeillä. "Riittää, että psykiatrit väittävät keksityn mielisairauden pahenevan ilman hoitoa" NO HUH HUH. salaliittoteoria ihminen tulee tänne sekoilemaan omista kuvitelmistaan?!?!?!?!?! taidat ite olla jossain muualla ku maan kamaralla ku tommosta paskaa suollat.
- MENE HOITOON
MENE HOITOON kirjoitti:
sä et näköjään tiedä mistään mitään tai sulla on yhdestä psykiatrista kokemusta. miten psykiatrit voi muuttaa skitso... skitsofreniaksi? jos tauti ollaan diagnisoitu niin miten sitä voidaan enää muuttaa? ja miten joku voidaan pakottaa syömään jotain lääkettä-. ei helvetti! mene hoitoon! ja miten pakkohoitoon voi joutua jos kieltäytyy hoidosta? jos on vaarallinen toisille tai itelleen niin sillon katotaan onko tarvista pakkohoitoon vai pärjääkö kyseinen henkilö lääkkeillä. "Riittää, että psykiatrit väittävät keksityn mielisairauden pahenevan ilman hoitoa" NO HUH HUH. salaliittoteoria ihminen tulee tänne sekoilemaan omista kuvitelmistaan?!?!?!?!?! taidat ite olla jossain muualla ku maan kamaralla ku tommosta paskaa suollat.
toi edellinen viesti oli "Psykiatrit" viestiin vastaus
- skitzoidi
mii84 kirjoitti:
kummallekkin. Hieman pelottaa mitä käy... mulla on B-lausunnon mukaan kuulemma täyttynyt epävakaan persoonallisuuden, estyneen persoonallisuuden ja psykoosipiirteisen persoonallisuuden kriteerit (joka on myös skitsotyyppinen häiriö toiselta nimeltään, näin olen ainakin ymmärtänyt). En jaksaisi enää näitä mielenterveysasioita mutta kun mainitsin siitä että en enää kävisi psyk.polilla niin hoitaja ei ollut innostunut asiasta. Olen sairastanut n. 9 vuotta josta hoidon piirissä 5 vuotta. Olen 25 vuotias.
Jos tälle sivulle sattuu joku skitsofrenia dg:n saanut henkilö tulemaan, niin olisin kiinnostunut siitä että onko sulla todettu skitsotyyppinen häiriö ennen kuin sait skitsofrenia dg:n?
Lisäksi kiinnostaisi kuulla skitsotyyppisen häiriön dg:n saaneiden oireita, eli mitä oireita teillä on?
thanx :)skitsofrenia on neurologinen sairaus jolla on jotain yhteyksiä bipo-häiriöön. aiemmin psykoanalyysiin perustuen kuviteltiin että skitsoidit ja skitsotyyppistä häiriötä sairastavat ovat skitsofrenian esiasteita mutta neurologisen tiedon lisääntyessä tuo on osoittautunut humpuukiksi kuten suurin osa analisoinnista.
- ??
mii84 kirjoitti:
thanx :)Juup, eli mulle kävi niin että hetkellisesti muutettiin diagnoosi epävakaasta persoonallisuudesta skitsofreniaksi, mutta hetimiten sekin huomattiin vääräksi ja vaihdettiin skitsoaffektiiviseksi häiriöksi. Ja tämä johtui siitä, että lääkärit saivat kokoajan enemmän tietoa sairaudestani, kun esim harhoista en ollut uskaltanut kertoa mitään. Myöskin kaksisuuntainen häiriö helposti alkuun sekoitetaan persoonallisuushäiriöiksi. Mutta näin siis vain jos uutta ilmenee ja vanha diagnoosi todetaan vääräksi/puutteelliseksi. Ei ole viitteitä että persoonallisuushäiriöinen sairastuisi helpommin skitsofreniaan vaan ihan samalla mahdollisuudella kuin muutkin eli aika epätodennäköistä. Oletko siis kertonut kaiken hoidoissasi? Kyllä varmaan itse huomaisit jos jostain "vakavammasta" olisi kysymys ja usein lähipiiri ainakin huomaa. Jos kumminkin todellisuus pysyy noin suunnilleen hanskassa, niin ei vielä noilla diagnooseilla voida käsittääkseni pakkohoitoon tai neurolepteihin pakottaa. Kuka vaan psykoottinen kylläkin. Psykoottispiirteinen on lievempi kuin suoraan psykoottinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195214- 472879
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312581Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231959En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111747- 1181657
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231445Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101418- 971407