Sebring käyttöautoksi?

ap

Kertokaa hyvät ja huonot puolet. Oston kohteena noin 10 vuoden ikäinen peli. Mitä kannattaa tsekata kun käy katsomassa ehdokkaita. Kannattaako ostaa vai....

19

2576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta vaan

      Jos pidät ruuvaamisesta ja epämääräisitä pikkuvioista niin osta pois.
      Kakku on kyllä kaunis päältä, mutta...

    • frangrabba

      mistä ihmeestä sen tietää mitä kaikkea joutuu tekemään,koeajo kylläkin jotain kertoo mutta ylläreitä tulee silti,koskee kylläkin kaikkia merkkejä,minä ostin stratuksen,allapallon jouduin vaihtamaan ja nyt kolisee etupään koiranluut mutta ne vaihdan vasta ensikesänä,ei muita vikoja,ainiin termostaatti pitää vaihtaa,auton ostettuani se piti katsastaa ,ei ongelmia

    • öööööööööö

      Turha kuunnella mitään paskapuheita. Hyvä peli on, mutta tietysti noin 10 vuotta vanhassa autossa pitää aika paljon ottaa huomioon esim. Täydellinen huoltokirja pitää löytyä että tietää mitä sinne on tehty: ovat arkoja laitteita huoltamattomuudesta tai väärinkäytöstä, suurinosa negatiivisista jutuista johtuu siitä että on väärin pidetty. Automaattiöljyt kannattaa tarkastaa heti ekana millon ne on vaihdettu, vaihtoväli 2vuotta/75tkm. Jos on 2 litrasella koneella niin tarkastaa onko jakohihnan vaihto tehty, vaihtoväli on 168tkm/7vuotta. Sitten ajokokeessa tarkastaa ettei mikään kolise yms. Painavassa autossa menee äkkiä niveliä ja tukivarsia jos on moukutettu kuoppasilla teillä. Kannattaa varautua siihen että varaosat maksaa noin 3 kertaa enemmän kuin normaaliin autoon, mutta ainakin omastamielestäni se on sen väärti. Varaosia saa jonkin verran myös muualta kuin merkkiliikkeistä jossa ne on huomattavasti halvempia, Jenkeistä tilaamalla kannattavimmin. Kaskovakuutukset ja verot on myös kalliita. Eli noin lyhyesti puettuna Chryslerin pito vaatii paksua lompsaa tai harrastuneisuutta. Mulla on 7 vuotta vanha sebring ja mitään ongelmia ei ole ollut noin 3 vuoden aikana mitä se täällä on asustanut.

      • Hieno auto...

        Tiedän vain, että joillekkin on tullut paljon uudempienkin Sebringien kanssa hätä käteen, kun on pientä ja isompaakin vikaa jatkuvasti. Mitenkähän hyvin autoa pitäisi pitää, jos sekään ei riitä, että auto huolletaan tarkasti huolto-ohjelman mukaan merkkiliikkeessä?

        Kukkaron on syytä olla kunnossa, jos tuollaisen ostat.


      • ...
        Hieno auto... kirjoitti:

        Tiedän vain, että joillekkin on tullut paljon uudempienkin Sebringien kanssa hätä käteen, kun on pientä ja isompaakin vikaa jatkuvasti. Mitenkähän hyvin autoa pitäisi pitää, jos sekään ei riitä, että auto huolletaan tarkasti huolto-ohjelman mukaan merkkiliikkeessä?

        Kukkaron on syytä olla kunnossa, jos tuollaisen ostat.

        kun ei aina vaan takaa että se varmasti on huollettu kunnolla. Tottakaihan tietysti yleellisesti varusteluissa autoissa on ongelmia, ja maanantai kappaleita sattuu. Ainakin monet ketä tiedän joilla on sebringejä ovat päässeet pienillä vaivoilla.


      • Tirkkonen
        ... kirjoitti:

        kun ei aina vaan takaa että se varmasti on huollettu kunnolla. Tottakaihan tietysti yleellisesti varusteluissa autoissa on ongelmia, ja maanantai kappaleita sattuu. Ainakin monet ketä tiedän joilla on sebringejä ovat päässeet pienillä vaivoilla.

        Arvonlasku on pahin ja vikoja tulee vaikka marmorilla oiskin huollettu.Osat lisäksi vuoltua kultaa..


      • Sebringkuski
        Tirkkonen kirjoitti:

        Arvonlasku on pahin ja vikoja tulee vaikka marmorilla oiskin huollettu.Osat lisäksi vuoltua kultaa..

        Täällä nettitohtorit antaa vastauksia vaikka ei oo Sebringillä koskaan ajaneetkaan. Olen itse omistanut kyseisen auton uudesta vuodesta 2002 lähtien. Vikoja ei ole ollut ainuttakaan jos niiksi ei lasketa polttimoiden ja jarrupalojen kulumista. Ainoa miinus on hitonmoinen bensankulutus joka nyt ei ole mitenkään epätavallista painavalle lähes viiisimetriselle autolle jossa on nelilovinen automaatti.
        Varaosat ei ole sen kalliimpia kuin mihinkään muuhunkaan isoon autoon kunhan vaan katsoo mistä hankki ne. Autokeskuksesta ei kannata ainakaan.


      • ...
        Tirkkonen kirjoitti:

        Arvonlasku on pahin ja vikoja tulee vaikka marmorilla oiskin huollettu.Osat lisäksi vuoltua kultaa..

        väliä sillä on että arvo laskee? Laskeehan se kaikissa. En minä ainakaan autoa osta siksi että se on joku sijoituskohde joka tuottaa voittoa. Jos joku arvon laskeminen tai bensan kulutus huolettaa niin kannattaa ehkä miettiä jotain japski koteloa tai henkistä itsemurhaa volkkarilla. Ei tommosta autoa osteta siksi että se on joku järkevä päätös taloudellisesti. Minä ostin oman sebuni siksi että siinä on tyyliä ja ajan sen myös loppuun.


      • sebring666
        Sebringkuski kirjoitti:

        Täällä nettitohtorit antaa vastauksia vaikka ei oo Sebringillä koskaan ajaneetkaan. Olen itse omistanut kyseisen auton uudesta vuodesta 2002 lähtien. Vikoja ei ole ollut ainuttakaan jos niiksi ei lasketa polttimoiden ja jarrupalojen kulumista. Ainoa miinus on hitonmoinen bensankulutus joka nyt ei ole mitenkään epätavallista painavalle lähes viiisimetriselle autolle jossa on nelilovinen automaatti.
        Varaosat ei ole sen kalliimpia kuin mihinkään muuhunkaan isoon autoon kunhan vaan katsoo mistä hankki ne. Autokeskuksesta ei kannata ainakaan.

        Mullakin on ollut Sebringi vuodesta 2002 lähtien!! Ei mitään ongelmia ole ollut paitsi normaali jarrupalat .....polttimot....EI MITÄÄN MUITA ONGELMIA!! Ainoa ongelma on helvetinmoinen bensankulutus"mittari laskee ihan silmissä kaupunkiajossa"...mutta sehän oli jo tiedossa silloin kun auton ostin ja jos katsoo muiden mallien vastaavan vuotisia automaatteja niin ei siinä ole kun korkeintaan vaivaisen litran erotus satasella korkeintaan!!...mitä hemmettiä se haittaa yhdellä tankkauskerralla???...joo saattaapihan sillä saada lihiksen 2 nakilla nakkarilta jos sitä syömisen kannalta ajatteleepi;-)---autolla on nyt ajettu 110000 ja mulla ei ole autolla ole mitään ongelmia ollut!! Ja jos sebringistä puhutaan niin mun mielestäni viimeinen kaunislinjainen sebring oli juuri tuo v 2003 mallinen....2003 oli jo se kaamea maskiviritelmä....Hienot kyydit sebringi antaa tosin kun vaihdan autoa en tosiaankaan vaihda sitä uuteen sebringiin koska se on niin järkyttävän näköinen auto...harmi että pilattiin kaunislinjainen auto;-(......yksi ongelma jos sitä ongelmaksi voi laskea niin ensi vuonna tulee uusi päästöihin perustuva autoverotus ja mullakin verot nousee noin 100 eurolla nykyiseen noin 130 euroon verrattuna!!...but sou what....eihän kenenkään ole pakko ajella sellaisella autolla millä ei ole varaa ajella ja mielipiteitä on monia!!!


    • seeeeebring

      Niin hyvä homma on jos löydät mieleisesi sebringin niin ajat sen katsastusasemalle ja annat käydä auton alustan läpi ja muutkin tähdellisimmät hommelit!! Mä olen viimeisen kolmen ostamani auton kanssa tehnyt niin eikä ne ainakaan kotkassa ota siintä kun 15 euroa!! Tietääpähän jotenkin auton kunnon!! Ei mulla ainakaan ole sebringeissä ole mitään vikaa ollut!! kaikissahan nykyajan autoissa alustan osat alkaa paukkua 30000 kilometrien kohdalla. Aikoinaahan toyota oli kuuluisa siintä että alustanosat kesti muttei enään...alamäkihän silläkin alkoi kun valmistus siirrettiin eurooppaan. Tosin miten joku edes voisi verrata jotakin japskin pilailuvälinettä Chrysleriin!!

      • seebring

        Niin suurin syy miksi alustan osat kuluvat niinpaljon enemmän kuin vanhoissa autoissa on renkaiden koko. Nykyään on leveät kumit ja rasituskin alustalle on sen mukainen!! Näin ainakin korjaamoiden viisaat sanovat!!


    • Hyrsleristi

      Ei Chrysleriä juurikaan järkisyistä osteta, se on faktaa. Toisille autoilu on muutakin kuin kulutuksien tuijottamista ja autoilun järkevyyden analysointia.. Jenkkiautoilla ajaa ihmiset joilla ajatusmaailma ei rajoitu näihin asioihin.

      Sebring on aika kallis ylläpitää, ei sitä käy kiistäminen, mutta kun tällaisella ajaa niin on se vähän vaikeaa lähteä vaihtamaan mihinkään. Ei tämän jälkeen ole kovinkaan helppoa istua autoon joka tuntuu ompelukoneelta mitä nämä yleiset automerkit edustaa.. Ajettavuus on varsin mukava, tosin bensa kelpaa, mut se on ihan jo syytä ymmärtää osto vaiheessa. Vakuutukset on kalliit jne. Huoltokustannukset aika tyyriit, mut aika vähän niitä vikoja kyllä on ollut, ettei sen puoleen.. Alusta ja ohjauslaitteet on ne mitä kannattaa huomioida ostaessa. Raidetangon sisäpäät on lujilla tämän kokoluokan autossa.. Alustassa kilometrit tuntuu enemmän kuin konehuoneessa.. ja se 2 litrainen on sitten vähän alimitoitettu kone tällaiseen autoon, mut jälleenmyynnissä helpompi. Kun suomalainen mieltää 6 koneen heti bensarosvoksi vaikka siinä on vääntöä paljon enempi ku nelosessa ja pintakaasulla ajellaan..

      Mut se autotohtorin käynti on aika halpa tapa tsekata missä kunnossa alusta on..
      Ja huoltokirja on aina hyvä lähtökohta ja kilometrit näkyy joka autossa tavalla tai toisella

      • ...

        Kyllä mulla ihan 2 litrasessakin riittää pintakaasulla meno suurimmassa osassa ajoa, pitää vaan oppia se kaasupolkimen käyttö ettei heitä pienempää vaihdetta. Tokihan kutonen on aina vääntävämpi, mutta en ole tuollakaan jalkoihin jäänyt ja toi 2.0 DOHC kone on vielä viritetty niin että se antaa lähes maksimaalisen väännön jo heti 2000 rmp:n jälkeen ja huipputehojakin löytyy ihan hyvin tarvittaessa. Ennen kaikkea siinä on laaja vääntö/teho alue verrattuna moneen muuhun koslaan mitä olen ajanut.


      • ...........
        ... kirjoitti:

        Kyllä mulla ihan 2 litrasessakin riittää pintakaasulla meno suurimmassa osassa ajoa, pitää vaan oppia se kaasupolkimen käyttö ettei heitä pienempää vaihdetta. Tokihan kutonen on aina vääntävämpi, mutta en ole tuollakaan jalkoihin jäänyt ja toi 2.0 DOHC kone on vielä viritetty niin että se antaa lähes maksimaalisen väännön jo heti 2000 rmp:n jälkeen ja huipputehojakin löytyy ihan hyvin tarvittaessa. Ennen kaikkea siinä on laaja vääntö/teho alue verrattuna moneen muuhun koslaan mitä olen ajanut.

        2 litranen riittää kyllä, varsinkin jos ajot on enimmäkseen kaupunki ja/tai kehätieajoa. Kokemusta on molemmasta koneesta. Tottakai V6 kulkee rivakammin, mutta ei kaksilitrasella tosiaankaan kenenkään jalkoihin jää.


    • dsgsf
      • juha63

        Toinen huolto takana (30 000 km), maksoi 260 euroa, palvelu erinomaista Herttoniemen Autokeskuksessa. Keskikulutus sekalaisessa ajossa (120 km maantietä, 100 km kaupunkia) 8.0 ltr. Ei mitään ongelmia ko. auton kanssa, tosin eihän näin uudella autolla pitäisi ongelmia ollakaan. En osaa sanoa, onko kallista vai ei, minusta ei. Ja mitä joku edellinen kirjoittaja kyselee järkisyistä?? En ymmärrä, tietääkseni usea samankokoinen auto kuluttaa saman verran, huolto hinnoista en osaa sanoa, huoltaako joku ns. merkkiliike alle 200 euron? Ja joka kitisee Sebringin huoltohinnoista, niin kannattaisi ostaa sellainen auto, joka huolletaan Delta-Autossa, esim. vaimokkeen Alfa! Puhumattakaan varaosien hinnoista.
        Eihän tuo sebringini mikään "tykki" ole, mutta itselleni aivan riittävä.


      • ...
        juha63 kirjoitti:

        Toinen huolto takana (30 000 km), maksoi 260 euroa, palvelu erinomaista Herttoniemen Autokeskuksessa. Keskikulutus sekalaisessa ajossa (120 km maantietä, 100 km kaupunkia) 8.0 ltr. Ei mitään ongelmia ko. auton kanssa, tosin eihän näin uudella autolla pitäisi ongelmia ollakaan. En osaa sanoa, onko kallista vai ei, minusta ei. Ja mitä joku edellinen kirjoittaja kyselee järkisyistä?? En ymmärrä, tietääkseni usea samankokoinen auto kuluttaa saman verran, huolto hinnoista en osaa sanoa, huoltaako joku ns. merkkiliike alle 200 euron? Ja joka kitisee Sebringin huoltohinnoista, niin kannattaisi ostaa sellainen auto, joka huolletaan Delta-Autossa, esim. vaimokkeen Alfa! Puhumattakaan varaosien hinnoista.
        Eihän tuo sebringini mikään "tykki" ole, mutta itselleni aivan riittävä.

        Tässä ketjussa on kyse 2001-2006 mallisesta autosta. 2007 tullut uusi sebring on täysin eri auto, ja paljon perheautomaisempi, vanhempi taas urheilullisempi. Chryslerin pito on aika samoissa hinnoissa kuin Alfan.


      • Jenkkillä ajan
        ... kirjoitti:

        Tässä ketjussa on kyse 2001-2006 mallisesta autosta. 2007 tullut uusi sebring on täysin eri auto, ja paljon perheautomaisempi, vanhempi taas urheilullisempi. Chryslerin pito on aika samoissa hinnoissa kuin Alfan.

        Moi , minulla Chebring 03 2.7 v 6 ajettu 197000 ja toimii meillä ollessa ajettu n. 100000km , normaalien huoltojen lisäksi ainoa mitä tarvinnut tehdä on jarrupalojen vaihto , pyörän laakerit eteenja yläpallonivelet , polttoaineen kulutus maantiellä kesällä pienimmillään 5.8 l normaalien rajoitusten puitteissa kaupungissa tietysti enemmän niin kuin kaikissa autoissa yleensäkkin , ajettavuudeltaan auto on niinkuin jenkit yleensä eli hyvä , tosin minulla ollut jenkkejä yhtäjaksoisesti 31v että on jonkinlaista tuntumaa ko autoihin


      • sebu,.
        Jenkkillä ajan kirjoitti:

        Moi , minulla Chebring 03 2.7 v 6 ajettu 197000 ja toimii meillä ollessa ajettu n. 100000km , normaalien huoltojen lisäksi ainoa mitä tarvinnut tehdä on jarrupalojen vaihto , pyörän laakerit eteenja yläpallonivelet , polttoaineen kulutus maantiellä kesällä pienimmillään 5.8 l normaalien rajoitusten puitteissa kaupungissa tietysti enemmän niin kuin kaikissa autoissa yleensäkkin , ajettavuudeltaan auto on niinkuin jenkit yleensä eli hyvä , tosin minulla ollut jenkkejä yhtäjaksoisesti 31v että on jonkinlaista tuntumaa ko autoihin

        Itellä ollut 6 v 2,7 seppo -04 .Kuluvien osien(jarrut ym.)lisäksi korjattu yksi anturi ja muovinen jäähdytysneste jakorasia.
        Oot varmaan katsonut kulutuksen ajotietokoneesta,koska todellinen on muuta.Rauhallisella ajolla pääsee kyllä alle 7 L .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe