Osakeyhtiön perustaminen ja ulosotto

käytännössä..

Olen perustamassa kaverini kanssa osakeyhtiötä ja minulle selvisi että kaverillani on velkaa ulosottoon. Joten miten tämä vaikuttaa käytännössä?! Voiko kaverini olla edes yhtiön hallituksessa? Järkevää olisi tietenkin maksaa palkaa alle suojaosuuden verran, mutta miten käy osinkojen kanssa? Muistaakseni, jotain verovapaita korvauksia pystyin kohtuudella kuitenkin maksamaan..

5

2067

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UPJeps

Jos hepulla EI ole verovelkaa, niin yhtiönne pääsee ennakonperintärekisteriin.

Luottotiedoilla ei ole kamalasti vaikutusta ellei yritys hae lainaa. Voi myös olla isoja asiakkaita jotka haluavat katsoa taustat... mutta muutoin ei mitään merkitystä perustamiseen tai firman pyörittämiseen.

Kaverisi kannattaisi sopia ulosottoon mitä maksaa per kk, niin jättävät hyvällä säkällä palkan rauhaan. Jos ei maksa suosiolla, saatte kirjeen missä yrityksenne pakotetaan ottamaan palkasta osa ja toimittamaan ulosottoon. Sama koskee osinkoja jne.

Jos yhtiöllänne on jokin arvo, voi ulosotto ulosmitata hänen osuutensa osakkeista.

• jkljjlkj

Yleensäkään ei kavereiden pitäisi lähteä yhdessä yrittämään, koska hetken päästä olette toistenne vihamiehiä, puhumattakaan että kaverillasi on jo ulosottosaatavia, joista ennen pitkää tulee ongelmaa.

• asas----

maksuhäiriö laskee yrityksen luottoluokitusta ja näkyy kun suuret firmat ajaa analyyseja. Käytännössä ongelmia tule varmasti luototuksessa sekä sopimuksissa suurempien yritysten kanssa.

En lähtisi kimppaan velkavammaisen kanssa saatikka muutenkaan sotkisi kaveruutta ja bisnestä keskenään, jokainen tietysti tekee kuten parhaaksi katsoo.

• ei...

eipä kannata perustaa kaverin kanssa jolla ulosotto velkaa. Jos ei ole edes omia yksityisraha asioita osannut hoitaa, niin miten kuvittelet hänen osaavan hoitaa yrityksen raha asioita? Päähän sillä menee sekaisin kun saatte ensimmäiset laskutukset tilille silmät näkee vain alvillisen maksun tilillä ja luulee niitä omiksi rahoiksi, verot sun muut unohtuu ja taas alkaa laulu miten yrittäjiä sorretaan kun vouti pyytää omiaan .... Terveisin, Yrittäjä Oy

• nähty on

Jos ei ole täysin varmaa tuloa yritykselle niin velkaa ei pidä olla ei verottajall eikä muillekkaan.
        Hyvä kun saa itse palkkarahat kerättyä. Ja tylevaisuus on täysin avoin, ei tiedä mihin suhdanteet kääntyy kun tämä politiikka on sitä ja tätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73