H1N1 epidemia

*****

144

9599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjatta45645

      Ne sairastivat jo syöpää / olivat kuoleman sairaista.

      • niin se on

        rokotetun henkilökunnan kanssa ja saivat näin tartunnan.


      • rokrokrok
        niin se on kirjoitti:

        rokotetun henkilökunnan kanssa ja saivat näin tartunnan.

        levitä tautia vaan itse tauti.


      • ...

      • angus_macgyver

        Pitkäaikaissairaiden kuolemat kirjataan sikainfluessakuolemina ja niillä lietsotaan lisää paniikkia ihmisten keskuuteen. Uutisessa sentään mainitaan, että mikä tahansa infektio olisi saattanut tappaa kyseiset henkilöt, mutta olisiko niistä silloin uutisoitu? Tuskinpa. THL taitaa olla asiantuntijoineen niin pahasti kytköksissä lääkefirmoihin, että paniikin lietsominen on heille jopa jonkinlainen velvollisuus.


      • vaccine x
        ... kirjoitti:

        Rokotteen taustoista:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8608056

        Entinen lääkäri kertoo sikainfluenssasta!

        Tätä et muualta näe:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8607771


      • rokrokrok kirjoitti:

        levitä tautia vaan itse tauti.

        Koko tästä sikaflunssasta on tehty vähän liian suuri kalabaliikki. Vuosittain tavalliset kausi-influenssat "tappavat" enemmän eri kuntotasolla olevia ihmisiä kuin tämä flunssa on meitä kaatanut. Eli jäitä hattuun. Tuntuupa pian siltä, että jopa rokotusjonoissa kuolee kohta väkivaltaiseen ja paniikinomaiseen jonotukseen ja siellä syntyviin tappeluihin enemmän ihmisiä kuin itse 'pikku flunssaan'.

        Nauttikaa ihmiset sitä ihmeainetta eli c-vitamiinia nyt vähän enemmän vaikkapa tuoremehun muodossa, niin selviätte paljon vähemmällä sairastelulla. Itse olen jo parikymmentä vuotta haarrastanut sitä tuoremehukuuria eikä ole enää tarvinnut nuhia, yskiä eikä flunssia sairastaa.


      • jhjohf
        vaccine x kirjoitti:

        Entinen lääkäri kertoo sikainfluenssasta!

        Tätä et muualta näe:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8607771

        on myöskin entinen lääkäri. Hänkin kertoi tuubivideossa ihan Suomen terveysministerinä täyttä potaskaa.
        Vai uskoitko sitäkin.
        Lääkäri voi olla useasta syystä entinen.


      • touyto
        jhjohf kirjoitti:

        on myöskin entinen lääkäri. Hänkin kertoi tuubivideossa ihan Suomen terveysministerinä täyttä potaskaa.
        Vai uskoitko sitäkin.
        Lääkäri voi olla useasta syystä entinen.

        Se terveysministeri-titteli oli jonkun espanjalaisen väärinymmärrys, joka on näköjään korjattu jo ajat sitten. Ei Luukanen itse itseään ole terveysministeriksi tituleerannut.


      • vartijaa leikkinyt
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Koko tästä sikaflunssasta on tehty vähän liian suuri kalabaliikki. Vuosittain tavalliset kausi-influenssat "tappavat" enemmän eri kuntotasolla olevia ihmisiä kuin tämä flunssa on meitä kaatanut. Eli jäitä hattuun. Tuntuupa pian siltä, että jopa rokotusjonoissa kuolee kohta väkivaltaiseen ja paniikinomaiseen jonotukseen ja siellä syntyviin tappeluihin enemmän ihmisiä kuin itse 'pikku flunssaan'.

        Nauttikaa ihmiset sitä ihmeainetta eli c-vitamiinia nyt vähän enemmän vaikkapa tuoremehun muodossa, niin selviätte paljon vähemmällä sairastelulla. Itse olen jo parikymmentä vuotta haarrastanut sitä tuoremehukuuria eikä ole enää tarvinnut nuhia, yskiä eikä flunssia sairastaa.

        "Tuntuupa pian siltä, että jopa rokotusjonoissa kuolee kohta väkivaltaiseen ja paniikinomaiseen jonotukseen ja siellä syntyviin tappeluihin" nimenomaan... valoisa tilanne työn tarpeessa oleville vartijoille: rokotejonovartijaksi!! \o/


      • Tetsu
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Koko tästä sikaflunssasta on tehty vähän liian suuri kalabaliikki. Vuosittain tavalliset kausi-influenssat "tappavat" enemmän eri kuntotasolla olevia ihmisiä kuin tämä flunssa on meitä kaatanut. Eli jäitä hattuun. Tuntuupa pian siltä, että jopa rokotusjonoissa kuolee kohta väkivaltaiseen ja paniikinomaiseen jonotukseen ja siellä syntyviin tappeluihin enemmän ihmisiä kuin itse 'pikku flunssaan'.

        Nauttikaa ihmiset sitä ihmeainetta eli c-vitamiinia nyt vähän enemmän vaikkapa tuoremehun muodossa, niin selviätte paljon vähemmällä sairastelulla. Itse olen jo parikymmentä vuotta haarrastanut sitä tuoremehukuuria eikä ole enää tarvinnut nuhia, yskiä eikä flunssia sairastaa.

        Tilanne on tämä: Vuosittaisen kausi-influenssarokotteen saavat kaikki haluavat ilman mitään jonotusta ja priorisointia. Esimerkiksi jokainen yli 65-vuotias saa sen ilmaiseksi, samaten riskiryhmäläinen. Rokotus antaa suojaa ja ehkäisee kuolemia. Mutta sikainfluenssarokotustapa eivät edes nämä yli 65-vuotiaat pitkäaikaissairaat saa, kuin vasta viimeisten joukossa. Nyt on jo 3 iäkästä pitkäaikaissairasta kuollut. Ja tulee varmasti kuolemaan enemmänkin, myös niitä, jotka ottaisivat rokotuksen heti, kun saisivat. Näiden ihmisten joukossa on monia äitejä, isiä, isoäitejä ja isoisiä. Ei yli 65-vuotiaalla pitkäaisikaissairaalla ole vastustuskykyä sikainfluenssaa vastaan. Nuori saattaa saada sen helpommin, mutta myös paranee. Vanhempi sairas ihminen ei parane, vaan todennäköisesti kuolee.
        Kannattaa muistaa myös D-vitamiinin mm. influenssalta suojaava vaikutus. Viimeisimmässä Tiede-lehdessä oli siitä pitkä juttu.


      • mwocut.
        niin se on kirjoitti:

        rokotetun henkilökunnan kanssa ja saivat näin tartunnan.

        Kuinka ootte tommosia TOMPPELEITA. Olis paras olla kommentoimatta , kun ei ymmärrä p-skan vertaa asioista!!!!


      • harmistunut
        angus_macgyver kirjoitti:

        Pitkäaikaissairaiden kuolemat kirjataan sikainfluessakuolemina ja niillä lietsotaan lisää paniikkia ihmisten keskuuteen. Uutisessa sentään mainitaan, että mikä tahansa infektio olisi saattanut tappaa kyseiset henkilöt, mutta olisiko niistä silloin uutisoitu? Tuskinpa. THL taitaa olla asiantuntijoineen niin pahasti kytköksissä lääkefirmoihin, että paniikin lietsominen on heille jopa jonkinlainen velvollisuus.

        Paniikin lietsominen on ollut alusta asti kun tiedotus toisti sairastuneiden määriä niin varuskunnissa kuin muuallakin. THL:ssa olisi tarvittu ajattelua omaava "ei professori" ihminen laatimaan oirelistan, ohjeet itsehoidosta, lääkärin tarpeellisuudesta ja rokotuksen järjestyksestä mm. minkälainen kuuluu riskiryhmään! Ohje olisi julkaistu jokaisessa paikallislehdessä sekä netissä! Nyt koko kansa soittaa palvelunumeroihin useina päivinä! Asian olisi voinut hoitaa ajoissa.
        Jos THL olisi jo siirretty esim. Pieksämäelle tai Kajaaniin, ohjeet olisivat jo kansan tiedossa!


      • gfgdfg
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Koko tästä sikaflunssasta on tehty vähän liian suuri kalabaliikki. Vuosittain tavalliset kausi-influenssat "tappavat" enemmän eri kuntotasolla olevia ihmisiä kuin tämä flunssa on meitä kaatanut. Eli jäitä hattuun. Tuntuupa pian siltä, että jopa rokotusjonoissa kuolee kohta väkivaltaiseen ja paniikinomaiseen jonotukseen ja siellä syntyviin tappeluihin enemmän ihmisiä kuin itse 'pikku flunssaan'.

        Nauttikaa ihmiset sitä ihmeainetta eli c-vitamiinia nyt vähän enemmän vaikkapa tuoremehun muodossa, niin selviätte paljon vähemmällä sairastelulla. Itse olen jo parikymmentä vuotta haarrastanut sitä tuoremehukuuria eikä ole enää tarvinnut nuhia, yskiä eikä flunssia sairastaa.

        Paitsi että sikainfluenssan vertaaminen kausi-influenssaan ei toimi. Jos kyse olisi vastaavasta asiasta, asia olisi kokonaan eri. Tosiasia nyt vaan on se, että sikainfluenssaan vakavasti sairastuneiden ja kuolleiden profiili on hyvin erilainen kuin kausi-influenssan uhrien, jotka ovat pääsääntöisesti jo valmiiksi kuoleman kielissä. Toiseksi, sikainfluenssan leviäminen on vaarallista myös siksi, että se nostaa viruksen vaarallisemman muunnoksen todennäköisyyttä. Nyt on jo maailmalla sen sortin viitteitä, että tämän viruksen vaarallisuus ei jää tähän aaltoon.


      • hämmentynyt

        Kolme viimeksi menehtynyttä sikaflunssassa oli rokotettu viikkoa ennen kuolemaansa, Onkohan rokotteella sormensa pelissä?


    • Maisa123

      Hei.
      Normaalisti flunssaan kuolee enemmän väkeä kuin nyt hysterian aikaan!!
      Rauhoitutaas hiukan!!!

      En TODELLAKAAN aio ottaa rokotusta. Flunssa on 200 erilaista versiota. Itse sairastin yhden juuri. Oliko "possua". Mene ja tiedä.

      T. kyllästyttää jo tää hysteria

      • Aaiiuugghh!

        On syytä hysteriaan. Meitä ei nyt pelasta mikään, ja me kuolemme kuin KOIRAT! Maksan MITÄ VAIN, että pääsen jonon ohi! Kuulitko, mitä vain! Tunnen yhden hoitajan, ehkä voin OSTAA itselleni terveyden ja onnen!


      • sh
        Aaiiuugghh! kirjoitti:

        On syytä hysteriaan. Meitä ei nyt pelasta mikään, ja me kuolemme kuin KOIRAT! Maksan MITÄ VAIN, että pääsen jonon ohi! Kuulitko, mitä vain! Tunnen yhden hoitajan, ehkä voin OSTAA itselleni terveyden ja onnen!

        Hei haloo hyvä ihminen!!!
        Etkö TODELLAKAAN tiedä, että rokotteesta voisaada myös sen taudin ja vielä pahempana...kannattais lukea fakta tietoa, raha ja jonon ohi meno, ei nyt auta! Se tauti tulee jos on tullakseet! Sorry! RAUHOTU!!!


      • rokrokrok
        sh kirjoitti:

        Hei haloo hyvä ihminen!!!
        Etkö TODELLAKAAN tiedä, että rokotteesta voisaada myös sen taudin ja vielä pahempana...kannattais lukea fakta tietoa, raha ja jonon ohi meno, ei nyt auta! Se tauti tulee jos on tullakseet! Sorry! RAUHOTU!!!

        tautia, höhlä. Se ei ole elävää virusta. Lieviä samankaltaisia oireita kuin itse taudissa voi rokotteesta tulla, muttei läheskään niin pahoja eikä kestä niin kauaa. Keuhkot ei mene paskaksi niinkuin itse taudissa voi mennä, jos huonosti käy.


      • 5508234+75

        Hyvä että täällä on edes yksi viisas ihminen! En itsekään aio ottaa rokotetta.


        RIITTÄÄ JO TÄÄ ************ YLIREAGOINTI. Kattokaa nyt itteenne. Joku sikainfluenssa ohjaa elämäänne?


      • :)
        rokrokrok kirjoitti:

        tautia, höhlä. Se ei ole elävää virusta. Lieviä samankaltaisia oireita kuin itse taudissa voi rokotteesta tulla, muttei läheskään niin pahoja eikä kestä niin kauaa. Keuhkot ei mene paskaksi niinkuin itse taudissa voi mennä, jos huonosti käy.

        Ku rokotteen ottaa, siitä tulee samankaltaisia oireita, lievempinä, mutta oireet ketävät kauemmin. Rokote käyttäytyy samankaltaisesti kuin kausi-influenssa rokotekin, eli rokotuksen jälkeen tulet kipeäksi!!


      • *****
        sh kirjoitti:

        Hei haloo hyvä ihminen!!!
        Etkö TODELLAKAAN tiedä, että rokotteesta voisaada myös sen taudin ja vielä pahempana...kannattais lukea fakta tietoa, raha ja jonon ohi meno, ei nyt auta! Se tauti tulee jos on tullakseet! Sorry! RAUHOTU!!!

        meidän piti kuolla jo aikoinaan poliorokotteeseen, kaikkien lasten, 80-luvulla annettiin sellaisina sokerinpaloina, ei meidän koulusta kukaan kuollut eikä sairastunut, eikä tainnut sitä tapahtua koko kaupungissa. Mieti nyt hiljaa mielessäsi kumpi on pahempi yhden päivän kuume, joka jo illaksi laskee kokonaan vai viikon kuume ?


      • >>>>
        ***** kirjoitti:

        meidän piti kuolla jo aikoinaan poliorokotteeseen, kaikkien lasten, 80-luvulla annettiin sellaisina sokerinpaloina, ei meidän koulusta kukaan kuollut eikä sairastunut, eikä tainnut sitä tapahtua koko kaupungissa. Mieti nyt hiljaa mielessäsi kumpi on pahempi yhden päivän kuume, joka jo illaksi laskee kokonaan vai viikon kuume ?

        se kun ei ole pelkän yhden päivän kuume!!! ystäväni otti rokotteen ja oksenteli yhden päivän ja kuumetta piti 4 päivää. kädet oli kosketus arat. no mutta se on kumminkin jokaisen ihan oma asia miten haluaa tehdä!
        Itse en ota rokotusta vaikka onkin jo diebetes. kuollaanhan täällä muutenkin! :)


      • Salainen_Agentti
        :) kirjoitti:

        Ku rokotteen ottaa, siitä tulee samankaltaisia oireita, lievempinä, mutta oireet ketävät kauemmin. Rokote käyttäytyy samankaltaisesti kuin kausi-influenssa rokotekin, eli rokotuksen jälkeen tulet kipeäksi!!

        Koskaan en ole yhdenkään rokotteen jälkeen tullut kipeäksi, joten älä jauha scheisseä.


      • tämä...

        typerä ylimalkainen että flunssaan kuolee...kumma juttu olen ollut sairaalassa 15v ja ei yhtään flunssa kuolemaa, joten revi siitä imbesilli idiootti vain sinä itse lietsot että muut kuolisi...ei kannata uskoa tuollaista soopaa vaan ottakaa ihmeessä jos vain saatte rokotukset ne on teidän henkivakuutus.


      • Älytöntä hössötystä

        Aivan!
        Miksei normaalista influenssasta kirjoiteta miten monta ihmistä kuolee vuosittain siihen. Suomessa jo pelkästään 1000, nuoria ja vanhoja.
        Rokotetta en todellakaan ota vaikka kuulun riskiryhmään synnynäisen sairauteni takia. Rokotteesta ei todellakaan tiedä mitä ne aiheuttavat ja sisältävät.
        Ne jotka ovat kuolleet, ovat kuolleet syöpään ja se pikkutyttökin joka kuoli Torniossa, sen kuolinsyytä ei tiedetä tai ainakaan mainita missään.
        Monen sairauden jälkitautina on keuhkokuume joka on erittäin vaarallinen joillekkin, varsinkin vanhuksille ja astmaatikoille, joka oli tällä tytölläkin.
        Sairauksia tulee ja menee. Ei ne häviä mihinkään, mut suomalaiset ovat niin paniikista kansaa joka asiasta, et huh huh. Lehdet rikastuu nyt tällä aiheella kun muuta ei enää keksitäkkään.
        Pitää vaan ottaa enemmän nyt vitamiineja.
        Ei elämää voi elää varpasillaan ja peloissaan koko ajan, tai ollenkaan. Siinä tapauksessa jos pelkää koko ajan, pitäis asua jossain kaukana korvessa yksin.
        Ja tosiaan, kukaan ei oo vielä maan päälle jäänyt, oli sairautta tai ei.


      • Että silleen
        Salainen_Agentti kirjoitti:

        Koskaan en ole yhdenkään rokotteen jälkeen tullut kipeäksi, joten älä jauha scheisseä.

        Ystäväni lapsi on ottanut sikainfluenssa rokotteen ja nyt makaa kovassa kuumeessa. Ollut jo pari päivää.


      • Hoitava hoitaja
        Salainen_Agentti kirjoitti:

        Koskaan en ole yhdenkään rokotteen jälkeen tullut kipeäksi, joten älä jauha scheisseä.

        Jokainen yksilö on erinlainen, toisille tulee oireita rokotteesta toisille ei mitään.
        vähän lihaskipua ja väsymystä se on yleisin oire.


      • näinnäinnäin
        sh kirjoitti:

        Hei haloo hyvä ihminen!!!
        Etkö TODELLAKAAN tiedä, että rokotteesta voisaada myös sen taudin ja vielä pahempana...kannattais lukea fakta tietoa, raha ja jonon ohi meno, ei nyt auta! Se tauti tulee jos on tullakseet! Sorry! RAUHOTU!!!

        että kyse oli sarkasmista.


      • Näin meillä ainakin
        Että silleen kirjoitti:

        Ystäväni lapsi on ottanut sikainfluenssa rokotteen ja nyt makaa kovassa kuumeessa. Ollut jo pari päivää.

        Miksi ihmeessä ystäväsi ei anna lapselleen mitään kuumelääkettä...se kun tietääkseni ei ole kiellettyä...mun lapsi sai myös rokoitteen eikä vielä ainakaan ole mitään oireita ja jos kuume nousee niin varmasti annan kuumelääkettä...Pronaxen on kuulemma hyvä vaihtoehto...


      • huom!
        sh kirjoitti:

        Hei haloo hyvä ihminen!!!
        Etkö TODELLAKAAN tiedä, että rokotteesta voisaada myös sen taudin ja vielä pahempana...kannattais lukea fakta tietoa, raha ja jonon ohi meno, ei nyt auta! Se tauti tulee jos on tullakseet! Sorry! RAUHOTU!!!

        ...rokotteet tehdään juurikin itse viruksesta... KAIKKI rokotteet.


      • Valtteriini
        ***** kirjoitti:

        meidän piti kuolla jo aikoinaan poliorokotteeseen, kaikkien lasten, 80-luvulla annettiin sellaisina sokerinpaloina, ei meidän koulusta kukaan kuollut eikä sairastunut, eikä tainnut sitä tapahtua koko kaupungissa. Mieti nyt hiljaa mielessäsi kumpi on pahempi yhden päivän kuume, joka jo illaksi laskee kokonaan vai viikon kuume ?

        Itse sain aikoinaan myös isoroikkorokotuksen, olisko ollut 60-luvun alku, en ole varma.Käsivarteen tuikattiin, ja siihen muodostui sitten iso kipeä rokko, joka aikanaan kuivui pois. Tulipahan suoja tuota kamalaa tautia vastaan, jota ei nykyään enää maapallolla ole.


      • Valtteriini
        huom! kirjoitti:

        ...rokotteet tehdään juurikin itse viruksesta... KAIKKI rokotteet.

        Mutta esim. tässä sikainfluenssarokotteessa on tapettua eli inaktivoitua virusta, joka ei voi tautia aiheuttaa.
        Elävää virusta sisältävät rokotteet sensijaan ovat riskialtiimmpia sen asian suhteen.


      • pöopikhgjdjd
        ***** kirjoitti:

        meidän piti kuolla jo aikoinaan poliorokotteeseen, kaikkien lasten, 80-luvulla annettiin sellaisina sokerinpaloina, ei meidän koulusta kukaan kuollut eikä sairastunut, eikä tainnut sitä tapahtua koko kaupungissa. Mieti nyt hiljaa mielessäsi kumpi on pahempi yhden päivän kuume, joka jo illaksi laskee kokonaan vai viikon kuume ?

        tosta poliorokotteesta kuiteski tuhansia halvaantunu? Mikä tietysti on pieni luku rokotettujen määrään näheden.


      • ei MITÄÄN oireita
        :) kirjoitti:

        Ku rokotteen ottaa, siitä tulee samankaltaisia oireita, lievempinä, mutta oireet ketävät kauemmin. Rokote käyttäytyy samankaltaisesti kuin kausi-influenssa rokotekin, eli rokotuksen jälkeen tulet kipeäksi!!

        Olen 23-vuotias riskiryhmään kuuluva nainen, otin rokotteen eilen, eikä minulla ole vielä tähän hetkeen ilmennyt mitään oireita!

        Miksi pelottelet ihmisiä suotta?


      • ei MITÄÄN oireita!
        ei MITÄÄN oireita kirjoitti:

        Olen 23-vuotias riskiryhmään kuuluva nainen, otin rokotteen eilen, eikä minulla ole vielä tähän hetkeen ilmennyt mitään oireita!

        Miksi pelottelet ihmisiä suotta?

        Olen 23-vuotias riskiryhmään kuuluva nainen, otin rokotteen eilen eli maanantaina, eikä minulla ole vielä tähän hetkeen ilmennyt mitään oireita!


      • dvvxc
        ei MITÄÄN oireita kirjoitti:

        Olen 23-vuotias riskiryhmään kuuluva nainen, otin rokotteen eilen, eikä minulla ole vielä tähän hetkeen ilmennyt mitään oireita!

        Miksi pelottelet ihmisiä suotta?

        Pelottelijat pelottelevat siksi, että heille tämä rokotusasia on jotain taikauskon ja uskonnon väliltä. He luulevat julistavansa totuutta, ja siksi massapostittavat höpinäänsä joka paikkaan. Ei mitään uutta auringon alla.


      • cbvz
        pöopikhgjdjd kirjoitti:

        tosta poliorokotteesta kuiteski tuhansia halvaantunu? Mikä tietysti on pieni luku rokotettujen määrään näheden.

        No ei todellakaan halvaantunut.


      • Yx imbesilli
        tämä... kirjoitti:

        typerä ylimalkainen että flunssaan kuolee...kumma juttu olen ollut sairaalassa 15v ja ei yhtään flunssa kuolemaa, joten revi siitä imbesilli idiootti vain sinä itse lietsot että muut kuolisi...ei kannata uskoa tuollaista soopaa vaan ottakaa ihmeessä jos vain saatte rokotukset ne on teidän henkivakuutus.

        eikös flunssa ja influenssa ole hieman eri asiat?


      • piikitetyn vaimo
        Hoitava hoitaja kirjoitti:

        Jokainen yksilö on erinlainen, toisille tulee oireita rokotteesta toisille ei mitään.
        vähän lihaskipua ja väsymystä se on yleisin oire.

        mieheni sai 'sikapiikin' koska on terveydenhoitoalalla. pari tuntia piikityksen jälkeen alkoi sanoa että palelee. ja kipeältä tuo näyttikin. kuume nousi illan mittaan 38,3c ja kuumetta oli 2 vuorokautta. lisäksi käsivarren piikityskohta turposi oli kuin puolikas kananmuna olisi isketty käsivarteen. turpoamakohta oli myös kivikova. mieheni on perusterve, eikä hänellä ole allergioita ym.

        ennenkuin joku 'matti näsä' alkaa kommentoimaan kivikovia, munanpuolikkaita ym. viestissäni, niin tämä viesti on tarkoitettu asialliseksi.

        jokainen ihminen reagoi rokotuksiin erilailla. suurimmalla osalla ei tule minkäänlaisia reaktioita. suurin osa tuttavistani on sanonut että käsivasi kipeytyy, jopa niin kipeäksi että ekana yönä ei piikitetyllä kyljellä voi nukkua.

        kipulääkitystä ei influenssarokotuksiin suositella. kipulääkityksellä voi heikentää rokotteen tehoa huomattavia määriä. toki maalaisjärkeä on käytettävä.

        influenssarokote on kuitenkin pienempi paha kuin influenssan sairastaminen. mieheni rokotteen sai, minä en. onneksi meillä on siis edes yksi joka voi nyt hoitaa sairastavia. itselläni on nyt tamiflu kuuri päällä, sikainfluenssaepäily. epäilynä myös pysyy, sillä taudin testaaminen on kuulemma liian kallista.
        eilinen päivä oli aivan kamala. kuume nousi vajaassa kahdessa tunnissa 39.6c, päätä särki, kamala lihassärky, nenä vuoti norona, kurkku kipeä kuin angiinassa, oksensin, olin kuralla.

        kokemuksesta voin sanoa että itse tauti (tai edes tauti joka saa aikaan epäilyn sikainfluenssasta) saattaa olla tosi kamala. itse ainakin olisin ottanut vaikka 10 rokotetta jotta tältä taudilta olisin välttynyt


      • ----
        tämä... kirjoitti:

        typerä ylimalkainen että flunssaan kuolee...kumma juttu olen ollut sairaalassa 15v ja ei yhtään flunssa kuolemaa, joten revi siitä imbesilli idiootti vain sinä itse lietsot että muut kuolisi...ei kannata uskoa tuollaista soopaa vaan ottakaa ihmeessä jos vain saatte rokotukset ne on teidän henkivakuutus.

        Jos olet sairaalassa töissä etkä tiedä flunssan ja influenssan eroa. Voi meitä potilasraukkoja!


      • orvokki12
        :) kirjoitti:

        Ku rokotteen ottaa, siitä tulee samankaltaisia oireita, lievempinä, mutta oireet ketävät kauemmin. Rokote käyttäytyy samankaltaisesti kuin kausi-influenssa rokotekin, eli rokotuksen jälkeen tulet kipeäksi!!

        Rokotteesta ei tullut yhtään mitään!


      • vain vähän kuumetta

        kuten kurlaus ja nenän huuhtelu lämpimällä suolavedellä heti tartunnan saatua. Virus saapuu kehoon nenän tai suun kautta, joten kaikki desinfioivat juotavat ja yleistö vastustuskykyä lisäävät ruoat auttavat ja vahvistavat. Kuten inkivääri/ salvia/ timjami- tee sitruunamehun kera. Sain tartunnan, mutta se on jo mennyt lievänä ohi, sillä söin mm. sipulia leivän päällä, lepäsin runsaasti, kurlasin ja hoidin itseäni, enkä panikoinut. Pidin itseni lämpimänä, varsinkin jalat ja eilen vielä kurkun. Yritin välttää kasvojen koskettelua ja pesin ahkeraan käsiä, etten tartuttaisi muita. Koskin joihinkin oven kahvoihin käsipaperin avulla yms.


      • Ai niin
        piikitetyn vaimo kirjoitti:

        mieheni sai 'sikapiikin' koska on terveydenhoitoalalla. pari tuntia piikityksen jälkeen alkoi sanoa että palelee. ja kipeältä tuo näyttikin. kuume nousi illan mittaan 38,3c ja kuumetta oli 2 vuorokautta. lisäksi käsivarren piikityskohta turposi oli kuin puolikas kananmuna olisi isketty käsivarteen. turpoamakohta oli myös kivikova. mieheni on perusterve, eikä hänellä ole allergioita ym.

        ennenkuin joku 'matti näsä' alkaa kommentoimaan kivikovia, munanpuolikkaita ym. viestissäni, niin tämä viesti on tarkoitettu asialliseksi.

        jokainen ihminen reagoi rokotuksiin erilailla. suurimmalla osalla ei tule minkäänlaisia reaktioita. suurin osa tuttavistani on sanonut että käsivasi kipeytyy, jopa niin kipeäksi että ekana yönä ei piikitetyllä kyljellä voi nukkua.

        kipulääkitystä ei influenssarokotuksiin suositella. kipulääkityksellä voi heikentää rokotteen tehoa huomattavia määriä. toki maalaisjärkeä on käytettävä.

        influenssarokote on kuitenkin pienempi paha kuin influenssan sairastaminen. mieheni rokotteen sai, minä en. onneksi meillä on siis edes yksi joka voi nyt hoitaa sairastavia. itselläni on nyt tamiflu kuuri päällä, sikainfluenssaepäily. epäilynä myös pysyy, sillä taudin testaaminen on kuulemma liian kallista.
        eilinen päivä oli aivan kamala. kuume nousi vajaassa kahdessa tunnissa 39.6c, päätä särki, kamala lihassärky, nenä vuoti norona, kurkku kipeä kuin angiinassa, oksensin, olin kuralla.

        kokemuksesta voin sanoa että itse tauti (tai edes tauti joka saa aikaan epäilyn sikainfluenssasta) saattaa olla tosi kamala. itse ainakin olisin ottanut vaikka 10 rokotetta jotta tältä taudilta olisin välttynyt

        Sikainfluenssarokotteessa on sen elohopean lisäksi myös kananmunaa, joten allergisten syytä miettiä voiko sitä ottaa, jos lääkäri ei sitä tiedä.


      • ..............
        Valtteriini kirjoitti:

        Itse sain aikoinaan myös isoroikkorokotuksen, olisko ollut 60-luvun alku, en ole varma.Käsivarteen tuikattiin, ja siihen muodostui sitten iso kipeä rokko, joka aikanaan kuivui pois. Tulipahan suoja tuota kamalaa tautia vastaan, jota ei nykyään enää maapallolla ole.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Polio


      • polion aiheuttama ha

      • totta on
        cbvz kirjoitti:

        No ei todellakaan halvaantunut.

        kaksi sukulaistani. 60-vuotias nainen ja 3-vuotias poika.


    • uutispulako

      Tässähän sitä on uutisaihetta. Enää keskimäärin 995 uutista kuolemista, niin saavutetaan keskimäärin vuosittainen influenssaan kuolleiden määrä. Hei haloo!!

      • tahalliset

        myrkyttämiset hoitavan henkilöstön taholta niin eihän tässä kuolemanpelossa uskalla enää hakeutua hoitoonkaan kun voivat pirut pistää insuliinia sikarokotteen sijaan.

        Juostaanko nyt laumoissa kirkuen nurkasta toiseen ja tallotaan heikoimmat jalkoihin?

        On tää herkullista hysteriaa.


      • Minäkin kuolen josku
        tahalliset kirjoitti:

        myrkyttämiset hoitavan henkilöstön taholta niin eihän tässä kuolemanpelossa uskalla enää hakeutua hoitoonkaan kun voivat pirut pistää insuliinia sikarokotteen sijaan.

        Juostaanko nyt laumoissa kirkuen nurkasta toiseen ja tallotaan heikoimmat jalkoihin?

        On tää herkullista hysteriaa.

        Kukaan ei paljon hätkähdä jos liikenteessä kuolee ihmisiä,sitä jopa pidetään "luonnollisena".
        Aina on kuollut ihmisiä sairauksiin ,varsinkin heikkokuntoisia ja vanhoja.Se vaan on ihan luonnollista.

        En vaan näe noita liikenne kuolemia,missä rattijuoppo ajaa jonkun päälle tai suojatiellä lapsen päälle ,luonnollisina.
        Eiköhän lopeteta tämä vouhkaaminen ,ei täällä kukaan elä ikuisesti ja on ihan turhaa pelotella esim.lapsia
        tällä asialla.


      • Maailmalta
        Minäkin kuolen josku kirjoitti:

        Kukaan ei paljon hätkähdä jos liikenteessä kuolee ihmisiä,sitä jopa pidetään "luonnollisena".
        Aina on kuollut ihmisiä sairauksiin ,varsinkin heikkokuntoisia ja vanhoja.Se vaan on ihan luonnollista.

        En vaan näe noita liikenne kuolemia,missä rattijuoppo ajaa jonkun päälle tai suojatiellä lapsen päälle ,luonnollisina.
        Eiköhän lopeteta tämä vouhkaaminen ,ei täällä kukaan elä ikuisesti ja on ihan turhaa pelotella esim.lapsia
        tällä asialla.

        www.theflucase.com


      • kaos z
        Maailmalta kirjoitti:

        www.theflucase.com

        Entäpä, jos tauti olisi todella tappava, millainen kaaos silloin syntyisi, sitä on hyvä pohtia.


      • Krankenschwester
        Minäkin kuolen josku kirjoitti:

        Kukaan ei paljon hätkähdä jos liikenteessä kuolee ihmisiä,sitä jopa pidetään "luonnollisena".
        Aina on kuollut ihmisiä sairauksiin ,varsinkin heikkokuntoisia ja vanhoja.Se vaan on ihan luonnollista.

        En vaan näe noita liikenne kuolemia,missä rattijuoppo ajaa jonkun päälle tai suojatiellä lapsen päälle ,luonnollisina.
        Eiköhän lopeteta tämä vouhkaaminen ,ei täällä kukaan elä ikuisesti ja on ihan turhaa pelotella esim.lapsia
        tällä asialla.

        Joku järjestys pitää olla jos koko kansa aiotaan rokottaa H1N1 virusta vastaan. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ei kyllä osoita kovin hyvää organisointi taitoa rokotuskampanjan läpiviemisessä, tilanne on karannut käsistä kuin entisen pojan mopo.

        Rokotukset ovat keskitetty terveyskeskuksiin koska vain niissä on oma tietojärjestelmä, joten rokotteen saaneiden kirjaaminen onnistuu heti ja voidaan saada tieto kuinka paljon on rokotettu. Oikea osoite ruuhkien valttämiseksi ja jo hankitun taudin leviämisen ehkäisemiseksi ruuhkissa olisi jakaa rokotuspaikkoja paikallisiin neuvoloihin. Vaikka rokotettuja ei voidakaan heti tallentaa terveyskeskusten tiedostoihin, ei liene vaikeaa neuvoloissa tapahtunut manuaalinen tms. kirjaaminen siirtää terveyskeskuksiin tallennettavaksi.
        Keskeisesti näyttää oleva tärkeää saada h e t i rokotetut tk tietokonejärjestelmään tallennettua että terveyden ja hyvinvoinnin laitos saa tiedot mahdollisimman nopeasti, viis niistä pitkistä matkoista tulleista rollaattoria ja keppejä käyttävistä ikäihmisistä joutaa ne odottamaan vaikka kunto olisi kuinka kehno, hyvä mahdollisuus saada virustartunta.

        Ei terveyden- ja hyvinvoinninlaitos ole kaikki tietävä, miksi ei ole käytetty todellisia, osaavia strategian hallintaan koulutettuja henkilöitä luomaan parempi, laaja-alaisempi rokotusjärjestelmä useampaan paikkaan kuin terveyskeskuksiin jo valmisteluvaiheessa.

        Yli 65v ei ole kiirettä rokottaa, selityksiä annetaan jotka ovat todennäköisiä. Yli 65v sairastuvat flunssiin paljon useammin kuin nuoret. Ilkeä heitto, harjoitetaanko apuharvennusta 65v joukossa pandemian varjossa, jättämällä heidän rokottaminen viimeiseksi.


      • VivaPuola
        Krankenschwester kirjoitti:

        Joku järjestys pitää olla jos koko kansa aiotaan rokottaa H1N1 virusta vastaan. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ei kyllä osoita kovin hyvää organisointi taitoa rokotuskampanjan läpiviemisessä, tilanne on karannut käsistä kuin entisen pojan mopo.

        Rokotukset ovat keskitetty terveyskeskuksiin koska vain niissä on oma tietojärjestelmä, joten rokotteen saaneiden kirjaaminen onnistuu heti ja voidaan saada tieto kuinka paljon on rokotettu. Oikea osoite ruuhkien valttämiseksi ja jo hankitun taudin leviämisen ehkäisemiseksi ruuhkissa olisi jakaa rokotuspaikkoja paikallisiin neuvoloihin. Vaikka rokotettuja ei voidakaan heti tallentaa terveyskeskusten tiedostoihin, ei liene vaikeaa neuvoloissa tapahtunut manuaalinen tms. kirjaaminen siirtää terveyskeskuksiin tallennettavaksi.
        Keskeisesti näyttää oleva tärkeää saada h e t i rokotetut tk tietokonejärjestelmään tallennettua että terveyden ja hyvinvoinnin laitos saa tiedot mahdollisimman nopeasti, viis niistä pitkistä matkoista tulleista rollaattoria ja keppejä käyttävistä ikäihmisistä joutaa ne odottamaan vaikka kunto olisi kuinka kehno, hyvä mahdollisuus saada virustartunta.

        Ei terveyden- ja hyvinvoinninlaitos ole kaikki tietävä, miksi ei ole käytetty todellisia, osaavia strategian hallintaan koulutettuja henkilöitä luomaan parempi, laaja-alaisempi rokotusjärjestelmä useampaan paikkaan kuin terveyskeskuksiin jo valmisteluvaiheessa.

        Yli 65v ei ole kiirettä rokottaa, selityksiä annetaan jotka ovat todennäköisiä. Yli 65v sairastuvat flunssiin paljon useammin kuin nuoret. Ilkeä heitto, harjoitetaanko apuharvennusta 65v joukossa pandemian varjossa, jättämällä heidän rokottaminen viimeiseksi.

        http://www.theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1690:polish-health-ministry-on-swine-flu-jabs-issues-ah...


      • kärsivällinen?
        Krankenschwester kirjoitti:

        Joku järjestys pitää olla jos koko kansa aiotaan rokottaa H1N1 virusta vastaan. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ei kyllä osoita kovin hyvää organisointi taitoa rokotuskampanjan läpiviemisessä, tilanne on karannut käsistä kuin entisen pojan mopo.

        Rokotukset ovat keskitetty terveyskeskuksiin koska vain niissä on oma tietojärjestelmä, joten rokotteen saaneiden kirjaaminen onnistuu heti ja voidaan saada tieto kuinka paljon on rokotettu. Oikea osoite ruuhkien valttämiseksi ja jo hankitun taudin leviämisen ehkäisemiseksi ruuhkissa olisi jakaa rokotuspaikkoja paikallisiin neuvoloihin. Vaikka rokotettuja ei voidakaan heti tallentaa terveyskeskusten tiedostoihin, ei liene vaikeaa neuvoloissa tapahtunut manuaalinen tms. kirjaaminen siirtää terveyskeskuksiin tallennettavaksi.
        Keskeisesti näyttää oleva tärkeää saada h e t i rokotetut tk tietokonejärjestelmään tallennettua että terveyden ja hyvinvoinnin laitos saa tiedot mahdollisimman nopeasti, viis niistä pitkistä matkoista tulleista rollaattoria ja keppejä käyttävistä ikäihmisistä joutaa ne odottamaan vaikka kunto olisi kuinka kehno, hyvä mahdollisuus saada virustartunta.

        Ei terveyden- ja hyvinvoinninlaitos ole kaikki tietävä, miksi ei ole käytetty todellisia, osaavia strategian hallintaan koulutettuja henkilöitä luomaan parempi, laaja-alaisempi rokotusjärjestelmä useampaan paikkaan kuin terveyskeskuksiin jo valmisteluvaiheessa.

        Yli 65v ei ole kiirettä rokottaa, selityksiä annetaan jotka ovat todennäköisiä. Yli 65v sairastuvat flunssiin paljon useammin kuin nuoret. Ilkeä heitto, harjoitetaanko apuharvennusta 65v joukossa pandemian varjossa, jättämällä heidän rokottaminen viimeiseksi.

        Olen 47-vuotias, kuulun riskiryhmään. Myös kaksi lastani 12 ja 14 vuotiaat kuuluvat riskiryhmään. Odotamme rokotusta, en ole mennyt jonoon, koska sairauksieni vuoksi en pysty jonossa seisomaan, minulla on useita sairauksia esim.vasta-ainepuutostauti, astma, keuhkoahtauma, pesäke keuhkoissa, diabetes, metabolinenoireyhtymä, painoindeksi yli 40. Lapsillani on astma ja vajausta vasta-aineiden muodostuksessa joka altistaa keuhkotulehduksille, sairaus on perillöllinen. Odottelemme kiltisti kun kiireeisimmät rokotetaan ensin, itse en pysty siellä jonottelemaan joten odotan kun tilanne rauhoittuu vaikka kuulun moninkertaisesti riskiryhmään.


      • VivaPuola
        kärsivällinen? kirjoitti:

        Olen 47-vuotias, kuulun riskiryhmään. Myös kaksi lastani 12 ja 14 vuotiaat kuuluvat riskiryhmään. Odotamme rokotusta, en ole mennyt jonoon, koska sairauksieni vuoksi en pysty jonossa seisomaan, minulla on useita sairauksia esim.vasta-ainepuutostauti, astma, keuhkoahtauma, pesäke keuhkoissa, diabetes, metabolinenoireyhtymä, painoindeksi yli 40. Lapsillani on astma ja vajausta vasta-aineiden muodostuksessa joka altistaa keuhkotulehduksille, sairaus on perillöllinen. Odottelemme kiltisti kun kiireeisimmät rokotetaan ensin, itse en pysty siellä jonottelemaan joten odotan kun tilanne rauhoittuu vaikka kuulun moninkertaisesti riskiryhmään.

        Niin...


      • :)
        Krankenschwester kirjoitti:

        Joku järjestys pitää olla jos koko kansa aiotaan rokottaa H1N1 virusta vastaan. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ei kyllä osoita kovin hyvää organisointi taitoa rokotuskampanjan läpiviemisessä, tilanne on karannut käsistä kuin entisen pojan mopo.

        Rokotukset ovat keskitetty terveyskeskuksiin koska vain niissä on oma tietojärjestelmä, joten rokotteen saaneiden kirjaaminen onnistuu heti ja voidaan saada tieto kuinka paljon on rokotettu. Oikea osoite ruuhkien valttämiseksi ja jo hankitun taudin leviämisen ehkäisemiseksi ruuhkissa olisi jakaa rokotuspaikkoja paikallisiin neuvoloihin. Vaikka rokotettuja ei voidakaan heti tallentaa terveyskeskusten tiedostoihin, ei liene vaikeaa neuvoloissa tapahtunut manuaalinen tms. kirjaaminen siirtää terveyskeskuksiin tallennettavaksi.
        Keskeisesti näyttää oleva tärkeää saada h e t i rokotetut tk tietokonejärjestelmään tallennettua että terveyden ja hyvinvoinnin laitos saa tiedot mahdollisimman nopeasti, viis niistä pitkistä matkoista tulleista rollaattoria ja keppejä käyttävistä ikäihmisistä joutaa ne odottamaan vaikka kunto olisi kuinka kehno, hyvä mahdollisuus saada virustartunta.

        Ei terveyden- ja hyvinvoinninlaitos ole kaikki tietävä, miksi ei ole käytetty todellisia, osaavia strategian hallintaan koulutettuja henkilöitä luomaan parempi, laaja-alaisempi rokotusjärjestelmä useampaan paikkaan kuin terveyskeskuksiin jo valmisteluvaiheessa.

        Yli 65v ei ole kiirettä rokottaa, selityksiä annetaan jotka ovat todennäköisiä. Yli 65v sairastuvat flunssiin paljon useammin kuin nuoret. Ilkeä heitto, harjoitetaanko apuharvennusta 65v joukossa pandemian varjossa, jättämällä heidän rokottaminen viimeiseksi.

        sitten kun oma vanhuksena jo oleva äiti tai lapsi sairastuu. Ja tämä pätee ihan kaikkeen, myös vanhusten huoltoon kun tehdään töitä vajaalla hlömäärällä tai päiväkoteihin joissa sama tilanne.

        Miksei lapsia rokota kouluissa oma terveydenhoitaja. Kaikki koululaiset saataisiin viikossa rokotettua. Samoin päiväkodit ja vanhukset. Työterveyspaikat pistäis työntekijät. Kyl se on vaikeeta meinaan tollasten hallintoelinten tehdä päätöksiä. Ja rokotehan alkaa vaikuttamaan vasta 2 viikon kuluttua..


      • ...
        Minäkin kuolen josku kirjoitti:

        Kukaan ei paljon hätkähdä jos liikenteessä kuolee ihmisiä,sitä jopa pidetään "luonnollisena".
        Aina on kuollut ihmisiä sairauksiin ,varsinkin heikkokuntoisia ja vanhoja.Se vaan on ihan luonnollista.

        En vaan näe noita liikenne kuolemia,missä rattijuoppo ajaa jonkun päälle tai suojatiellä lapsen päälle ,luonnollisina.
        Eiköhän lopeteta tämä vouhkaaminen ,ei täällä kukaan elä ikuisesti ja on ihan turhaa pelotella esim.lapsia
        tällä asialla.

        täysin samaa mieltä kanssasi! niin täynnä.. sika siellä possu täällä, kohta kasvaa jo saparo kun tuun hulluks. ( se se on sitä possu tautii)


      • murmeliiiiii
        :) kirjoitti:

        sitten kun oma vanhuksena jo oleva äiti tai lapsi sairastuu. Ja tämä pätee ihan kaikkeen, myös vanhusten huoltoon kun tehdään töitä vajaalla hlömäärällä tai päiväkoteihin joissa sama tilanne.

        Miksei lapsia rokota kouluissa oma terveydenhoitaja. Kaikki koululaiset saataisiin viikossa rokotettua. Samoin päiväkodit ja vanhukset. Työterveyspaikat pistäis työntekijät. Kyl se on vaikeeta meinaan tollasten hallintoelinten tehdä päätöksiä. Ja rokotehan alkaa vaikuttamaan vasta 2 viikon kuluttua..

        monessa kunnassa koululaiset rokotetaankin juuri kouluissa. mutta, koska rokotetta ei ole kerralla kaikille on täytynyt jakaa, miten rokotetaan. rokotettahan tulee vähitellen lisää maahamme. ja yleensä keskitytään auttamaan ja hoitamaan ensin ihmisiä joilla on vielä elämä edessä, kuten nyt sitten näitä raskaana olevia ja lapsia. lopuksi tulevat jo elämänsä eläneet. eihän yli 65 vuotiaat pystyisi enää jatkamaan elämää siis saamaan uusia lapsia jne.. Joten siitäkin syystä nuoremmat rokotetaan ensin.
        Itse en ota rokotetta itselleni enkä lapsillenikaan.


    • AH1N1

      Kuolee ne kuitenkin.

      • turdus

        ajatelkaa mikä bisnes tää on lääketeollisuudelle,nyt vain kaikki valmistamaan kaikennäköisiä kertakäyttöjuttuja,ja desifiointiaineita,tehdään sellaisia irtosormia jolla voi painella hissin nappuloita ynm muta nappeja ettei tuu tartuntaa.kännykkään sellainen lisälaite joka haistelee onko sikapöpöjä lähellä.äkkiä huijarit liikkeele tässä on joulumakkkinat.


    • eutanasiaa!

      Tuo vanhusten rokotusten pitkittäminen (aiemmin ensisijaiset) on yhteiskunnan hiljainen päätös päästä mahdollisimman monesta vanhuksesta "eroon" eläke rasitteesta ja tuottamattomana ihmisenä, mitään muuta perustetta ei löydy tuon vanhusten riskiryhmän rokottamatta jättämiseen, suomella on ainoa mielipide että "muka tämä virus ei ole vanhuksille vaarallinen" tämä on tätä hyvinvointivaltion nykyaikaa, rahaa maassamme on enemmän kuin milloinkaan ja terveyden huolto rapautuu rahan puutteesta jo niin paljon että vanhukset eliminoidaan "eettisesti tehokkaasti"

      • tavoite500m

        Vai että rahaa "enemmän kuin koskaan". Aika vahvasti sanottu, kun tänä vuonna vienti on romahtanut yli kakskyt volttia ja viennin osuus Suomen BKT:sta on melkoisen huomattava. Todellisuus pysyy luonnollisesti hämäränä monille juuri niin kauan kuin pankista saa jättilainoja ilman vakuuksia.

        Uskot tietenkin ihan mitä haluat - myöskin tässä rokoteasiassa.


      • 60 luvun lapsi
        tavoite500m kirjoitti:

        Vai että rahaa "enemmän kuin koskaan". Aika vahvasti sanottu, kun tänä vuonna vienti on romahtanut yli kakskyt volttia ja viennin osuus Suomen BKT:sta on melkoisen huomattava. Todellisuus pysyy luonnollisesti hämäränä monille juuri niin kauan kuin pankista saa jättilainoja ilman vakuuksia.

        Uskot tietenkin ihan mitä haluat - myöskin tässä rokoteasiassa.

        Kyllä, ilmaisin asian niinkuin se4n näen ja moni muukin 60-70 luvulla elänyt aikuis iän, KAIKISSA kouluissamme oli terveydenhoitaja, jopa 2 kpl ja hammashoitaja sekä hammaslääkäri, suurimmissa kuoluissa ed mainittujen lisäksi oppilas neuvoja (mikä nykyisin psykologi nimellä lienee, ei ollut jonoja terveys asemille, joka kaupungin osassa oli neuvola ja tiheämmät raskausajan vastaanotot, ikä vuosi tarkastukset kaikille jne jne ym ym mutta ihmiset olivat köyhempiä, isot perheet asuivat perhetalojen yksiöissä ja hellahuoneissa jne jne, eli kansa oli köyhää ja maamme maksoi sotakorvauksia ym, no, nyt on yllin kyllin kaikkea mutta ei kouluissa terveydenhoitajia, neuvolat lakkautettu lähes kaikki, tampereella vain acuta ym jne, leikataan laikataan mutta kuitenkin maamme on vauraampi kuin tuolloin milloin meillä oli terveyden huolto aivan huippuluokkaa jonka isämme ja äitimme rakensivat, nyt rikas suomi alas ajaa kaiken sen kovaa vauhtia ja ehkä seuraaaksi siirtyy amerikan malliin vakuutus terveyden huoltoon, en tiedä mitä ikäluokkaa olet jos et ole tietoinen miten hyvä terveyden huolto suomessa joskus 60-70 luvulla oli, jonojaeri ollut ym!


    • Ei Tiedä

      Ilman flunssaakin olisi voinut kuolla, kukaan ei tiedä varmasti. Olisiko sikaflunssan lievästi sairastunut ilman rokotusta kenties paremmassa turvassa taudeilta jatkossa ja eläisi pidempään, kukaan ei tiedä.

    • Kauhian väärin

      kuollutta. Poikkesin Kalevankankaan hautuumaalla ja olin äkkiseltään keksivinäni useamman ristin. Tavalliseen flunssaan on tänä syksynä pudonnut vastaavasti heikossa hapessa olevia moninkertainen määrä noihin viiteen possunkaatamaan verrattuna. Mikset tee heistä satua?
      Elämä on, ilman tai sian kanssa!

      • salailua nääs

        nykyään enää kuolinsyytä kirjata. Ennen saattoi löukea, että kuoli tavalliseen tautiin.


      • elämäm on laiffii

        Vuonna 2007 Suomessa teki yhteensä 995 henkilöä itsemurhan, näistä 817 työiässä, 3 alle 15 -vuotiaana ja 175 eläkeiässä. Kolme neljännestä itsemurhan tehneistä oli miehiä. Itsemurhakuolemien määrä on vähentynyt kolmanneksen itsemurhien huippuvuodesta 1990, jolloin Suomessa tehtiin yhteensä 1 520 itsemurhaa.

        Vuonna 2007 sattui yhteensä 3 052 kuolemaan johtanutta tapaturmaa, joista puolet sattui työikäisille ja puolet eläkeikäisille. Joka neljäs tapaturma sattui kotona: suurin osa niistä oli kaatumisia ja putoamisia, joita sattui eniten eläkeikäisille. Nuorempien kotitapaturmissa oli alkoholi usein myötävaikuttavana tekijänä. Alkoholi- tai lääkemyrkytyksiä sattui vuonna 2007 lähes 900, joista vajaat 600 oli alkoholimyrkytyksiä.

        Suomalaisten eliniän pidentyminen on vaikuttanut myös kuolemansyihin: dementia (ml. Alzheimerin tauti) on noussut toiseksi yleisimmäksi vanhojen kuolemansyyksi: 4 705 henkilöä kuoli vanhuuden dementiaan vuonna 2007. Keuhkosyöpäkuolemat ovat myös yleistyneet: vuonna 2007 kuoli 1478 eläkeikäistä keuhkosyöpään, kun kaksikymmentä vuotta sitten määrä oli 13 prosenttia pienempi. Yleisin kuolemansyy vanhoilla on kuitenkin edelleen sydäntaudit, jotka aiheuttavat joka kolmannen kuoleman.

        Vuonna 2007 kuoli väkivallan uhrina 116 henkilöä. Väkivaltakuolemien määrä Suomessa on vaihdellut viimeisten neljänkymmenen vuoden aikana 100 ja 180 tapauksen välillä, viime vuodet luku on ollut noin 100 tapausta vuodessa.

        Lähde: Kuolemansyytilasto 2007. Tilastokeskus


        http://www.stat.fi/til/ksyyt/2007/ksyyt_2007_2008-12-04_tie_001.html


        Repikää siitä ja lopettakaa vinkuminen ja turha hysterian luominen minimaalisesta pandemiasta.


      • ..
        salailua nääs kirjoitti:

        nykyään enää kuolinsyytä kirjata. Ennen saattoi löukea, että kuoli tavalliseen tautiin.

        Suomessa kuolee _TAVALLISEEN KAUSI-INFLUENSSAAN_ vuosittain satoja ihmisiä, joskus jopa yli tuhat. Ja kyse on siis tavallisesta, joka vuosi saapuvasta influenssasta.

        Se, että sikainfluenssaan on näiden kuukausien aikana kuollut VAIN 5 ihmistä (heistäkin 3 ollut jo vanhempia ihmisiä, muut yleiskunnoltaan heikempiä tai jo VALMIIKSI JOTENKIN SAIRAITA), ei todellakaan ole mikään hysterian syy.

        Haloooo, ottakaa asioista nyt selvää.. Hitto kun media mässäilee tällä asialla ihan turhaan!!


      • Halloo?
        salailua nääs kirjoitti:

        nykyään enää kuolinsyytä kirjata. Ennen saattoi löukea, että kuoli tavalliseen tautiin.

        Täällä parhaillaan muksut sairaina ja ei todellakaan ole mikään normi kausi-influenssa päällä. Rokotuksista ei tietoa, lääkäriin pääsy julkispuolella olematonta, kun paniikissa olevat ihmiset rokotusta soittelemalla tukkivat kaikki terveydenhuollon puhelimet. Ei auta kuin nukkua toinen silmä auki ja toivoa parasta.

        Ihmiset, jotka piruilevat liioittelulla ja vertaavat normi talven "verotukseen" populaatiossamme eivät todellakaan tiedä/ymmärrä mistä puhuvat....kannattaisi pitää mölyt mahassaan ja odotella taudin iskemistä itseen tai läheiseen täydellä voimalla. Tottahan on, että suurin osa sairastaa taudin lievänä ja siinä mielessä paniikkia ei ole, mutta nyt kun paniikki kuitenkin näkyy vain kasvavan, niin oikeasti apua tarvitsevat uhkaavat jäädä hysteeristen jalkoihin.

        Omalla kokemuksellani peräänkuulutan rauhallista, mutta vakavaa suhtautumista tautiin. Nyt näyttää vain ihmisten raadollisuus ja oman navan tuijottelu pääsevän kunnolla esille. Tässä ois suomalaisilla tilaisuus käyttää sitä kehuskelemaansa tervettä järkeä ja "yhteen hiileen puhaltamista" sekasorron ja osoittelun sijaan.


      • voitettu
        Halloo? kirjoitti:

        Täällä parhaillaan muksut sairaina ja ei todellakaan ole mikään normi kausi-influenssa päällä. Rokotuksista ei tietoa, lääkäriin pääsy julkispuolella olematonta, kun paniikissa olevat ihmiset rokotusta soittelemalla tukkivat kaikki terveydenhuollon puhelimet. Ei auta kuin nukkua toinen silmä auki ja toivoa parasta.

        Ihmiset, jotka piruilevat liioittelulla ja vertaavat normi talven "verotukseen" populaatiossamme eivät todellakaan tiedä/ymmärrä mistä puhuvat....kannattaisi pitää mölyt mahassaan ja odotella taudin iskemistä itseen tai läheiseen täydellä voimalla. Tottahan on, että suurin osa sairastaa taudin lievänä ja siinä mielessä paniikkia ei ole, mutta nyt kun paniikki kuitenkin näkyy vain kasvavan, niin oikeasti apua tarvitsevat uhkaavat jäädä hysteeristen jalkoihin.

        Omalla kokemuksellani peräänkuulutan rauhallista, mutta vakavaa suhtautumista tautiin. Nyt näyttää vain ihmisten raadollisuus ja oman navan tuijottelu pääsevän kunnolla esille. Tässä ois suomalaisilla tilaisuus käyttää sitä kehuskelemaansa tervettä järkeä ja "yhteen hiileen puhaltamista" sekasorron ja osoittelun sijaan.

        kun muuta ei ole olemassakaan kuin nasulenssuisten hysteria jota ennen muinoin hoidettiin avokämmenellä lempeästi poskille.


      • ?????
        voitettu kirjoitti:

        kun muuta ei ole olemassakaan kuin nasulenssuisten hysteria jota ennen muinoin hoidettiin avokämmenellä lempeästi poskille.

        Itse olen ollut flunssassa pidempään jo, kurkkukipeä, väliin särkee päätä ja yskä ollut kolmatta viikkoa. Ja kävin tk:ssa, sanoi että nyt on tälläistä flunssaa liikkeellä, saattaa kestää viisikin viikkoa, ei ole mikään possunuha vaan joka syksyinen röhä. Kesällä oli lämpöilyä useamman viikon, mutta hengissä siitä kesälentsustakin selvisin. Joka vuosi täällä on tähän asti ollut useitakin flunssia ja joka syksy olen syönyt antibiootteja, että on se kumma, kun joku vähän aivastaa niin heti on sikaflunssa, mitä ens syksynä ja mitä oli viime vuonna ?


      • kuollut 5
        .. kirjoitti:

        Suomessa kuolee _TAVALLISEEN KAUSI-INFLUENSSAAN_ vuosittain satoja ihmisiä, joskus jopa yli tuhat. Ja kyse on siis tavallisesta, joka vuosi saapuvasta influenssasta.

        Se, että sikainfluenssaan on näiden kuukausien aikana kuollut VAIN 5 ihmistä (heistäkin 3 ollut jo vanhempia ihmisiä, muut yleiskunnoltaan heikempiä tai jo VALMIIKSI JOTENKIN SAIRAITA), ei todellakaan ole mikään hysterian syy.

        Haloooo, ottakaa asioista nyt selvää.. Hitto kun media mässäilee tällä asialla ihan turhaan!!

        > Se, että sikainfluenssaan on näiden kuukausien aikana kuollut VAIN 5 ihmistä (heistäkin 3 ollut jo vanhempia ihmisiä, muut yleiskunnoltaan heikempiä tai jo VALMIIKSI JOTENKIN SAIRAITA), ei todellakaan ole mikään hysterian syy.....

        Lehtiartikkeleista saa käsityksen, että tuo luku olisi jopa liian suuri, jos varsinaisen sikaflunssan aiheuttamia kuolemia tarkastellaan.


      • mnbvgh
        Halloo? kirjoitti:

        Täällä parhaillaan muksut sairaina ja ei todellakaan ole mikään normi kausi-influenssa päällä. Rokotuksista ei tietoa, lääkäriin pääsy julkispuolella olematonta, kun paniikissa olevat ihmiset rokotusta soittelemalla tukkivat kaikki terveydenhuollon puhelimet. Ei auta kuin nukkua toinen silmä auki ja toivoa parasta.

        Ihmiset, jotka piruilevat liioittelulla ja vertaavat normi talven "verotukseen" populaatiossamme eivät todellakaan tiedä/ymmärrä mistä puhuvat....kannattaisi pitää mölyt mahassaan ja odotella taudin iskemistä itseen tai läheiseen täydellä voimalla. Tottahan on, että suurin osa sairastaa taudin lievänä ja siinä mielessä paniikkia ei ole, mutta nyt kun paniikki kuitenkin näkyy vain kasvavan, niin oikeasti apua tarvitsevat uhkaavat jäädä hysteeristen jalkoihin.

        Omalla kokemuksellani peräänkuulutan rauhallista, mutta vakavaa suhtautumista tautiin. Nyt näyttää vain ihmisten raadollisuus ja oman navan tuijottelu pääsevän kunnolla esille. Tässä ois suomalaisilla tilaisuus käyttää sitä kehuskelemaansa tervettä järkeä ja "yhteen hiileen puhaltamista" sekasorron ja osoittelun sijaan.

        Olen sairastanut kausi-influenssan v. 1998, samoin silloin vielä imeväisiässä oleva lapsi sekä mieheni. Olimme molemmat kipeitä yli viikon, ensimmäiset neljä päivää n. 40 kuumeessa (kaikki kolme lähes tajuttomuuden tilassa). Lisäksi hirvittävä päänsärky ja lihaskivut. Normaali flunssa taas pienine kuumeineen ja nuhineen on aivan eri asia. Sikainfluenssa ainakin nyt näyttää selvästi kausi-influenssaa miedommalta ja influenssan ja flunssan välimuodolta. Ihmiset ei tunnu osaavan erottaa influenssaa ja flunssaa toisistaan.....
        Rokotetta en silti ota, eivätkä lapset, mielestäni vain rokotetta ei ole tarpeeksi tutkittu, lisäksi useassa maassa sitä ei edes tilattu tämän takia, rokotuksen haittavaikutukset kun voivat näkyä vasta viikkojen kuukausien päästä. Silti olen sitä mieltä että jokainen voi itse valita ottaako sen vai eikö ota ja molempia päätöksiä voi kunnioittaa, eiköhän kyseessä ole kuitenkin jokaisen yksityisasia. Jos rokotusta pidettäisiin kansanterveydellisesti niin tärkeänä, se olisi yleisessä rokotusohjelmassa. Influenssarokotteilla kun ei saa sitä pysyvää suojaa, vaan tauti voi iskeä jo heti muutaman kuukauden päästä muuntautuneena.


    • kukas on vastuussa?

      Ensimmäinen todennäköinen vauvan kuolema sikainfluenssarokotusken takia. Terve lapsi, jonka laskettu aika oli juuri kohdalla, kuoli äitinsä kohtuun lähes välittömästi äidin saatuaan H1N1-rokotuksen. Saa nähdä kauanko viranomaiset pimittävät sitä. Tapaus sattui Turussa 9.11.2009. Jos joku haluaa tarkistaa uutisen taustaa, riittää kun soittaa Turun terveysviranomaisille; jos kieltävät, kysy kieltäjän nimi (saadaan jälkikäteen vastuuseen valheestaan), jos kieltäytyvät kommentoimasta tiedämme että juttu on tosi. Voihan olla myös että myöntävät heti, jolloin kysy miksei lehdistölle ole kerrottu. Suomen viranomaiset väittävät rokotetta turvalliseksi raskaana oleville, mutta ironisesti sanoen vauvoista ei olekaan paljoa mainittu. Nyt rupeaa selviämään todelliset syyt, miksi esim Sveitsi on kieltänyt raskaana olevien rokotukset täysin. Täällä porukka vaahtoaa kun muutama kuolee sikaflunssaan, vaikka tavallinen flunssa tappaa noin 20 kertaisen määrän, ja sillä sikailun varjolla tapatetaan (rokotetaan) lapsia kohtuihin.

      • Missä syy?

        Tiedän varmasti, äiti menetti lapsensa kohtuun, saatuaan viikko aikaisemmin H1N1 rokotteen. Laskettu aika olisi ollut kuukauden sisällä. Tämä tapahtui Väli-Suomessa. Raskaus oli edennyt normaalisti.


      • Gaidzin
        Missä syy? kirjoitti:

        Tiedän varmasti, äiti menetti lapsensa kohtuun, saatuaan viikko aikaisemmin H1N1 rokotteen. Laskettu aika olisi ollut kuukauden sisällä. Tämä tapahtui Väli-Suomessa. Raskaus oli edennyt normaalisti.

        On muunlaisia tapauksia myös. Käden halvaantuminen, rokotuksen jälkeen joutunut keskussairaalaan ja normiterveitä olivat. Ei niistä missään mainita. Lähipiiri ja ystävät ne tietävät.


      • huoh!

        ja tätä rokotetta ei ole kunnolla edes tutkittu... tänäkin päivänä lääkkeistä löytyy uusia haittavaikutuksia jotka mm heikentää rokotteiden vaikutusta yms. siis lääkkeistä joita on ollut myynnissä iät ja ajat. niin tuosta rokotteesta viisaat herrat sanoo että on turvallinen!! totta kai sanovat jotta saisivat kalliit rokotteet myytyä joita on jo ostettu suomeen!!!


      • tässäpä varoitus!

        No niin. Tässä se nähtiin!
        Ei tällaisesta asiasta oo mitään sanottu!

        Sveitsi kielsi rokotukset, jotka Suomessa annetaan raskaana oleville. Hei Haloo!
        Ottakaa nyt järki käteen ihmiset! Tyhmä ihminenkin tajuaa, et joku tossa mättää jos rokotukset kielletään muualla, mut täällä vaan annetaan kaikille.


      • tuunari_mikko

        Sveitsissä ei kait annettu raskaana oleville tätä piikkiä, eikä myöskään alle 3 vanhoille? Saksassa kait raskaana olevat saivat turvallisemman koostumuksen (=kalliimman) piikin.


      • jeh jeh
        tässäpä varoitus! kirjoitti:

        No niin. Tässä se nähtiin!
        Ei tällaisesta asiasta oo mitään sanottu!

        Sveitsi kielsi rokotukset, jotka Suomessa annetaan raskaana oleville. Hei Haloo!
        Ottakaa nyt järki käteen ihmiset! Tyhmä ihminenkin tajuaa, et joku tossa mättää jos rokotukset kielletään muualla, mut täällä vaan annetaan kaikille.

        .. toi rokote ole ihan vapaaehtoinen :)? Mun äiti kuoli aikoinaan 55vuotiaana eikä kuuna päivänä sairastanu pussunuhaa :). Relax


      • jgjgjgjjj
        tässäpä varoitus! kirjoitti:

        No niin. Tässä se nähtiin!
        Ei tällaisesta asiasta oo mitään sanottu!

        Sveitsi kielsi rokotukset, jotka Suomessa annetaan raskaana oleville. Hei Haloo!
        Ottakaa nyt järki käteen ihmiset! Tyhmä ihminenkin tajuaa, et joku tossa mättää jos rokotukset kielletään muualla, mut täällä vaan annetaan kaikille.

        Älä vouhota!


      • sdfdtgsatet

        Kyseinen lapsi kuoli napanuorakomplikaatioon eikä mihinkään influenssarokotteeseen. Ymmärrättekö, miten paljon te loukkattee kyseisen lapsen perhettä levittelemällä tämän kaltasia valheita.


    • Punjabi

      Sikainfluenssa ei ole mikään supertarttuvaa laatua oleva influenssa. Tämä jatkuva pelottelu kaikissa valtion tiedotus- ja manipulointivälineissä saa vaan ihmiset täysin hysteerisiksi ja pelokkaiksi, jotta luottamus epämääräisiin auktoriteetteihin tällaisten rokotemokien jälkeenkin säilytettäisiin.
      Itse olen ollut alttiina taudille nyt noin 3 viikkoa, enkä ole tartuntaa saanut. Olen pitänyt silti poikkeuksellisen hyvää hygieniaa yllä, etten levittäisi minussa mahdollisesti piileviä tauteja eteenpäin - tämän voi jokainen tehdä. Oma terveydentilani on pysynyt jatkuvasti hyvänä verrattuna sairastuneisiin, mutta myös rokotteiden ottaneisiin, jotka ovat kärsineet paljon rokotteen sivuoireena tulevista tulehduksista, kehon rasittumisesta ja jälkitaudeista. Sairastuneet terveet ovat selvinneet parissa päivässä kovalla kuumeella ja ilman mitään erityisoireita. Ylihypetettyä paskaa koko taudin vaarallisuus, koska normaali kausi-influenssa on usein monin kerroin lannistavampi terveelle ihmiselle. Riskiryhmät kuolevat H1N1:een yhtä (epä)todennäköisesti, kuin muihin influenssoihin (joita on nähty jo satoja perrrkele).
      Edelleen GlaxoKleinSmithillä (rokotevalmistajalla) on kansainvälinen SYYTESUOJA rokotteen jälkiseurauksilta (miksi?), joten mahdollisista rokotteen aiheuttamista kärsimyksistä ei voi kuin itseään ja disinformaation lähteitä syyttää. Miksi minkään lääkkeen/rokotteen valmistajalle pitäisi antaa syytesuoja testaamattomaan tuotteeseen? No ihan sama, sinne samaan osotteeseen meni jo meijänkin rahat. Ja menee muuten viimestään 2011 uudestaan (seuratkaa läpällä näitä 1-3 vuoden välein tapahtuvia pelottelukampanjoita tyhjänpäiväsistä asioista - rokotteet on pakko saada myytyä [£€$-profits] ja globaalisti puhutaan kymmenistä miljardeista tuottoja pelottelukampanjoiden [lääkefirmojen] rahoittajille). Eiköhän taas kohta uusi nimetty influenssa leviä ja taas myydään testaamattomia rokotteita hirveällä hinnalla ympäri maailmaa. Saapahan tehä ihmisiin ilmaisia lääketieteellisiä kokeita ja ne vielä maksaa siitä hahaha..

    • örkki merkki

      Kausi infulenssaan kuolee suomessa vuosittain 1000 ihmistä. Ei voi käsittää mikä kohu 5 kuolleen vuoksi.Ei tästä voi vetää muuta johtopäätösta että media ja lääketeollisuus ottavat tästäkin kaiken mahdollisen hyödyn rokotteiden ja lehtijuttujen kanssa. Eli näin rahasteaan ihmisten onnettomuudella.Törkeetä!!

      • älä...

        puhu soopaa olen terveydenhoitoalalla ja 15v sairaalassa ei ole yksikään flunssaan kuollut joten faktoja kehiin...


      • faktaonko?
        älä... kirjoitti:

        puhu soopaa olen terveydenhoitoalalla ja 15v sairaalassa ei ole yksikään flunssaan kuollut joten faktoja kehiin...

        sitten?


    • mies -42-

      Toinen huomenna,toinen ylihuomenna,kolams viikon päästä. Jos kuolen ilman piikkiä,niin sittenpähän kuolen. Ihmisen ovat hysteeriäisiä kuoleman pelon kanssa. Kyllä viikos ihmisiä liikenneonnettomuuksissa kuolee paljon enemmän,kuin sikaflunsaan.
      Pitäis kehittää liikenne rokote.

      • jäis henkiin.

        Hiljasta olis.


    • eeppa

      JOKOHAN TARJA ON SAANUT INFLUENSSAROKOTTEEN? Vaikka niin siitä sanotaan, etttä rokotusjärjestyksestä ei luisteta, niin luulen kyllä vahvasti, että hän on ollurt ensimmäisten rokotettavien listalla..

      • jeutsikidiuppa

        niin no tuskimpa nämä suuremmat herrat ja päättäjät rokotetta ottaavat, sillä rokotteellahan halutaan poistaa tämä huonompi väestö maailman kartalta.
        ja ulkomaillahan päättäjät ovat oikeastikkin saaneet eri rokotetta kuin tavan kansa, että niin että näin juu


    • 2

      ROKOTTEITA PITÄIS TUODA NYT JO KOULUIHIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • RAUHALLINEN

        Ei tässä kännata ihmiset panikoimaan ruveta, muistaa vaan pitää itse huolen siitä että välttää enemmän fyysisiä kontakteja muihin ihmisiin ja muistaa syödä nuo vitamiinit ja pukeutualämpimästi niin ei tuo normi flunssakaan iske. Ja noista H1N1 viruksen rokoteiden säämisestä koulujen oppilaille voi viipyä jopa joulun jälkeiseen aikaan .


      • Tietoa

        www.theflucase.com


    • elossa vielä

      ostetaan sikainfluessa rokote maksan 0-500e

    • myrkkypiikki
      • huugooo

        Rauhoittukaa nyt herran pieksut! sikainfluenssa on vaan median nostattamaa hössötystä ei se ole kausiflunssaa pahempi!


      • ossiossi
        huugooo kirjoitti:

        Rauhoittukaa nyt herran pieksut! sikainfluenssa on vaan median nostattamaa hössötystä ei se ole kausiflunssaa pahempi!

        Täällä näyttää ainakin koululaisilla olevan järki päässä. Yläastelaisille tarjottiin tätä, mutta meidän luokalta kukaan ei tätä tehostemyrkkyä halua ottaa. Minusta on äärimmäisen törkeää edes ehdottaa tälläisen "rokotteen" ottamista. Tämä "rokote" on hetkessä kasaan kyhätty paskaputkilo. Sitä ei ole missään testattu ja sen "pienet haittavaikutukset" ovat tulleet jo ilmi tässäkin ketjussa. Koko "rokote" on vain isojen lääkefirmojen oksettava rahastuskeino. Suomen päättäjille se on viimeinen keino säilyttää uskottavuus. Järkyttävää.


      • ylikeski-ikäinen
        ossiossi kirjoitti:

        Täällä näyttää ainakin koululaisilla olevan järki päässä. Yläastelaisille tarjottiin tätä, mutta meidän luokalta kukaan ei tätä tehostemyrkkyä halua ottaa. Minusta on äärimmäisen törkeää edes ehdottaa tälläisen "rokotteen" ottamista. Tämä "rokote" on hetkessä kasaan kyhätty paskaputkilo. Sitä ei ole missään testattu ja sen "pienet haittavaikutukset" ovat tulleet jo ilmi tässäkin ketjussa. Koko "rokote" on vain isojen lääkefirmojen oksettava rahastuskeino. Suomen päättäjille se on viimeinen keino säilyttää uskottavuus. Järkyttävää.

        Tuollaisissa yläastelaisille voi tulevaisuuden johtamisen huoletta antaa. Upeeta. Ajattelevia ja toimivia ihmisiä.


      • Sh
        ylikeski-ikäinen kirjoitti:

        Tuollaisissa yläastelaisille voi tulevaisuuden johtamisen huoletta antaa. Upeeta. Ajattelevia ja toimivia ihmisiä.

        Kyllä nyt on vellit ja jauhot menneet sekaisin koko Suomen kansalta! Kiitos osittain median.


        Joka vuosi Suomessa kuolee tavalliseen kausi-influenssaan tai sen jälkitauteihin lähes 1000 henkilöä, jotka yleensä vanhoja/heikon vastustuskyvyn omaavia (esim. syöpäsairaat)/pitkäaikaissairaat jne.

        Enpä usko, että kyseinen röh-röh-tauti yltää edes samaan... Mutta eikun lisää vettä myllyyn ja täys kaaos päälle... Niinhän se menee...


      • Kaikkea kanssa

        Pöh. Sikainflunssarokote ei ole sen kummempi rokote kuin muutkaan influenssarokotteet. Siinä on samanlainen pohja kuin muissakin rokotteissa ja mukana on tapetun H1N1-viruksen kappaleita. Ihmisen immuunijärjestelmä kehittää vasta-aineita virusta vastaan, kun se joutuu tekemisiin viruksen osien kanssa. Elävän viruksen kohdatessaan rokotetun ihmisen immuunijärjestelmä osaa siis listiä viruksen nopeammin, eikä se pääse sairastuttamaan ihmistä kunnolla. Missä vaiheessa virus muka muokkautuisi rokotuksen seurauksena? Ihmisen elimistö tappaa viruksen, eikä se mihinkään muunnu. Tässä sotketaan nyt varmaan rokotteet ja antibiootit keskenään. Antibioottien käytön seurauksena syntyy muuntuneita bakteereita.


      • otin sen
        Kaikkea kanssa kirjoitti:

        Pöh. Sikainflunssarokote ei ole sen kummempi rokote kuin muutkaan influenssarokotteet. Siinä on samanlainen pohja kuin muissakin rokotteissa ja mukana on tapetun H1N1-viruksen kappaleita. Ihmisen immuunijärjestelmä kehittää vasta-aineita virusta vastaan, kun se joutuu tekemisiin viruksen osien kanssa. Elävän viruksen kohdatessaan rokotetun ihmisen immuunijärjestelmä osaa siis listiä viruksen nopeammin, eikä se pääse sairastuttamaan ihmistä kunnolla. Missä vaiheessa virus muka muokkautuisi rokotuksen seurauksena? Ihmisen elimistö tappaa viruksen, eikä se mihinkään muunnu. Tässä sotketaan nyt varmaan rokotteet ja antibiootit keskenään. Antibioottien käytön seurauksena syntyy muuntuneita bakteereita.

        täällä kovasti melutaan, ettei possuflunssa oon vaarallinen ja että tavallinen tappaa enemmän, mutta kukaan ei oo tainnut mainita että tää on vasta alkanut.

        Nyt se hiipii leviten mutta PIAN se räjähtää käsiin ja kuolee 5 päivässä! ellei enemmänkin. Aikapommi- epidemia joka vasta hakee TILAA. Ollaan kuin kuolema odotushuoneessa ja kärsimättömimmät jo väittää että eihän tää mitään oo. Tyhmä poistuu jonosta. Rokote tehoaa 2-3 viikkoa pistämisen jälkeen joten NYT SE KANNATTAA OTTAA:

        3 viikon päästä alkaa päitä tippumaan.


      • Keehou
        otin sen kirjoitti:

        täällä kovasti melutaan, ettei possuflunssa oon vaarallinen ja että tavallinen tappaa enemmän, mutta kukaan ei oo tainnut mainita että tää on vasta alkanut.

        Nyt se hiipii leviten mutta PIAN se räjähtää käsiin ja kuolee 5 päivässä! ellei enemmänkin. Aikapommi- epidemia joka vasta hakee TILAA. Ollaan kuin kuolema odotushuoneessa ja kärsimättömimmät jo väittää että eihän tää mitään oo. Tyhmä poistuu jonosta. Rokote tehoaa 2-3 viikkoa pistämisen jälkeen joten NYT SE KANNATTAA OTTAA:

        3 viikon päästä alkaa päitä tippumaan.

        Australiassa tämä pelottava pandemia näkyi samanlaisena tilastona kuin jokavuosi, ei eronnut lainkaan. Ja mikä erikoisinta ei ollut rokotusta.


    • Rigor Mortis

      Etkö ole tietoinen, että kaikki kuolevat joskus. Miksi turhaan vauhkoilla ja inistä rokotuksista. Joku ehtii saada rokotuksen ja joku ei. Joku kuolee ja joku ei. Mitä sillä oikeasti on väliä, sillä se on vain elämää. Ihminen on vain niin säälittävän kiinni omassa mitättömässä elämässään, että hermoilee rokotusjonossa - pelkurit.

    • ottakaa iisisisti

      5 kuollutta 1838 todetusti tartunnan saaneista
      lyhyellä matematiikalla tuo on alle 3 ‰ (promillea) koko otannasta...

      faktat: neljä kuolleista olivat ennestään pitkäaikaissairaita: kaksi heistä syöpäpotilaita, ja kahdella muulla pitkäkestoinen sairaus taustalla. viides näistä oli pieni lapsi, eli ihminen heikoimmillaan kun ei ole luonnollinen vastustuskyky kehittynyt vielä "normaalitasolle"

      jos tauti on tappava, se on tappava vain niille harvoille jotka ovat jo valmiiksi heikossa kunnossa. Näillä näkymin... tietenkin käsitys voi muuttua jos ilmenee täysin terveiden aikuisten kuolemia räjähdysmäisesti. Näin ei kuitenkaan ole todistettavasti käynyt... että olkaas nyt ihan rauhassa vaan... normaali kausi-influenssakin tappaa yhtä lailla sairaita ja iäkkäitä ihmisiä..

      • aargghhh

      • Siivouspojat
        aargghhh kirjoitti:

        Linkolan kosto yhteiskunnalle.
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009111010576669_uu.shtml
        tiiä mitä se vielä levittää???

        iiiimpoteeentti......Taitaa tuo tönkkötukkatonttu olla vain kateellinen miehille jokka pystyy siittämään lapsia . Siksi kai hän noita herodesmaisia lapsimurhafantasiaoitaan ladiskelee


      • asdcsadf

      • skarppi

        "jos tauti on tappava, se on tappava vain niille harvoille jotka ovat jo valmiiksi heikossa kunnossa. "

        Väite on lööperiä. Tähän virukseen on kuollut ympäri maailmaa ihmisiä, jotka eivät aivan ilmeisesti olleet kuolemassa pitkiin aikoihin. Sehän tästä taudista juuri tekee vaarallisen, että siihen eivät kuole vain ne, jotka ovat jo valmiiksi heikossa kunnossa. Vertaus kausi-influenssaan on huono. Turha siis tuudittaa itseään turvallisuuden tunteeseen kotikutoisilla mielikuvilla. Joku harvardilaisprofessori arvioi valistuneella mututuntumalla viruksen tappavuutta välille 0,007 % ja 0,045 %. Jokainen ymmärtää, että tuo korkeampikin luku tarkoittaa yksilön kohdalla erittäin pientä todennäköisyyttä. Silti pitää muistaa, että vaikka tappavuus olisi niinkin alhainen kuin 0,001 % sairastuneista, se tarkoittaisi 500 ruumista puolesta miljoonasta sairastuneesta. Jollekin se nalli napsahtaa.

        Espanjantaudin tappavuus on arvioitu n. 2,5 % tietämille, mikä on jo sen verran korkea, että alkaisi omallakin kohdalla jo pelottaa. Pitää tosin muistaa, että terveydenhuolto on kehittynyt, joten H1N1:n seurauksena tulleeseen keuhkokuumeeseen ei kuole yhtä helposti. Espanjantaudin toinen aalto oli tappavampi kuin ensimmäinen. Myös Espanjantauti oli tyyppiä H1N1. Siksi kannattaisi pitää mielessä, että tällä hetkellä leviävä H1N1-virus ei välttämättä ole kyseisen viruksen viimeinen sana. Virus voi muuntua vaarallisempaan suuntaan, ja se nopeus ja helppous, jolla virus on maailmalla levinnyt, on huolestuttava. Jossain vaiheessa se joka tapauksessa muuntuu lievempään suuntaan, mutta tämänhetkisen tilanteen perusteella ei ainakaan vielä. Kunhan ei yhdisty matkan varrella ainakaan aasialaiseen lintuinfluenssaan.


    • Tetsu

      Yli 65-vuotiaita ei rokoteta, kuin häntäpäässä, koska he ovat niitä parjattuja eläkkeensaajia. Suomessahan on eläkeongelma. Kuluista pitää päästä eroon, niin se on. Olen ollut tästä priorisoinnista aivan äärettömän vihainen! Suurin osa kuolleista on oleva yli 65-vuotiaita pitkäaikaissairaita. Heillä ei ole yhtään sen enempää vastustuskykyä kuin nuoremmillakaan ja varmasti paljon vähemmän kykyä vastustaa sairautta, jos se puhkeaa. Ei jokainen eläkeläinen voi ryömiä koloon piiloon, vaikka ei enää töissä käykään. Hävetköön päättäjät!!!

      • khlfjhädhg

        "iiiimpoteeentti......Taitaa tuo tönkkötukkatonttu olla vain kateellinen miehille jokka pystyy siittämään lapsia . Siksi kai hän noita herodesmaisia lapsimurhafantasiaoitaan ladiskelee "

        Ja sinä koet ilmeisesti vastustamatonta halua siittää maapallo täyteen paskaa. Mikä VITTU SIINÄ ON NIIN VAIKEAA olla tekemättä lapsia!? Jos sinun on kuitenkin ihan joka viikonloppu päästävä naimaan niin käyttäisit edes kondomia.

        Asiahan on niin että jos syntyvyyttä ei pystytä rajoittamaan, niin väkeä on pakko ruveta lahtaamaan jossain vaiheessa.


      • dsvds
        khlfjhädhg kirjoitti:

        "iiiimpoteeentti......Taitaa tuo tönkkötukkatonttu olla vain kateellinen miehille jokka pystyy siittämään lapsia . Siksi kai hän noita herodesmaisia lapsimurhafantasiaoitaan ladiskelee "

        Ja sinä koet ilmeisesti vastustamatonta halua siittää maapallo täyteen paskaa. Mikä VITTU SIINÄ ON NIIN VAIKEAA olla tekemättä lapsia!? Jos sinun on kuitenkin ihan joka viikonloppu päästävä naimaan niin käyttäisit edes kondomia.

        Asiahan on niin että jos syntyvyyttä ei pystytä rajoittamaan, niin väkeä on pakko ruveta lahtaamaan jossain vaiheessa.

        Tuo hokema, että joka vuosi kuolisi 1000 suomalaista influenssaan on liioiteltu ja väärä. Se perustuu ilmeisesti samankaltaisiin tilastollisiin arvioihin, kuin mitä tutkittiin jenkeissä. Siellä hoettiin myös tiettyä lukua, josta muodostui lähes itsestäänselvä totuus, vasta myöhemmin joku tajusi kyseenalaistaa määrän.

        Se oli alun perin saatu tekemällä yhdessä kaupungissa selvitys, kuinka monella vuoden aikana kuolleella henkilöllä oli ollut myös influenssa. Sitten luku laajennettiin lähes suoralla prosenttilaskulla ulottumaan koko väestöön, eli oli puhdas arvio. Lisäksi ei ollut mitenkään selvää, että kyseiset ihmiset olisivat kuolleet juuri influenssaan, saattoivat saada vaikka tavallisen sydänkohtauksen, kunhan nyt sattui taustalla olemaan influenssakin.

        Tuo tuhat on ilmeisesti vastaavanlainen luku, puhdas arvio, ja ihmisistä joiden kuolinsyy on voinut olla ihan mikä vain varsinaisesti. Vähän niin kuin nyt syöpäsairas kuolee sikainfluenssaan, niin heti keskustelupastat täyttyvät mollaajista, jotka väittävät ettei hän kuollut sikainfluenssaan. Sama koskee noita kausi-influenssakuolemia.

        Lisäksi kausi-influenssakuolemat kohdistuvat jo valmiiksi vanhoihin ja sairaisiin, sikainfluenssakuolemat enemmän nuoriin ja terveisiin. Lisäksi nuo tilastolliset kuolinluvut koskevat koko vuotta. Nämä kuolemat ovat tuleet 1-2 viikossa.

        Ei sikäli, ei tämä niin vaarallinen tauti ole, kuin jotkut luulevat. Se on vain enemmän venäläistä rulettia, ei voi tietää, kenelle osuu huono arpa, kun normaali-influenssassa nuori perusterve voi olla turvallisin mielin. Lisäksi on H1N1-viruksessa vaarana, että se muuntuu, kun niin moni sairastaa sen joka puolella yhtä aikaa. Se kai on perimmäinen syy tässä varautumisessa, että kun mahdollisimman moni rokotetaan, virukselle jää vähemmän mahdollisuuksia muuntua vaarallisemmaksi toiseksi tai kolmanneksi aalloksi. Kyllähän sen nyt näkee tuosta naurettavan tehottomasta rokotussysteemistäkin jo, etteivät viranomaiset pidä tätä kovin suurena riskinä. Heillä ei näytä olevan mikään kiire rokotusten kanssa vaan hjeille riittää, että ihmiset on rokotettu ennen toista aaltoa keväällä, tästä ekasta ei ole näköjään niin väliä.


      • JaneDoe2
        dsvds kirjoitti:

        Tuo hokema, että joka vuosi kuolisi 1000 suomalaista influenssaan on liioiteltu ja väärä. Se perustuu ilmeisesti samankaltaisiin tilastollisiin arvioihin, kuin mitä tutkittiin jenkeissä. Siellä hoettiin myös tiettyä lukua, josta muodostui lähes itsestäänselvä totuus, vasta myöhemmin joku tajusi kyseenalaistaa määrän.

        Se oli alun perin saatu tekemällä yhdessä kaupungissa selvitys, kuinka monella vuoden aikana kuolleella henkilöllä oli ollut myös influenssa. Sitten luku laajennettiin lähes suoralla prosenttilaskulla ulottumaan koko väestöön, eli oli puhdas arvio. Lisäksi ei ollut mitenkään selvää, että kyseiset ihmiset olisivat kuolleet juuri influenssaan, saattoivat saada vaikka tavallisen sydänkohtauksen, kunhan nyt sattui taustalla olemaan influenssakin.

        Tuo tuhat on ilmeisesti vastaavanlainen luku, puhdas arvio, ja ihmisistä joiden kuolinsyy on voinut olla ihan mikä vain varsinaisesti. Vähän niin kuin nyt syöpäsairas kuolee sikainfluenssaan, niin heti keskustelupastat täyttyvät mollaajista, jotka väittävät ettei hän kuollut sikainfluenssaan. Sama koskee noita kausi-influenssakuolemia.

        Lisäksi kausi-influenssakuolemat kohdistuvat jo valmiiksi vanhoihin ja sairaisiin, sikainfluenssakuolemat enemmän nuoriin ja terveisiin. Lisäksi nuo tilastolliset kuolinluvut koskevat koko vuotta. Nämä kuolemat ovat tuleet 1-2 viikossa.

        Ei sikäli, ei tämä niin vaarallinen tauti ole, kuin jotkut luulevat. Se on vain enemmän venäläistä rulettia, ei voi tietää, kenelle osuu huono arpa, kun normaali-influenssassa nuori perusterve voi olla turvallisin mielin. Lisäksi on H1N1-viruksessa vaarana, että se muuntuu, kun niin moni sairastaa sen joka puolella yhtä aikaa. Se kai on perimmäinen syy tässä varautumisessa, että kun mahdollisimman moni rokotetaan, virukselle jää vähemmän mahdollisuuksia muuntua vaarallisemmaksi toiseksi tai kolmanneksi aalloksi. Kyllähän sen nyt näkee tuosta naurettavan tehottomasta rokotussysteemistäkin jo, etteivät viranomaiset pidä tätä kovin suurena riskinä. Heillä ei näytä olevan mikään kiire rokotusten kanssa vaan hjeille riittää, että ihmiset on rokotettu ennen toista aaltoa keväällä, tästä ekasta ei ole näköjään niin väliä.

        ei tutkittu, onko sikainfluenssa vai ei...numerot keksitty
        www.theflucase.com


      • qwrewerg
        khlfjhädhg kirjoitti:

        "iiiimpoteeentti......Taitaa tuo tönkkötukkatonttu olla vain kateellinen miehille jokka pystyy siittämään lapsia . Siksi kai hän noita herodesmaisia lapsimurhafantasiaoitaan ladiskelee "

        Ja sinä koet ilmeisesti vastustamatonta halua siittää maapallo täyteen paskaa. Mikä VITTU SIINÄ ON NIIN VAIKEAA olla tekemättä lapsia!? Jos sinun on kuitenkin ihan joka viikonloppu päästävä naimaan niin käyttäisit edes kondomia.

        Asiahan on niin että jos syntyvyyttä ei pystytä rajoittamaan, niin väkeä on pakko ruveta lahtaamaan jossain vaiheessa.

        enkä aiokkaan....isyys eijjoo meikän kutsumus


      • cvbncbncv
        khlfjhädhg kirjoitti:

        "iiiimpoteeentti......Taitaa tuo tönkkötukkatonttu olla vain kateellinen miehille jokka pystyy siittämään lapsia . Siksi kai hän noita herodesmaisia lapsimurhafantasiaoitaan ladiskelee "

        Ja sinä koet ilmeisesti vastustamatonta halua siittää maapallo täyteen paskaa. Mikä VITTU SIINÄ ON NIIN VAIKEAA olla tekemättä lapsia!? Jos sinun on kuitenkin ihan joka viikonloppu päästävä naimaan niin käyttäisit edes kondomia.

        Asiahan on niin että jos syntyvyyttä ei pystytä rajoittamaan, niin väkeä on pakko ruveta lahtaamaan jossain vaiheessa.

        ketkä ovat niitä ylimääräisiä ihmisiä?


    • Piikkisika.

      Itse en missään nimessä hyväksynyt tuota piikkiä! Nyt hyvä esimerkki on todella piikkiin sairastuneesta. Makaa vuoteessa, eikä pysty töihin. Että silleen!

      • DoctorZhivago

        www.theflucase.com


      • mami-83
        DoctorZhivago kirjoitti:

        www.theflucase.com

        Tulipa paha tauti kun otin lääkettä...pikkuinen pakotus vain käteen mihin neulallaa pistettiin, voi kamalaa tuleekohan tästä sittenkin tauti... Mitä 2-vuotiaita täällä oikein on???
        Panikoikaa vaan ja sekoilkaa teiän takia koko yhteiskunta ja raskaanaolevat sekoilee ja kuolemia varmaan tulee lisää, kun pelätään ottaa lääkettä sairauteen... Jumankavite, itse otin ja täysin vatsoin raskaana, enkä kadu, tein sen minkä jokainen järkevä tekee, synnytykseenkään en lähde ilman kivunlievitystä, uskon asiantuntijoita ja ei tarvitse elää pelossa ja vauhkota jää aikaa keskittyä vauvaan ja synnytykseen ja koko elämän hoitamiseen kun en vauhkoile turhaa. Ollut ja mennyt koko sikatauti, ja mulla on vielä 2 lasta joita ei oo rokotettu, en silti sressaa...Rokotetaan lapsetkin sitten kun saa tai sitten ei rokoteta, mutta eletään täysin rinnoin tässä ja nyt murehtimatta huomista...Ja otetaan asiat sellaisina kun ovat.


      • synnytykseenkään
        mami-83 kirjoitti:

        Tulipa paha tauti kun otin lääkettä...pikkuinen pakotus vain käteen mihin neulallaa pistettiin, voi kamalaa tuleekohan tästä sittenkin tauti... Mitä 2-vuotiaita täällä oikein on???
        Panikoikaa vaan ja sekoilkaa teiän takia koko yhteiskunta ja raskaanaolevat sekoilee ja kuolemia varmaan tulee lisää, kun pelätään ottaa lääkettä sairauteen... Jumankavite, itse otin ja täysin vatsoin raskaana, enkä kadu, tein sen minkä jokainen järkevä tekee, synnytykseenkään en lähde ilman kivunlievitystä, uskon asiantuntijoita ja ei tarvitse elää pelossa ja vauhkota jää aikaa keskittyä vauvaan ja synnytykseen ja koko elämän hoitamiseen kun en vauhkoile turhaa. Ollut ja mennyt koko sikatauti, ja mulla on vielä 2 lasta joita ei oo rokotettu, en silti sressaa...Rokotetaan lapsetkin sitten kun saa tai sitten ei rokoteta, mutta eletään täysin rinnoin tässä ja nyt murehtimatta huomista...Ja otetaan asiat sellaisina kun ovat.

        en lähde ilman kivunlievitystä!? Suositellaanko nykyään normisynnytyksiinkin jo kivunlievitystä?? Luojan kiitos lapset jo tehty ilman puudutteita ja kivunlievityksiä, ihan luomuna. Onnea puudutesynntykseen.


      • Pahanlaisesti?

        Tästä nyt ei selviä, että onko tuttusi saanut sinkainfluenssan, vai muutamassa päivässä ohi menevät rokotuksesta johtuvat oireet. Jos on saanut sikainfluenssan, niin todennäköisesti on saanut sen muualta kuin rokotteesta. Rokotus antaa suojan vasta parin viikon päästä ja sinä aikana voi sairastua, jos on tekemisissä tartunnan saaneen kanssa. Kyseessä voi olla myös muu influenssa, jolle sikainfluenssarokote ei anna minkäänlaista suojaa. Influenssarokotteesta on yleensä aina seurauksena jotain pientä lämpöilyä tms. ja joillekin tulee rajumpia oireita. Mutta ne menevät nopeasti ohi. Pieneen oireiluun pitää aina varautua, kun menee ottamaan minkä tahansa rokotteen.


      • VivaPuola
        Pahanlaisesti? kirjoitti:

        Tästä nyt ei selviä, että onko tuttusi saanut sinkainfluenssan, vai muutamassa päivässä ohi menevät rokotuksesta johtuvat oireet. Jos on saanut sikainfluenssan, niin todennäköisesti on saanut sen muualta kuin rokotteesta. Rokotus antaa suojan vasta parin viikon päästä ja sinä aikana voi sairastua, jos on tekemisissä tartunnan saaneen kanssa. Kyseessä voi olla myös muu influenssa, jolle sikainfluenssarokote ei anna minkäänlaista suojaa. Influenssarokotteesta on yleensä aina seurauksena jotain pientä lämpöilyä tms. ja joillekin tulee rajumpia oireita. Mutta ne menevät nopeasti ohi. Pieneen oireiluun pitää aina varautua, kun menee ottamaan minkä tahansa rokotteen.

        http://www.theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1690:polish-health-ministry-on-swine-flu-jabs-issues-ah...


      • kritiikkimies
        VivaPuola kirjoitti:

        http://www.theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1690:polish-health-ministry-on-swine-flu-jabs-issues-ah...

        Aina kannattaa harrastaa lähdekritiikkiä, aina. Ja epäillä, ja kyseenalaistaa. Ja etsiä tietoa, eikä uskoa kaikkiin luuloihin, mitä vastaan tulee. Tämä siis oli ihan yleisluontoinen ohje, enkä suoraan väitä, että linkkisi on huono, koska en siellä käynyt.

        Aina pitää kysyä: "Miksi?" "Miten niin?" "Perustele!" Sokea uskominen ei ole järkevää. Yleisohje tämäkin.


    • biubau

      en ymmärrä mikä jakaa yli ja alle 65 vuotiaat riskiryhmään kuuluvat eriaikaan rokotettavaksi ja vielä N 4vk päähän,törkeetä säätämistä.luulis että yli 65 vuotiaatkin ovat sentään pienine eläkkeineen jonkinmoisia veronmaksajia monessa suhteessa ja oikeutettuja saamaan AJOISSA rokotteen.NO onhan tää koko h..n
      rumba myöhässä ja pahasti jos kerran rokote alkaa 2-3vk päästä vasta vaikuttamaan ja ensi tai seuraavalla viikolla pohjoisen huippu on menosa ohi..Hianooooo,törkeetä,tyypillistä meininkiä ihmettelen että ei oo enempää meteliä nostettu,suoranaista syrjintää,ikä rasismia.

      • CarJacker

        Veikkaan etta yhden paivan aikana Suomessa kuolee enemman ihmisia auto onnettomuudessa kuin tahan asti on kuollut sikainfluensasta...
        Meilla on Epidemia...metallista tehty hirvioita jotka tappaavat ihmisia...hatatilanne...kutsukaa Armeijaa! Kielletaan autoja!


      • sakke.kl
        CarJacker kirjoitti:

        Veikkaan etta yhden paivan aikana Suomessa kuolee enemman ihmisia auto onnettomuudessa kuin tahan asti on kuollut sikainfluensasta...
        Meilla on Epidemia...metallista tehty hirvioita jotka tappaavat ihmisia...hatatilanne...kutsukaa Armeijaa! Kielletaan autoja!

        Se on Pandemia.Likekaa netistä erot ja tänään risikko ilmoitti virallisesti jotta suomessa on pandemia ei epidemia enään.


      • kime5
        CarJacker kirjoitti:

        Veikkaan etta yhden paivan aikana Suomessa kuolee enemman ihmisia auto onnettomuudessa kuin tahan asti on kuollut sikainfluensasta...
        Meilla on Epidemia...metallista tehty hirvioita jotka tappaavat ihmisia...hatatilanne...kutsukaa Armeijaa! Kielletaan autoja!

        Liikenneonnettomuuksissa kuolee enemmän ihmisiä päivän aikana kuin tähän tautiin....Kertoo ihmisten typeryydestä aika paljon tää hysteeria...Huh Huh


      • Kukkuuluuruu
        kime5 kirjoitti:

        Liikenneonnettomuuksissa kuolee enemmän ihmisiä päivän aikana kuin tähän tautiin....Kertoo ihmisten typeryydestä aika paljon tää hysteeria...Huh Huh

        Liikenneonnettomuuksissa kuolee ihmisiä ihan siitä riippumatta rokotetaanko vai ei rokoteta ja sairastetaanko vai ei sairasteta. Eikö kannattaisi ajatella edes vähän ennen kuin näpelöit näppylöitäsi?


      • flip22
        sakke.kl kirjoitti:

        Se on Pandemia.Likekaa netistä erot ja tänään risikko ilmoitti virallisesti jotta suomessa on pandemia ei epidemia enään.

        WHO muuti pandemia määrityksen 2009.
        Ennen se oli määritelty nopeati tarttuvaksi ja kuolettavaksi taudiksi.
        2009 pandemia peruste muuttui että kaikki nopeasti leviävät taudit määritellään pandemiaksi.
        Tämä tarkoittaa että joka vuotinen normaali flunssa allto on pandemia.


    • gdr

      www.rotten.com

    • Ei rokotusta

      Sikainfluenssarokotusta ei missään nimessä pidä ottaa. Rokote sisältää mm. erittäin myrkyllistä elohopeaa ja se heikentää ihmisen immuunipuolustusta. Rokotetta testattaessa 20% koehenkilöistä kuoli. Tässä on tärkeää tietoa, katsokaa ennen kuin päätätte ottaa piikin ja levittäkää asiasta tietoa!
      http://www.changingtimes.org.uk/swineflu.htm

      Tässä toinen kauhea asia, josta media ei paljoa puhu: Codex Alimentarius, vuoden 2010 alussa voimaan tuleva EU:n direktiivi, joka tulee radikaalisti rajoittamaan vitamiinien, mineraalien ja luonnonlääkkeiden käyttöä. Ihmisten vapautta päättää omaa terveyttään koskevista asioista, siis. Tässä linkki asiaa käsittelevään dokumenttiin nimeltä We become silent:
      http://topdocumentaryfilms.com/we-become-silent/

      LISÄTIETOA:
      Lista H1N1-rokotteen aineosista (OSA 2):
      . Polymyxin B
      . Polysorbate 20
      . Polysorbate 80 - aiheuttaa hedelmättömyyttä
      . Residual MRC5 proteiinit
      . Sorbitol
      . Sucrose
      . Thimerosal (elohopea) -hermomyrkky, joka yhdistetään psykologisiin, neurologisiin ja immunologisiin ongelmiin, erityisesti autismiin. Voi aiheuttaa hermojärjestelmään vaurioita (kuten akuutin sclerosing panencephalitis) munuaistaudin, synnytyskomplikaatioita, hammasongelmia, tunnemaailman ongelmia, mielenterveysongelmia, hallusinaatioita, muistin menetyksen ja keskittymisvaikeuksia. Lisäksi oireina voi olla vapinaa, häiriöitä ihon tuntoaistissa, epäselvä puhe, ja harvinaisissa tapauksissa jopa halvaantuminen ja kuolema. Thimerosal oli syy Class Action-haasteeseen, jonka autististen ja muista samankaltaisista oireyhtymistä kärsivien lasten äidit nostivat Yhdysvalloissa. Elohopealla on myös todettu olevan yhteys valtavasti lisääntyneisiin Alzheimerin tauti-tapauksiin, ja siitä suoraan lisääntyviin influenssa-rokotuksiin. Vaikka suurin osa elohopeasta on nyt poistettu lasten rokotuksista, sitä on yhä kaikissa influenssa-rokotuksissa myrkyllisiä määriä.

      Rauhaa ja Rakkautta. Älkää uskoko kaikkea mitä media vaatii teitä uskomaan.

      • joku jännä

        Elohopeaa on rokotteessa niin säälittävän pieni määrä, että sillä ei ole mitään vaikutusta ihmisen elimistöön. Muutkin "myrkyt" ovat täysin vaarattomia. Jos rokotteeseen joku on kuollut (jota en kyllä usko) hän olisi kuollut tavalliseen flunssaankin. Te jotka toitotatte rokotteen vaaroista tapatte ihmisiä levittämällä uskoanne, ette pelasta. En tiedä mistä helkutista olet tuon 20% uhriluvun tempaissut, mutta jokainen noista rokote-kuolemista on mielikuvituksesi tuotetta. Valitan.


      • Speed Racer
        joku jännä kirjoitti:

        Elohopeaa on rokotteessa niin säälittävän pieni määrä, että sillä ei ole mitään vaikutusta ihmisen elimistöön. Muutkin "myrkyt" ovat täysin vaarattomia. Jos rokotteeseen joku on kuollut (jota en kyllä usko) hän olisi kuollut tavalliseen flunssaankin. Te jotka toitotatte rokotteen vaaroista tapatte ihmisiä levittämällä uskoanne, ette pelasta. En tiedä mistä helkutista olet tuon 20% uhriluvun tempaissut, mutta jokainen noista rokote-kuolemista on mielikuvituksesi tuotetta. Valitan.

        Saat lisää tietoa täältä:
        www.theflucase.com


    • kookki

      Kuka ministeri on vastuussa Suomen rokotetuotannon lopettamisesta 2005 ?

      • etuoikeuttamaton

        rokotuksillakaan estämään, koska he ovat perussairaudestaan johtuen jo niin huonokuntoisia, etteivät kestäisi edes rokotuksen tuomaa lisärasitusta. Niin se on ajateltu, kun priorisointia ruvettiin harrastamaan. Samalla saadaan säästöä, kun muutama kansaneläkkeen tukiosa poistuu luonnollisella tavalla.


      • Totuus rokotteesta
        etuoikeuttamaton kirjoitti:

        rokotuksillakaan estämään, koska he ovat perussairaudestaan johtuen jo niin huonokuntoisia, etteivät kestäisi edes rokotuksen tuomaa lisärasitusta. Niin se on ajateltu, kun priorisointia ruvettiin harrastamaan. Samalla saadaan säästöä, kun muutama kansaneläkkeen tukiosa poistuu luonnollisella tavalla.

        Hmm, et ehkä ole tietoinen miten moni on jo nyt kuollut rokotuksen seurauksena, ja kuinka paljon keskenmenoja on sattunut. Terveitä vanhuksia on kuollut heti rokotuksen ottamisen jälkeen. Ota vain itse myrkkypiikki jos haluat (on tunnettu tosiasia että elohopea on erittäin myrkyllistä minkä kokoisina annoksina tahansa), mutta anna muiden ihmisten perehtyä eri näkökulmiin ensin. Ihmiset eivät ole aivoton lammaslauma joka ei osaa päättää omista asioistaan. Suomessa on sananvapaus, jos haluat nettisensuuria niin muuta Kiinaan. Viime kesänä olin Englannissa konferenssissa, jossa monet tutkijat puhuivat tämän rokotteen vaaroista, ja heidän tärkein viestinsä oli, ettei rokotusta pidä missään tapauksessa ottaa koska se on terveydelle erittäin haitallinen. He kehottivat levittämään tietoa mahdollisimman paljon, ja ymmärtänet, etteivät akateemiset tutkijat, jotka tätäkin asiaa ovat avarakatseisesti vuosikausia tutkineet, kehota levittämään paikkansapitämätöntä informaatiota ihmisille. Ja kyse on sellaisista hienoista yksilöistä, jotka todella välittävät muista ihmisistä sekä totuudesta (toisin kuin monet muut).
        Tämä nykyinen rokotushan lanseerattiin 5 päivää "epidemian" alkamisen jälkeen, eli siinä mielessä se on testaamaton. Ja todellakin: edellisen sikainfluenssa-aallon aikana (vuonna 1976) 20% koehenkilöistä kuoli rokotetta otettuaan, ja paljon näyttää ihmisiä kuolevan tälläkin kertaa. Paitsi että koehenkilöinä on nyt koko kansa.
        Sinulle on hankala näyttää muita todisteita kuin "hörhöilysivustoja", koska tuomitset joka tapauksessa kaikki omasta näkökulmastasi eriävät sivustot sellaiseksi. Tässä on linkki tutkija Ian R Cranen tutkimukseen asiasta; tuolla dvd:llä hän antaa sinullekin todisteet 20% koehenkilön kuolemasta.
        http://ianrcrane.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=215
        "Foliopipoksi" tuomitseminen kertoo ahdasmielisyydestäsi ja tietämättömyydestäsi: Se on median lanseeraama alentava mielikuva yleisen näkemyksen kyseenalaistavista ihmisistä. Salaliittoteoreetikot tuomitaan, vaikka maailma on selvästi täynnä salaliittoja joista on syytä muodostaa teorioita. Ainoastaan tietämätön typerys väittää, että media kertoo meille aina totuuden. Yksi hyvä esimerkki tästä on syyskuun 11. päivän iskut: Jokainen todistusaineistoon vähänkin perehtynyt tietää, että se oli amerikkalaisten sisäpiirijuoni, mutta silti media esittää muslimiterroristien iskut kyseenalaistamattomana totuutena. Tässä linkki, josta sekin asia käy selväksi:
        http://video.google.com/videoplay?docid=-7810993921354002750#
        Huomaan, että olit katsonut dokumenteista vain pätkät alusta ja tuominnut ne sen perusteella. Jos olisit katsonut pidemmälle, tai jopa kokonaan, niin olisit huomannut, että niissä itse asiassa on äärimmäisen tärkeä, kaikkia ihmisiä koskeva sanoma. Ensimmäinen linkki sitä paitsi johtaa monen eri asiantuntijan ja tutkijan haastatteluihin. Toisen linkin dokumentissa on dramaattinen musiikki nähdäkseni sen vuoksi, että kyseessä on erittäin dramaattinen aihe. Huomaan, ettet senkään sanomaan ollut välittänyt perehtyä. Se dokkari muuten (We become silent) esitettiin just viikko sitten lauantaina Helsingin Bio Rexissä, ja samassa tapahtumassa oli paikalla puhumassa Scott Tipps. Hän on ainoita harvoja Codex Alimentarius-kokouksiin osallistuvia delegaatteja jotka edustavat siellä tavallista ihmistä. Kaikki muut ovat politiikan ja suuryritysten edustajia, joita ihmisten terveyden sijasta kiinnostaa mahdollisimman suuret rahalliset voitot. Sisäpiirin tietolähde oli siis puhumassa meille, ja hän totesi, että jos ihmiset ei nouse barrikadeille just nyt ja massoittain, tuo uus laki tulee ihan kohta voimaan ja se tulee vaikuttaan meidän kaikkien terveyteen todella negatiivisesti. Ymmärtänet, ettei kyseessä ole mainitsemasi "kuka tahansa videolle puhuva horhö". Scott Tipps myös totesi, että ottakaa sikainfluenssarokote vain jos haluatte myös ottaa riskin kuolla, muuten se on ehdottomasti jätettävä väliin. Tässä linkki uudesta lainsäädännöstä:
        http://www.ianrcrane.co.uk/index.php?act=viewDoc&docId=20
        Vaadit rationaalista ajattelukykyä - minä puolestani vaadin sen lisäksi kykyä kyseenalaistaa sekä herkkyyttä inhimillisyyttä kohtaan. Todellakin, tässä vaiheessa olisi syytä vauhkoontua oikein kunnolla, jotta tämä manipulointi ja vapaudenriisto saataisiin vihdoinkin loppumaan. Codex Alimentariuksen suhteen meillä on 1,5 kuukautta aikaa vauhkoontua, muuten se menee varmasti EU:ssa läpi. Ja tiedon levittäminen on pakollista, muuten ihmiset ei välttämättä tiedä vaatia muutosta.
        Tässä vielä pyytämiäsi todisteita:
        http://www.changingtimes.org.uk/Lectures/TrevorGunn/TrevorGunn.htm
        http://www.whale.to/m/gunn.html
        http://www.youtube.com/watch?v=GBeKB7aKzOs&feature=channelpage
        http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=9833

        ..sekä kirja, joka kannattaa tilata ja lukea mitä pikimmiten:
        http://www.vitalsignspublishing.co.uk/bookTruthAgenda/index.html


    • riskiryhmään kuuluva

      määrin kun kävin ottamassa sikainfluenssarokotteen maanantaina. Oli kyllä ensisijaisesti tarkoitettu alle 35 vuotiaille, jotka kuuluvat riskiryhmään, mutta eläkeläisten juhlaahan se oli. Onneksi nyt on saatavilla lisää, niin rokotteen saavat myös NUORET ihmiset, joilla on esim heikentynyt vastustuskyky, neurolologisia sairauksi ym. Kunnioitan vanhempia ihmisiä, mutta nyt en ymmärtänyt. Jotenkin minua ihmetyttää myös ettet yhtään ole huolissaan lasten rokottamisesta.

    • Viinako?

      Suomessa kun ollaan, niin juttuhan on niin, että jos sauna, viina tai terva ei auta, niin se on kuolemaksi. Voisko joku (jos jaksaa) possuun sairastuneista valaista, että auttaako viina? Ja jos on auttanut, niin mitä merkkiä on käytetty...

      Oisko tietoo...

      • Joskus kokeillut.

        Kuuma Kossu auttaa, kunhan ei ota liikaa - luulisin..


    • päivitetty 09.11

      päivitetty 09.11

    • fkjl
    • Myrkkypiikki
    • PP

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      3099
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      145
      1652
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      155
      1552
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1476
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1331
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      39
      1136
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      1038
    8. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      222
      984
    9. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      65
      956
    10. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      148
      903
    Aihe