Luukkaan evankeliumi:
2:27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,
Luukkaan evankeliumi:
2:33 Ja hänen isänsä ja äitinsä ihmettelivät sitä, mitä hänestä sanottiin.
Luukkaan evankeliumi:
2:41 Ja hänen vanhempansa matkustivat joka vuosi Jerusalemiin pääsiäisjuhlille.
Luukkaan evankeliumi:
2:48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
Matteuksen evankeliumi:
13:55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas?
Luukkaan evankeliumi:
4:22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
Johanneksen evankeliumi:
1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista."
Johanneksen evankeliumi:
6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
Jeesus, Joosefin poika.
28
265
Vastaukset
- Totisesti!!!
Lue aina koko luku kerralla ja lopeta tuo lauseiden kerääminen. Et ikinä saa kumottua tietoa, että Jeesus ei ollut Joosefin siittämä, vaan Pyhän Hengen siittämä, neitsyt Mariasta syntynyt ja jos nytkin olisit lukenut koko luvun noiden tuomisesi raamatunlauseiden ympäriltä, niin sinunkin olisi ollut myönnettävä, että Jeesus ei syntynyt Joosefista.
Olisi ollut tärkeätä laittaa vielä Luuk. 3:23
”Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin LUULTIIN, Joosefin poika” .
---
ekivaarin aikaisempi kommenti:
".....ASIA OLI niin kuin luultiin! Jos luulo olisi ollut väärä, siinä lauseessa olisi pitänyt olla kieltoverbi "ei ollut, niin kuin luultiin", mutta sellaista siinä ei ole"!
--
Ekivaari pitää siis totena "luulottelua" (Lk.3:23), koska Jeesus ei kumonnut tätä väitettä.
Toisaalla hän kuitenkin pitää Tuomaan todistusta vääränä (Joh.20:28) "luulotteluna", vaikka Jeesus ei kumonnut Tuomaan uskontunnustusta, vaan päinvastoin piti sitä uskon ilmaisuna (Joh.20:29).
Ei tunnu kovin johdonmukaiselta.- ml213.
Mutta Tapio tuossa jakeessahan on sanat,........ ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika.
Ymmärtänet, mitä Suomenkieli tarkoittaa tai ilmentää, ja oli,- sanoilla. Ihan tänäkin päivänä joku ihmisen luultu asia voi olla totuus. Esim. moni parsuhteessa oleva vaimo voi luulla hänen miehensä pettävän häntä ja jos tämä asia tutkittaisiin, niin monasti nämä luulot ovat tosia.
Siis luulojakimn on kahdenlaisia, valheita ja tosia. - oppilSSO
Selkeää suomea,mikä tuossa tuossa on epäselvä.Jeesus OLI kuten luultiin Joosefin poika. Joko täällä alkaa loppumaan Suomen kielen taitokin,ei ihme että Raamatun ymmärtäminen on joillekkin vaikeaa.
- ml213.
oppilSSO kirjoitti:
Selkeää suomea,mikä tuossa tuossa on epäselvä.Jeesus OLI kuten luultiin Joosefin poika. Joko täällä alkaa loppumaan Suomen kielen taitokin,ei ihme että Raamatun ymmärtäminen on joillekkin vaikeaa.
Ei pahalla tai aliarvioiden ketään, mutta väksin tulee tämä ajatus mieleeni. Miten ihmeessä te pärjäätte työelämässä mukana, jos Suomenkielen ymmärtäminen on tällä tasolla. Vai käyttääkö ihminen Suom,enkielen ymmärtämistä eri tavalla Raamattua lukiessaan kuin lukee sanomalehtiä tai työhön liittyvää tekstiä.Ainakaan meidän työpaikalla ei pärjäisi ihminen,- joka ei ymmärrä ,-..........ja oli, sanojen merkitystä. Asiakkaat ovat erittäin tarkkoja, jopa yhden sanan määritteestä,että se ymmärretään oikein ja pidetään huolta sen toteuttamisesta.
- ml213.
Muistatko Tapio kun aikoinaan kinastelimme/ymmärsimme asian eritavalla mitä tarkoittaa käsky; "Älä tapa".
Ymmärsit nuo sanat siten, että ihminen saa tappaa toisensa tarvittaessa esim. sodassa.Muuten et ole Tapio tuon ajatuksen kanssa yksin. Jos seuraat meidän aikaamme, niin on uskovia ihmisiä, jotka ymmärtävät ja uskovat, miten ihmisen saa tappaa alle puolikiloisena (abortti) tai siten yli 20-vuotiaana sotatantereella, mutta näiden vä'lissä ei saa tappaa eli tuo käsky; Älä tapa, tarkoittaisi näiden välistä tilaa. No, kohta vanhukset/kaan eivät ole turvassa tämän käskyn määritteeltä ja sen ymmärtämiseltä.
Jeesuksen sanat tämän ajan ihmisen mielessä ja ymmärryksessä on kuin purukumi. Se venyy ja paukkuu.
PS.
Tuo viestini sisältö ei le kohdennettu erikoisesti sinuun Tapio, vaan kuten mainitsin, niin näin ajattelevia ihmisiä on todella paljon. - Usko Toivonen
Mutta lukemalla Jeesuksen syntymän Matt. 1. ja Luuk. 1. niin asia selviää heti.
Jeesuksen syntymästä sanotaan :
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Luuk. 1.
10. Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Luuk. 2.
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Matt. 1.
Miksiköhän tämä asia on niin vaikeaa myöntää.
1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1.
Lieneekö kysymys tästä :
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. puolesta ja - e r i k s e e n - hengen puolesta syntymistä, niin kuin Jeesus ja apostolit tekivät, niin sellaiset selitykset ovat epäjohdonmukaisia ja arvottomia selityksiä
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. " [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Roomalaiskirje 1:3,4
3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, " [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
Luukas 3:23 jakeessa puhutaan ainoastaan "Joosefin pojasta", joka oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan julkisen toimintansa. Jumalasta "pyhyyden hengen puolesta" syntynyt oli ja eli jo ennen Aabrahamia.
-- ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Mutta lukemalla Jeesuksen syntymän Matt. 1. ja Luuk. 1. niin asia selviää heti.
Jeesuksen syntymästä sanotaan :
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Luuk. 1.
10. Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Luuk. 2.
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Matt. 1.
Miksiköhän tämä asia on niin vaikeaa myöntää.
1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1.
Lieneekö kysymys tästä :
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.Niin, Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen syntymisessä ei liene mitään epäselvää kuten tuomasi Raamatun ilmoitukset edustavat.Pohdinnan aihehan liittyi Jeesuksen Joosefin poikaan.
Usko Toivonen kirjoitti:
Mutta lukemalla Jeesuksen syntymän Matt. 1. ja Luuk. 1. niin asia selviää heti.
Jeesuksen syntymästä sanotaan :
35. Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Luuk. 1.
10. Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Luuk. 2.
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Matt. 1.
Miksiköhän tämä asia on niin vaikeaa myöntää.
1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Joh. 1.
Lieneekö kysymys tästä :
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.annettua sanan selitystä, mutta Jeesus antoi syntymisestään tällaista täsmäopetusta:
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Ja samalla tavalla opettivat apostolit;
Roomalaiskirje 1 Jumalan evankeliumi
3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
-- väittelevät
ekivaari kirjoitti:
puolesta ja - e r i k s e e n - hengen puolesta syntymistä, niin kuin Jeesus ja apostolit tekivät, niin sellaiset selitykset ovat epäjohdonmukaisia ja arvottomia selityksiä
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. " [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Roomalaiskirje 1:3,4
3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, " [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
Luukas 3:23 jakeessa puhutaan ainoastaan "Joosefin pojasta", joka oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan julkisen toimintansa. Jumalasta "pyhyyden hengen puolesta" syntynyt oli ja eli jo ennen Aabrahamia.
-Jumalan sanasta.
- Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
Niin, Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen syntymisessä ei liene mitään epäselvää kuten tuomasi Raamatun ilmoitukset edustavat.Pohdinnan aihehan liittyi Jeesuksen Joosefin poikaan.
Tämä kohta selventää, missä mielessä Joosef oli Jeesuksen isä.
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
Joosef ei siis voi tämän tekstikohdan mukaan olla Jeesuksen biologinen isä, mutta sensijaan ottamalla
Marian vaimokseen hän ryhtyi syntyvälle Jeesus-lapselle isäksi, laillistamalla liiton Marian kanssa. - Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
annettua sanan selitystä, mutta Jeesus antoi syntymisestään tällaista täsmäopetusta:
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Ja samalla tavalla opettivat apostolit;
Roomalaiskirje 1 Jumalan evankeliumi
3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
-"" annettua sanan selitystä, mutta Jeesus antoi syntymisestään tällaista täsmäopetusta: ""
Onkohan asia noin niinkuin väität ? Mistä asiasta Herra Jeesus puhui ?
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Joh. 3.
38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39. Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
Joh. 7.
Herra puhui uudestisyntymisestä, ei omasta ainoalaatuisesta syntymästään.
Ja uudestisyntyminen, Jeesuksen Kristuksen päällepukeminen tuli mahdolliseksi vasta ristintyön jälkeen.
28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Apt. 20.
28 Niin ottakaat siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät piispoiksi pannut, kaitsemaan Jumalan seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä ansainnut on.
Biblia - efox
ekivaari kirjoitti:
puolesta ja - e r i k s e e n - hengen puolesta syntymistä, niin kuin Jeesus ja apostolit tekivät, niin sellaiset selitykset ovat epäjohdonmukaisia ja arvottomia selityksiä
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. " [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Roomalaiskirje 1:3,4
3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, " [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
Luukas 3:23 jakeessa puhutaan ainoastaan "Joosefin pojasta", joka oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan julkisen toimintansa. Jumalasta "pyhyyden hengen puolesta" syntynyt oli ja eli jo ennen Aabrahamia.
-""Jos ei selitä -e r i k s e e n- lihan puolesta ja - e r i k s e e n - hengen puolesta syntymistä, niin kuin Jeesus ja apostolit tekivät, niin sellaiset selitykset ovat epäjohdonmukaisia ja arvottomia selityksiä
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. ""
Tässä taas nähdään miten asiayhteydestä irroitetulla Raamatunkohdalla vihjaillaan että Jeesus olisi selittänyt omaa syntymistään. Jeesus puhuu lihan pyrkimysistä ja Jumalasta syntymistä. Hän selittää Nikodeemukselle uudestisyntymistä eikä ihmisen lisääntymistä 7-8. - ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Tämä kohta selventää, missä mielessä Joosef oli Jeesuksen isä.
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
Joosef ei siis voi tämän tekstikohdan mukaan olla Jeesuksen biologinen isä, mutta sensijaan ottamalla
Marian vaimokseen hän ryhtyi syntyvälle Jeesus-lapselle isäksi, laillistamalla liiton Marian kanssa.Mutta se kokonaisuus huomioiden. Todella Joosef ei voi olla Jeesuksen Krisuksen isä, koska tämä on Jumalan Poika ja siten Jeesuksen Kristuksen Isä on Jumala. Raamatussahan on ilmoitettu, miten Jumalan Poika on Jumalan luomakunnan alku.
Mutta, Raamattu taas ilmoittaa, miten Joosef oli Jeesuksen isä. Tätäkään ilmoitusta ei tule poistaa kuten se yleisesti täällä tehdään. Ymmärränkin, miten on kaksi eri isää. Joosef , sen Jeesuksen isä, joka eli ihmisenä nuoruutensa ja taas tämän saman Jeesuksen Jumala muutti Kristukseksi Jumalan Pojaksi.
Ymmärrän erikoisen hyvin, miten lähes kaikki poistavat Raamatustaan ilmoitukset, jotka viittaava Jeesuksen nuoruuteen tai Joosefin isyyteen, mutta miksi nöin tulisi tehdä ja toimia. Siis repäistä irti Raamatusta kiusalliset ilmoitukset,- jotka eivät sovi oppiin.
Nimittäin on mahdollista, jos ihminen etsii ja kolkuttaa, niin Jumala myös avaa eli avaa ihmisen ymmärrystä ymmärtämään vaikeitakin asioita Raamatun ilmoituksista.Näin toimien olen kokenut monen toisaalla olevien ilmoituksien avautuvan vuosien saatossa. efox kirjoitti:
""Jos ei selitä -e r i k s e e n- lihan puolesta ja - e r i k s e e n - hengen puolesta syntymistä, niin kuin Jeesus ja apostolit tekivät, niin sellaiset selitykset ovat epäjohdonmukaisia ja arvottomia selityksiä
Johannes 3
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. ""
Tässä taas nähdään miten asiayhteydestä irroitetulla Raamatunkohdalla vihjaillaan että Jeesus olisi selittänyt omaa syntymistään. Jeesus puhuu lihan pyrkimysistä ja Jumalasta syntymistä. Hän selittää Nikodeemukselle uudestisyntymistä eikä ihmisen lisääntymistä 7-8.ihan kohdallaan, koska myös apostoli Paavali selitti Jeesuksen Kristuksen syntymisen - e r i k s e e n - lihan mukaan ja - e r i k s e e n - "pyhyyden hengen puolesta";
Roomalaiskirje 1 Jumalan evankeliumi
3 " on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, " [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
-- ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Tämä kohta selventää, missä mielessä Joosef oli Jeesuksen isä.
18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
19. Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
Joosef ei siis voi tämän tekstikohdan mukaan olla Jeesuksen biologinen isä, mutta sensijaan ottamalla
Marian vaimokseen hän ryhtyi syntyvälle Jeesus-lapselle isäksi, laillistamalla liiton Marian kanssa."Hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme".
Niin, Daavidin siemeneenhän viittaa Joosefin syntyperä sukuluettelossa ja se sanonta ilmoituksessa,..... ja oli, niin kuin luultiin Joosefin poika jne.....Tuossa edellähän sanotaan selkeästi, miten LIHAN puolesta oli Daavidin siemenestä/Joosefin poika. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
Mutta se kokonaisuus huomioiden. Todella Joosef ei voi olla Jeesuksen Krisuksen isä, koska tämä on Jumalan Poika ja siten Jeesuksen Kristuksen Isä on Jumala. Raamatussahan on ilmoitettu, miten Jumalan Poika on Jumalan luomakunnan alku.
Mutta, Raamattu taas ilmoittaa, miten Joosef oli Jeesuksen isä. Tätäkään ilmoitusta ei tule poistaa kuten se yleisesti täällä tehdään. Ymmärränkin, miten on kaksi eri isää. Joosef , sen Jeesuksen isä, joka eli ihmisenä nuoruutensa ja taas tämän saman Jeesuksen Jumala muutti Kristukseksi Jumalan Pojaksi.
Ymmärrän erikoisen hyvin, miten lähes kaikki poistavat Raamatustaan ilmoitukset, jotka viittaava Jeesuksen nuoruuteen tai Joosefin isyyteen, mutta miksi nöin tulisi tehdä ja toimia. Siis repäistä irti Raamatusta kiusalliset ilmoitukset,- jotka eivät sovi oppiin.
Nimittäin on mahdollista, jos ihminen etsii ja kolkuttaa, niin Jumala myös avaa eli avaa ihmisen ymmärrystä ymmärtämään vaikeitakin asioita Raamatun ilmoituksista.Näin toimien olen kokenut monen toisaalla olevien ilmoituksien avautuvan vuosien saatossa.9. Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
10. Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Teille on tänä päivänä syntynyt ..
Jo syntyessään hän on Vapahtaja, Kristus, Herra.
"" Ymmärrän erikoisen hyvin, miten lähes kaikki poistavat Raamatustaan ilmoitukset, jotka viittaava Jeesuksen nuoruuteen tai Joosefin isyyteen, mutta miksi nöin tulisi tehdä ja toimia. Siis repäistä irti Raamatusta kiusalliset ilmoitukset,- jotka eivät sovi oppiin. """
Kuinka niin ?
Raamatussahan puhutaan Joosefista joka oli Marian mies ( ja sitämyöten huoltaja isä ).
Markuksen evankeliumi puhuu Jeesuksesta Marian poikana.
Jeesusta herjataan aviorikoksesta syntyneeksi. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
"Hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme".
Niin, Daavidin siemeneenhän viittaa Joosefin syntyperä sukuluettelossa ja se sanonta ilmoituksessa,..... ja oli, niin kuin luultiin Joosefin poika jne.....Tuossa edellähän sanotaan selkeästi, miten LIHAN puolesta oli Daavidin siemenestä/Joosefin poika.14. Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
1. Moos.
Vaimon siemen on polkeva rikki käärmeen pään. - ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
14. Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."
1. Moos.
Vaimon siemen on polkeva rikki käärmeen pään.Mutta, uskotko, että Jeesus lihan puolesta oli syntynyt Daavidin siemenestä.Tämähän lienee se ydin kohta, mitä pohdimme.
- ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
9. Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
10. Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
11. teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
Teille on tänä päivänä syntynyt ..
Jo syntyessään hän on Vapahtaja, Kristus, Herra.
"" Ymmärrän erikoisen hyvin, miten lähes kaikki poistavat Raamatustaan ilmoitukset, jotka viittaava Jeesuksen nuoruuteen tai Joosefin isyyteen, mutta miksi nöin tulisi tehdä ja toimia. Siis repäistä irti Raamatusta kiusalliset ilmoitukset,- jotka eivät sovi oppiin. """
Kuinka niin ?
Raamatussahan puhutaan Joosefista joka oli Marian mies ( ja sitämyöten huoltaja isä ).
Markuksen evankeliumi puhuu Jeesuksesta Marian poikana.
Jeesusta herjataan aviorikoksesta syntyneeksi.Jos Raamatussa ilmoitetaan siemen sanalla syntymä, niin silloin se ei todella tarkoita muuta kuin biologista suvun jatkumista.
- efox
ekivaari kirjoitti:
ihan kohdallaan, koska myös apostoli Paavali selitti Jeesuksen Kristuksen syntymisen - e r i k s e e n - lihan mukaan ja - e r i k s e e n - "pyhyyden hengen puolesta";
Roomalaiskirje 1 Jumalan evankeliumi
3 " on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, " [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
-Jätä kuitenkin Joh.3:6 seuraavalla kerralla pois kun asiayhteys paljastaa ettei sillä ole luonnollisen syntymän kanssa mitään tekemistä! Se on törkeää pilkkaamista. Jeesusko olisi selittänyt Sanaa vastaan että Hänen lihaan tulo on Aadamin jälkeläisestä.
- Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
Mutta, uskotko, että Jeesus lihan puolesta oli syntynyt Daavidin siemenestä.Tämähän lienee se ydin kohta, mitä pohdimme.
"" Mutta, uskotko, että Jeesus lihan puolesta oli syntynyt Daavidin siemenestä ""
Äitinsä Marian , kuten edellä esilleottamani 1. Moos. Jumalan sana vahvistaa asian.
14. Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
15. Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
Jos Raamatussa ilmoitetaan siemen sanalla syntymä, niin silloin se ei todella tarkoita muuta kuin biologista suvun jatkumista.
Laittaisitko tekstikohdan näkyville.
- ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Laittaisitko tekstikohdan näkyville.
Raamatun ilmoituksissa on useissakin kohdin yhdistetty suvun jatkuminmen ja siemen, niin uuden kuin vanhan testamentin puolella.VT puolelta muistui mieleeni esim. 1 Mooses 22.17....18
- Sioux_3,14
Molempien, sekä pojan, että tämän biologisen isän syntykirja:
Matteuksen evankeliumi:
1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
1:3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
1:4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
1:5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
1:7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
1:8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
1:9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
1:10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
1:11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
1:12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
1:13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
1:14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
1:17 Näin on sukupolvia Aabrahamista Daavidiin kaikkiaan neljätoista polvea, ja Daavidista Babyloniin siirtämiseen neljätoista polvea, ja Babyloniin siirtämisestä Kristukseen asti neljätoista polvea.
Luukkaan evankeliumi:
3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
3:24 Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin,
3:25 tämä Mattatiaan, tämä Aamoksen, tämä Naahumin, tämä Eslin, tämä Naggain,
3:26 tämä Maahatin, tämä Mattatiaan, tämä Semeinin, tämä Joosekin, tämä Joodan,
3:27 tämä Johananin, tämä Reesan, tämä Serubbaabelin, tämä Sealtielin, tämä Neerin,
3:28 tämä Melkin, tämä Addin, tämä Koosamin, tämä Elmadamin, tämä Eerin,
3:29 tämä Jeesuksen, tämä Elieserin, tämä Joorimin, tämä Mattatin, tämä Leevin,
3:30 tämä Simeonin, tämä Juudan, tämä Joosefin, tämä Joonamin, tämä Eliakimin,
3:31 tämä Melean, tämä Mennan, tämä Mattatan, tämä Naatanin, tämä Daavidin,
3:32 tämä Iisain, tämä Oobedin, tämä Booaan, tämä Saalan, tämä Nahassonin,
3:33 tämä Aminadabin, tämä Adminin, tämä Arnin, tämä Esromin, tämä Faareen, tämä Juudan,
3:34 tämä Jaakobin, tämä Iisakin, tämä Aabrahamin, tämä Taaran, tämä Naahorin,
3:35 tämä Serukin, tämä Ragaun, tämä Faalekin, tämä Eberin, tämä Saalan,
3:36 tämä Kainamin, tämä Arfaksadin, tämä Seemin, tämä Nooan, tämä Laamekin,
3:37 tämä Metusalan, tämä Eenokin, tämä Jaaretin, tämä Mahalalelin, tämä Keenanin,
3:38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä Jumalan. - Sioux_3,14
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Kokonaisuuden vuoksi on myöskin otettava seuraavat jakeet mukaan, jotka aina tahallaan jätetään pois:
Jesaja:
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Totisesti!!!10.11.2009 09:57
Lue aina koko luku kerralla. - Sioux_3,14
Luukkaan evankeliumi:
13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.
Johanneksen evankeliumi:
5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
5.Mooseksen kirja:
18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132041
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201006Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947