Apua

koirakuume

Oisko kellään mitään vinkkejä saada itsepäinen isä suostumaan koiraan? On nimittäin ollu koirakuume jo pari vuotta

16

658

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdfs

      Kerro, että koira toisi paljon enemmän kokemuksia ja muita rikkauksia elämäänne. Isälle kannattaa myös kertoa, että ymmärrät hyvin koirasta aiheutuvat kulut.

      Miten olisi, jos voisit tutustua jonkun tutun koiraan? Olisiko mahdollista saada se esim. lomahoitoon teille? Silloin voisit näyttää isällesi, että olet tarpeeksi kypsä huolehtimaan koirasta!

      • gfjnfgkm

        sano, että muuten yleensä ei tule lenkillä käytyä :D koiran kanssa laihtuu ja pysyy varmasti hyvässä kunnossa (;


      • koirakuume
        gfjnfgkm kirjoitti:

        sano, että muuten yleensä ei tule lenkillä käytyä :D koiran kanssa laihtuu ja pysyy varmasti hyvässä kunnossa (;

        kiitti! mä yritän noita. Mut jotenkin tuntuu että se tarvitsee vähä järeämpiä aseita.


      • ppww12
        koirakuume kirjoitti:

        kiitti! mä yritän noita. Mut jotenkin tuntuu että se tarvitsee vähä järeämpiä aseita.

        no mulla on ollu sama tilanne, mutta tossa sohvalla se koira nyt makaa :D. No jos pystyisit itse maksamaan joitain kuluja... voit yrittää ottaa hoitoon koiria, yritä myös olla suututtamatta isää hirveästi... kuinka vanha olet?


      • koirakuume
        ppww12 kirjoitti:

        no mulla on ollu sama tilanne, mutta tossa sohvalla se koira nyt makaa :D. No jos pystyisit itse maksamaan joitain kuluja... voit yrittää ottaa hoitoon koiria, yritä myös olla suututtamatta isää hirveästi... kuinka vanha olet?

        Mä oon 13v. Meillä myös on mun isoveljen kaks koiraa aina välillä hoidossa(isä ei mieluusti suostu siihenkään)


      • :(
        koirakuume kirjoitti:

        Mä oon 13v. Meillä myös on mun isoveljen kaks koiraa aina välillä hoidossa(isä ei mieluusti suostu siihenkään)

        Mulla on sama juttu ollut monta vuotta yhteensä 4 vuotta. Isä ei suostu koiraan ei sitten millään ja eilen kun ei niin iso koirakuume ollut niin eiköhän serkku tullut koiranpentunsa kanssa meille ja koirakuume alkoi taas. On jotenkin tylsää kun isä ei suostu koiraan mä olen niin paljon harjoitellut ja oppinut tuntemaan eri koirarotuja lenkittänyt ja tehnyt kaikkeni koiran eteen mutta ei. Me muutetaan keväällä ja äiti sano että kesäloman alussa otettais koira koska sillon on enemmän aikaa. No hyvä niin kun lupailee mutta oon ihan varma että isä ei suostu... ja kaverit saa vaan koiria kaverikin sai kesällä yhen nyt sillä on jo 2 elämä on epäreilua. Rupesin yhdessä vaiheessa lenkittään meiän kissaakin :) kun halusin näyttää että kyllä mä sit koiraa ulos vien mutta ei se lenkitys isälle niin isoin asia siinä koirassa ole. Vaan se hoitopaikka kun se aina sanoo että kun ei edes saada kissalle hoitopaikkaa. No minäpä tiedänkin sen että koiralle on helpompi saada kun meiän kissa on puoliks villi kun sen on aina pakko päästä ulos eikä mummo ota enää sitä hoitoon kun se ei saanut mennä ulkona vapaana. Haluaisin siksi koiran vaikka meillä on jo kissa kun kissa vaan juoksee ulkona ja nukkuu ei siinä ole niin paljon seuraa kuin koirassa koiran kanssa voi harrastaa eri lajeja harraistaisin tokoa, agilityä ja ehkä koiratanssia ja jälkeä mutta turha mun on ees haaveilla kun en saa kuitenkaan koiraa. Viime vuonna koulussakin vetelin kymppejä vaan siks jos saan koiran mut ei varmaan sit :(


      • ph
        :( kirjoitti:

        Mulla on sama juttu ollut monta vuotta yhteensä 4 vuotta. Isä ei suostu koiraan ei sitten millään ja eilen kun ei niin iso koirakuume ollut niin eiköhän serkku tullut koiranpentunsa kanssa meille ja koirakuume alkoi taas. On jotenkin tylsää kun isä ei suostu koiraan mä olen niin paljon harjoitellut ja oppinut tuntemaan eri koirarotuja lenkittänyt ja tehnyt kaikkeni koiran eteen mutta ei. Me muutetaan keväällä ja äiti sano että kesäloman alussa otettais koira koska sillon on enemmän aikaa. No hyvä niin kun lupailee mutta oon ihan varma että isä ei suostu... ja kaverit saa vaan koiria kaverikin sai kesällä yhen nyt sillä on jo 2 elämä on epäreilua. Rupesin yhdessä vaiheessa lenkittään meiän kissaakin :) kun halusin näyttää että kyllä mä sit koiraa ulos vien mutta ei se lenkitys isälle niin isoin asia siinä koirassa ole. Vaan se hoitopaikka kun se aina sanoo että kun ei edes saada kissalle hoitopaikkaa. No minäpä tiedänkin sen että koiralle on helpompi saada kun meiän kissa on puoliks villi kun sen on aina pakko päästä ulos eikä mummo ota enää sitä hoitoon kun se ei saanut mennä ulkona vapaana. Haluaisin siksi koiran vaikka meillä on jo kissa kun kissa vaan juoksee ulkona ja nukkuu ei siinä ole niin paljon seuraa kuin koirassa koiran kanssa voi harrastaa eri lajeja harraistaisin tokoa, agilityä ja ehkä koiratanssia ja jälkeä mutta turha mun on ees haaveilla kun en saa kuitenkaan koiraa. Viime vuonna koulussakin vetelin kymppejä vaan siks jos saan koiran mut ei varmaan sit :(

        sul sentään on jonkin näkönen lemmikki mun isä ei suostu mihinkään lemmikkiin:(


      • ...
        ph kirjoitti:

        sul sentään on jonkin näkönen lemmikki mun isä ei suostu mihinkään lemmikkiin:(

        Niin on kissa mutta niinkun sanoin ei siitä ole niin pajon iloa ja seuraa :( koirassa olisi sitä seuraa ja tekemistä :/


    • koirakuisk.

      Ja jos olette tyttöjä, niin järeämpänä aseena voi sanoa että ottaessanne esimerkiksi saksanpaimenkoiran, koirasta on teille myös turvaa kun esimerkiksi illalla menette kioskille tai kavereita tapaamaan ja joudutte poistumaan kaverin luota illan hämyssä kävellen. Että kaikkia hiippariukkoja ja ahdistelijoita ajatellen isommasta koirasta olisi teille todellakin turvaa. Tätä voi tehostaa vielä melodramaattisella huudahduksella "On sitten meinaan ajattelemisen aihetta teillekin, jos löydyn ojan pohjalta joku ilta, kun turvaa ei ollut kävelymatkalla!"

      Ja sitten voi myös muistuttaa, etenkin jos olette tyttöjä, isää siitä, miten koiran hoito tuo vastuuta ja miten isien on hyvä tietää, että koiran kanssa se tytär harrastaa eikä ole seksipuuhissa naapurin juipin kanssa pusikoissa. Että koira pitäisi teitä myös kaidalla polulla niin sanotusti eikä teidän teini-iän tullessa tekisi niin mieli mennä kännäämäänkään, kun koira odottelisi kuitenkin myöhäistä iltalenkkiä kotona. Ja että röökaukseltakin saatettaisiin välttyä koiran ansiosta, kun haluaisitte olla hyvässä kunnossa tehdäksenne hölkkälenkkiä koiran kanssa.

      Myös kouluarvosanat voi ottaa mukaan keskusteluun ja kertoa miten teitä on motivoinut hyvään koulumenestykseen ajatus koirasta, mutta että nyt alkaa jo masentaa ja ote koulusta voi herpaantua.

      Sanoisin että jollei näillä, niin sitten ei millään. :)

      Itse lapsena käytin vain perinteistä jankkausmetodia, sitähän ei myöskään kukaan jaksa pidemmän päälle.

      • koirakuume

        Mun isä ei käännä päätänsä vielläkään!


      • koirakuisk.
        koirakuume kirjoitti:

        Mun isä ei käännä päätänsä vielläkään!

        Muistitko kertoa mahdollisimman selkeästi havainnoiden noista pointeista isällesi? Ei siis kaukaa kiertäen "kun teini-ikäkin tulee, niin koirasta on sitten turvaa ja harrastelen mukavasti.." vaan muistaen käyttää ainakin kerran voimakasvaikutteisia sanoja "kännääminen, röökaus, seksi" ja puhuen näistä kiihkeästi (ja pitäen niiden kohdalla havainnollistyyppisen, kunnioiotusta herättävän tauon ja painottaen sanoja lausuessasi...) jotta hermostuminen tarttuu isään ja lopuksi pitää pieni tauko ja päättää puhe rauhallisella äänellä todettuun "mutta koira pitäisi minut ruodussa" - johtopäätökseen.

        Kyllä pian alkaa isällä kyteä huolestuttavat ajatukset tytöstä turmion teillä ilman koiraa.

        Kerro miten nyt kävi.


      • ppww12
        koirakuisk. kirjoitti:

        Muistitko kertoa mahdollisimman selkeästi havainnoiden noista pointeista isällesi? Ei siis kaukaa kiertäen "kun teini-ikäkin tulee, niin koirasta on sitten turvaa ja harrastelen mukavasti.." vaan muistaen käyttää ainakin kerran voimakasvaikutteisia sanoja "kännääminen, röökaus, seksi" ja puhuen näistä kiihkeästi (ja pitäen niiden kohdalla havainnollistyyppisen, kunnioiotusta herättävän tauon ja painottaen sanoja lausuessasi...) jotta hermostuminen tarttuu isään ja lopuksi pitää pieni tauko ja päättää puhe rauhallisella äänellä todettuun "mutta koira pitäisi minut ruodussa" - johtopäätökseen.

        Kyllä pian alkaa isällä kyteä huolestuttavat ajatukset tytöstä turmion teillä ilman koiraa.

        Kerro miten nyt kävi.

        Jospa tekisit niin, sanoisit haluavasi uuden harrastuksen (esim.ToKo, agility...) tai lenkkeily seuraa ja olethan sinä jo aikas vanha, yritä siis todistaa olevasi sen koiran arvoinen! kysele isäsi lempirotuja ja katso josko saisit tästä isäsi suosikki rodusta tietoa niin voisit jos rotu olisi sinustakin hyvä niin kertoa isällesi rodun hyviä puolia, mitä isäsi ei ehkä vielä tiedä(:


      • koirakuume
        ppww12 kirjoitti:

        Jospa tekisit niin, sanoisit haluavasi uuden harrastuksen (esim.ToKo, agility...) tai lenkkeily seuraa ja olethan sinä jo aikas vanha, yritä siis todistaa olevasi sen koiran arvoinen! kysele isäsi lempirotuja ja katso josko saisit tästä isäsi suosikki rodusta tietoa niin voisit jos rotu olisi sinustakin hyvä niin kertoa isällesi rodun hyviä puolia, mitä isäsi ei ehkä vielä tiedä(:

        Mun isä ei vaan suostu koiraan. EI MILLÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • koirukki
        koirakuume kirjoitti:

        Mun isä ei vaan suostu koiraan. EI MILLÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        hanki ase ja sano et ammut iteltäs aivot pellolle jos se ei osta sitä sulle-.-
        parin viikon päästä kumminkin kyllästyt siihen.


      • 2 koiran omistaja

        Ihan vaan tiedoksi et sakemanni ei sovi jokaiselle!Itekin lapsena halusin koiraa,mutta en saanut.Nyt sitten aikuisena olen koiran voinut ottaa.Pitää muistaa että vaikka nyt haluaakin koiran,niin entäs sitten teini-iässä?Onko silloin aikaa ja halua olla koiran kanssa?Ei riitä et 13v vinkuu koiraa,vaan pitää myös muistaa et se koira elää 10-15v!Entäs sit kun tulee teini-ikään ja täysi-ikäiseksi ja haluaakin ruveta kulkeen kavereiden kanssa kaupungilla?Ei koiraa jätetä yksin koko päiväksi ja ajatella,et kyl se siel pärjää!Koira on elävä olento,sitä ei voi noin vain hyljätä!Pitää miettiä myös opsikeluja: jos alkaa opsikelemaan,onko aikaa ja rahaa koiraan?Voiko koiran ottaa opiskelupaikakkunnalle (jos menee muualle paikkakunnalle opiskelemaan) ja sinne asuntoon minne muuttaa?Entäs jos asuukin opiskeluaikana opiskelija-asunnossa?Kaikkiin opiskelija-asuntoihin ei edes saa viedä koiraa.Kukas sitä koiraa sitten hoitaa?Siksi monesti vanhemmat tai toinen heistä ei suostu ottaan koiraa (tai muutakaan lemmikkiä) kun tietävät et sitten ku tullaan teini-ikään,niin ei enään kiinnostakaan koko koira.Suosittelen miettimään kunnolla koko koira-asiaa.


      • c".)
        2 koiran omistaja kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi et sakemanni ei sovi jokaiselle!Itekin lapsena halusin koiraa,mutta en saanut.Nyt sitten aikuisena olen koiran voinut ottaa.Pitää muistaa että vaikka nyt haluaakin koiran,niin entäs sitten teini-iässä?Onko silloin aikaa ja halua olla koiran kanssa?Ei riitä et 13v vinkuu koiraa,vaan pitää myös muistaa et se koira elää 10-15v!Entäs sit kun tulee teini-ikään ja täysi-ikäiseksi ja haluaakin ruveta kulkeen kavereiden kanssa kaupungilla?Ei koiraa jätetä yksin koko päiväksi ja ajatella,et kyl se siel pärjää!Koira on elävä olento,sitä ei voi noin vain hyljätä!Pitää miettiä myös opsikeluja: jos alkaa opsikelemaan,onko aikaa ja rahaa koiraan?Voiko koiran ottaa opiskelupaikakkunnalle (jos menee muualle paikkakunnalle opiskelemaan) ja sinne asuntoon minne muuttaa?Entäs jos asuukin opiskeluaikana opiskelija-asunnossa?Kaikkiin opiskelija-asuntoihin ei edes saa viedä koiraa.Kukas sitä koiraa sitten hoitaa?Siksi monesti vanhemmat tai toinen heistä ei suostu ottaan koiraa (tai muutakaan lemmikkiä) kun tietävät et sitten ku tullaan teini-ikään,niin ei enään kiinnostakaan koko koira.Suosittelen miettimään kunnolla koko koira-asiaa.

        tiedän kokemuksesta sanoa että lapsia on erilaisia. olin penskana vinkunut ja vikissyt ja järkeillyt ja mitä lie muuta että saisin koiran, lopulta tuotti tulosta ja vanhemmat suostuivat. Tosin, etteivät suosisi ketään, päättivät hankkia KAKSI koiraa.. yhden minulle ja yhden pikkusiskolleni.. veljekset samasta pentueesta. Älkää kysykö mikä järki, en tiedä itsekään, vaan olin alusta asti vastaan.. mutta kun isoäitikin pusersi niskaan ja alkoi syytää rahaa vanhemmille toisen koiran ensimmäisen elinvuoden kulujen kattamiseksi "että saadaan tillukallekin koira" niin ei minun sana siinä paljon painanut. No, koirat tuli, kasvettiin yhdessä. Pentuajan jälkeen molemmat koirat olivat lähinnä minun vastuullani, kuten olin odottanutkin. Tuli aika muuttaa pois kotoa ja lähdin oman koirani kanssa (toinen oli edelleen siskon ja sisko ei halunnut luopua), tuli siskon aika muuttaa ja hän lähti ilman koiraa "ku se on niin hankalaa ku pitää opiskellaki". Koiralle tuli lopetusuhka ja aloin hakea uutta kotia sille (3v upea luontoinen koira), ikävä kyllä koira oli niin iso ettei kotia löytynyt.. Olin luopunut toivosta niin vanhemmat päättivät etteivät lopetakaan sitä vaan saa olla ulkona vartioimassa taloa. Niin meni sen koiran elämä pihakoirana vanhuutta kohti kunnes alkoi vaivoja tulla ja lukuisista pyynnöistä ja kehotuksista ja lopussa jopa käskyistä huolimatta ei koiraa hoidettu vaan se alkoi olla jo tosi surkea. Eräänä päivänä sitten sain tarpeekseni ja hain koiran pois vanhemmiltani ja pyysin eläinlääkäriä päästämään sen tuskistaan.

        Eli tiedän kyllä että jotkut lapset kyllä ovat tarpeeksi kypsiä kantamaan vastuun eläimestä kun taas toiset eivät mitenkään. Miettikää oikeasti kunnolla mitä se tuo tullessaan kun on koira. Ei se ole pelkästään sitä hienon näköistä harrastusta eikä todellakaan sama asia kun hoitaa valmiiksi koulutettua aikuista koiraa. Itse yllätyin vastuun määrästä kun sain oman koirani, mutta sopeuduin siihen onneksi nopeasti, toisin kuin siskoni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe