Voi hyvänen aika!!!!!!

Pikana vastausta oot

Taas Volvo nainen kyselee. Mistä tiedän minkä milliset kierteet on raidetangonpää oikea sisempi? Auto on V70 vm 98 turbo diesel. kun on 14mm ja 16mm. Voiko mistään tietää ilman irrotusta kummatko on autossa.

15

2394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

miks ihmeessä sun se pitää tietää,tai no se selviää kun menet ostamaan ja otat rekisteriotteen mukaan niin sen avulla myyjä saa selville kumpi koko siellä on,tai jos viet suoraan korjaamolla niin siellähän se selviää,tai sitten kömmit auton alle ja mittaat akselin paksuuden,niin ja suuresti epäilen ettet ole nainen

• Minä vain kysyin ei

Nainen oon ja olen motonetistä etsinyt ja a-tarvikkeesta rekisterinumeron perusteella ja soitettukin toiseen noista, MUTTA EIVÄTPÄ TIENNEET SIELLÄKÄÄN!!! Sanoivat että ainut mahdollisuus ottaa irti, koska kierre ei näy ennekuin irroitat osan, Ja en meinaa viedä korjaamolle, vaan itse laitetaan osat, eri asia sitten kun aurauskulmien säätö on tehtävä ja sitähän ei oikein itse voi oikeaksi saada. Ja vielä palatakseni tähän osaan, niin kun tilaa molemmilla kierteillä ja palauttaa toisen, anteeksi kun kysyin, ja eihän sinun ois tarvinnu vastata, Ja miks epäilet että en ole nainen? Jos täytyy ite yrittää hoidella autoasiat kun ei oo ketään muutakaan, kaikki keinot on sallituja, ainakin luulisin.

• volvo_puranen
        Minä vain kysyin ei kirjoitti:

Nainen oon ja olen motonetistä etsinyt ja a-tarvikkeesta rekisterinumeron perusteella ja soitettukin toiseen noista, MUTTA EIVÄTPÄ TIENNEET SIELLÄKÄÄN!!! Sanoivat että ainut mahdollisuus ottaa irti, koska kierre ei näy ennekuin irroitat osan, Ja en meinaa viedä korjaamolle, vaan itse laitetaan osat, eri asia sitten kun aurauskulmien säätö on tehtävä ja sitähän ei oikein itse voi oikeaksi saada. Ja vielä palatakseni tähän osaan, niin kun tilaa molemmilla kierteillä ja palauttaa toisen, anteeksi kun kysyin, ja eihän sinun ois tarvinnu vastata, Ja miks epäilet että en ole nainen? Jos täytyy ite yrittää hoidella autoasiat kun ei oo ketään muutakaan, kaikki keinot on sallituja, ainakin luulisin.

Nämä on sellaisia juttuja joita ei voi varmasti sanoa joten en harrasta mutu hommia.Joten aina auton tiedot ylös ja tilaat osan tältä Volvomieheltä.Aika on rahaa .
        http://www.biili.fi/index.php

• Esra

Akselin paksuuden mittauksella ei selviä ohjausvaihteen sisällä olevan kierteen halkaisija.

• Esra
        Minä vain kysyin ei kirjoitti:

Sisäpään vaihdossa ohjauskulmista ainoastaan aurauskulma saattaa muuttua ja senhän saa helposti kohdalleen muutaman euron hintaisen laserosoittimen ja laudan sekä parimetrisen riman avulla. Jos pystyy sisäpään itse vaihtamaan, on aurauskulman säätö lasten leikin tasoinen suoritus.

• _Tollo_

Omalle kohdalleni sattui niin, että merkkiliikkeen varaosamyynnissä ei rekisterinumeron perusteella selvinnyt, kumpiko on minun dieselissäni kierrehalkaisija. Onneksi olin sen itse etukäteen selvittänyt.

• Volvomies_tdi
        volvo_puranen kirjoitti:

Nämä on sellaisia juttuja joita ei voi varmasti sanoa joten en harrasta mutu hommia.Joten aina auton tiedot ylös ja tilaat osan tältä Volvomieheltä.Aika on rahaa .
        http://www.biili.fi/index.php

Kyllä on parempi jättää raidetangon sisäpää, ulkopää, koiranluu ja tukivarsi Fiksukselta ostamatta. Saa olla taas puolen vuoden päästä vaihtamassa samaa osaa ja osatakuukin on perävaloihin asti ulottuva.

• volvo_puranen
        Volvomies_tdi kirjoitti:

Kyllä on parempi jättää raidetangon sisäpää, ulkopää, koiranluu ja tukivarsi Fiksukselta ostamatta. Saa olla taas puolen vuoden päästä vaihtamassa samaa osaa ja osatakuukin on perävaloihin asti ulottuva.

Kyllä tältä herralta saa ostaa ihan kunnollisia osia.Tämä on tehnyt kauppaa osat ostetaan sieltä missä on parhain laatu .Saa Boshin lämmltyslaitteen moottori maksoi täällä 70€ Bilialla 160€.

• Tiedoksi vaan
        Volvomies_tdi kirjoitti:

"Fixus ei ole yhtä kuin K...nen", toimittavat ne muidenkin tukkujen tavaraa.. ;)

• Esra

Lainaanpa itseäni kolmen vuoden takaa:

SMI-ohjausvaihteen rungossa auton alta katseltuna on pienen pieni teksti SMI. Näkeehän sen asian tyyppikilven oikeanpuolisen sarakkeen alimman rivin viimeisestä merkistäkin. 5 = SMI ja 4 = TRW. Jos siis alimman rivin merkkisarja on esimerkiksi 9A3CE255, on viimeisen merkin 5 perusteella SMI-vaihde, jossa 16 mm kierre. Viimeistään irroitettuaan raidetangon, jos sisäpään kierre on 16 millinen, on se siis SMI. TRW:ssä 14 millinen kierre. (Bilteman raidetanko on TRW:hen sopiva, mutta ei SMI:hin.) (Motonetin SMI:hin myymässä espanialaisessa raidetangossa kurapalkeen kaula on millin liian ohut! Palje jää vuotamaan paskaa vaihteen sisään!!!!!!!)

Lisään tähän: Motonetin tms. ala-arvoisen tuotteen kestoikä on noin 20 000 km, joten osta alkuperäinen Volvolta. Saat samaan hintaan uuden kumipalkeen ja sen klemmarit. Kestää seuraavat 200 000 km.

• Alkuperäinen kirj.

Joo, niin ajattelinkin etten, tilaa mitään halpa osia. Mutta tuo oli mielenkiintoinen tieto, että tyyppikilvestä voi saada millit selville. MUTTA kun katsoin autosta niin siellä oli 3 viimeinen numero. Onko suomiautossa ja muun maan autossa sitten erilaiset numerosarjat? No kyllä taitaa käydä niin että on irrotettava koko osa, ja katsottava sitten se kierre. No tämmöistä elämä on Volvon kanssa, tuntuu ettei lopu laittaminen milloinkaan ;)Mutta en vain luovu siitä huolimatta Volvosta, vaikka siellä kuin pärevasumiehet sitä morkkaa :/ Hyvää talvea vain kaikille Volvolaisille. T. Volvo nainen

• titityttyyy

SMI:nkin ohjausvaihteet, moni on mennyt jo paljon ennen 200tkm... mutta mitäs ranskalaisilta osilta voi vaatiakaan, noi taitaa olla Volvon entisen Renault-yhteistyön peruja että noita SMI-osia käytetään. Täyttä paskaa, niinkuin kaikki ranskan ja italian osatuotanto. Hyvä volvo pilataan tollasella kuralla...

• Volvomies-

Näin volvomiehenä voin sanoa et ämmät pitäs saada kaikki pois liikenteestä. Kortit veks ja julkisten asiakkaiks,

• Äijät autokouluun

Kyllä niitä puolukka p***rseessä ajajia on yhtälailla ÄIJISSÄ - auton merkkiin katsomatta.

• miesten mies

Siin on mies paikallaan myös sinunlaiset sikapäät jamuulit pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe