Todistaminen

Haluan todistaa

Luin Urho Muroman kirjaa Taivaat avoinna. Tässä kirjoitetaan, että jokaiseen kristityn pitäisi todistaa lähimmäiselle Jumalan sanaa. Sellaisille, jotka eivät ole uskossa. Tunsin piston sydämessäni ja mietin, kuinka minä voisin todistaa lähimmäiselle uskostani ja hänelle pelastumisesta. Neuvokaa minulle, miten minä voisin todistaa uskosta. Minulle tulee sellainen tunne, että kun pitää puhua niin sydämeeni tulee kuiskaus, että et sinä ole oikein uskossa. Sinä olet sellainen ja tällainen ja sinulla on niin paljon puutteita jne. Tiedän, että tämä on kiusaajan toimia. Uskonsisareni aina kehottaa minua todistamaan uskosta ja tämä tuntuu niin ankaralta. Hän on niin voimakkaasti uskossa. Tuntuu silloin, että minulta menee muutkin voimat, kun kuuntelen tätä sisartani. Auttakaa minua.

3

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ferd,

      Sillä toisella voi olla niin kuin Vanat saarnaajat sanoivat , Että kuollut usko kantaa parhaiten , sanon lisää kun
      Kun olet tämän ensin pureskellut .

    • Todistamisen vaikeuteen voi vaikuttaa ainakin kaksi asiaa.
      Ensiksikin esiintymispelko. Siihen ei auta juurikaan muu kuin laittaminen alttiiksi itsensä ja kerta kerralta se ongelma helpottaa.

      Toinen asia on sitten omat uskonvoimat. Voimatonta ei voi saada voimakkaaksi pakottamalla. Vain rukouksessa voi kantaa myös voimattomuutensa Jeesukselle ja Hän kyllä sitten auttaa.

    • maalaismummo

      sanomaasi: "pitää puhua". Tarkoitatko sillä, että sinun täytyy puhua vai että sinua pyydetään puhumaan vai olisiko se sitä, että sinusta tuntuu siltä, että nyt pitäisi puhua?

      Ehkä tämä on saivartelua! Mutta olen itse ajatellut samoin kuin sinä - kun ajattelen itseäni, kaikki on aivan mahdotonta. Mutta tekeekö meidän kelvottomuutemme Jumalan jotenkin voimattomaksi? Mutta - mitä muuta voisimme olla kuin kelvottomia? Miksi olisimme tarvinneet ja yhä tarvitsisimme pelastusta eli Jeesusta Kristusta, jos emme olisi kelvottomia?

      Ei Jumala siitä pienene, mitä me olemme! Jumala on suuri ja ihmeellinen ja pelastus, jonka hän tarjoaa meille on niin suuri, ettemme sitä edes käsitä! Me vain teemme Jumalasta heikon omien heikkouksiemme ja syntiemme tähden.

      Olenko minä sitten se, joka puhuu toisille uskosta?

      Täytyy myöntää, että en varmaankaan - en varmaankaan ole.

      Meidän pitäisi keskittyä Jumalan suuruuden ihailemiseen ja unohtaa itsemme - olisiko siinä vastaus?

      Mutta huomaa, et ole yksin mietteittesi kanssa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      1957
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      107
      1731
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      115
      1217
    4. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      984
    5. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      133
      920
    6. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      86
      865
    7. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      66
      731
    8. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      36
      685
    9. Mies jos ottaisit yhteyttä

      Minuun.. kysyisit vaikka että mitä kuuluu? Eihän se paha ois..
      Ikävä
      47
      683
    10. On oltava hyvin varovaisia siinä, miten käytämme sanaa ikuisuus

      Aloitetaan tarkastelemalla sanaa ”ikuinen” tai ”loputon” Raamatussa. G. Campbell Morgan on yksi historian tunnetuimmista
      Hindulaisuus
      228
      663
    Aihe