18 v. tyttö kuoli

pelottaaaa

oli saanut tamiflun ja muita tehokkaita lääkkeitä, mutta siitä huolimatta kuoli. perussairaus oli, luultavasti astma tms. jota sairastaa suomessa todella useat. vieläkö väitätte, että kyse on tavallisesta kausi-influenssasta?

30

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TtTatt

      Sikainfluenssa ei ollut varsinainen syy nuoren naisen kuolemaan Oulussa, kerrotaan Oulun yliopistollisesta sairaalasta.

      Osaston ylilääkärin ja Oulun yliopistollisen sairaalan pandemiapäällikkö Hannu Syrjälän mukaan sikainfluenssa oli vain osa tapahtumaketjua. Nainen oli jo parantumassa influenssasta.

      - Tämä kyseinen henkilö oli jo influenssasta parantumassa, kun perustautiin liittyen tuli uutta ongelmaa. Hän menehtyi tähän perustautiinsa. Eli käytännössä tällä sikainfluenssalla oli merkitystä, että se oli osa tätä ketjua, mutta siinä tuli muita asioita, joiden takia hän menehtyi, sanoo Syrjälä.

      Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan tarkka kuolinsyy varmistuu myöhemmin.

      Tämä siis aikaisempi tapaus.

    • kyllä näin on

      Kyllä. Pitkäaikaissairas jolla bakteeri-infektio ja saa influenssan. Tappava yhdistelmä, eikä tarvitse tuon influenssa-sanan eteen laittaa edes sanaa sika. Tavallinen kausi-influenssa tappaa Suomessa joka vuosi noin tuhat ihmistä.

    • ++++++++++++

      sattui LAHDESSA, miksi tähän tuota ed.linkitetään....

      • ------------

        luultavasti tarkoitettiin että bakteeri-infektio tullut H1N1-seurauksena, eikä auttanut mitkään lääkkeet. tai sitten kuoli sytokiinimyrskyn seurauksena, niinkuin nuoret yleensä. kausi-influenssassa ei tule sytokiinimyrskyä.


    • hjfjhg

      Pitkäaikaissairaus.. Voinut olla esim syöpä tai vastaava. GOD ONLY KNOWS :)

    • TTrrdsa

      18-vuotias nainen on kuollut sikainfluenssaan Päijät-Hämeen keskussairaalassa Lahdessa. Pitkäaikaissairas nainen oli hakeutunut sairaalahoitoon 10. marraskuuta aamuyöllä korkean kuumeen vuoksi. Hän menehtyi sairaalassa saman päivän iltana.

      Nainen oli ensin ollut tarkkailuosastolla, mutta hänet siirrettiin pian teho-osastolle. Hänelle annettiin sairaalassa tehokkaita bakteerilääkkeitä ja Tamiflu-lääkitys.

      Infektioylilääkäri Juha Salonen Päijät-Hämeen keskussairaalasta sanoo, että naisella varmistettiin sikainfluenssatartunta. On mahdollista, että hänellä oli myös bakteeri-infektio, sanoo Salonen Juha Salosen mukaan nainen oli saanut myös sikainfluenssarokotuksen, mutta liian myöhään.

      18-vuotias nainen menehtyi Päijät-Hämeen keskussairaalassa tiistai-iltana.

      http://yle.fi/alueet/lahti/2009/11/18-vuotias_nainen_menehtyi_sikainfluenssaan_lahdessa_1151400.html

      Miksi oili vaikeaa laittaa linkkiä!


      Opetelkaa sisälukutaitoa.

      • gaggaga

        hyvin mahdollista!


      • gaggaga kirjoitti:

        hyvin mahdollista!

        Ei saanut rokotetta. Tarkkuutta!


      • cdfac
        sharyn kirjoitti:

        Ei saanut rokotetta. Tarkkuutta!

        Luepas uutinen uudelleen. Sai kyllä.


      • rokotettu
        cdfac kirjoitti:

        Luepas uutinen uudelleen. Sai kyllä.

        Oli saanut rokotteen, mutta liian myöhään. Rokote saavuttaa täyden tehon 2-3 viikossa eikä tarjoa silloinkaan 100 % suojaa sikainfluenssaa vastaan.


    • ´00poikjhg

      Kyllä, todellakin, te heittelette täällä arvioita "luultavasti astma" joo, tai syöpä?? Ettei vaan ollu ebola? Oletteko päästänne vialla, kun lietsotte itse itseenne pelkoa vai eikö järjen ääni oikein sytytä: riskiryhmään kuuluu: lapset, vanhukset ja sairaat. Mikä siinä luonnon laissa on niin vaikea tajuista? Heikoimmat kuolee helpoiten, mikä ei ole kivaa, ei poista surua, jne. jne. mutta on edelleen: normal. Kausi-influenssaan kuolee noin 1000 joka vuosi, joten ei, vielä ei ole kyse kausi-influenssasta, se johtaa.

      "luultavasti tarkoitettiin että sai bakteeritulehduksen influenssan seurauksena" siis joku osaa lukea ajatuksia? Ei tarkoitettu, jos olisi tarkoitettu, olisi sanottu: p-h sairaanhoito piiristä todetaan että tyttö kuoli sikainfluenssan aiheuttamaan bakteeritulehdukseen.
      Influenssa on VIRUS ja BAKTEERI on eri asia. Totta, kun terveys on heikko, koko immuniteetti on heikoilla. Mutta turhaa ja typerää hysterisointia ja pelon lietsontaa, jälleen.

      Mikään ei edelleenkään ole todistanut, että nuoret, hyväkuntoiset aikuiset kuolisivat tautiin joukoittain, ruumiita ei edelleenkään tule liukuhihnalta: ne vaan otsikoidaan kaikki, ja esimerkiksi mainittu astma ei ole koskaan, siis ei KOSKAAN ollut samantekevä sairaus vaan astmaatikoilla on VAKAVA hengityselin sairaus, mikä voi pahimmillaan johtaa kuolemaan. Mikä siinä nyt on niin yllättävää? Kyllä astmaatikko voi kuolla keuhkokuumeeseen ja mihin tahansa hengityselinten tulehdukseen helpommin kun muut ja vaatii hoitoa.

      Nautitteko te jotenkin pelon lietsomisesta ja hysteriasta? Elätte mukavammin ja saatte kerrankin syyn sääliä itseänne? Vai oletteko te luulleet, ettei mikään kosketa koskaan suomalaisia, ettei täällä koskaan tule olemaan mitään tappavaa tautia? Oletteko te luulleet että ihmiset ei kenties kuole?
      Joka päivä, ihan joka ikinen päivä kuolee niin nuoria kun vanhojakin ja lapsiakin. Se ei ole mitäään uutta, yrittäkää jo tajuta se ja lopettakaa hysterisointi. Peskää kätenne, syökää terveellisesti, älkää räkikö,-ainakaan päin ihmisiä, ja toivokaa parasta, eläkää kohtuu terveesti ja kunnialla. Siinä, ihan niinkun aina ennenkin.

    • willseenow
      • afjdkjasögköa

        voi voi. jos olis jättäny rokotteen ottamatta, mitehän olis käyny? huhhuh ruumiita tulee sitä mukaa ku ihmiset piikille..


      • voihyvääpäivää
        afjdkjasögköa kirjoitti:

        voi voi. jos olis jättäny rokotteen ottamatta, mitehän olis käyny? huhhuh ruumiita tulee sitä mukaa ku ihmiset piikille..

        Miten monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, että rokotteen antama suoja ei ala saman tien piikityksen jälkeen. Siinä tosiaan menee useita päiviä, jopa se pari viikkoa... Eli jos tänään saat rokotteen saatat silti sairastua lähipäivien aikana. Etenkin kun tauti on voinut sinuun tarttua jo ennen rokotusta...


      • VenäläistäRoulette
        voihyvääpäivää kirjoitti:

        Miten monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, että rokotteen antama suoja ei ala saman tien piikityksen jälkeen. Siinä tosiaan menee useita päiviä, jopa se pari viikkoa... Eli jos tänään saat rokotteen saatat silti sairastua lähipäivien aikana. Etenkin kun tauti on voinut sinuun tarttua jo ennen rokotusta...

        Parempi sairastua(jos saa sitä) kuin ota rokote.
        Rokote antaa 30-60% suojaus.
        Ja katsoa mitä se sisäältyy...
        Olisi kuin pelatais...


      • terkko w.
        voihyvääpäivää kirjoitti:

        Miten monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, että rokotteen antama suoja ei ala saman tien piikityksen jälkeen. Siinä tosiaan menee useita päiviä, jopa se pari viikkoa... Eli jos tänään saat rokotteen saatat silti sairastua lähipäivien aikana. Etenkin kun tauti on voinut sinuun tarttua jo ennen rokotusta...

        Kyllä kun se varsinkin antaa heikon suojan tai ei lainkaan. Mutta rokotteen antamisen jälkeen alkaa rokotteen haittavaikutkset näkymään heti, päivän tai viikon jälkeen jotkut haitat vasta vuosien jälkeen.


      • höpöhöpö..
        terkko w. kirjoitti:

        Kyllä kun se varsinkin antaa heikon suojan tai ei lainkaan. Mutta rokotteen antamisen jälkeen alkaa rokotteen haittavaikutkset näkymään heti, päivän tai viikon jälkeen jotkut haitat vasta vuosien jälkeen.

        on tutkittu että rokote antaa 80-90 % suojan. siis tälle nykyiselle viruskannalle, kukaan ei voi tietää tulevasta.


      • mistä tietää?
        voihyvääpäivää kirjoitti:

        Miten monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, että rokotteen antama suoja ei ala saman tien piikityksen jälkeen. Siinä tosiaan menee useita päiviä, jopa se pari viikkoa... Eli jos tänään saat rokotteen saatat silti sairastua lähipäivien aikana. Etenkin kun tauti on voinut sinuun tarttua jo ennen rokotusta...

        Jos tulee kuumetta ja muita sikataudin oireita ja on rokotettu pari päivää sitten, niin johtuuko ne oireet rokotuksen sivuvaikutuksesta, vaiko on jo kerennyt saada oikean sikaflunssan ennen rokotusta!?


      • pesdul
        höpöhöpö.. kirjoitti:

        on tutkittu että rokote antaa 80-90 % suojan. siis tälle nykyiselle viruskannalle, kukaan ei voi tietää tulevasta.

        Laita linkki. Muuten valehtelet.


      • fdasfdasfas
        mistä tietää? kirjoitti:

        Jos tulee kuumetta ja muita sikataudin oireita ja on rokotettu pari päivää sitten, niin johtuuko ne oireet rokotuksen sivuvaikutuksesta, vaiko on jo kerennyt saada oikean sikaflunssan ennen rokotusta!?

        ...tuskin niin moni sattuu saamaan taudin just sillon kun rokote laitetaan..näitä kun tapauksia on jokapuolella jotka sairastuu heti rokotteen jälkeen!!


      • täällä.
        mistä tietää? kirjoitti:

        Jos tulee kuumetta ja muita sikataudin oireita ja on rokotettu pari päivää sitten, niin johtuuko ne oireet rokotuksen sivuvaikutuksesta, vaiko on jo kerennyt saada oikean sikaflunssan ennen rokotusta!?

        Itseäni myös askarruttaa tuo kysymys, koska tulin juuri rokotuksesta.

        Monihan on saanut ainakin olkavsrtensa enemmän tai vähemmän kipeäksi pariksi kolmeksi päiväksi. Joillakin on ollut lievää lämpöä päivän pari olkavarsikivun lisäksi.

        Ymmärtäisin, että jos oireet pysyvät noissa edellä mainituissa, on kysymys rokotuksen aiheuttamasta reaktiosta. Jos kuumetta alkaa olla selvästi 38 asteen yli tai kuume on matalampi eikä häviä parissa päivässä, voi kysymys olla sikainfluenssasta. Influenssaan liittyy lisäksi muita tyypillisiä oireita, joita ei rokotuksen pitäisi tuoda mukanaan. Toisaalta sikainfluenssankin joidenkin kerrotaan sairastaneen hyvin lievänä.


      • ei hyvää päivää :DDD
        täällä. kirjoitti:

        Itseäni myös askarruttaa tuo kysymys, koska tulin juuri rokotuksesta.

        Monihan on saanut ainakin olkavsrtensa enemmän tai vähemmän kipeäksi pariksi kolmeksi päiväksi. Joillakin on ollut lievää lämpöä päivän pari olkavarsikivun lisäksi.

        Ymmärtäisin, että jos oireet pysyvät noissa edellä mainituissa, on kysymys rokotuksen aiheuttamasta reaktiosta. Jos kuumetta alkaa olla selvästi 38 asteen yli tai kuume on matalampi eikä häviä parissa päivässä, voi kysymys olla sikainfluenssasta. Influenssaan liittyy lisäksi muita tyypillisiä oireita, joita ei rokotuksen pitäisi tuoda mukanaan. Toisaalta sikainfluenssankin joidenkin kerrotaan sairastaneen hyvin lievänä.

        rokote sisältää kuollutta virusta, eikä se voi aiheuttaa tautia!!!!! miten ihmiset voi olla näin tietämättömiä :DDDDD


      • Omituinen juttu..

        Häh? Tauti alkaa nopeasti rokotuksen jälkeen? Ei kai rokote voi tautia levittää. Ei kai. EI KAI...


      • rokotetta
        höpöhöpö.. kirjoitti:

        on tutkittu että rokote antaa 80-90 % suojan. siis tälle nykyiselle viruskannalle, kukaan ei voi tietää tulevasta.

        EI ole tutkittu.


      • aina sama juttu
        fdasfdasfas kirjoitti:

        ...tuskin niin moni sattuu saamaan taudin just sillon kun rokote laitetaan..näitä kun tapauksia on jokapuolella jotka sairastuu heti rokotteen jälkeen!!

        Sai taudin sattumalta samaan aikaan kuin rokotteenkin.???!!!


      • munamies79
        voihyvääpäivää kirjoitti:

        Miten monta kertaa pitää vääntää rautalangasta, että rokotteen antama suoja ei ala saman tien piikityksen jälkeen. Siinä tosiaan menee useita päiviä, jopa se pari viikkoa... Eli jos tänään saat rokotteen saatat silti sairastua lähipäivien aikana. Etenkin kun tauti on voinut sinuun tarttua jo ennen rokotusta...

        juuri näin


      • enpä tuohon koskenut
        ei hyvää päivää :DDD kirjoitti:

        rokote sisältää kuollutta virusta, eikä se voi aiheuttaa tautia!!!!! miten ihmiset voi olla näin tietämättömiä :DDDDD

        Kyllä tuo rokote aiheuttaa moniakin tauteja. Narkolepsia jo tulikin ilmi, mutta nyt tutkitaan rokotteen ja diabeteksen välistä yhteyttä. Pitää myös muistaa, että itse litku sisälsi monia ihmiselle hyvinkin vaarallisia myrkkyjä, vaikka sen aiheuttamat autoimmuunisairaudet nyt ensimmäiseksi suurennuslasin alle otettiinkin.


      • itsesuojelu
        enpä tuohon koskenut kirjoitti:

        Kyllä tuo rokote aiheuttaa moniakin tauteja. Narkolepsia jo tulikin ilmi, mutta nyt tutkitaan rokotteen ja diabeteksen välistä yhteyttä. Pitää myös muistaa, että itse litku sisälsi monia ihmiselle hyvinkin vaarallisia myrkkyjä, vaikka sen aiheuttamat autoimmuunisairaudet nyt ensimmäiseksi suurennuslasin alle otettiinkin.

        Jo 1985 poliosokeripalarokotteesta lääkärit varoittivat potilaitaan tuon yhteydestä diabetekseen. Lääkäreillä täytyy olla kova hätä, kun uskaltavat tällä nimenomaisella ammattialalla lähteä sooloilemaan. Potilaatkin voivat nimittäin ilmiantaa. Totuudella taas ei ole mitään painoarvoa, kun mainetta ja asemaa pyritään suojelemaan. Lääkäreitä nöyryytetään kovimman mukaan julkisesti, jos he lipeävät. Tavallisesti he palaavatkin kiltisti lähtöruutuun, sillä onhan heillä useimmilla perhettäkin, jota täytyy suojella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe