Kahdet kaksoset?

Väsynyt mamma

Onko ketään jolla olisi kahdet kaksoset peräkkäin? Kokemuksia? Voiko selvitä?
Minulla yhdet kaksoset ja odotan ehkä toisia, oireista päätellen. Raskaus alkuvaiheessa, enkä ole vielä käynyt ultrassa, mutta raskaus on mennyt saman kaavan mukaan, pahoinvointi alkoi lievänä jo rv4 ja rv6 paheni. Väsymys on tajutonta, raahaudutaan päivästä toiseen ja pieni pelko päällä jos nyt kävis samoin, en kokenut kaksosten vauva-aikaa mitenkään kovin hienona, varsinkin kun ennestään oli yksi pieni lapsi.
Tietysti kaksosuudessa on paljon hienoja juttuja ja kun lapset olivat n.1,5v niin elämä alkoi jotenkin helpottaa.

9

2838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmen äiti

      selviää, jo nyt

    • hummatziu

      Kaverillani on kahdet kaksoset peräkkäin ja tiedän perheen jossa on kolmet kaksoset peräkkäin. Joten kyllä siitäkin selviää, itselläni yhdet kaksoset. Just nyt voi tuntua vaikealta, mutta kyllä siitä selviää.

    • :)

      Tuttavapariskunnalle tuli kahdet kaksoset peräkkäin ja parhaillaan perheessä neljä alle kolme vuotiasta eli vilskettä taisi riittää :D Kaksosparit ovat jo koulussa ja nyt tuli vielä yksi raskaus, tällä kertaa kuitenkin vain yksi lapsi.

      • Dassi

        Sinulle asia on varmasti jo selvinnyt kuitenkin:D

        Meillä siis ensimäiset lapset olivat kaksoset, sitten on yksi välissä ja nyt sitten taas on tulossa.

        Minulla oireet ensimäisessä raskaudessa olivat järkyttävät. Väsymys oli kamalaa, oksensin viikot 6-20 ja hajuherkkyys oli todella musertavaa.
        Kolmosen kanssa oireet olivat selvästi puolet, josta jo heti melkein tiesin ettei voi olla kahta:D

        Nämä uudet tulokkaat ovat olleet täsmälleen samanlaisia oireiden aiheuttajia kuin ensimäisetkin kaksoset. Oikeastaan olisin voinut oireiden perusteella jo varmasti tietää odottavani kaksosia jälleen, mutta en kait vain halunnut edes antaa mahdollisuuttakaan sille ajatukselle.

        Pari viikkoa sitten saimme kuulla tämän uutisen, järkyttävää se oli, suoraan sanottuna. Eihän sitä voi kuvitella että oikeasti MINULLE voisi käydä näin, mutta niin vaan kävi. Nyt olemme sulatelleet tätä tosiaan sen pari viikkoa, ja olo alkaa olemaan jo todella onnellinen. Luotan vain siihen ettei kenellekkään anneta enempää kuin voi kantaa, ja että kokemus toisi näiden kaksosten hoitoon omat plussansa.
        Onneksi isomat kaksoset ovat jos suht isoja kun nämä syntyvät, ja kolmaskin on jo suht hyvässä iässää sitten, 3v.


      • twinmamma
        Dassi kirjoitti:

        Sinulle asia on varmasti jo selvinnyt kuitenkin:D

        Meillä siis ensimäiset lapset olivat kaksoset, sitten on yksi välissä ja nyt sitten taas on tulossa.

        Minulla oireet ensimäisessä raskaudessa olivat järkyttävät. Väsymys oli kamalaa, oksensin viikot 6-20 ja hajuherkkyys oli todella musertavaa.
        Kolmosen kanssa oireet olivat selvästi puolet, josta jo heti melkein tiesin ettei voi olla kahta:D

        Nämä uudet tulokkaat ovat olleet täsmälleen samanlaisia oireiden aiheuttajia kuin ensimäisetkin kaksoset. Oikeastaan olisin voinut oireiden perusteella jo varmasti tietää odottavani kaksosia jälleen, mutta en kait vain halunnut edes antaa mahdollisuuttakaan sille ajatukselle.

        Pari viikkoa sitten saimme kuulla tämän uutisen, järkyttävää se oli, suoraan sanottuna. Eihän sitä voi kuvitella että oikeasti MINULLE voisi käydä näin, mutta niin vaan kävi. Nyt olemme sulatelleet tätä tosiaan sen pari viikkoa, ja olo alkaa olemaan jo todella onnellinen. Luotan vain siihen ettei kenellekkään anneta enempää kuin voi kantaa, ja että kokemus toisi näiden kaksosten hoitoon omat plussansa.
        Onneksi isomat kaksoset ovat jos suht isoja kun nämä syntyvät, ja kolmaskin on jo suht hyvässä iässää sitten, 3v.

        Sain esikoiset 3vuotta sitten saimme 2 poikaa Daniel ja Max4v ja 2vuoden päästä saimme toiset KAKSOSET! tällä kertaa sieltä tuli 2prinsessaa Nicole ja Diana2v ja olen 6kk raskaana(tulee nyt 1vauva:)) on tää ollut hulinaa ja vilinää mutta kyllä tästä selviää Daniel oli koliikki vauva ja tytöt ovat olleet ihan rauhallisia vomia ja jaksamisia ja ihana joulua!


      • Väsynyt mamma
        twinmamma kirjoitti:

        Sain esikoiset 3vuotta sitten saimme 2 poikaa Daniel ja Max4v ja 2vuoden päästä saimme toiset KAKSOSET! tällä kertaa sieltä tuli 2prinsessaa Nicole ja Diana2v ja olen 6kk raskaana(tulee nyt 1vauva:)) on tää ollut hulinaa ja vilinää mutta kyllä tästä selviää Daniel oli koliikki vauva ja tytöt ovat olleet ihan rauhallisia vomia ja jaksamisia ja ihana joulua!

        Hei!

        Kävin nyt sitten ekassa ultrassa ja yksi vauva sieltä löytyi, mikä suuri helpotus ja onnentunne.
        Rv 12 4 menossa ja pahoinvointi edelleenkin aika paha, samoin väsymys. Oireiden perusteella olisin voinut kyllä kuvitella että kaksoset ovat tulossa.
        Onhan kaksoset suuri rikkaus, mutta kun sen on kerran kokenut, suorastaan nautin ajatuksesta yhden vauvan hoitamisesta, imettämisestä ym.
        Toivotan paljon jaksamista teille joilla tuplat ja vielä enemmän voimia heille joille tulossa vielä toiset tuplat. Varmasti auttaa se että on jo yksistä tuplista kokemusta niin tietää jo etukäteen mitä luvassa, on jo melkoinen konkari ottamaan haasteen vastaan :)


    • monikko_mamma

      itsellä yksös raskaus ja sitten tuplat ja nyt plussattu r-testi jo dbo9, olisiko hcg-hormonia taas paljon eli toiset tuplat tulossa? Laittakaahan lisää kokemuksianne tänne tuliko toiset luomu tuplat vai yksi vauveli jännittää aivan kauheasti....olemme varautuneet kyllä toisiin tupliin ja leikitelty ajatuksella jopa kolmosista...:D

    • omenapuun alta

      Luin juuri tutkimusta, jossa kerrotaan että 1 nainen 7 miljoonasta saa kahdet kaksoset... eli kannattaa varmaan alkaa lottoamaan ;)

    • Lemmi useasti

      Voi ihanaa miten olette siunattuja! toivottavasti saatte paljon terveitä ja ihania lapsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2332
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2075
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1619
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1026
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1023
    Aihe