Rekkakuskit jäällä

Suolaa suoLaa

Miksi eivät aja tuonne suolaa vaikka paljas jää näkyy ? Ohjelmaa katsoessa tulee myös mieleen nämä suomi vässykät jotka ajaa uusilla rekoilla kaikkine mukavuuksineen suomessa ja vaativat suolaa tielle. Olisi mielenkiintoista nähdä miten nämä suomalaiset "ammattiihmiset" toimisivat noissa olosuhteissa. Talvestahan tässäkin vain on kyse.
Suolaisivatkohan ne ?

15

1008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekkamaakari

Se suolaus ja tienhoito sekä "vässykkäisyys" voi koskettaa etelä-suomea missä on asvaltti esillä ja irtoperät ajelee slikseillä kesäpinnoinna.
      Se missä itse ajelen öisin, ei ole kehätie saati moottoritie kolme tai nelinumeroisilla teillä ajetaan ja talvisin yöllä niissä ei se tienhoito ole mikään paras mahdollinen, eli lunta ja jäätä kyllä on ja hyvin on pärjätty tosin joskus hartiat jäykkänä. Ajan täysperää..

Useimmiten tie liukastetaan/sohjoutetaan suolalla , mikä ei ole hyvä asia...

• Hydrolastic

Onhan siinä semmoinen pikku juttu, että jäätiellä ei ole mäkiä.

• nojo

renkaat kuntoon

• Draivari

Tuo jäätie ohjelma on harvinaisen typerä ja lapsellinen ohjelma. Kuski hehkutti, mulla on tosikova kuorma, 20 tonnia, hehheh, tai ajetaan tasaista jäätä pitkin, ei kovin vaikeata. Yksikin valitti kylmyyttä ja pakkasta t-paidassaan. Jenkkien lässyn lässyn ohjelma.
      Suomen Lapissa ei teitä suolata, harvoin edes hiekoitetaan ja ne ovat jäisiä, tai metsäautoteillä täysperävaunu autoilla vedetään raskaita puukuormia, tekisivät noista olosuhteista ohjelman niin voitaisiin puhua ammattikuskeista äärimmäisen hankalissa olosuhteissa, mutta ne kaverit eivät itseään juuri mainosta, työ puhuu puolestaan. Voisivat tulla jenkit oppia ottamaan

• kolkytjarisat

kuin sitä kynnetään.
        Pitää muistaa että meillä ja heillä on hieman eri kulttuuri, ja tässä on vielä kyseessä amerikkalaisten (U.S.A) tekemä ohjelma Kanadasta joka taas on hieman eri porukka.
        Ei meilläkään suolaa työnnetä kahdenkympin pakkasessa, ja itselläni jäisi lähtemättä paperikuorman kanssa jäätietä ajamaan. Vaikkei mäkiä olekaan.

Omalla tontilla on tarpeeksi haasteita mäkien ja kapeiden teiden kanssa.
        Se mitä ihmettelen täällä palstalla on se että miten jumalauta voi näin monella olla kaikki muu olla paskaa paitsi kusi. Minäminä ja mun homma on parasta ja muut ei osaa mitään ja kaikki on perseestä. Itsepähän olette alanne valinneet. Minä pidän työstäni vaikka välillä vituttaakin. Kertaakaan ei ole vielä töihin lähtö vituttanut näiden kymmenen vuoden aikana.
        Ilmeisesti tämä mainitsemani asenne tulee jo koulusta. Kyydissäni oli taannoin harjoittelijapoika, juuri kortin saanut. Milloin oli peilit paskat ja penkki päin helvettiä kun ei omakehusta huolimatta se perävaunu sitten laituriin ilman ohjeita osunutkaan. Mutta ajettu, sitä oli. Oli trukkikortit ja pelit ja vehkeet. Sitten alkoi narina että perseestä nää on kaikki, ajavat trukillakin kuin mielipuolet. Niinpäniin. Hyviäkin tyyppejä on kurssikeskuksista tullut mutta tämä oli pohjanoteeraus.

• Rahtari boksi

noissa pakkasissa.(-40-47) Suomi rahtarilta jäätyis ensimmäiseksi,peukalo persereikään kiinni.
      Täällä kun on -20 puolet rekoista seisoo tiensivussa,toiselta suodattimet jäässä,toiselta jarrut,jne.....

• bemareita

Siellä ei toikkaroi noloja henkilöautolla ajavia jästipäitä tien tukkona.Baana vapaa ei tarvi väistellä näitä kiusaa tekeviä.

• Skodabemari

Ei kai siellä ole talvinopeusrajoituksiakaan. Nyt kun on vielä tuo saatanan nollatoleranssi, ei uskalla ajaa kovempaa. Anteeksi kun olen tukkona, mutta meitä henkilöautoilijoita sakotetaankin.

• Finnpower::

Siellä on nopeusrajoitus max 50km/h eikä paljon vastaantulijoita,mutka kerran 10 km ja siitäkin onnistuvat kaataan kyljelleen 50:n vauhdista!
      Olen paljon ajellut keski-suomesta pohjoiseenpäin ja 20 vuoden aikana 40 c pakkasissa myös ajellut! Niin tiedätkö insinööri että noissa pakkasissa ei ole tuo kitka enää ongelma!!! Ei tuota yhdistelmää noissa pakkasissa tahdo saada luistoon vaikka yrittäisikin!

Tuommoisilla vanhoilla sodanaikasilla mackeilla ja kenwortheilla päästelevät ja ukko käy välillä makuuohjaamossa hakeen eväitä vakkari päällä,niin kertoohan se vaativuudesta jotain?

• ei tainnut

"Tuommoisilla vanhoilla sodanaikasilla mackeilla ja kenwortheilla päästelevät ja ukko käy välillä makuuohjaamossa hakeen eväitä vakkari päällä,niin kertoohan se vaativuudesta jotain?"

sodanaikaisissa olla vakkareita.

• ...

Itsekin tätä sarjaa katsoin viime keväänä ja nauratti kun mies puhuu kameralle siitä miten raskasta ja vaativaa on työ, kun miehellä on t-paita päällä ja istuu sivuttain menosuuntaan nähden :D

Kitka ei todella enää noin kylmällä ole ongelma, mutta laitteiden toimivuus voi tulla kyllä jo ongelmaksi..

• Finnpower::
        ei tainnut kirjoitti:

"Tuommoisilla vanhoilla sodanaikasilla mackeilla ja kenwortheilla päästelevät ja ukko käy välillä makuuohjaamossa hakeen eväitä vakkari päällä,niin kertoohan se vaativuudesta jotain?"

sodanaikaisissa olla vakkareita.

ilmastoinnit ja varusteet jo ennen sotia!

• tukkirekka
        ... kirjoitti:

Itsekin tätä sarjaa katsoin viime keväänä ja nauratti kun mies puhuu kameralle siitä miten raskasta ja vaativaa on työ, kun miehellä on t-paita päällä ja istuu sivuttain menosuuntaan nähden :D

Kitka ei todella enää noin kylmällä ole ongelma, mutta laitteiden toimivuus voi tulla kyllä jo ongelmaksi..

siellä ole farenhaitille ja celciukselle käynyt niin kuin markalle ja eurolle, ne on suomennettu farkut celsiukseksi, mietin vaan kun viimeksi katsoin ohjelmaa, joku putki alkoi vuotamaan, en päässyt käsitykseen oliko ilmaa vai hydrauliöljyä, mutta kuulemma kärry olisi voinut tippua sen myötä perästä. tankki vuosi yhellä hepulla, toinen tuli miljoonaa korjaamaan sitä ja toi pari luutua vuotokohdan alle ja tankki oli korjattu, voi yhden kerran että yksinkertaista ja vielä täällä joku hehkuttaa, kuinka vaikeaa niillä on. itse katson joskus sarjaa pelkästään sen takia, että näkee kuinka tyhmää pelleilyä se on. en ole puolikas mies, mutta joku sellainen, ehkä voisi valaista, mikä letku se vuoti ja mitä tekemistä sillä oli kärryn irtoamisen kanssa, minun mielestä ei mitään.

• celsius
        tukkirekka kirjoitti:

siellä ole farenhaitille ja celciukselle käynyt niin kuin markalle ja eurolle, ne on suomennettu farkut celsiukseksi, mietin vaan kun viimeksi katsoin ohjelmaa, joku putki alkoi vuotamaan, en päässyt käsitykseen oliko ilmaa vai hydrauliöljyä, mutta kuulemma kärry olisi voinut tippua sen myötä perästä. tankki vuosi yhellä hepulla, toinen tuli miljoonaa korjaamaan sitä ja toi pari luutua vuotokohdan alle ja tankki oli korjattu, voi yhden kerran että yksinkertaista ja vielä täällä joku hehkuttaa, kuinka vaikeaa niillä on. itse katson joskus sarjaa pelkästään sen takia, että näkee kuinka tyhmää pelleilyä se on. en ole puolikas mies, mutta joku sellainen, ehkä voisi valaista, mikä letku se vuoti ja mitä tekemistä sillä oli kärryn irtoamisen kanssa, minun mielestä ei mitään.

http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm

• markka tuli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe