Miksi eivät aja tuonne suolaa vaikka paljas jää näkyy ? Ohjelmaa katsoessa tulee myös mieleen nämä suomi vässykät jotka ajaa uusilla rekoilla kaikkine mukavuuksineen suomessa ja vaativat suolaa tielle. Olisi mielenkiintoista nähdä miten nämä suomalaiset "ammattiihmiset" toimisivat noissa olosuhteissa. Talvestahan tässäkin vain on kyse.
Suolaisivatkohan ne ?
Rekkakuskit jäällä
15
1017
Vastaukset
- rekkamaakari
Se suolaus ja tienhoito sekä "vässykkäisyys" voi koskettaa etelä-suomea missä on asvaltti esillä ja irtoperät ajelee slikseillä kesäpinnoinna.
Se missä itse ajelen öisin, ei ole kehätie saati moottoritie kolme tai nelinumeroisilla teillä ajetaan ja talvisin yöllä niissä ei se tienhoito ole mikään paras mahdollinen, eli lunta ja jäätä kyllä on ja hyvin on pärjätty tosin joskus hartiat jäykkänä. Ajan täysperää..
Useimmiten tie liukastetaan/sohjoutetaan suolalla , mikä ei ole hyvä asia... - Hydrolastic
Onhan siinä semmoinen pikku juttu, että jäätiellä ei ole mäkiä.
- nojo
renkaat kuntoon
- Draivari
Tuo jäätie ohjelma on harvinaisen typerä ja lapsellinen ohjelma. Kuski hehkutti, mulla on tosikova kuorma, 20 tonnia, hehheh, tai ajetaan tasaista jäätä pitkin, ei kovin vaikeata. Yksikin valitti kylmyyttä ja pakkasta t-paidassaan. Jenkkien lässyn lässyn ohjelma.
Suomen Lapissa ei teitä suolata, harvoin edes hiekoitetaan ja ne ovat jäisiä, tai metsäautoteillä täysperävaunu autoilla vedetään raskaita puukuormia, tekisivät noista olosuhteista ohjelman niin voitaisiin puhua ammattikuskeista äärimmäisen hankalissa olosuhteissa, mutta ne kaverit eivät itseään juuri mainosta, työ puhuu puolestaan. Voisivat tulla jenkit oppia ottamaan- kolkytjarisat
kuin sitä kynnetään.
Pitää muistaa että meillä ja heillä on hieman eri kulttuuri, ja tässä on vielä kyseessä amerikkalaisten (U.S.A) tekemä ohjelma Kanadasta joka taas on hieman eri porukka.
Ei meilläkään suolaa työnnetä kahdenkympin pakkasessa, ja itselläni jäisi lähtemättä paperikuorman kanssa jäätietä ajamaan. Vaikkei mäkiä olekaan.
Omalla tontilla on tarpeeksi haasteita mäkien ja kapeiden teiden kanssa.
Se mitä ihmettelen täällä palstalla on se että miten jumalauta voi näin monella olla kaikki muu olla paskaa paitsi kusi. Minäminä ja mun homma on parasta ja muut ei osaa mitään ja kaikki on perseestä. Itsepähän olette alanne valinneet. Minä pidän työstäni vaikka välillä vituttaakin. Kertaakaan ei ole vielä töihin lähtö vituttanut näiden kymmenen vuoden aikana.
Ilmeisesti tämä mainitsemani asenne tulee jo koulusta. Kyydissäni oli taannoin harjoittelijapoika, juuri kortin saanut. Milloin oli peilit paskat ja penkki päin helvettiä kun ei omakehusta huolimatta se perävaunu sitten laituriin ilman ohjeita osunutkaan. Mutta ajettu, sitä oli. Oli trukkikortit ja pelit ja vehkeet. Sitten alkoi narina että perseestä nää on kaikki, ajavat trukillakin kuin mielipuolet. Niinpäniin. Hyviäkin tyyppejä on kurssikeskuksista tullut mutta tämä oli pohjanoteeraus.
- Rahtari boksi
noissa pakkasissa.(-40-47) Suomi rahtarilta jäätyis ensimmäiseksi,peukalo persereikään kiinni.
Täällä kun on -20 puolet rekoista seisoo tiensivussa,toiselta suodattimet jäässä,toiselta jarrut,jne..... - bemareita
Siellä ei toikkaroi noloja henkilöautolla ajavia jästipäitä tien tukkona.Baana vapaa ei tarvi väistellä näitä kiusaa tekeviä.
- Skodabemari
Ei kai siellä ole talvinopeusrajoituksiakaan. Nyt kun on vielä tuo saatanan nollatoleranssi, ei uskalla ajaa kovempaa. Anteeksi kun olen tukkona, mutta meitä henkilöautoilijoita sakotetaankin.
- Finnpower::
Siellä on nopeusrajoitus max 50km/h eikä paljon vastaantulijoita,mutka kerran 10 km ja siitäkin onnistuvat kaataan kyljelleen 50:n vauhdista!
Olen paljon ajellut keski-suomesta pohjoiseenpäin ja 20 vuoden aikana 40 c pakkasissa myös ajellut! Niin tiedätkö insinööri että noissa pakkasissa ei ole tuo kitka enää ongelma!!! Ei tuota yhdistelmää noissa pakkasissa tahdo saada luistoon vaikka yrittäisikin!
Tuommoisilla vanhoilla sodanaikasilla mackeilla ja kenwortheilla päästelevät ja ukko käy välillä makuuohjaamossa hakeen eväitä vakkari päällä,niin kertoohan se vaativuudesta jotain?- ei tainnut
"Tuommoisilla vanhoilla sodanaikasilla mackeilla ja kenwortheilla päästelevät ja ukko käy välillä makuuohjaamossa hakeen eväitä vakkari päällä,niin kertoohan se vaativuudesta jotain?"
sodanaikaisissa olla vakkareita. - ...
Itsekin tätä sarjaa katsoin viime keväänä ja nauratti kun mies puhuu kameralle siitä miten raskasta ja vaativaa on työ, kun miehellä on t-paita päällä ja istuu sivuttain menosuuntaan nähden :D
Kitka ei todella enää noin kylmällä ole ongelma, mutta laitteiden toimivuus voi tulla kyllä jo ongelmaksi.. - Finnpower::
ei tainnut kirjoitti:
"Tuommoisilla vanhoilla sodanaikasilla mackeilla ja kenwortheilla päästelevät ja ukko käy välillä makuuohjaamossa hakeen eväitä vakkari päällä,niin kertoohan se vaativuudesta jotain?"
sodanaikaisissa olla vakkareita.ilmastoinnit ja varusteet jo ennen sotia!
- tukkirekka
... kirjoitti:
Itsekin tätä sarjaa katsoin viime keväänä ja nauratti kun mies puhuu kameralle siitä miten raskasta ja vaativaa on työ, kun miehellä on t-paita päällä ja istuu sivuttain menosuuntaan nähden :D
Kitka ei todella enää noin kylmällä ole ongelma, mutta laitteiden toimivuus voi tulla kyllä jo ongelmaksi..siellä ole farenhaitille ja celciukselle käynyt niin kuin markalle ja eurolle, ne on suomennettu farkut celsiukseksi, mietin vaan kun viimeksi katsoin ohjelmaa, joku putki alkoi vuotamaan, en päässyt käsitykseen oliko ilmaa vai hydrauliöljyä, mutta kuulemma kärry olisi voinut tippua sen myötä perästä. tankki vuosi yhellä hepulla, toinen tuli miljoonaa korjaamaan sitä ja toi pari luutua vuotokohdan alle ja tankki oli korjattu, voi yhden kerran että yksinkertaista ja vielä täällä joku hehkuttaa, kuinka vaikeaa niillä on. itse katson joskus sarjaa pelkästään sen takia, että näkee kuinka tyhmää pelleilyä se on. en ole puolikas mies, mutta joku sellainen, ehkä voisi valaista, mikä letku se vuoti ja mitä tekemistä sillä oli kärryn irtoamisen kanssa, minun mielestä ei mitään.
- celsius
tukkirekka kirjoitti:
siellä ole farenhaitille ja celciukselle käynyt niin kuin markalle ja eurolle, ne on suomennettu farkut celsiukseksi, mietin vaan kun viimeksi katsoin ohjelmaa, joku putki alkoi vuotamaan, en päässyt käsitykseen oliko ilmaa vai hydrauliöljyä, mutta kuulemma kärry olisi voinut tippua sen myötä perästä. tankki vuosi yhellä hepulla, toinen tuli miljoonaa korjaamaan sitä ja toi pari luutua vuotokohdan alle ja tankki oli korjattu, voi yhden kerran että yksinkertaista ja vielä täällä joku hehkuttaa, kuinka vaikeaa niillä on. itse katson joskus sarjaa pelkästään sen takia, että näkee kuinka tyhmää pelleilyä se on. en ole puolikas mies, mutta joku sellainen, ehkä voisi valaista, mikä letku se vuoti ja mitä tekemistä sillä oli kärryn irtoamisen kanssa, minun mielestä ei mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875